• tjuren

    Poraďte jak napružit péro od brzdy na MTB, který je totálně vypružený a nepomáhá ani posunutí do poslední dirky. Jednak nevím jak ho oddělat a pokud ho hrubě vyrvu a napnu, tak když ho dávám zpět tak ho zase odpružím tím jak ho tam kroutím. Pokud se vám zdá dotaz uvalenej tak se na to vy… a věnujte se něčemu užitečnějšímu než odpovědi. Nebudu se zlobit.

    0 0
    • jihra  

      Ta pera by se měla dát koupit – tedy jestli myslíš pera do brzd cantilever. Je fakt, že pera mají různé rozměry, ale tak velké rozdíly mezi nimi nebudou a možná některé bude pasovat. Vezmi staré pero a obejdi obchody a nebo cykloservisy. Mi se v servise nějaká pera ze starých brzd válí, takže jestli jsi z Ostravy a okolí, tak se stav. A ještě dotaz – proč myslíš, že máš vyměklé pero v brzdě? Brzdy se ti nevrací nebo co? To ještě nemusí znamenat vyměklou pružinu. To, že se brzda nevrací, může mít více příčin.

      0 0
      • tjuren  

        Jasně rozumím, může to být taky třecím odporem v lankách a bovdenech, ale ty jsem promazal a chodí dobře. Spíš mám pocit že není rovnoměrnej tah na obou stranách takže to nejde seřídit ani štelovacíma šroubkama. Měl jsem obě ramena oddělaná a tak jsem si všiml, že jsou obě zasunutý v té horní dírce. Takže nejdou posunout dál. Ještě se musím přiznat k tomu, že nevím jak se to perko dá oddělat. Je tam na mě moc nějakych kroužku a td. No asi jsem zralej na vraceni VŠ diplomu:-( Jo jsou to alivia a su z Brna takže děkuju za nabídku ale asi se nestavím :-)

        0 0
        • Mnemonic  

          No s těma pérama byly vždycky problémy, každý je jiný a mají doct rozdílnej tah. Já sem jich vždycky koupil radši víc a pak je nějak napároval, aby to fungovalo. Slovy pamětníka: joo to byly časy :)

          0 0
        • jihra  

          Jedna zásádní otázka – ty brzdy jsou véčka nebo cantilever?

          Pokud jsou to véčka, tak udělej toto – tu brzdovou čelist, která se vrací dobře (nebo spíše hodně) sundej z čepu na rámu a „čudlík“ pružiny zasuň u o jednu dírku níže – tedy do prostřední dírky. Tím se napětí pružiny sníží a brzdové čelisti by se měly dát šroubky seštelovat. Totéž samozřejmě můžeš udělat i u cantilever brzd.

          Pokud jsou to cantilever brzdy, tak zkus nejprve jinou věc. Někdy se stane (a narazil jsem na ten problém poměrně často), že ohnuté konce pružin jsou moc dlouhé. Pokud je ten konec pružiny, který se zasouvá do dírky uvnitř ramínka brzdy, moc dlouhý, tak při dotažení šroubu, kterým se ramínko brzdy upevňuje na čep na rámu, se závity pružiny přitlačí k sobě, tím vznikne mezi závity pružiny velké tření a tudíž se ramínko brzdy „nevrací“. Jak tento stav poznat? Dotáhní šroub, kterým je ramínko brzdy upevněno na čepu. Pokud se ramínko nevrací nebo se vrací špatně, tak ten šroub, který drží ramínko brzdy na čepu, postupně povoluj. Když se po povolení šroubu začne ramínko vracet správně a pružina v ramínku správně pruží, tak to znamená, že ten konec pružiny, který je zasunutý uvnitř v ramínku brzdy do dírky JE MOC DLOUHÝ. Takže vyndej pružinku z ramínka brzdy a ten zahnutý konec pružiny trošku zkra? – nejlépe bruskou, pilníkem to jde hůř – tak o 1/2 mm, to většinou stačí. Pružinu z ramínka brzdy vyndáš tak, že nejprve „vyrveš“ ten kulatý platový kryt na pružině a pak vyndáš pružinu. Plastový kryt někdy drží fest, ale vyndat jde. Pak si ještě zapamatuj, v které dírce byla pružina uvnitř ramínka brzdy zasunuta – někdy je tam různých dírek více.

          0 0
          • zapet  

            Nechci dělat chytráka,ale myslím si,že když dá pružinku o jednu dírku níže,tak se napětí pružiny nesníží,ale zvýší.Pokud jsem se spletl,tak mě hned nebijte :-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ono to ani po netu nejde :)

              0 0
              • zapet  

                Tohle neni Dikobraz,aby jsi sem přispíval vtípky,ale thread na kterém člověk žádá o radu.Zkus už to jednou pochopit, a když to zvládneš,tak zkus přihodit svojí zkušenost a popř.radu. :-)

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Vzdyt jsem chtel jen naznacit, ze nemas pravdu. Tudiz vyvratit ty tve plky, aby tazatel nedostal spatnou radu. Ze se to snazim delat vtipnou formou… tak me zastrel suchare. Ja do tebe taky nereju, ze tu placas kraviny :)

                  0 0
                  • zapet  

                    Na tvoje vtipný formy tady,až na světlé vyjímky,není moc lidí zvědavých.Tak buď poraď nebo drž hubu.Je mi jasné,že i kdybych měl pravdu,tak ty to snad nikdy neuznáš,jako u spousty lidí zde.Domníváš se,že jsi zde na BF mistr,a že nad tebe není.Já jsem se zareg.nedávno,ale po přečtení několika threadů,jsem dospěl k osobnímu názoru na tebe.Nebudu ho zde ventilovat,nechci tě urazit(jako např.napadáš ty mě,,suchare´´).Ale pokud by jsi chtěl,tak bych ti ten ,,suchar´´mohl ten názor i ukázat.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      :) Do ruda :) Nic nevis, nic neznas, radit bys chtel a legraci rad nemas. Smutny zivot. Nechme toho. Jsem jakej jsem a snad obcas (narozdil od tebe) nejakou tu uzitecnou radu prinesu. Dokonce se tu najde i par tech svetlych vyjimek, ktere si nektere me prispevky rady prectou.

                      0 0
                      • ota  

                        nejvíc mě ale umí pobavit,když totálně rozčílený ůčastník sporu odpoví ještě divočeji,ale nakonec,pln vzteku,připojí smajlíky(či no flame),jakože nic,a ve sporu se pokračuje s ještě vyšší intenzitou.to je „kouzlo“ netu.jinak,to je kouzlo osobnosti,umět pobavit,******,ale poradit(causa Pádlista)

                        1 0
    • Mamut  

      Mne sa kedysi stare shitne V-cka nevracali od rafku, ked boli spravne dotiahnute na capy na rame. Ked sa povolili, tak chodili ok. Pruzinou to nastavit neslo, ta je slaba na to, aby kompenzovala nepresne suciastky. Takze ako ti tu uz poradili, skus povolene brzdy ci budu chodit ok. Ak hej, tak nie je problem v pruzinach.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.