Jaké máte zkušenosti, vyplatí se jit do Deore LX nebo stačí obyč. Deore?
Jaké máte zkušenosti, vyplatí se jit do Deore LX nebo stačí obyč. Deore?
To by aj mna zaujimalo …
No já osobní zkušenost s LX nemám, ale umě jsou náby jedním zhlavních ukazatelů u koupi nového kola. Výměna náby je drahá a proto bych jí dal už od začátku co nejlepší, je hodně namáhána, točí se a je v kontaktu s prachem a špínou, navíc ase blbě čistí a hodně lidí se o ní vůbec nestará, ale spíš bych doporučil ňákou s průmyslovými ložisky, nevim jestli je LX má, ale deore určitě ještě ne, a slyšel sem na deore dost špatných odezvy, já je ale taky mám, a po 1000 km jsou ještě vpoho. Myslim že průmysl a i dost levný jsou pointy, dále je dělá dost levně myslim i Author, ale od toho bych dal asi ruce pryč. Zkrátka šetři na čemkoliv ale na nábojích nikdy.
Shimano nedělá žádná náby na průmyslech. Já to teď taky řeším-mám nový ráfky a chtěl bych je zaplést do průmyslů. Jenže co jsem zatím našel, tak s LX bych se vlezl do 1600,– a s průmyslama sem našel zatím akorát drahý P+Z přes 3 litry :-( Budu hledat dál…
Authory cez bikestore. Zadny za 1000.
Zadní za 1 699,– na kotouč. To nepotřebuju. A jiný Authory na BS nemají. Aspoň je tam nevidím.
Mají, loni sem si koupil zadní non-disc verzi stála 1200–1300kč. Na netu tuším není, ale zkus se zeptat v tom author obchodě na Jiřáku.
Nésu z Práglu! :-) A jak seš s těma Authorama spokojenej? Je to dobře zatěsněný?
mám ještě přední disc a zatím pracují k mé spokojenosti, těsnění je myslím v pohodě, jenom ty rychloupínáky nejsou nic moc
Ale maj, voni toho spousty nemaj v katalogu. Staci zavolat nebo poslat mail.
Posli im mail. Mne sa to tiez zdalo vela, tak som poslal mail a bolo.
mam predni author disk a asi po 2000 kilacich se z nej zacaly ozyvat nejaky podezrely zvuky ale tak po 500 to prestalo a ted uz to nedela,tak nevim.
No ja Authorom nemozem nic vycitat. Maju prijatelnu cenu a pekny dizajn. Sam ich vozim uz rok, 2500km, „ziadny asfalt“, len teren a blato a sneh a mraz a vsetko je pohode, ziadny loker ani zadieranie. To asi znamena, ze su dobre zatesnene. A v pripade vole nieje problem vymenit lozisko. Jedine, ze by sa vylogalo ulezenie loziska v naboji. Ale nic som nespozoroval. Zatial. Vpredu mam diskovy za myslim 1500 SK a zadny nie diskovy ma vysiel tusim na 1600 SK Ale uz sa presne nepametam.
Mam deore na kotouce, ty levnejsi. Maj pry osizeny prachovky, ale jezdil sem je 3/4 roku dual a takovy maly polety v lese. Naby sou jak novy. Este sem na ne nemusel sahat. Ty pointy na prumyslech sou sice drazsi ale sou super, ma je kamos a nestezuje si. Mluvil sem o nabech na kotouce. I deore i point, ale myslim ze ty ne na kotouce budou stejny, ale pokud vyplitaz novy kola mysli do budoucnosti. „V“ uz nejsou in. A casem si kotouce stejne koupis tak si kup naby na kotouce.
tak stim souhlasím, sice dáš víc teď ale pak by tio to pryšlo na třikrát víc.
Ja mam teda s deore dost spatnou zkusenost,po prvni rane co dostalo predni kolo sem musel menit konusy, potom mi vydrzela zase asi mesic, tak sem koupil pointa,ted i dozadu a to je za ty prachy fakt drzak
rozhodne LX oproti Deore! Ja menil za rok provozu ode Deore naby za LX a tedka uz vicemene v pohode, :-).
Naprostý souhlas. Pokud řešíš Deore – Deore LX, tak jednoznačně LX…
Ano, tyhle dvě sady jsou nesrovnatelný…Jestli budeš brát ty LX tak zkontroluj, jestli nejsou přetažený konusy(z výroby), občas se to stává… A kdo měl v ruce náby Deore disc tak potvrdí, že jsou příííšerně těžký.
ja bych rekl, ze ne obcas, ale VZDYCKY jsou shimano konusy z vyroby pretazene, aspon podle mych zkusenosti, nesetkal jsem se jeste s shimano nabou, ktera by byla nepretazena. Proto ty stesky na ne, kdo je nepovoli, tak konusy velmi brzo znici. JA jsem s konusama velmi spokojen. Ted jsem poridil XT disc, tezka jak svina, ale neni nejtezsi. Samozrejme konusy jako obvykle pretazene.
Mrkni na : http://www.progresscycle.cz/firma.asp?… maj tu Promaxi
a mas s nima nejaky zkusenosti nebo jenom tak nadhazujes?
Bohužel, mám deorečka, ale chtěl sem tim ukázat že průmysl jde koupit i okolo litru.
takovy sramy M9000,stojej oba 2000,– ale jestli jdou jeste sehnat nevim.ale kdybych sel do nekotoucovych tak jedine do nich.
tak asi malinko zdrazili:www.cyklozitny.cz 2315,–
Jo tak sramu take verim, ale nejak mi utekly, nikde sem je nevidel, ale mrknu se ponich, diky za tip.
tesne:-)
M9000 mam od lonskyho roku, sice zatim jen cca 1500km, ale vubec o nich nevim a doufam, ze to tak bude i nadale (?uk, ?uk,…:) Na druhem paru kol mam deore, problematičtejsi – musi se udrzovat, stelovat, obcas vymenit nejaky kulicky nebo komusy, ale obecne s nimi nejsem tak nespokojen jako spousta lidi, ktera na ne nadava. Jednoznacne lepsi volba i za temer dvojnasobnou cenu je sram M9000.
Na Sramech 9.0 mám najeto 14000 km a taky o nich nevim. Letos se do nich podivám, ale jen preventivně.
Myslim, ze cenovy rozdil moc velkej neni. Deore jsem v ruce nemel, ale ohlasy co jsem zatim precetl/slysel jsou ve prospech LX. LX kove naby povazuji sa slusne naboje vzhledem k cene. Je treba si dat pozor na konusy, starat s o to, nepretahovat. Obcas snad vymenit kulicky (levna vec), sem tam snad konus (drazsi, ale neni treba zas tak casto). Pokud nemas problem si oservisovat konus sam, a umis solidne vuli nstavit, tak LX doporucuji. A jo, orech na LX naboji taky potrebuje obcas servis. Ale tu vuli nevim jestli jde odstranit. Sice mi tvrdili v servisu , ze je to normalni, ale samozrejme neni :-)) Kazdopadne LX je imho lepsi nez Deore, a taky o neco lehci.
Cenovy rozdil je skoro dvojnasobny – Deore 590,– LX 960,–..
Aha, tak to jsem ten LX videl asi za nejakou akcni cenu, nebo co.
Připla? si a jdi di XT.Nebudeš litovat.
Chcem prejst na XT diskove naboje, su kvalitne? Ake maju loziska?
ha,jen opovidejte,taky me to zajima,jestli cerity nebo XT.
XT zadny je sialene tazky. Podla mna nie je rozdiel medzi LX a XT ak nepocitam farbu. Ako vieme, Shimano naby nepatria medzi silne stranky tejto firmy.
Zadní XT je jen o mizerných 75gramů lehčí, než LX…
Sorry, popletl jsem to, jen o mizerných 19gramů…
Admine, udělej mi laskavost a smaž všechny moje stupidní příspěvky!!!
Zadní XT náboj je o 19 gramů TEŽŠÍ než zadní LX. Předpokládádm, že to má nějaký důvod a smysl, ale je to taky asi jediný rozdíl…
Mozna ze je tam spravnej pocet kulicek a tim dosazeno delsi zivotnosti :-)))
Mám 2 sady LX, u první odešel přední náboj po cca 1500km. Asi za to můžu sám, nedával jsem na Lagu pozor a najednou mi připadlo, že už pár dní jezdím hodně ztuha vepředu, tak jsem jej zkusil a byl dost zatažený. Po povolení už chodí hlučně a s malým odporem pořád. Druhá sada má asi 4000 v různých podmínkách, zatím OK. Žena má LX cca 3000km, zatím bez problémů, vůbec se na ně nesahalo. Docela mě překvapily zadní náby, jak těsní proti vodě. Po zkušenostech bych nižší sadu ani nezkoušel, vyšší XT jedině s ohledem, kdybych chtěl někdy kotouče.
jazdil som LX v zadu za dve a pol sezóny asi tak 13 tis.km dvakrát prasknutý orech stále nastavovanie konusov ,slabé utesnenie sústavna údržba nakoniec zničený konus.Poriešil som to priem.ložisk. nábojom a je pokoj aj keď som priplatil.
Takze sou lepsi naboje na konusech nebo loziskach??
jinak.nevim proc by melo byt na LX nabach neco spatne.jakto ze kdyz me funguji bez nejmensich potizi tak nekomu jinemu nefunguji chvili poradne?tady bude neco jinak:-)
ale na kotouce bych konusy asi nechtel,nevim jiste.nemam to nijak podlozeny,jenom pocit.
já si myslím že na LX nábách nemá co být špatně. Problém jsou konusy a to obecně a především tehdy, pokud si je člověk neservisuje sám, protože pak je odkázán na servis a tím pádem i na možnost jízdy s přetaženými konusy…
a dokonce je na to odkazan uz od vyroby:-)
Na to nejde odpovědět, zaleží na konečným provedení.
OK tak konkretne uz to tady padlo XT vs CERIT oba v diskove verzi
Pridal som len svoju skúsenos? s LX možno som mal smolu na mater.Nepatrím medzi likvidátorov velo materiálu a na servis si potrpím.
hmmm.. :-) Ale to není ložisko proti kónuszu. ale DT vs Shimano Takže bod pro DT Cerit.
Jakto ze ne cerity sou na loziskach nebo se pletu???
si to spatne pochopil:-) ale jinak prakticky nic nerekl:-)
No pokud srovnáváš DT proti Shimanu, tak rozhoduje značka a ne technické provedení. To že Shi je kónus a DT zapouzdřený ložisko jde do pozadí, protože to přaváží to že DT je prostě kvalitnejší i tím nejhorším modelem.
Jen tak mimo konusy rychlej s koutoučovkama odcházej . A vnitřní konus nevyměníte takže vyhodíte i nábu.
Zatím je to tady válka mezi Shimanem (LX, XT) versus DT. A co třeba Ritchey? Model Pro na průmyslech, cenově zhruba jako XT a Cerit. BIdu kupovat novou nábu a Ritchey se mi hodně líbí.
Nevim jak Pro, ale na Compechm mi odesel orech a nedaj se na ne sehnat dily a navic neni ani kompatibilni se shimanem.
Loziskove dlhsie vydrzia. Mali by. To je predsa jasne. Ale najviac zavisy od loziska. Ak tam je SKF, vydrzi to dlhsie (osobna skusenost automechanika) ako ked tam bude ZKL ci ZVL, alebo nejaky polsky suviks, hoci lacny. Ale ako som uz spomenul, najdolezitejsie je tesnenie a spravne ulozenie v samotnom naboji. A je to aj o udrzbe.
Mám XT-disc, 10 000 km a no problem.
Tak to si ma potesil, uz som zacinal onich pochybovat…
Ono taky nejspis zalezi co clovek jezdi:)