• tradic

    Ne ze bych to chtel provozovat porad, z toho uz jsem vyrostl :) Ale o co mi jde, kdyz uz na kole travim nejakou hodinu a chci si pri jizde protahnout zada, tak mi nejde na kole udrzet rovnovaha, nevite cim to je? Nikdy jsem s tim nemel problem az ted co mam to novy kolo.

    0 0
    • kovar  

      křivý rám nebo křivá vidla nebo něco jiného. Nech si kolo proměřit.

      0 0
      • kungpao  

        Alebo špecifické pneumatiky (napr. niektoré micheliny). Spravidla také čo majú v strede behúňa vysokú vrstvu, takže to preklápa na stranu. Problém može by? aj hlavové zloženie – vymačkané jamky, zlý chod a pod. Alebo je problém v tebe – telo musí by? kolmo a nie v predklone…

        0 0
        • marapara  

          Přesně tohle se mi teď stalo. Nasadil jsem nové micheliny wildgripper comp s vyšším běhounem a mám problém se udržet. Dřív se mi to nestávalo.

          0 0
          • honz@  

            Tak přesně tyhle pláště mám a také to je horší než u předchozích WTB.

            0 0
    • Pá-dlista1  

      Stredni ucho mas v poradku? :)

      0 0
    • blue  

      noha u vidlice ti nechybi treba? :-)

      0 0
      • tradic  

        Jo na kole mam vsechno. Nohy, ruce mam obe, gule stejne velke… :)

        A podle patologa a ornitologa mam i to stredni ucho v poho. :)

        0 0
    • Lada1  

      kratky ram. ja taky na kole skoro nemuzu jet bez drzeni.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Mam 570 (546) a 405 zadni stavbu a funguje to. Hur mi to jde treba v sede se sedlem nizko. Ale ne tak, ze by to tahlo ke strane… to akorat na staflich :)

        0 0
      • antt  

        hele Lado, nesvadej to na ram

        0 0
    • Beeda  

      zkus pritahnout hlavovy slozeni.B

      0 0
      • Volf  

        Pokud budeš mít malinko volný hlavový tak ti půjde jet rovně. Nepůjde to právě při moc utaženým.

        0 0
        • Beeda  

          nafest, zavlacku a zavarit pak pojedes rovne:-) B.

          0 0
        • honz@  

          Hlavovým složením to také bude, jen mám pocit, že to je trochu naopak (vynechávám extrémní dotažení = přetažení). Na minulém kole jsem měl hlavové složení utažřené více než nyní a bylo to lepší. např. když jsem kolo vedl, tak jelo rovně a řídítka se nenatáčela do stran, teď ano. Mimochodem, není to moc volně? Je to nové, na garančku teprve půjdu, tak do toho nechci vrtat, ale subjektivně bych ho dotáhnul.

          0 0
          • Volf  

            Tak to fyzicky zkus. Přitáhni si víc hlavoku ono se na chvíli nemůže nic stát a potom si si to vyzkoušej jet bez držení a uvidíš. Je to daný tím, že na kole jedeš ne rovně, ale v dlouhý sinusoidě a při moc utaženým řízení musíš do té sinusoidy zasahovat větší silou a tím to kolo vlastně víc a víc rozkmitávat až do chvíle kdy musíš zase sáhnout na řidítka nebo hodil záda.

            0 0
            • Beeda  

              mam zkusenost, ze jak povolene tak utazene slozeni spatne se spatne vede/jede bez drzeni, ale nepatram po tom a redeji se riditek drim:-) B.

              0 0
    • Daf  

      Mozna mas vymlaceny hlavovy slozeni. Takove pak ma tendenci drzet riditka v primem smeru a nejde jet bez drzeni.

      0 0
    • Leo  

      U starších kol s pevnou vidlicí to nebyl problém, protože byl spodek vidlice ohnut směrem do předu a vidlice byla více nakloněná. Tím se posunulo těžiště níž a dále za střed předního kola a tím pádem přední kolo lépe vedlo. Rámy horských kol mají kolmější náklon a odpružené vidlice mají těžiště blízko středu předního kola (záleží na výrobci) a tak kolo méně vede zato má lepší manévrovatelnost (alespoň tak jsem si to kdysi vysvětlil, když jsem nad podobnou otázkou přemýšlel). Proto ty problémy po změně kola, je to tedy těžší, ale jde to také.

      0 0
      • Daf  

        Odpruzene vidlice maji ale predsazene patky a taky trochu korumku vidlice, takze osa kola stejne jako u prohle vidlice neni v ose se sklonem hlavovky. Kolo s odpruzenou vidli ma vetsi rozvor nez s pevnou a docela o dost.

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Me napadla vec s tim souvisejici, ale trochu odlisna. Spatne se mi ovlada kolo s vidlici s patkama v ose vidlice a to jak kdyz je sikmo od korunky ke stredu, tak vidlice cela predsazena (dvoukorunka). Daleko lepsi je, kdyz mam vidlici co nejblize k ose otaceni a predsazene jenom patky. Navic se mi to vic libi :) Ale ze by to melo vliv na jizdu bez drzeni… :))

        0 0
    • homat  

      jestli to nebude geometrií. To co ti „drží“ řídítka rovně je sklon vildice. Jesttli jak píšeš se problém vyskytl až na novém kole, porovnej geometrii a pokud máš u nového kola úhel hodně strmý pak to možná bez držení nepůjde.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Myslis jako 90°? :)

        0 0
        • homat  

          100 je bod varu :-) V podstatě jde o záklon rejdového čepu, řečí automobilisty. Čím je záklon menší = vidlice kolmější k vozovce je síla, která rovná přední kolo do přímého směru nižší a tedy vyžaduje větší kontrolu ze strany jezdce.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja ti rozumim. hodně strmý pak to možná bez držení nepůjde. takze pri 90° a i tehdy by to mozna slo vlivem prohnuti ramu (zatizenim jezdce). Jen proste cim bliz k tomuto uhlu tim to chce vic jezdeckeho umeni :)

            0 0
    • Pá-dlista1  

      Jses lemra a nauc se jezdit na kole! :) Teda jestli ses opravdu ptal na to co si mysli Lada :)))

      0 0
      • Lada1  

        za lemru se nepovazuji. Proste jsou kola, u kterych to prakticky nejde

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ano. Uz jsem cetl vyse. Viz. 90° hl. uhel. Jinak si to nedokazu vysvetlit, ale nejsem zas takovy prebornik na vymysleni proc neco nejde… snad jedine tyka-li se to prace :)

          0 0
        • Matts.  

          keď sa pustíš rukami, chy? sa nohami…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Shamick  

      Nemáš křivě sedlo?Nebo holt posiluj svěrač… :)

      0 0
    • mlyny  

      chudák tradic teď ani nemůže vyhrávat závody, když mu nejde dát ruky hore :-)))

      0 0
      • Mustafa  

        Vyhrávat může a zvedat ruce taky.Jen se potom rozplácne a nevitězové přez něj vítězně přejedou.Časem možná přijde na to že někdy je lepší se jen zůčastnit než neprozřetelně zvítězit.

        0 0
    • grafik  

      jestli jsi predtim jezdil jako malej na trikolce a ted jsi po x letech presedlal na jednostope pak se nediv … chce to cvik, urcite to pujde

      0 0
      • Seveřan  

        Může to souviset i s tuhostí rámu v přední části (v okoli hlavové trubky) a se sklonem vidlice, jak někdo uvedl. Otázka je ještě jestli jde o silnici či horala, to mě nějak uniklo.

        0 0
        • tradic  

          edna se o to kolo: http://www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?…

          0 0
          • grafik  

            tak to je jasny, chce to dopredu rafek 32 nebo 34

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Na tomhle to nejde. To ma Ghostbraky :)

            0 0
            • tradic  

              Go… co?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Nejses ty nahodou ten propagator Meridy co stavel kultovni kolo za 150klacku? Nebyt tohohle kola, tak bych rek, ze jo :-D

                0 0
                • tradic  

                  Vezmu to poporade. Propagator Meridy nejsem, jenom se mi libi. Kolo za 150 klacku jsem nestavel, ale chtel kouit. Stavet jsem chtel max za 90 klacku. Ani jedno ani druhy v nejblizsi dobe nehrozi, protoze mi pomalu ve firme odchazi auta, tak musim koupit aspon dve fabie a chlapi si stezujou co jezdi na stavby, ze ten tranzit asi taky dlouho nevydrzi a pak taky jsem hodne investoval a jeste asi hodne budu do vyrobnich dilen, ktere se musi opravit podle tech z*******nych evropskych norem.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Ono by to vlastne ani nebylo takrikajic fér, kdybys mel takovy kolo a ani neumel jezdit bez drzeni. Co by tomu rekli kluci u vas na sidlisti? :) A ted k tem brzdam. Tobe se na tom obrazku nezda neco divnyho? :) Navic je divny, ze v tom krame nabizej zrovna tvoje kolo :)

                    0 0
                    • tradic  

                      No tak ja bydlim na vesnici a k tomu obrazku, vim jsou tam dodelany ve fotoshopu pac jim asi nedodali obrazek s kotoucema, ale in natura je tam skutecne mam. :) A to kolo nabizi spousta jinejch kramu.

                      0 0
        • Volf  

          Úhel hlavový trubky se pohybuje u běžnejch kol kolem 70,5 stupně. Ten jeho problém fakt vidím v moc utaženým hlavovým složení.

          0 0
    • icewind  

      co si tak navarit pomocne kola dopredu i dozadu. a je po probleme ;-)

      0 0
    • pos3k  

      me to delalo pretahle hlavove a pote trosku nakrivo sedlo (milimetrove, ale i to stacilo)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.