Mám dotaz jak často střídáte pláště ? Jezdíte jeden universální a po sjetí vyměníte a nebo podle terénu a počasí měníte a jak často ? Nebo máte spíše více vypletených kol s plášti a měníte celá kole ?
Mám dotaz jak často střídáte pláště ? Jezdíte jeden universální a po sjetí vyměníte a nebo podle terénu a počasí měníte a jak často ? Nebo máte spíše více vypletených kol s plášti a měníte celá kole ?
Kdybych na to měl, střídám celá kola, takto měním pláště. Hlavně na závody a při velké změně počasí. Mám cca 5 pláš?ů (různé dezény a šířky), které můžu přehodit. Když nejsem líný, zabere to jen 5min.
To jsme na tom asi stejně
Pouzivam vetsinou jen jeden druh plastu s rychlim vzorkem. Takze kdyz je blato musim davat vetsi pozor, ale projedu na nich vsechno :)
a co máš že jsem tak smělej ?
Nove Hutch. Pythony.
jj taky je vozim porad a kdyz si na ne clovek zvykne, tak na nich da vsechno:))
Covece, ja nevim… Pytony mam uz 3. sezonu, letos ty novy se stribrnym prouzkem, a na bahne a snehu se citim hodne vratce. Zvazuju, ze koupim jeste jedny univerzalni, ktery budou pouzitelny i za horsi pocasi treba na maratony. Koukal jsem po plastich Bulldog od Hutchinsonu… Jeste ale nejsem rozhodnutej…
vzadu je skvely, o tom zadna. mit ho ale vepredu, trochu bych se bal:-)
hele ja je mam druhou sezonu a na bahne a snehu jsou sice horsi ale kdyz si davas pozor, tak to jde:o)))
Stejně tak- momentálně galusky TUFO -tkzv. clincher, což je super rychlá guma a pak ještě Schwalbe Hurikán, taky rychlý. Je-li bahno dávám přednost jízdě tam, kde se prostě nevyskytuje.
mám jedno obutí na zimu-komplet s hřeby,1 na jaro a podzim- do blata, a jedno na suché léto, někdy kombinuji mezi sebou ty jarní a letní.
Prezouvam docela casto. Az si nekdy rikam, kestli to neprehanim. Zaklad je mit dobrou pumpu, aby ses pred vyjizdkou nevoddelal tou malou hustilkou (nez nafouknes takovou 2,5" tak to dost dlouho trva :o))
Neprezouvam, jsem linej. Nasel jsem si plast, ktery mi vyhovuje a jezdim s nim za vsech podminek. Alespon clovek vi, co muze cekat.
Nápodobně, lenost tenhle problém vyřešila za mě.
asi optimalni pristup pro lidi, kteri chteji jezdit a ne se vrtat furt v kole !
taktez… lenost je previt.. ;)) letos celorocne ralfy.. no mozna na pod/zimni sra*ky poridim schwalbe space.. se jeste uvidi..
tak :D + druhé silniční kola na čistou silnic na stejném kole .)
mám nový bike, jsou tam Scott Manx 2.0 kevlarový, jel jsem na něm 8× ( slovy: osmkrát ), v prachu, dešti, i ten jílovej výjezd včera v Hradci, ze kterýho si někteří svými do rychla plášti udělali výběh, jsem vyjel, a měnit to asi při jiném počasí a terénu nebudu, na to jsem línej. Až je sjedu – a zadní mám pocit docela ubejvá – tak dám ty samý nebo nějaký Racing Ralphy a asi to zase měnit nebudu
Pláště střídám s celými koly, vystačím si v podstatě se dvěma sadami (1. varianta suché léto, nic do těžšího terénu, 2. varianta terén). Přezouvat to bych byl líný, vyměnit celá kola mi přijde přijatelné.
A co na to brzdy, neskrtaji?
stačí si nastavit brzdy tak, aby to byl nějaký střed – pří výměně kol potom jen otáčíš osou do té správné polohy aby to neškrtalo a pak nní problém :)
Eště je dobrý měnit i desky, jinak to furt zajíždíš na jiným kotouči.
ale houby :) s tím jsem teda problém neměl nikdy
No ja mam problem u Avidu nastavit to i na jedny kola. Takze tohle je problem + kazeta na jinej retez.
Jeste se zeptam kdyz uz jsem u toho, reseni UST, jak moc blbe se sundavaji plaste?
UST nemám tak to ti nepovím, mám jen TBR s mlíkem – xking + racing ralph ( ten je teď už bohužel na duši).
kontík šel uplně luxusně, švalbík mi urval ventilek jak je těsný :) ale to jsi asi slyšet nechtěl.
Avid má málo místa, já měl víc. Stačí si pohrát s polohou osy náby ve vidlici – když s ní otáčíš, mení se i poloha kotouče. Takhle jsem si hrál se dvěmi páry kol až jsem našel ideální polohu třmene i os. Takže mám celý rok třmen nastavený stejně a při každém nasazení kola jen pootáčím osou, dokud to neškrtá. Někteřá si polohu osy vždycky před sundáním kola i značí, na to jsem líný .-)
jinak řetěz mám na každé kola taky jiný.
Menim vzdy kdyz je videt na plasti platno nebo dira
Ja jezdim asi treti rok maxxis mobster 2.7 vpredu a maxxis mofo dh 2.35 vzadu. Ten zadni uz teda je ponekud sjety, ale nejak zvlast mi to nevadi. Na zimu davam panaracery spiky. Ale jen kdyz je snih.
Mám dvoje kompletní kola
Ako to riesis s ojazdenostou kazety?
Na eurusech mám tejden starou Chorus a na Protonech tu samou cca 6 kkm (jeden řetěz). Řetězy měnim, pokud propadnou na jediným místě na druhej zub měrky, i když jsou jinde bez změn. Problémy s kazetama nemám.
to asi vydáváš dost lovů za řetázky nebo tak málo jezdíš?
měnit sady kolje blbý z hlediska nestejného ojetí kazet. Lepší je mít dvě celá kola :) jedno s univerzálama a druhý s většíma traktorama, když se schyluje k brutálnímu chrcení tak si dám tu práci a nazju wormdrive :)
Není to problém, na kolech z těchto sad nejezdím kazety do většího ojetí, protože pak je sundávám a dojíždím je na zimáku (stejně jako načatý řetězy). Na tom zimáku už lehce vytahaný řetěz a starší kazeta sednou k sobě bez problémů, navíc ty řetězy lze pak vcelku často měnit.
neprezouvam, prijde mi to zbytecny… mozna by se nekdy hodil ostrejsi vzorek, ale co… bydlim v praze, takze i kdyz nechci, najedu spoustu kilaku po asfaltu. kdybych bydlel v beskydech, asi bych to videl jinak…
Mam 2 sady – Pythony a Buldogy když je mokro dám tam Buldogy a je to. I když včera v Hradci sem tam nechal Pythony a taky sem ten jedinej výjezdík vyjel…
Mam dva pary kol, nedriv jsem prehazoval obe kola (sucho/silnice – teren/mokro), ted jsem ve stadiu, kdy prehazuju jen predni kolo (nechce se mi prehazovat kazeta(jezdim ted vzadu na vsechno wtb nanoraptor) a zrejme se casem dopracuju zpet k univerzalu na obou kolech – schwalbe RR, wtb nanoraptor, hutch. python apod :o)
Pláště sundávám snadno bez montpák, mám nožní pumpu, výměna mi problémy nedělá. Dávám raději hrubší dopředu, ale jinak přezouvám podle počasí. Momentálně mám na jednom biku RR 2,25" a na druhým Maxxis Ranchero 2,00". V koutě Kendy Karma co mě zklamaly na blátě a kamenech (průrazy), jeden Big Jim 2,25" a jeden Hutčík Mosquito 2,00" kevlar.
Zkousel si ty Ranchera na blate? Jak se chovaji? Ja je mam teprve kratce a na blate jsem s nima nebyl, tak jsem zvedav na zkusenosti. Pripada mi, ze se ten vzorek rychle zalepi.
No já je koupil dneska, tak nevím, ale pokukoval jsem po nich dlouho. Budou asi rychlý, na blátě to nebude ono, ale jsem zvědavej. A oproti RR jsou docela těžký.
:-)…ja jsem zatim spokojen. Jsou hodne vysoky a dobre tlumi. Na asfaltu nehuci. Zadny extrem jsem s nima jeste nezkousel, takze jestli dobre drzi do zatacek a jestli hodne dobre brzdi, zatim nejsem schopen rict. Zatim se ale na asfaltu moc neojizdi, coz se o predchozich Specialized Roll X rict nedalo:)
Moje první Maxxisy byly Larsen TT a MiMo 2", vydržely docela dlouho. Tohle je ale úplně jiný vzorek, tak se těším na zítřejší jízdu do terénu :o)
musim letet, tak si je uzij a at nejsi zklamany. Je to moje prvni zkusenost s Maxxisem a zatim pozitivni.
Stridam nekolik plastu podle terenu.
Přiložím polínko do ohýnku se souvisejícím problémem:
plánuju vyzkoušet dvoje kola na mtb s různými plášti. Na jedněch bude kazeta 11–30, na druhých 11–32… NEBUDE PROBLÉM SE SEŘÍZENÍM PPŘEHAZKY?
Jinými slovy: přehodím kola a nebudu pak muset seřizovat doraz na hazce či tak něco? Skousne to ten rozdíl dvou zubů na největším?
Díky za VAŠE ZKUŠENOSTI!
spíš bych řekl že bude možná potřeba seřídit vzdálenost od pastorků na tu kazetu 32 a pak vyzkoušet jestli to bdue fungovat na 30 … nebo to prostě pokaždoé přenastavit :)
to nie je taky rozdiel,pojde to v pohode
To já sem lemra, takže celou sezónu na XC Karma/SS, na FR/DH Miniony a na dirtu je to jedno :-) Ale příští sezónu bych chtěl aspoň na sjezďáka trochu toho Wet Screamu, závodit v potoce na suchejch pláštích neni dobře :-(