Kdyz mam magury – klasickej uchyt je nejaka redukce na manitou ?
Kdyz mam magury – klasickej uchyt je nejaka redukce na manitou ?
Tedy jestli se nepletu, brzda se tam připevní rovnou bez redukce.
Klasicky uchyt je myslim IS2000. Manitou ma myslim post-mount.
Klasický je tedy manitou, nepotřebuješ tu trapnou redukci.
No ja nevim, ale videl jsem hodne brzd, ktere byli na IS2000 a zadnou redukci nepotrebovali :) Pokud vim, jedine Manitou ma post-mount, tak nevim, jestli lze mluvit o klasice.
No já nevím, viděl jsem hodně brzd, které šly na manitou bez redukce.. :-) A neber to tak vážně, si dělám prču…
Ale jasan :-) .. Mam nejake machinky Hayes, ty jsou PM, Avid CPS myslim tez, taktez jejich hydry, Magura je asi default tez PM, ale treba XT, XTR hydry jsou IS , Formuly tez IS, primo bez adaptera. Nevim ale jestli se nektere z tyhle vyrabeji tak i tak bez nutnosti adaptera.
No treba zrovna Magura delala este donedavna vsechno na PM, pokud mne pamet neklame. Jinak IS2000 ma treba i Hope, Xsiv, atd…
Jezisi co to pisu? Samozrejme Magura delala donedavna na IS2000…
od letosniho roku uz nejen manitou
No podle toho jakej to je ročník vidle i brzdy. Post mount(manitou) se časem taky měnil to samí i klasika (IS->industrial standart). Měkterý brzdy mají vlastně už reduci v sobě(nebo balení) např hydraulickej ProMAX, Magury 2004, Avid. Redukcí roste většinou velikost použitelnýho koutouče o rozměr nahoru, protože je to mátro navíc a prostě se to tam nevejde (z 160->180 atd..) Prokud jí potřebuješ koupit zkus produkty A2Z co dodává www.cykloprofi.cz/…ery_a2z.html něco okolo 650,– Kč.
A nejsou kompatabilni ? Ty ruzne verze PM nebo IS ? Jo a sem chtel vedet, u post-mount jde asi lehceji nahodit vetsi kotouc , ne ? Staic podlozky, nebo je to jinak ?
Tomcat mele nesmysly. IS je vzdy IS (Marzocchi delala v roce tusim 98 jiny uchyt, co se IS podobal, ale nikdy to nedeklarovala jako IS) a PM je PM. Nevim, kde na to prisel, ze se standardy vyvijely… ;-))
Tak Nesmysly? No já to našel třeba na stránkách prodejce redukcí a na stránkách výrobce brzd (Magura ). Starej postmount byl 69mm dneska je 74mm A i IS ? Tady to máš i s výkresem
http://www.7thexchange.de/…099front.pdf
http://www.7thexchange.de/…z_is2000.pdf
Ale hold kecám ;-)
No nebu věštit z křiš?álový koule. Co kdybys napsal jakou máš brzdu (model), rok výroby a velikost kotouče. Pak co máš za vidlici a její rok výroby. Pak můžu říc jesli nějaký podložky jakou reduci nebo kotouč.
No, dejme tomu Avid Juice 160–180 nebo 160–200 nebo 180–200 a Marathon S 2000 (IS). Zajima me to do budoucna.
No tak podložky navíc ne. Když ti bude stačit 160 kotouč tak stačí redukce co je v balen,í furt to bude 160 kotouč.
Pokud budeš chtít větší kotouč( jinak už jde koupit s větším koučem a redukcí) třeba 180 nebo 204 tak redukce
Avid – CPS (http://www.progresscycle.cz/firma.asp?…)
A2Z – ISPM-185–100 (http://www.cykloprofi.cz/…ery_a2z.html)
Ups, sorry, zapomnel jsem vlastne puvodni umysl. Zajimalo by me , kdybych tohle ne na Marathon (IS), ale treba Manitou Black (PM).
Nic pohoda. No Avid Juice je brzda na PostMount s redukcí na IS2000 Pokud bys chtěl 160 kotouč tak by se to tam dalo bez redukce. Na 180 použiješ redukci( např.: PMF-180) nebo 10mm podložek (Já sem použil 10mm distanční podložky z brake boosteru Tecro) Na 2stovkovej kouč radši redukci (myslím, že ji dělá Hayes → VokolekImport) tam by 20mm podložek bylo moc .
Dik moc za informace a linky.
Trochu mimo, ale tohle mi vypadlo v historii jako jediný :-) : Jakej je rozdíl mezi velikostma kotoučů? Respektive proč jsou různý???
haluz.divny nejses tady zas tak kratce.zkus premejslet co se tim asi tak zlepsi…:-)
Velky kotuc sa ti zahrieva o nieco menej, z toho plynie aj lepsi brzdny ucinok zvlast pri castom aprudkom brzdeni.(dlhe zjazdy a pod..) Kotuc ked sa moc prehreje uz to neni ono. Taktiez rosmyslam z 160ky prejst na 203. Ale trpy tym zas o cosi viac vidla. Krutiaca sila na vidlu je u vacsich kotucov o cosi vacsia.
:)))
no umys to vysvetlit lip? :)))
hej kedze vacsina z nas ma dokoncenu aspon strednu skolu… no dobre ty mozno len zakladnu… ale ide tu o fyzikalne principi… cim mas vacsi kotuc tym mas vacsiu paku resp vysvetlim ti to takto: brzda ti brzdi furt rovnako ale pri vacsom kotuci znamena pri rovnakom pootoceni naboja ze 203mm kotuc ti prejde skrz prasa vacsou plochou nez 160mm kotuc ak rozumies tak proste 203mm ma vacsi obvod ako 160mm kotuc ale naboj sa pritom otaca furt rovnakou rychlostou bez ohladu na kotuc to pri rovnakom pootoceni naboja prejde cez prasa dlhsia plocha kotuca cim ziskas vacsie spomalenie v pomere k pootocenia naboja
Misfit neuraz sa, ale podla mna si hovado. Prave takychto typkov na forach neznasam. Niekto nieco napise, a nema pravdu, tak ho hned niekto zacne urazat stym ze nema dokoncenu zakladnu skolu. Ano mas pravdu, je to tak ako opisujes, ja som mozno napisal blbost, ale nechovam sa ako soplos ktoremu neni rady. Od toho tu je predsa forum, aby sme si poradili a vyviedli sa z omylov. Takze ak vies poradit, tak porad, ale kecy o zakladnych skolach si strc vsak ty vies kam a vies ako hlboko.
No tak s tím, že mám zatím dokončeno jen základní vzdělání máš pravdu (zatím). Jinak ikdyž si něco domyslím, raději si to ověřím .. a děkuji za odpověď … btw: Jaké vzdělání máš ty? ;-)
Ano,ale musis pouzit vetsi kotouc.
nemistifikuj…
tak to nevim cim mistifikuju?pokud ma prase IS2000 na 160mm,tak tam musi byt redukce a vetsi kotouc,protoze s redukci je 160mm mala.Jako dukaz se prosim koukni sem www.cykloprofi.cz/katalog.php?… je to adapter AD-PMF 74
Pardon za tu hrubku,samo ze „mystifikace“.
njn, sem myslel ze je to od slova „mistake“
mel sem skareba(post), brzdy MPH3(is) a kotouc 160mm, jak to vysvetlis? btw: kdyz sem brzdy prehodil na rebu(is) tak sem pouzil stejnej kotouc. vcil mudruj;)