• Aleshek

    Řeším následující situaci. Mám už skoro 15 let staré krossové kolo. Ač jsem již zvažoval změnu, s ohledem na můj symbolický roční nájezd a další fakta, to zatím nemá moc smysl, tedy zůstávám u tohoto kola. Celkem jsem na něm najel něco kolem 20–25 tis. km, a jsou na něm původní ráfky (je na nich napsáno „ALEXRIMS DH19“). Na zadním kole se mi teď nedávno vyrvala jedna niple. A po předchozích Shimano gumičkách jsou i docela „sežraný“. Měl bych několik dotazů:

    1. Letos bych se ještě rád párkrát svezl, je velký problém, resp. nějak nebezpečné na těchto ráfkách dojezdit sezónu (cca 300 km)? Mně přijde, že to drží, že se prostě jen vyrvala niple, a že se ta prasklina nijak nešíří, samozřejmě to začalo házet, ale povedlo se mi to docentrovat tak, že se „do véček vejde“.
    2. Předpokládám správně, že ten ráfek, je neopravitelný a s ohledem na věk, i to, že jsou oba „sežraný“ od brzd, je jediná rozumná volba je oba vyměnit za nové? Zadní je tedy zcela určitě na vyhození, přední lze ještě třeba někde jinde využít.
    3. Má smysl z těch starých zapletených kol „něco sundávat“, jako třeba dráty apod.? Nebo to nemá valný význam? Resp., je vhodnější koupit jen ráfky nebo zapletená kola? Já si to samozřejmě sám nezapletu, řešil by mi to pak nějaký servis. A samozřejmě, pokud by byla vhodnější varianta jen přehodit ráfky, pak by to nepochybně vyšlo levněji a nejspíš by se spousta součástek dala znovu využít. Co byste mi tedy spíš doporučili jen ráfky nebo zapletená kola?
    4. Jak je to třeba s ložisky v nábojích atd., není už taky „jejich čas“, tedy není vhodné je vyměnit?
    5. Co tedy konkrétně koupit? Nějaké tipy? Cenu úplně neřeším, ale samozřejmě si uvědomuju, že nějaké super ráfky nemá smysl pořizovat i s ohledem k ceně kola. Taky neřeším nějaké ty gramy, ale spíš aby vydržely (mám skoro 100 kg) a vcelku to kolo nešetřím, a tyto současné zkrátka vydržely podle mě hodně, čili asi něco takového podobného nebo o fous lepšího bych si myslel tam zase dát.

    Poradíte, jak tuto situaci nejlépe řešit? Díky za každý konstruktivní ná­zor.

    0 0
    • scota  

      Levná zapletená kola na krosové kolo:

      https://www.remerx.cz/hit_1

      https://www.remerx.cz/…-2536-2523_2

      1 0
    • t29  

      Plánovat cca 300 km s vědomím prasklého ráfku je hazard.

      Vzhledem k tomu, že ráfky to mají za sebou a dráty nejspíš taky + možná nebudou sedět délkově v nových ráfcích, stačí zkontrolovat funkčnost nábojů. Pokud jsou náboje v pořádku nebo půjdou seřídit, tak co nejdřív servis a přeplést na nové ráfky. V opačném případě pořiď něco jako remerxy ze scotova odkazu.

      1 0
      • Aleshek  

        Spíš mi to tak nějak myšlenkově směřuje vyměnit to komplet. Je to 15 let staré. Některé dráty byly měněny v průběhu let, čili je to podle mě takové nesourodé a nemyslím si, že bych tím nějak moc ušetřil, protože tam bude práce servisu navíc. A trochu mám obavy i z toho, že to pak začne dřív zlobit (praskat dráty). Co se těch nábojů týče, jak to je s jejich životností? Ty moje jsou cca 15 let / 22 tis. km. Myslím, že se v nich nikdo nikdy nehrabal (já určitě ne, a na pravidelných servisech taky nejspíš ne), za mě se ta kola točí, což je jediné, co na nich laicky poznám. :-) Ale jako jak se třeba pozná, že je dobré je vyměnit? Já to beru tak, že tyto vydržely minimálně 15 let / 22 tis. km, tudíž, pokud je vyměním, tak ty nové vydrží určitě minimálně totéž. Nemusel bych tedy ta kola dalších 15 let řešit, a to si snad už konečně pořídím tu 29'' MTB, v tomto období, čili bych pak měl takové druhé kolo s koly zaručeně v pořádku, takhle to beru.

        Jak píšeš, něco jako ty Remerxy, co jiného je možné/vhodné případně pořídit? Jde cenu až tak neřeším, samozřejmě za ně nechci dát raketu, to je jasné, ale nějaké to pětikilo řešit zkrátka nebudu. Jde mi o to, aby zvládly cca 100 kg jezdce a vcelku nešetrné zacházení s krosovým kolem.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • H88  

      Kdyžtak mám nevyužité V-záplety.

      1 0
    • osobne  

      Kup z bazaru použité zadní kolo, nebo nové z eshopu, přední nech, nemusí se měnit obě. Při tak malém nájezdu ti to vydrží dalších 15 let.

      1 0
    • Dekaen  

      Mám krosové kolo do práce. Ve předu ALEX AL-DH22 (drží fest), vzadu jsem měnil na náboj Alivio + ráfek Remerx RMX 719. Zadní ráfek je třeba 1–2× do roka docentrovat. Mám cez 100kg.

      0 0
    • Honzis  

      na odolnost něco a la remerx dragon s kalíškem, nábu bych dal radši taky novou třebas Deore, konusy po 15letech asi nebudou nic moc. Je třeba si taky uvědomit, že nové záplety budou v prodejní ceně kola, tak jestli se to vyplatí. Jinak 20–25tisíc je hodně pěkný nájezd na to, že by šlo uvažovat o celém jiném kole si myslím

      0 0
      • H88  

        Mám ty záplety z Authora na Deore nábach. Nemá zájem. A ještě je myslím zadní ráfek po výměně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.