• RomanH

    Vzdy, kdyz jsem u sve Z3 menil olej, tak jsem chvili pockal, as si sedne a pak jsem postupne doleval az po doporucenych 40mm od okraje. Vidlice mi chodila krasne cca 90mm a vyjmecne jsem sel i na doraz. Nyni jsem po mesici vidlici otevrel a zjistil jsem, ze olej klesal pomaleji, nez jsem cekal a ze ho tam bylo tak 60mm od okraje. Dolil jsem tedy olej na predepsanou minimalni hladinu, ale pocitove se zda, ze vidlice pritvrdila. V tlumeni nepozoruji zadny propastny rozdil (marathon S to neni, ale nekope – jen jsem trosku povolil utlum, protoze mam rad rychlejsi projev). Ale tam, kde by mi drive na kamennych schodech a korenech chodila zhruba 80–90mm, se najednou dostavam na cca 70mm. Zadne brutalni skoky nejezdim, tak si rikam, ze oleje opet trochu uberu, abych vyuzil cely zdvih.

    Jak dolevate olej ? Zapumpujete nekolikrat, nez dolejete dalsi, nebo to jen nechate chvili sednout. Jo, a SAG mam porad stejny, 25mm a pruziny maji spravnou tvrdost.

    0 0
    • goofy  

      No ja jak menim olej u Z.1, tak vzdycky naleju, pak zapumpuju tlumenim a ecc, at se olej dostane do patrony, a tak postupne az tam zustane onech doporucenych 50 mm. Pak chvili pockam, zkontroluju, seshroubuju, a jezdim… Naposled sem to ale nejak nevychytal, a kdyz sem jel tak to normalne tlumilo, ale nejednou se to propadlo az na doraz… Pozoroval sem to i pri malych dropech, tak sem ji rozebral a bylo tam o 20 mm oleje mene… Dolil jsem, a uz chodi normalne…

      0 0
    • BiSon  

      Nechal jsem si menit olej u sve Exr 03 (mam obe ruce levy…) a projev vidlice je o dost jinej, tam kde jsem ji driv v pohode prorazil ted nemam sanci ani pri nizsim tlaku vzduchu. Jak to delal nevim, ale mam pocit ze prelil a postupne odlival.

      0 0
      • wertigo  

        ja kdyz naliju u sve EXR 02 oleje dle manualu a jen zasroubuju zatky, tak vidli nedostanu nadoraz…

        0 0
        • BiSon  

          kolik toho tam nalil nevim, ale pred tim tam podle myho bylo oleje malo a kdyz jsem se trosku snazil, tak na doraz dostat sla.

          0 0
    • wertigo  

      mimo jine i vysku oleje jsem onehdy resil zde:

      http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

      v jedne odpovedi napsal Kovar, ze oleje by melo byt aspon takove mnozstvi, abys mel „zatopeny“ plunz jinak to bude spatne tlumit. a zatopeny plunzr asi mas i kdyz das 40 nebo 60mm oleje pod okraj. takze bych se vyprdnul na tabulky a dal oleje tak abys mel z vidle dobry pocit. na co mit oleje dle manualu a mit zdvih pouze 80% maxima – mozna na to mistni znalci M budou mit ale jiny nazor..

      0 0
      • goofy  

        Zalezi taky v jake vidli… Ja tam plunzry nemam, takze je asi tezko zatopim… :o) Proste bych to videl tak, ze kdyz je malo oleje, tak vidle pak ke konci zdvihu netlumi zajeti, a snaz jde na doraz… Hlavne pritech vetshich silach, ktere jsou u konce zdvihu…

        0 0
      • RomanH  

        Presne tak, vcera jsem ubral oleje na 50mm od okraje, sjel rychle jedny kratke prudke schody a hned byl zdvih 8cm.

        0 0
    • lubos  

      Uz kdyz tak menim olej jenom podle kubatury. Takhle je to nejspolehlivejsi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.