Řeším následující situaci. Mám už skoro 15 let staré krossové kolo. Ač jsem již zvažoval změnu, s ohledem na můj symbolický roční nájezd a další fakta, to zatím nemá moc smysl, tedy zůstávám u tohoto kola. Celkem jsem na něm najel něco kolem 20–25 tis. km, a jsou na něm původní ráfky (je na nich napsáno „ALEXRIMS DH19“). Na zadním kole se mi teď nedávno vyrvala jedna niple. A po předchozích Shimano gumičkách jsou i docela „sežraný“. Měl bych několik dotazů:
- Letos bych se ještě rád párkrát svezl, je velký problém, resp. nějak nebezpečné na těchto ráfkách dojezdit sezónu (cca 300 km)? Mně přijde, že to drží, že se prostě jen vyrvala niple, a že se ta prasklina nijak nešíří, samozřejmě to začalo házet, ale povedlo se mi to docentrovat tak, že se „do véček vejde“.
- Předpokládám správně, že ten ráfek, je neopravitelný a s ohledem na věk, i to, že jsou oba „sežraný“ od brzd, je jediná rozumná volba je oba vyměnit za nové? Zadní je tedy zcela určitě na vyhození, přední lze ještě třeba někde jinde využít.
- Má smysl z těch starých zapletených kol „něco sundávat“, jako třeba dráty apod.? Nebo to nemá valný význam? Resp., je vhodnější koupit jen ráfky nebo zapletená kola? Já si to samozřejmě sám nezapletu, řešil by mi to pak nějaký servis. A samozřejmě, pokud by byla vhodnější varianta jen přehodit ráfky, pak by to nepochybně vyšlo levněji a nejspíš by se spousta součástek dala znovu využít. Co byste mi tedy spíš doporučili jen ráfky nebo zapletená kola?
- Jak je to třeba s ložisky v nábojích atd., není už taky „jejich čas“, tedy není vhodné je vyměnit?
- Co tedy konkrétně koupit? Nějaké tipy? Cenu úplně neřeším, ale samozřejmě si uvědomuju, že nějaké super ráfky nemá smysl pořizovat i s ohledem k ceně kola. Taky neřeším nějaké ty gramy, ale spíš aby vydržely (mám skoro 100 kg) a vcelku to kolo nešetřím, a tyto současné zkrátka vydržely podle mě hodně, čili asi něco takového podobného nebo o fous lepšího bych si myslel tam zase dát.
Poradíte, jak tuto situaci nejlépe řešit? Díky za každý konstruktivní názor.