• vasek

    Ahoj včera jsem se jel jen tak projet a asi po 30km jsem se vrátil na silnici tak při prudčím zatočení mi začal škrtat 1 špalík o ráfek, vyloženě žádnej drát nemám povolenej. Stává se vám to? (taky nejsem moc lehkej 110) V terénu mi to nedělalo nebo jsem se nevšim.

    0 0
    • BB  

      taky to delava, kdyz neni dostatecne tuha vidlice, co mas za vidli ?

      0 0
    • Daf  

      Taky si myslim ze problem je ve vidli. Ale on to vlastne neni problem navic pri tve vaze. Ja bych si s tim hlavu nelamal.

      0 0
    • Air  

      Mi to dela taky. Ale mam pocit ze to dela vzdycky. Mam teda 36der, 2mm nerez spice, docela kvalitni vyplet a kdyz zatocim, je to obcas slyset – to skrtnuti. Mam sice taky 100 kg, ale na stare silnicce a vubec na vsech kolech, co jsem kdy jezdil to snad obcas skrtlo… myslim, ze to nemusis resit.

      0 0
    • TinkTink  

      normalka…taky se mi to stava

      0 0
      • mastihuba  

        no a proč na jednym kole to dělá a na druhym ne je to ráfkama? stejná vidlice nový ráfky Mavic X222 a nevykaliskovany rytchey to nedělaly. Tuhost výpletu je relativně stejná.

        0 0
        • MartinXC  

          Relativně … změřené ? Tendenci k tomu má kombinace zeslabovaný výplet + úzké (lehké) ráfky + špalky těsně u ráfku.

          0 0
          • marhi  

            Tak to zkus lehce dotáhnout. Drátek po drátku. Jen pracuj s hlavou. Abys potom po zemi nehledal dráty. První vyjížďka a hotovo. Taky si uvědom že o fous měkkčí výplet delé vydrží vycentrovaný.

            0 0
            • gordi  

              Aj ja mam taky problem … mam asi alivio naboje , nerez spice (nic extra) , rafky remerx grand rock , a vidlu M MX comp … Koleso sa dost ohyba… idem dat vycentrovat -dotiahnut vyplet … alebo je vadne daco ide ?

              0 0
              • Karaya  

                Je to divny, ale dela mi to taky. Mam Marz. MxCompEta, predtim jsem mel RS Judy TT a zadny skrtani jsem neznal, ted jsem jen prehodil vidli a nestacim se divit.. Ze by ta Judyna byla tvrdsi nez Marzoska???

                0 0
          • mastihuba  

            čím se to měří? – snad pro zajimavost bych to aji změřil.

            0 0
            • RomanH  

              Tenzionometrem, ale pochybuji, že si jej vzhledem k ceně koupíš domů :o))

              0 0
              • mastihuba  

                Spíš se poptám známých v kamených kšeftech.

                0 0
                • MartinXC  

                  Všude, kde dělají výplet DTswiss by tenzometr měli mít.

                  0 0
                  • kovar  

                    to je nejaky specialni vyplet?

                    0 0
                    • MartinXC  

                      Výplet je stejný, ale značkový servis musí mít předepsané vybavení a mechanici by měli absolvovat zácvik – záruka kvality pro DTswiss.

                      0 0
                      • kovar  

                        zajimave, mi se vyplet nehne, a to tenzometr nevlastnim, podle me je to zbytecnost, kdyz to mechanik umi, tak nepotrebuje takove drahe pikacoviny.

                        0 0
                        • MartinXC  

                          Hele, to je řeč asi jako: „k čemu měrku na řetěz, dobrý mechanik pozná jetý řetěz od oka“… Nebo jako s utahováním šroubů – nejlépe utažený je 3/4 otáčky před utržením hlavičky. Jak to poznáš u drátů? Tenzometrem. (Muzikant možná i podle výšky tónu :-) U masivních ráfků a 2mm drátů je tolerance určitě široká a machr to může trefit od oka. U ztenčovaných drátů a lehkých ráfků je to velmi vhodné zkontrolovat – každý jednotlivý drát má pak předpokládanou životnost a výplet celkově tuhost a stálost a nedělá problémy.

                          0 0
                          • scret  

                            Jelikoz si ted budu porizovat trochu prestiznejsi kola (717, XT, DTcompetition 2–1,8–2) tak by me docela zajimalo, jak by mel byt vyplet utazeny? Tak aby to byl ideal. Tohle jsem totiz nikdy nezkoumal a clovek se kazdym dnem uci.

                            0 0
                            • MartinXC  

                              Ani nezkoumej. Projeď se tak 200km a pak zajeď někam, kde dělají DT výplety a nech to na nich. Až jim to vypadne z rukou, neměl bys mít potřebu na výplet vpodstatě sáhnout, u koutoučovek dvojnásob méně (až na havárky). Mám s tím osobní zkušenost, kdy kolo udělané DT mechanikem, jsem v nouzi musel dát do jiného servisu na srovnání ráfku a docentrování. Utáhli to tak „nějak citem“ jak byli zvyklí. Samozřejmě moc a pak jsem se jen divil, jak po jednom běžném skoku praskly 4 dráty. Byly to 1.8–1.6–1.8 vepředu. Sranda.

                              0 0
                              • scret  

                                Trochu cerny humor, za ty prachy. Ale zaboha nemuzu splasit DT revolutiony a kdyz uz jo, tak za nehoraznou sumu (cca 20–22kacek/ks). Kde se daji sehnat nejak rozumne?

                                0 0
                                • MartinXC  

                                  To nevím, možná Bikestore (kdysi je měl za 14Kč). Já pletu v Programcycle a po zkušenostech a na jejich doporučení raději Competition (2–1.8–2) – ty mi vzadu drží 2 roky, 2× srovnávaný 1mm úhyb. Kus cca 10Kč.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    A je to takovej rozdil mezi revolusnama a competisnama? To nez abych pracne za draho shanel revol. tak radsi pujdu do compet. A aspon budou drzet. Nemam zadny zkusenosti se zeslab. dratama, celou doby jsem jezdil 2.0 a ty se ani nehly, natoz aby nejakej rupnul:-)

                                    0 0
                                    • MartinXC  

                                      Rozdíl je (krom ceny) váha/rozměry: Revo: 270g/64ks 2–1.5–2, Comp: 360g/64ks 1.8–1.6–1.8 a 2–1.8.-2. Revolution je pružnější, podle mě tak k Včkům a dozadu pro lehkého člověka. Compet. jsou tvrdší, vhodnější pro kotouče a životnost.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        Jo, dik. Parametry znam, akorat jsem byl zvedavej na nazor, co se tyce tuhosti, trvanlivosti atd.

                                        0 0
                                        • MARIN  

                                          DT rev jsem taky nedavno shanel a sehnal nejlevnejs za 20,–/ks tak jsem nakonec poridil Comp.. Driv jsem mel vyplet na zadnim prave z DT Rev,+Al niple a po predelani na DT Comp+Ms niple musim rict, ze je zadni kolo tuzsi(neskrta o spalky:) ale taky tezsi :( coz bylo poznat hned jak jsem ho vzal do ruky

                                          0 0
                  • mastihuba  

                    nevíš kde v Brně?

                    0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.