Nevite jaky nejuzsi rozmer plaste jde nasadit na rafek pro trekovy kolo?Diky
Nevite jaky nejuzsi rozmer plaste jde nasadit na rafek pro trekovy kolo?Diky
To tady neni nikdo, kdo by alespon tusil?
to zalezi od sirky rafu. Najuzsi rozmer plastov na raf 622 (ten je na cestakoch aj trekoch) je 18 mm.
neni to uzky uz i na ziletku??? dyk tam se normalne dava 25, ne??? na treka sou 30mm a vejs… no ale zkusit to muzes… :)))
Na ziletku se dava vetsinou 18–22, podle toho jestli na trenink/zavod, naroku na pohodli. K puvodni otazce, zalezi na sirce rafku, protoze na trek muzes dat i rafky urceny na silnic a ty nejtensi plaste. Silnicni rafky maji vnitrni prumer cca 14mm, pokud mas nejaky trekovy, tak ten muze mit, tak jak lehky MTB rafky 17–19mm, takze 18mm plast bych ma to asi nedaval, ale kolik se tam da dat? Nejtenci silnicni plaste na MTB 26×1.0 jsou 25–26mm, takze mozna tak nejak.
dobre vysvetleni… ja, jakozto absolutni neziletkar (no, moje nakupni „ziletka“ ma 40mm gumy…:) jenom vidim, ze kamos obouva prave 20 a taky sem nekde zahlid (velo?) nejaky srovnani silnicnich plastu a paradoxne vychazel nejmensi valivej odpor pro 28mm… kdyby se tak jarda sveril, na co je potrebuje… na treka bych dal neco sirsiho, 35–38mm, kdyz se to hodne nafoukne, bude se to valit bez odporu, a pritom mnohem defektuvzdornejsi a pohodlnejsi… spis peclive vybrat vzorek, na sucho treba maxxis xenith… (PS ze zivota: ja si toho plechu na silnici vsim, az kdyz mi chrastil pod kolama, ziletkar za mnou utrpel luxusni 4 pary proseklin… )
Tak tohle jsem neřešil. Nejdříve jsem tam narval 700×30 , pak 700×28 a zkončil na 700×25. Dvacet trojka by vypadala asi blbě. A jelikož mám i pár silničních skalpů tak tě ubězpečuji že to jede jak brus. Experimentálně jsem také zvolil rubeny. Jsou za lidovku asi 150. kc První tisícovka dnes za mnou a bez problémů. I s huštěním to neřeším. Jsou sice jen do pěti atm. Ale i na sedmi to hučí. Díky ceně tak žádné ****** s mladou paní.
Jasně, Rubeny mám taky – typ W45 35–622 do 5,6atm. a celkem to frčí. Mám ráfky Remerx Taurus 13–622 (snad) a je to naprosto good. Hlavně no defekt – zatím 3760km. Jo a cena : 199,–
Jo je jakasi teorie, ze sirsi plaste se lipa vali nez uzsi, ale nevim proc by pak profici nejezdili na tech 28mm, kdyby byly rychlejsi. Sirsi plaste, ktery jsou i vyssi (a pohodlnejsi) zase vic pruzi – ztrata energie pri slapani (mozna stejne ujeta teoríe jak s tou sirkou plaste). Nejrychleji jedou asi ty plaste 18–22, protoze je vyrobci delaji s tech variantach, do kterych jde narvat nejvetsi tlak, jsou ale zavody jako Pariz-Roubaix-furt po kostkach, kde se pouzivaji sirsi plaste (25mm?). Toto ja neresim, vzhledem k stavu ceskych silnic, ktery se zimu od zimy zhorsuje jezdim i po silnici na biku s poloslickama (1.9), jede to taky slusne a kdyz obcas projedu usek dira na dire, jsem docela rad, ze pod sebou nemam 20mm gumy.
Přesně tak, Jarda tam může narvat co chce – od 18 do 40 nebo kolik se dělá max. Jestli chceš pořádný vzor a opravdu široký a vysoký pláš?, se kterým přejedeš železnič. přejezdy jak ve fran. autě, tak doporučuji Ritchey Trial Mix 40–622. Mám je na crossu už skoro 8000km, žádný defekt a vzorek ještě mají! Jestli nemáš moc peněz, tak tam foukni nejlevnějí Rubeny tak za 120–140Kč.
Tak s tou ¹ířkou bych se hádal. Rozdíl mezi 25 a 30 plá¹tem je dost podstatná. Ta třicítka i kdyľ ji nahustí¹ na krev tak má furt vět¹í valivý odpor neľ 25. Navíc ta 25 je v podstatě sil. plá¹». Na ¹terku to sice trochu má tendenci ustřelovat¨, ale ľe je po zimě tak jsem z ledu trochu je¹tě zblblý. Kaľdý kros co má tlust¹í plá¹tě neľ já prostě nestačí. Dojedu předjedu.