Jak dlouho vam vydrzi rafek, nez ho probrzdite? Ptam se, protoze zacinam setrit na kotouce + rafky na kotouce a pujdu do nich, az sjedu moje soucasne MACH 1 TEQUILLA. Tak jen at vim, jak rychle setrit… ;) Diky za odpovedi
Jak dlouho vam vydrzi rafek, nez ho probrzdite? Ptam se, protoze zacinam setrit na kotouce + rafky na kotouce a pujdu do nich, az sjedu moje soucasne MACH 1 TEQUILLA. Tak jen at vim, jak rychle setrit… ;) Diky za odpovedi
podla toho ci viac jazdis alebo brzdis… mne zadne vydrzi asi dlhsie ako predny kotuc :))
a jak dlouho ti vydrzi predni kotouc? Nejezdim kotouce, ale taky by me zajimalo jak dlouho kotouc vydrzi… Jezdim klasicky cross-country, zadne zavody, jen pro zabavu, nekdy sportovneji blato neblato a jindy jen jako poho hobby jizda… ale spis ten sport. Nemam moc predstavu, za jak dlouho se to znici. Brzdim Vckama a nejsem zadnej silenec, nedavno (asi pred rokem) jsem presedlal na MTB, takze technika zatim nic extra. Proste klasicka jizda, no..
kotuc drzi skor sa dosticky zeru :(
Zrovna ty Tequily jsou docela držáky. Měly by při dobrejch špalkách držet docela dlouho, já vozím KOOL-STOPy a ráfky většinou držej než je někde zbořim. Tu Tequilu jsem vozil rok a skoro ani škrábanec, teď ji vozí už přes rok moje holka a je nad míru spokojená. Kotouče jsou určitě krok dopředu…ale ta údržba ??? :-)
no jasneeeee…ta udrzba … obcas odmastit kotuc :))
Tak to jsem rad :) Mechanik co mi skladal moje prvni kolo mi je totiz doporucoval, ale zatim jsem nevidel, ze by je vozil nekdo jinej nez ja :) Vcera kdyz jsem odmastoval rafky, tak jsem nasel takove drobne pupinky na brzdici plose. Byly zretelne akorat nehtem a byly tak 4–5 na kazde strane rafku. Nejsou to zadne zarazene kovove piliny ap., ale normalni pupinky. Jakoby to bylo uz v te slitine, ze ktere se to dela. Ted nevim, jestli to udelaly Deore spalky nebo je to rafkama a nebude to nicit spalky… Ale jinak jsou fakt docela v poho, mam 100 kg a jeste neumim tak dobre jezdit a drzej perfektne. 36 der to jisti :)
Ty „pupinky“ sekrabni nozem nebo pilnikem a zacisti treba smirglem.Je to od brzdeni.
Taky me napadlo to osmirkovat, ale radsi jsem do toho nechtel rejpat… ale diky za radu
Taky diky vsem ostatnim za prispevky
Bajku zdar ;)
no tak tie deore spalky tiez nebudu ziadna vyhra :))
me by zajimalo proc shimano dela nektere veci uplne spatne?
to schvalne aby dali priestor aj konkurencii :)
No vypadaly uz dost hrozne, tak jsem je vymenil a uz nikdy vice… ted tam mam lowend Alhonga a pak tam strelim Barradine. Jo, jinak ty Alhonga za cca 100 Kc/par vcetne drzaku gumicek uz pri letmem otestovani brzdily lip nez ty Deore… Shimano spalky jsou fakt k smichu :D
Ja sem nad nima premyslel, ale ta cena se mi zdala podezrela :) Az budes mit baradiny, tak to tady porovnej a ja si je pak taky poridim na hapynu.
No, ja ty Alhonga koupil fakt jenom kvuli tech cartridge na gumky at az to sjedu muzu jit do tech Barradine. Navic maji ty drzaky takovej hezkej carbonovej potisk. Je ale pravda, ze jsem byl dost zdesenej, kdyz jsem prisel domu, vybalil je a zjistil, ze ta kolma osicka se zavitem (kterou to upevnujes na brzdu se kyvala doprava doleva tak o 30 stupnu a dopredu dozadu o takovych 20… Ale pak jsem zjistil, ze to tak asi bude delat u vsech kazetovych drzaku a jak to dotahnu nafest tak se to hybat nebude.. a je to v pohode. U normalnich spalku – celogumovych – je ta osicka zalita v gume, takze drzi a nehne se, ale u tech drzaku se kyve, kdyz je to sundany… Ale jak jsem psal, po namotnovani je to v klidu, snad akorat v tom drzaku trosku chodej ty gumky, ale to je asi taky normalni. Jinak na tom neni co zkazit a za 100 Kc drzaky i se spalkama? Sem se musel nejdriv podivat na hodinky, jestli neni april, ale nebyl :) Jsou fakt v poho, ty spalky nebudou nic extra (Alhonga prodava asi ty nejlevnejsi spalky, snad krome total noname). V jinejch obchodech jsem nevidel levnejsi kazetove spalky jak za 250Kc/par. Jo, jeste jedna dulezita vec – i ta Alhonga prodava hodne licencnich vyrobku – treba i spalky Shimano. Ale na obalu je Alhonga, Shimano prectes jedine na samotnych spalcich. 3barevny Barradine jsou PREJ (podle osobni zkusenosti prodavace, co zavodi) uplne stejny jako Koolstop, ale ten co to dovazi z Ciny je nemuze prodavat pod znackou Koolstop. V jinym obchode jsem se taky setkal s tim samym – obal sram, ale spalky tam byly Koolstop cerny – cena 350 Kc/4 kusy gumicek. Cena jako vino, Ale stejne pujdu do tech Barradine. Ty ceny jsou vsechno z kamenaku z Ostravy.
Sakra, ja jsem asi nejukecanejsi pisatel bajkfora… to je hruza, uz jsem jak ty zensky… uaaaa :)
Mimochodem. Baradine se pisou s jednim R. Je to regulerni taiwanska znacka jako cokoliv jinyho. Ze to vyrabej ve stejny tovarne jako ostatni spalky neni nic nepravdepodobnyho. U BBB a ostatnich zaplatis jen za znacku. Ale aspon u nas si Baradin jmeno docela dela, ze? :)
Taky myslim, jak tady tak ctu ty zkusenosti. Jen aby se ta cena Baradinu udrzela… pac je fakt myslim dost dobra…
Jáká údržba minulej rok sem hodil na kolo kotouče a kdybych s nima nemusel brzdit tak bych ani nevěděl že tam nějaký brzdy sou, protože na ně fakt nemusíš šáhnout!
Na Mavic 517 Ceramik mam nalitano pres 30000km a zatim vypadaji ze vydrzi alespon jeste jednou tolik (pokud je nekde nebouchnu:)
Problém je, že nikdy neodhadneš kdy se probrzdí. Už jsem šel do kotoučovek, protože ráfek vždycky praskne na dovolené v zahraničí a na nejvyšším místě etapy. Akorát jednou mi rupnul blízko domu. Foukal jsem kolo u benzinky, a na 3,5 Atm se odtrhnul bok ráfku v délce 2/3 obvodu. Rána jak v Madridu na nádraží. Jelikož tu pumpu obhospodařuje ruská mafie, tak všechen personál a návštěvníci bistra zalehli za převržené stoly. Třes v kolenou jsem srovnával ještě půl hodiny.
:)
toz to je dobra story :))
Mám najeto 17600km, používám ráfky remerx grand rock a nejlevnější špalky. Na předním kole mám druhý ráfek, na zadním jsem teď dával čtvrtý. Jezdím i v zimě ve sněhu.
Na tomhle ráfku mám najeto 3000Km a předevčírem i 60Km jen na prasklém plášti vycpaném trávou 22Km – rozcentroval se o 1mm na 4drátech. Vážím 65Kg a bylo to po vcelku rovným asfaltu.