poradí mi někdo jakou zadní nábu s pevnou rychloupínací osou 10mm na Reigna ? cenový strop max 3000kč , co nejlehčí . dík
poradí mi někdo jakou zadní nábu s pevnou rychloupínací osou 10mm na Reigna ? cenový strop max 3000kč , co nejlehčí . dík
Na kolik pastorků?
šroubovaci 5ti kolo staci se podivat do profilu :)
9 Sh. XT
http://www.zbozi.cz/… zatím nějakých 500km, ale spokojenost
ale prd, to jsem dal odkaz na singla..
jak se upíná a jak povoluje když sundáváš kolo při defektu?
Musíš použít 2 imbusy najednou nebo stačí jeden a jaký ? ď.
stačí jeden imbus (osmička), z kazdé strany je závit, ale pokud jen lepíš, tak ani nemusíš kolo sundávat, jen vyzuješ patku z jedné strany, vytáhneš duši, najdeš dirku..
osmicka neni ani na zadnem multiklici… na kole to bezny rozmer vubec neni to neni uplne idelani… :(
opravdu? :) a co takhle kliky.. já mám osmičku matku i na hollowtechu, na čtyřhranu.. navíc je osmička imbus jako nástrčák na šestce téměř na každém druhém multiklíči
na klikach mam dve petky :)
a neprijde mi bezne vozit sebou naradi na mont/demont klik…
jinak diskuze me zajima taky resim (uvazujuo tom) pevnou osu na reigna… ale tohle mi neprijde jako moc statsne reseni…
si moc multiklicov nevidel, že? 8o)
jo a jde tím nábojem provléct i pevná osa s rychloupínákem (v případě strhnutí závinu nebo z nějakého jiného důvodu), ale to je dalších 100g navíc. Kolo teda výrazně ztuhlo, neplave a dá se s tím už konečně řízeně jezdit po zadním :) Konec spamování
swiss 240s + RWS
mám už tak rok a zatím spokojenost :) stejný výrobce jako novatec akorát jiný potisk no :)
A jakej to má význam kupovat na AM ( all mountain) rám náboj pro FR/DH ještě do 3000,–?
Já měl na Reign X variaci na tohle :
http://www.koloshop.cz/…i-naboj.html
Ale FR/DH stroj z toho tím neuděláš.
Na ty jsem psal hned nad tebou :) mám je v bílé a spokojenst (i na FR stačí)
Jo na FR to stačí, ale ten rám ne.
Ale zakladatel nic o fr nemluvil ;)
myslím, že ze stejného důvodu, jako třeba na přední vidlici, ta tuhost tam opravdu znát je. Ten Kore je ale zbytečně těžký/bytelný, měl jsme ho sice jen v ruce, ale na kolo bych ho nechtěl, ikdyž jsem ho měl v plánu. Ten NS co jsem dával v odkazu výš je pro AM ježdění dostačující a váží necelých 4oog
Jasně tak si nejdřív podívej na technické řešení u pevné osy na vidlicích. Například http://www.koloshop.cz/…88RCV011.jpg
Jak vypadá pevná vzadu http://www.mtb-news.de/…r_maxle1.jpg
A pak se podívejte co je tahle pseudo pevná osa. Ty patky tam jsou na Giantu naprosto normální . Celý vtip je v tom, že místo osy náboje, který by zapadnul do patek . Je rychloupínák samotnou osou. Řešení to jen těžší.
Na kola kategorie AM nemá zásadní význam. Kroutit se mu tam bude zajisté spousta jiných věcí.
ja vím jaké jsou pevné osy :)
Sohlasím, že u toho NS naboje to je pseudoosa, ale patky aspoň sedí celou plochou, tedy na 10mm šroubech z každé strany.
Narozdíl od běžných nábojů s 10mm dutou osou, která je je součástí náboje a patky na ní sedí jen několik milimetrů a o zbytek se stará klasický rychloupínák.
Pro AM ježdění je pevná osa s rychloupínákem zbytečně težká, stejně tak i osa na matky je zbytečná. Navíc zakladatel má enduro a na to je ten náboj určený
Ty jsi asi absolvent nějakého humanitního studia co? Má tam totiž několik technických nesmyslů.
Tohle opravdu není pravda:
…sedí celou plochou, tedy na 10mm šroubech z každé strany…
…běžných nábojů s 10mm dutou osou, která je je součástí náboje a patky na ní sedí jen několik milimetrů a o zbytek se stará klasický rychloupínák…
nechci se hádat, ale měl jsi ho v ruce? :) Co na tom, co jsem napsal není pravda? Za chvíli jdu přehazovat plášť, tak Ti to pro představu můžu vyfotit
ten šroub je 10×25mm, takže drážka patky na něm sedí celou plochou, narozdíl od klasického rychloupínáku na druhé fotce, kde se do větší části drážky patky schovává pružina pro ulehčení montáže do patek, protože osa, která je součástí náboje trčí z každé strany cca 5mm.. Navíc imbusem se dá náboj dotáhnout víc, jak rychloupínákem a rozdíl poznat jde
Zjednodušeně u klasického rychloupínáku.
Plní osa rychloupínáku jen funkci pružiny (napíná = napínák).
Osa napínáku se rozhodně nemá opírat o stěnu patek rámu, nebo vidlice. Neplní nosnou funkci.
Náboj se opírá v patkách vidlice jen plochou X. Kde X je menší než 50% plochy válce osy, která z náboje vystupuje do boku.
Boční osazení náboje opět neplní tak nosnou funkci, jako pomáhá napínáku.
U pseudopevné osy. Plocha Y kterou sedí v patkách je opět je menší, nebo rovná se 50% plochy válce osy, která z náboje vystupuje do boku. Zde osa = rychloupínák.
Boční osazení náboje opět neplní tak nosnou funkci, jako pomáhá napínáku.
U pevné osy dle provedení. Plocha Z kterou sedí v patkách je větší, nebo rovná se 50% plochy válce osy, která z náboje vystupuje do boku.
Boční osazení náboje opět neplní tak nosnou funkci, jako pomáhá napínáku.
Myslím, že zrovna cult a trinity mají pseudopevnou a sedí na ně spíš to poslední a antt, zřejmě myslí to, že u klasickýho rychloupínáku ti ten 10mm průměr nejde skrz celý patky ale jen zhruba do půlky to znamená, že tam kde má 10mm pevná 50% bude mít klasický rychloupínák zhruba 25%.
Pevná má 50% až skoro 99%.
Vždyť o tom se nepřu… to co jsem se snažil říct je někde uplně jinde…
díky, vidíme to stejně:)
Ještě u kafe jsem načmáral tohle pro orientaci jak to asi je.
Nebylo ani kružítko ani pravítko tak to je prsarna , ale informační hodnosta tam je.
informační hodnota tam je, ale asi si nerozumíme nebo je snad podle Tebe rozdíl mezi klasickým nábojem a nábojem s „pseudoosou“ zanedbatelný? Myslím tím v tuhosti a v pevnosti.
Pevné osy pro FR a DH tady netahejme. Já třeba pár klasických dutých 10mm os už přihl tak, že se přidílaly ložiska a náboj byl k.o. a nebylo to tím, že je kolo upnuté v drážce patky jen ze strany upínákem, ale proto, že rám na ose sedí (ať už třeba z cca 25% nebo těch 50%)
U tohohle rámu to zanedbatelné je. Vzhledem k jeho plánovanému užití(výrobnímu) a hmotnosti takových nábojů.
Protože to jestli tam rychloupínák, nebo osa je samotným rychloupínákem. Samo osobě není vypovídající o tuhosti. ale o hmotnosti.
Tuhost sestavy je také skrytá ve vlastnostech, které nejsou hned vidět. Patky, tuhost osy, umístění a počet ložisek. U varianty pseudopevná osa a pevná osa je totiž možné ložiska dát až do krajů a osu udělat co největšího průměru. Jenže to není vidět. První co se stane když se na to kouknete je, že vidíte rozdíl v upnutí.
Pevné osy nejsou jen FR/DH. To je asi výmluva jako, že kotoučovky jsou jen pro DH. Jasně že na XC nikdo nepotká osu o průměru 20mm vzadu. Na druhou stranu XC vidlice Maveric měli osu o větším průměru než je v DH. Kupodivu taky pro tuhost.
Hlavně vyloženě DH osy jsou vzadu 12×XXX ( 135/150/165 atd..) . 10mm jsou právě na AM, Enduro a lehčí využití.
To kolik je osa v patkách upnutá má význam dost. Pokud by tomu tak nebylo. Neplatilo by že pokud na klasický rychloupínák nahradíš 10mm osou se závitem. Například Shimana tak šli přestavět. Nikdy nedosáhneš tuhosti jako u systému 10mm plnohodnotné provlékací (taky závit) pevné osy. Kde je rozdíl právě na straně rámu v patkách a vnitřní konstrukce náboje.
To pak místo Reigna měl vzít jiný rám Reign X , Fait, Glory kde tuhost je vyšší v základu. A né že postaví zbytečně těžké AM kolo.
tak vzhledem k tomu, že na tomto kole je od výrody vzadu deore náboj, který má zlehka přes půl kila, tak každý jiný náboj bude nejspíš přínos a výrobce to očividně nechává na uživatelích, co si tam dají.
Ty jsi teda na reignu rozdíl s pevnou osou nepoznal, já to už i na trance cítím a to, že mi přestal v zatáčkách cinkat zadní kotouč mě v tom jen utvrzuje, že to má něco do sebe
mám ho taky, až na váhu spokojenost, ale dá se to trochu zredukovat výměnou osy za DT RWS
Nazdar, taky dost uvažuji o zadním náboji s osou 10mm.DT 350, nebo Hope.Chci to dát na HT, jen si chvílemi říkám jestli to není zbytečné.RWS upínáky nejsou zrovna levné.Mám kolem metrákua zajímjí mě spíš postřehy lidí co to jezdí a né jen porovnáváním s DH.Zajímá mě porovnání s rychloupínákem.
vozil jsem rws/hope na HT a ted na FS. Na HT jsem vzadu rozdíl rws/ru nepoznal, na FS stejně tak. Ve předu s rebou tuší 2010 rozdíl výrazný.
Já teď přesel na 10mm RWS,ale zatím sem jezdil jen po městě…stejně pochybuju,že to poznám nějak výrazněj,když nepočítám ne/škrtání kotoučů :) Třeba to do sebe ale něco mít bude,uvidíme.Ale když nová kola,tak nevidím důvod,proč nevzít rovnou 10mm náboj a investovat 750,– navíc za osu (pokud netíží někoho šíleně finanční situace – což je asi u 750 korun blbost,když má i na kola).