silničáři mezi vámi, zkuste se prosím podělit o zkušenosti s koly/ráfky zipp. sonduju terén:-)
silničáři mezi vámi, zkuste se prosím podělit o zkušenosti s koly/ráfky zipp. sonduju terén:-)
viděl sem je, sou mooc hezky, ale prej tak do 80kg jezdce a zadny drsny silnice, takze nic pro ceha :))
no podle me jsou treba na triatlon to nejlepsi…ale hold na to musis mit a nebat se, ze je znicis jako muj kamos, urvalo se mu asi 10cm rafku kdyz vletel do diry (velky diry) pri zavode…to pak tech 20 klacku hodne zamrzi…(pro presnost mel ty trojkovy)
Ahoj, využiji vlákna, ať šetřím B-Fko.
Chtěl bych se znalých zeptat, jakou máte zkušenost s koly ZIPP 404 se starším V-profilem (asi r.v. 2009?), popř. jak zásadní rozdíl při jízdě pociťujete v porovnání s „novým“ Firecrest profilem. Je mezi nimy zásadnější rozdíl, popř. i v konstrukci náboje co se týká poruchovosti nebo tuhosti (vážim 93kg)? Teorii, grafy a aerodynamické animace jsem již vygooglil.
Kdyby měl dokonce někdo i vlastní zkušenost s porovnáním s koly Easton EC90 Aero (která vlastním), byl bych vděčný.
Všem předem děkuji.
Standa
co vim, tak u starsich zippu staly naboje za starou backoru, nove uz by to mely mit vyresene
Co to znamená? Odcházejí ložiska (jsou tam průmysly?, to by nebyl problém vyměnit), ořech, špatně utěsněné, praskají, špatně se vymezuje vůle,…
Vyjmenoval jsi to docela dobře ;~).
Vyjmenoval jsi to docela dobře ;~).
za pár korun klidně, dát víc jak 15k za nový a dle stavu 0–10k za jetý nemá smysl.
No, Zippy (404) za pár korun asi člověk nesežene. Nové jsou okolo 50.000,– bazarové 25–30.000,–, ten starší model okolo těch 25.000,–
Za 18 postavíš na 350kách ráfky z toray 700 na CX ray a ty kola budou lehčí a lepší.
6 let starý model, dost možná konstrukčně starší s problémovými náboji – proč to kupovat?
Máš pravdu, za 18tis bych postavil asi docela dobré karbony. To mě teď ale úplně netrápí. Mám Eastony EC90Aera a jsem s nim opravdu spokojený. Ale určitě to znáš, červíček hlodá… Jde mi konkrétně o ty Zippy 404. Já si sice jenom z názvu značky na zadek nesednu, ale nějaké renomé ta firma má (a nemyslím občasné dehonesování čehokoliv na fóru). I přes závazky ke sponzorům by na nich Cavendish, Contador, Kreuziger, Štybar, ........a tisíce dalších asi nejezdili, kdyby byly na úrovni běžných čínských ráfků, byť na špičkových nábojích. Proto mi šlo o porovnání zkušeností s jednotlivými modely, popř. Eastony.
chápu, pointa je v tom, že vývoj jde rychle dopředu, 6 ( a klidně víc let) je v tomhle fakt znát. Si vem jak vypadá většina rámů dneska a jak vypadala před 6–8 lety (váha, vlastnosti, materiál)
Ano, vývoj jde dopředu. Každý rok výrobci udávají zlepšení o x% v tuhosti, x% hmotnosti, krutu…Ale občas mi přijde, že když si člověk obyčejnými kupeckými počty sečte tyto hodnoty za určitou dobu, tak jim to moc nesedí (buď by rámy dnes vážily 100g, nebo co se týká pevnosti by ty z před 10lety byly z gumy :-) Proto jsem se ptal, jestli někdo reálně pocítil rozdíl mezi těmito generacemi Zippů. V obtékání vzduchu asi bude rozdíl, minimálně laboratorní. To si ty starší modely vybudovaly skvělou pověst i přes „hrozné“ náboje, praskající ráfky atd? Nevím, ptám se :-)