Mozem pouzit na novy (nezajazdeny) keramicky rafik brzdove gumicky(cierne koolstop), ktore nie su urcene na keramiku? Neposkodim tym keramicku vrstvu?
Mozem pouzit na novy (nezajazdeny) keramicky rafik brzdove gumicky(cierne koolstop), ktore nie su urcene na keramiku? Neposkodim tym keramicku vrstvu?
Spis obracene :) Keramika je hodne agresivni k obyc spalkum. Rozhodne se neboj o keramickou vrstvu. Spalky za tyden sjedes a pak koupis na keramiku. Az se keramika zahladi muzes zase pouzivat obycejne.
dikes! asi najskor kupim gumicky na keramiku, skoda novych koolstop
Je ešte jedna možnos?, že tie obyčajné špalky totálne spáliš a ten bordel čo ti na tom keramickom ráfku zostane sa nebude da? odstráni?, resp. ak s tým vybehneš hneď do zjazdu a nevšimneš si že ti špalky horia tak riskuješ že sa zničia až na kov a ten ti poškrabe keramiku, čo by asi hodne nasralo. Ja mám úplne inú dilemu – teraz kupujem kolesá s keramikou, ale mám aj nekeramické (primárne použiteľné iba na cestu – sú hodne ľahké a tuhé a s vačšiou muldou by mohli nasta? problémy). Otázka je že keď nainštalujem keramické špalky a dám tam ten normálny ráfik – ako to bude brzdi??
To bych nedelal kamos si nevedomky koupil spalky na keramiku a pak se divil ze mu dost nici rafky.
Keramický špalky na normální ráfek ne-e.Já jsem to udělal a po předloňským Králi Šumavy jsem v nich měl duralový špony.
Tak ja s klasickymi spalky (trojbarevne BBB) nemel (a porad nemam) problemy ani pri zajizdeni noveho keramickeho rafku ale nemuzu rict jak se budou chovat Koostopy. Jinak levne spalky na keramiku dela BBB (2pary za 200,–)
Mam keramicke rafky (na Crossmax XL) a k nim spalky Koolstop na keramiku (zelene). Problem je v tom, ze pri brzdeni za sucha to hrozne piska. Cistil som benzinom rafky a nepomohlo. Bude to neskor (az sa zajazdia) OK, alebo je to vecny problem? Najazdene zatialmam 30km. Sorry za mensi offtopic.
Mam stejna kola a se zelenyma koolstopama to nepiskalo.
Prave to precistenie benzinom sposobuje to piskanie. Treba to vykupat vo vode a zajazdit. Potom to prestane. Mne to zacalo robit s Avidami, potom co sa mi dostal na rafik olej, najprv asi zo spreja potom uz z vidlice. Vzdy som to odmastil benzinom ale piskalo to sialene (i ked na druhej strane to brzdilo ako kotucovky :)
Teda oprava. Piskanie moze sposobovat nejaky olej, alebo podobne, a precistenie benzinom to zvacsa zhorsi, ale na odmastenie je to nutne. Takze skus po odmastenie to vykupat v kaluziach vody a blata a zajazdit. Snad to pomoze. Mne pomohlo.
No prave ze piskali hned od nova, myslel som ze su mastne rafiky, tak som ich odmastil tech. benzinom (spalky nie) ale ziadne zlepsenie.
Hmm, skus ich este malinko vysmirglovat.
Btw, a kde si kupil Coolstopy na keramiku ? V Blave som ich velmi nezohnal :(
Kupil som ich unas, boli na objednavku lebo na sklade ich nemali. (som z vychodu SR)
taky me piskaly zelený, pak jsem koupil XTR na keramiku a v poho:o)), teda mě pískala jenom prední, ale i po 1000 km se zelenejma koolstopama, a ted nic po 15 000 km s XTR ani písk:-)
len aby nezosmirgloval aj tu keramiku
:)
Moze to byt v brzdach. Kym som mal XT vecka, tak mi predne piskali ci uz s normalnym rafikom a spalkami alebo keramickymi-(tie menej), hlavne za mokra. Odkedy som kupil XTR vecka, v kombinacii s XTR keramickymi spalkami, piskanie uplne prestalo. Rafky mam Mavic X517 ceramic.
mám XTR véčka a předek mi kvičí ať tam dám jakejkoliv výplet(normal i keramika),různy špalky jsem zkoušel a dělá to pořád…ale brzdí to jak čert a ten kravál jsem si zvyknul :)
Zkus dat špalky lehce do šípu, pomůže to
Už jsem zkoušel tak 150 různých druhů šípu…jediný co pomohlo,tak bylo máznout ráfky Motorexem,pak to nepískalo,ale za 20 kilometrů se to obrzdilo a byl jsem zase tam,kde předtím :)
s pískáním za sucha mám taky problém, ale to je fuk. Špalky na novím ráfku mi odešli za týden,ale ted sem dal nové a vše je ok. používám BBB (červené)
pardon, na novém ráfku
Spis zalezi co je to za brzdy.Mam stejnou zkusenost s paralelogramovejma shimanama+coolstop spalky.
Mozes, ale pocitaj s tym, ze tie tie gumicky vydrzia asi tak 10km zjazd a mozes ich menit :)
Ty gumicky mozna vydrzi vic, problem je v tom ze si nemuzes byt jisty tim ze ti nebudou rvat. Me treb jakysi zluty ( ne keram) zacly rvat jaxvina az asi po 100km. Jinak az tam das keramicky tak zas poznas rozdil…ty urceny na keram mi nikdy nervali, rek bych ze je menim asi tak casto jak nekteri meni desky u kotoucu. BTW. CROSSMAX XL… pís
No ja jsem prve koupil gumicky fibrax, ktere meli na obale nalepku for kermamic, uvnitr bylo na nich napsane for aluminium, a byli mekke. Brzdilo to skvele, ale po asi 100km byli 2/3 pryc. A to jsem prakticky nebrzdil. Odhadem , tak 10km sjezd, kde se porad pribrzduje by je znicil. Mozna i driv. Tak jsem to myslel.
Kolik km vám vydrží po zajetí keramiky špalky na keramiku a obyčejné(třeba trojbarevné BBB)? Nemyslím jeden závod na blátě.Nemohu nikde najít.
Na zajete keramice spalky vubec neubivaji. Mam uplne obycejne BBB vic jak rok a jsou sjete tak do poloviny :)
Dafe,můžeš prosím tě ve zkratce shrnout výhody/nevýhody keramik? v čem vidíš největší přínos/ztrátu ve srovnání s klasickým ráfkem.
do budoucna o nich uvažuju, jde o to, jestli se ta investice oproti klasice vyplatí. co mě odrazuje, tak snižování účinnosti za mokra.
dík
jestli můžu shrnul bych svoje zkušenosti.
Vydrží to podstatně víc, ale zas nejsem přesvědčenej jestli se to vyplatí, když je cena cca 2,5× větší oproti klasice, bouchneš to stejně a víc to pak bolí. Za mokra to moc nebrzdí a v zimě je to znát ještě víc. Já bych do keramik už nešel, měl sem je protože byly SLka, nepořizoval sem je primárně kvuli keramice. Ted bych uz novy kola na Vcka nezaplejtal, urcite uz kotouce.
Mam Crossmaxy bouchnot se mi rafek jeste nepovedlo. Nejvic me zlamala keramika za mokra. Sjezd po mokre trave je moje nocni mura, v bahne je to OK. Kdyz je vylestena, tak to vubec nebrzdi :( Jinak rafek se skoro neda probrzdit, aspon me se to ani za 4 roky nepovedlo. Spalky ubyvaji v extremnim blate neporovnatelne pomaleji nez na klasice kde se tvori brusna pasta. Za sucha ty spalky snad neubyvaji vubec :) Ale pozor nez se keramika zajede je to strasnej zrout spalku doporucil bych koupit spec na keramiku, nez se zahladi. Jestli kola stavis tak bych na keramice netrval. Uplne ji ale nezavrhuju sve vyhody ma, zvlast kdyz u drahych zapletenych kol nemusis po sezone menit rafky.
Souhlas s Gorgovem, i s Dafem. Keramiku mám od 2002 – ráfky už sem měnil 2ks.oba vzadu Jak brzdí už tu padlo, dnes bych V-čka s keramikou vůbec neřešil kotouč je prostě lepší a asi i levnější, váha srovnatelná. Špalíky jednoznačně Koolstop. mě se osvědčily nejlíp. Zkoušel sem: Avid,Shimano, WTB, Fibrax + Koolstop u těch sem zůstal.
ok, dík všem 3. asi zůstanu u klasiky.
To jako že na klasických ráfcích to brzdí za mokra líp,protože ani to není žádná sláva ale za chvíly se chytnou.To keramika neumí?
Umí, ale až se ohladí, tak účinnost brzd klesne. Mám keramický ráfek vpředu a první rok to brzdilo o dost líp, po sjetí prvních zelených koolstopů už to brzdí hůř. Tím se docela komplikuje ta výhoda, že nemusíš po roce přeplítat klasický ráfek. Možná ještě najdu špalky, s kterýma se to zlepší, ale taky bych za ty prachy už tu keramiku nekoupil.
No keramika se chytne az po delsi chvili a to je ten problem. Vylestena keramika je jak sklo a kdyz je na tom voda, tak to nebrzdi :(
a neřešily by to extrémně měkký špalky? Klidně i za cenu hvízdání. Protože někdy to je fakt o život (sjezd po brodu u Templu na BobrCupu).
Naopak cim mekci spalky tim hur to za mokra brzdi, ale zase lip za sucha. Podle me to chce co nejtvrdsi smes.
hmm, tak to budu muset vyzkoušet… Mám dojem že ba Bobru jsem právě jel se špalkama na keramiku.
tam je snad lepší ani nebrzdit :)))
dole je strom a zatáčka, projel jsme skrz nějaký keř. :)
já vím, na Bobra jezdím taky. kdysi si tam borec ustlal a já už se překlopil přes tu hranu dolů, sice jsem ho nepřejel, ale sám jsem hodil brutální tlamu :)
Tak že cmaxy jsou jen do sucha :)?
V podstate jo, ale nejvetsi drsnaci na nich jezdi i v mokru a jeste na Pythonech :))) Problem je v situacich kdy jedes po mokre trave, mokrem listi, nebo ve snehu. Na rozblacene trati problem neni, v blate to brzdi vyborne a navic to nezere tolik spalky.
Drsnaku :) to znamená že treba na mokré silnici je to v poho? i v dešti?
Neni :)
To s normálníma ráfkama jo.Takže keramiku ne :(.
Ja v tom zas takovej problem nevidim. Zvyknel jsem si spis nez brzdit porad jen tak lehce pribrzdovat a neni problem ani za mokra.
…a jak to děláš když je potřeba najednou zastavit? Taky jen přibržduješ? :) Jinak to řeším stejně.
na sněhu a se špalkama na keramiku je jízka z většího kopce skoro nemyslitelná. :D
jízda je myslitelná, ne tak už zatáčení a brzdění.
BTW: ty špalky se do šípu dávají při pohledu ze shora kterým směrem? /\ nebo \/ :)