• Fidla

    Chci kupovat nový rám na bajka a padlo mi do oka erbéčko(vzhledem k finančním možnostem). Ale z komentářů, co jsou ve fotogalerii jsem získal dojem, že je to největší šit, co existuje. Měl jsem silničku RB a nenastal nejmenší problém. Může mi někdo poskytnout racionální důvody pro a proti?

    0 0
    • wroum  

      pro: je to RB, image, material a zpracovani

      proti: drahy, tezky, tvrdy, …a chybi tomu tlumic

      0 0
      • Fidla  

        Tlumič postrádat nebudu. A cena se mi taky nezdá nějak přemrštěná, deset litrů za rám je standard, ne?

        0 0
        • Daf  

          No napriklad Spyder z Eastonu Ultralight stoji asi polovinu a je o dost lehci.

          0 0
        • wroum  

          zalezi na uhlu pohledu. dle meho nazoru jsou vsechny HT skoro stejny. kdyz si poridim ram od meridy za par tisic nebo RB za 10k tak oba budou drncat a na obou pujde jezdit, ale rozdil ceny bude velikej. rekneme ze uvidim vetsi rozdil v cene nez pri jizde. jestli chces dat 10k za HT ram, budis a uzij si to. ja bych si prihodil este naky kesene a poridil fulla. kdyz uz bych ale chtel HT, asi bych se rozmejslel jestli za ram dam 10k. ale ty to muzes mit hozeny jinak.

          0 0
        • kandik psi zub  

          konkretne u CRX jsem opravdu nepochopil proc to lidi kupuji, predevsim je to tezky jak prase – vetsi velikosti ke 2kg – coz je podle me zpusobeny predevsim nemistnou CNC onanií kdybych kupoval RB tak spis 1300 – jednoduchy picovinekprosty ram, lehky, tvrdy, s krasnym designem – logo. Jinak jsou urcite lepsi moznosti ohledne pomeru cena/uzitna hodnota – viz ruzny superiory, spydery a podobny ramy ktere jsou v relacich 5–9 kKc – jen asi nemaj tolik patriotsky image :-) duratec je zase dneska uz nemistne drahej …

          0 0
          • Cllaude  

            No tak vzhledem k uspechu CRX si myslim ze ne kazdej je holt gramohonic (jako ty). Ale ano, pokud lidi chtej nejakou asijskou produkci jako treba spyder.....proti gustu..

            0 0
          • enjoy  

            kazdej nechodi nakupovat do trznice a ne kazdej chce tyhle ehm,ramy.

            0 0
            • Cllaude  

              nemáš pocit že je to tady na bike-foru relativně nepřátelsky naladěný? osobně nechápu výpady proti nim, zejména pokud jsou doplněný ódou na nějakej tuc?ák

              0 0
              • JMT  

                svet je plnej kretenu, ktery pomlouvaj neco na cem v zivote nejeli (bohuzel to taky delam :-( )

                0 0
          • RomanH  

            Proboha, co porad mate s tou vahou ? CRX ve velikosti L v cerne leskle barve, bez sedlove objimky a vcetne nalisovanych misek a cepu na V-Brake vazilo 1906 gramu (vazeno na digitalni vaze, kterou pouzivame v praci na vazeni zasilek). Ram pod 1700g v dane velikosti bych osobne nechtel a tech 200g navic snad neni nic hroznyho.

            0 0
            • JMT  

              hardtail ma vazit kilo a pul…

              0 0
              • JMT  

                :-) crx je enduro hadtail, rek bych ekvivalent k vetsi velikosti a-gangu, kone hoss atd… proste to neni xc ram, xc je cr 1300

                0 0
                • enjoy  

                  ale ty byses na tom nebal treba skocit ze schodu?ja jo.

                  0 0
                  • JMT  

                    nevim z jakym ramem mas strach skakat ze schodu, ale jak cr1300 tak crx toho vydrzej vic nez ty ses schopnej ustat…

                    0 0
                    • enjoy  

                      jestli me chces uklidnit tak se ti to docela povedlo:-). ale reknu ti,ze kdyz uz se premuzu a skocim nejaky schody,treba 7–8,tak dostane kour jak vanilla,tak urcite i ram.rozhodne to nedelam casto,protoze tomu proste neverim.

                      0 0
                      • JMT  

                        mel bych strach spis o riditka, ten ram to vydrzi… ale co se rany pri dopadu tyce, tak je brutalnejsi 1m drop na crx s vytazenym sedlem, nez 2m na sjezdaku…

                        0 0
                        • enjoy  

                          jo tak riditka?tak to si me uz vubec neuklidnil:-).neco mi rika ze toho sjezdaka s CRX si srovnal malinko nestastne:-)

                          0 0
                          • JMT  

                            ja to nesrovnaval, aj jenom chci rict ze dopad na crx z vytazenym sedlem je fak dost brutalni, brutalnejsi nez vetsina dopadu pri fr/dh…

                            0 0
              • RomanH  

                No pokud si jej kupujes s tim, ze jej kazdy rok az dva vymenis a navic Ti nevadi promackle dulky od sutru, tak pak jo. Mne tech par gramu navic stoji za trochu jistoty. A nakonec i kvalitni ramy v dane velikosti a v laku vazi od 1600g nahoru – at uz Klein, GT, GF, Trek, Author…

                0 0
                • JMT  

                  ale jo :-) ja bych stejne radsi koupil rb nez 1,5 kg shit…

                  0 0
              • Pá-dlista1  

                dve a pul a pak se da hovorit o kole.

                0 0
    • RomanH  

      Reknu Ti to takhle :

      Chtel jsem HT ram, co mi bez problemu vydrzi 5–6 let a budu se na nej moci spolehnout. Pred tim jsem mel Amuleta z castecne prodlouzenou geometrii ala genesis. Nemohl jsem na nej rici kriveho slova, fakt mi sedel. U noveho ramu jsem se bal noname tenkych hlinikovych trubek, tak jsem vyloucil Spyder a jemu podobne. Hodne jsem premyslel o GT Zaskarovi, ale moc mi nesedl. U Durateca se mi zase nelibi jejich pristup k ceskemu zakaznikovi – prijde mi, ze jej davaji az na druhe misto a ani se netaji tim, ze chteji vyvazet.

      Prvne jsem byl po zkusebni jizde na CRX zklamany (prisel mi strasne kratky). CR1300 mi sedelo lepe, ale byla na nem FX80 a ja mam Z3 se 100mm, ale vyska vidlice odpovida spise 115, tak jsem mel strach, ze to bude strasna koza. Nakonec jsem si CRX koupil s tim, ze v nejhorsim dal delsi predstavec. Ale behem prvni vyjizdky jsem si na nej zvykl a tam, kde jsem se drive nemohl vejit mezi stromy, se najednou vejdu bez problemu. Zrovna vcera jsem si zajel na bikrosku a opet to bylo uplne nekde jinde. V technickych sjezdech, ktere jsem drive jezdil na hranu, nyni jezdim uplne v pohode. Jedina zmena je to, ze clovek musi jit vice za sedlo. Jako minus bych videl nizsi stred – obcas clovek v clenitem terenu yavadi pedalem o zem). mel jsem obavz z delsich jizd a prudkych vyjezdu, ale kolo stoupe jak zubacka a zada me taky neboli. Takze sumasumarum spokojenost.

      0 0
      • ota  

        já bych své pocity tak nějak rozdělil:plus je geometrie,něco jako univerzalita-prudké výjezdy i sjezdy se mi jezdí líp než na předch.kolech.rám dobře zrychluje,nekroutí se,fakt „letí"při 180 cm výšky mi "L“ přijde přesně na tělo,nad tím,je-li rám krátký jsem nemusel uvažovat.pěkně se proplétá mezi stromy,„poslou­chá“.samozřej­mě svojí roli hrál i design a skvělé zpracování. minus sice jediné,ale významné-tvrdost zadní stavby(píšu v recenzích).asi tím,jak je bytelná,tak se nepohne,a zadek dostává kopance jak hrom.sedlo S.It.Prolink jsem zahodil a teď zkouším "přepolstrova­né"Special. telluride BG,tak uvidím..

        0 0
        • RomanH  

          To me prave zarazi. Na tu tvrdost si tu stezovalo dost lidi, ale mne to tvrde oproti predchozimu Amuletu neprijde, a to mam stejne rafky, vyplet, plaste i sedlo. Respektive na absolutne tvrdem podkladu (panelka) mi to prijde o kapanek tvrdsi, ale jakmile vjedu do lesa, prijde mi, ze to mnohem lepe tlumi.

          0 0
          • ota  

            tomu zase nerozumím já:-)) ty panelky,a nerovnosti na asfaltu,rychlé pěšiny"zryté"koňmi tedy rychlá jízda,tehdy to kope nejvíc.pokud ale šplháš v malé rychlosti v hodně rozbitém terénu(já Beskydy) tak je to v pohodě.

            0 0
            • fousek  

              :-))), to se mi libi jak nekteri u HT rikaj jak jim zadni stavba krasne tlumi, ja sem jezdil asi na 5 nebo 6 HT ramech a ani u jednoho sem si nevsim ze by zadni stavba nejak tlumila, asi sem jezdil na samejch spatnejch HT

              0 0
              • BB  

                bingo, dokonce jsem se nechal zblbout do titanu Morati a ubezpecuji, ze netlumil stejne jako predchozi Spesl. Nyni uz me pripada, ze netlumi ani full s 10 cm zdvihu. Uvidime, co prinese pristi rok.

                0 0
                • kovar  

                  takové pocity léčím projížďkou na HT. Je to bolestivá, ale hodně účinná léčba :-)

                  0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jako full s deseti centakama mi taky prijde jak HT, ale i mezi HT poznam, ktery je pohodlnejsi. Sice na to ma nejvetsi vliv osazeni, ale pri stejnem se to poznat da.

                  0 0
            • RomanH  

              Ja taky ne :o)

              Pisu jen subjektivne, objektivne je mi jasne, ze je to blbost – hlinik neni brain :o). Ale kdyz ty dve kola porovnam na stejnych trasach, tak mi to tak prijde.

              0 0
              • kovar  

                a není to třeba sedlovkou (jako jinou nebo víc vytaženou) ? HT jak HT,je to furt HT :-)

                0 0
                • RomanH  

                  Jo, sedlovka je jina. Jenze pred tim jsem mel prumer 27,2 (Ritchey ProLite) a ted mam Woodman 31.8. Obe dve hokejky. Vytazene jsou zhruba stejne a moc neverim tomu, ze je ten Woodman pruznejsi, i kdyz…

                  Jo, beru, neni to celopero, ale k tomu jsem jeste nedozral. Moje dalsi kolo bude pravdepodobne full, clovek holt starne. Ale pokud se pro fulla rozhodnu, tak urcite nejaky aktivni system, at uz FSR, VPP nebo co se v tu chvili vynori. Proste kdyz uz jednou celopero, tak houpacku se vsim vsudy. Tento thread ale nemel porovnavat CRX s fullem, to bych se ani neodvazil.

                  0 0
        • vrazdit  

          me to taky prijde spis dost pohodlne na HT. mel sem pred tim scott v biaxialu a tomu ja rikam tvrdost… pritom tuhost v zaberu je podle me stejna. ale ten technicky potencial kola je paradni…je to neco uplne jineho…ve sjezdech je to bomba…davam sjezdy ve kterych ostatni padaji pres riditka…je to hbite a paradne ovladatelne…

          0 0
        • hrušák  

          Mě třeba příjde CRX pohodlnější než ocelový Sector, ale může to být karbonovou sedlovkou RF Next 27,2 a pohodlným sednem…

          0 0
          • náčelník  

            S RB žádné zkušenosti nemám, takže jen pár laických postřehů:

            • CRX zde haní ti, co ho nemají,
            • dobře se prodává, takže to asi průšvih nebude,
            • ve Velu bylo CRX hodnoceno jako pohodlný HT.
            0 0
            • vlk  

              neřek bych " CRX zde haní ti, co ho nemají" hodně těch co ho mají si stěžují na nízko uložený střed a na nutnost použití vyšší vidlice.

              toto kolo není špatné, jen má své chrakteristické vlastnosti, které nemusí každému vyhovovat.Není tedy dobré tvrdit je to supr kolo, lepšího není.Kupte si ho.

              Ale něco ve stylu-je to těžší rám okolo 2kg který ovšem vydrží hrubé zacházení.Dopo­ručuji ho pouze s vyšší vidlicí-zdvih okolo 120–130mm.Dále je to krátké kolo s níže uloženým středem což pomáhá při výjezdu ovšem s nižší výškou vidlice se může stát, že občas zavadíte pedálem o nějaký ten krpál.

              0 0
    • JMT  

      rb je super, mel sem crx a az na to ze to nebyl full tak ok, dyztak mi crx visi na zdi, tak se muzem pripadne domluvit… viz bazar…

      0 0
      • ota  

        chci se tě zeptat,proč už ho nejezdíš.

        0 0
        • JMT  

          protoze to drnca :-)

          0 0
        • raceface  

          protože má fulla… full rules!

          0 0
        • fousek  

          Asi mel spatnou serii ktera netlumila:-))

          0 0
          • Cejlon  

            CRX je drsný rám pro drsňáky:-) a tvrdé bikery s tvrdou zadnicí.Holt ty dobré vlastnosti tohoto rámu dalece převažují nad těmi ,,špatnými".Tvrdý rám se mi lépe ovládá,lépe akceleruje,prostě to kolo pod sebou cítím.Pro mě je to nezbytnost,a proto jsem si ho pořídil.

            0 0
            • fousek  

              Skoro mi to pripomina slogany HD (Harley-Davidson) ze jen na jejich stroji jezdi ti nejdrsnejsi motorkari a tyto slogany maj pro me vyznam: je to pomaly a rychle se s tim ject neda ani kdyby si se stavel na hlavu a odstrkoval usima

              0 0
              • Cejlon  

                to fousek:ty drsňáky ber s rezervou,jo?Zvlád­neš to?

                0 0
                • fousek  

                  Ale jo v pohode, jenom to ve me vyvolalo tyhle asociace:-)

                  0 0
      • black.horse  

        Hehe, nevyměníš za XXL s brutal finishem;-) cca stejně starej:-)

        0 0
    • JMT  

      ja osobne bych sel ale spis do cr1300a v klidu bych na to dal 100mm vidli, mel sem na crx 100 a dal sem tam 130mm pac se to se stovkou chovalo dost debilne… (sjezdy)

      0 0
      • ota  

        a výjezdy se 130?jinak ale,jak bylo zmíněno,ty výhody převažují.já tu tvrdost mimo sedlo eliminuju bezdušovkama,a pod doporučené tlaky,navíc

        0 0
        • JMT  

          vyjezd s 130 naprosto v pohode, maturitak (supertechnickej prudkej vyjezd kterej vyjede malokdo) sem na tom jezdil v poho, ted mam 130 na speedstru a v poho, ted mi dokonce nekdo kdo jel na mam kole do kopce rikal, ze to jede do kopce jako zubacka a ze to prece s to vidli nei mozny…

          0 0
          • cabbage  

            ten nekdo sem byl ja po zkusenostech s nrs a rebou.

            0 0
          • enjoy  

            supertechnickej vypada jinak:-).a prudkost bych taky tak nehodnotil.jde jenom o povrch,ktery neni zrovna snadny.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • vlk  

        s těmi zdvihy plně souhlasím.

        0 0
        • RomanH  

          Ano, to muzu potvrdit. Na CRX opravdu vidlici s vetsim zdvihem. A to je taky jeden z duvodu, proc jsem nakonec vzal to CRX na misto CR1300. U ni by asi 100mm nebyl takovy problem, ale jak tak sleduji vyvoj vidlic, tak az mi odejde soucasna Z3, vezmu neco na 120–130mm, a to uz bych na tom mohl sedet jak na harleji.

          0 0
    • jakub  

      RBecko ti vrele doporucuji, ma super geometrii, uzasne stoupa a zaroven se na nem i bozsky sjizdi… ma originalni „dyzajn“ a je to velice pohodlne kolo proste labuzo… vrele doporucuju a tem co ho hanej a ani na nom nesedeli bych moc neveril… sou nasrany ze ho sami nemaj…

      0 0
      • JMT  

        to ze se na nem super stoupa je pravda, ale ty sjezdy nevim nevim… predpokladam ze si pred tim jezdil meridu nebo starsi i-drive atd…

        0 0
        • kesu  

          to je otazka myslim si ze kratsi vzdalenost sedlo-hlavak je na sjezdy lepsi a tu ma narozdil od RB merida kratsi(teda do roku 2002cca) ale je to jen otazka zvyku a chuti,me osobne prijdou rb strasne dlouhy ale je to jen zvyk

          0 0
      • Meesha  

        co je uzasna geometrie? Je to asi individualni, ale co sem vcera testnul Zacovo RB, tak mi pripadalo fakt strasne kratky.

        0 0
    • vlk  

      asi takhel.RB CRX se mi líbilo, pak si ho koupil kamoš-zkusil jsem ho a nelíbí se mi geometrie-pro holku by mohla být dobrá, no a těď, když jsou celoodpružené čtyřčepy od spyderu levnější než RB CRX tak už o RB vůbec neuvažuji.Tak asi tak.

      0 0
      • DD  

        a neni z asie :-))

        0 0
        • vlk  

          Jednak nevím co máte proti asii.Ty linky jsou tam možná i kvalitnější než kdekteré evropské.A za druhé spyder není z asie.

          0 0
          • kovar  

            tak z Marsu?

            0 0
            • vlk  

              pročti si historii, tam se dozvíš odkud spyder je.

              0 0
              • DD  

                absolutně NEMAM NIC proti asii naopak akorat spyder ramy jsou vsechny z asie to mi věř lakovany u nas toto vse

                0 0
                • vlk  

                  mě bylo řečeno:trubky z asie, svařováno v holansku a nastříkáno u nás :o)

                  0 0
                  • Cllaude  

                    no to jistě… ale nic proti asii. každému co jeho jest…ale pokud jde o cenu v hypernově možné seženeš něco ještě levnějšího C

                    0 0
                    • vlk  

                      viděl jsi už nějaký spyder.To se s hypernovou nedá vůbec srovnávat.

                      i někteří zde mají pěkné spydery koukni se na: http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?… http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?…

                      0 0
                      • Cllaude  

                        to je možný, ale o to tu nejde. Když si srovnával cenu, tak si uvědom že narozdíl od řady jinejch firem tady má RB produkci a vývoj, platí český lidi atd. Ne jako některé „české“ firmy, které zajedou na taiwan, ukážou prstem do katalogu a pak to ověsí komponentama. To je to co mi vadí na srovnávání cen.Nic proti produkci z asie, ale rozdil v pristupu tu snad vidis. RB se vydalo svou cestou, maji svoje know-how a ne jen katalogy. To vim, kamos u jedny takovyhle cyklo firmy dela… Je mi jasny ze u vetsiny lidi rozhodne cena, ale ja jsem fanda RB.

                        0 0
                        • vlk  

                          to že má RB svůj vývoj a že platí český lidi je mi šuma fuk.Je mi jedno kdo to vymyslel, mě jde o to jak se na tom jezdí, jak mi to sedne, co to vydrží, a bohužel v mém případě i co to stojí. Koukni mě například bohatě stačilo jak se zástupce RB vyjadřoval ve velo časopise ohledně profilace trubek a už mám svůj názor na ně.Na xc bych od nich vzal jedině 1300 a za tu cenu si raději pořídím fulla, RB fully mě zatím pro xc moc neoslovili. Díky tomu tvému přístupu pak vznikají kola jako je toto: http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?… hlavně že má RB

                          0 0
                          • Cllaude  

                            třeba mu to sedlo, dobře se mu na tom jezdí atd…jak sám píšeš! asi si kámošovo kolo opravdu zkusil a opravdu ti to nesedlo…počitam že si s tim najezdil dost kilometrů na takovej závěr

                            nečekal jsem že ty argumenty o ceně pochopíš, seš asi presne ten typek co kyda hnůj na dražší věci než sám má…jedno přísloví říká: na co nemáme to nepotřebujem. a končím, vhledem k tvý debatě o vidlicích nechci strávit celej den posloucháním kravin

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • vlk  

                              omyl-já jezdil 8 let rám Klein -a ten byl mnohem dažší. takže tvoje domněnka „seš asi presne ten typek co kyda hnůj na dražší věci než sám má“ asi neobstojí.Hele, já neříkám, že je to špatný rám.Jen říkám, že není nic extra a že je dost drahý vzhledem k jiným značkám a k tomu co nabízí.Neboj celý den tím nestrávím.Já taky už debatu končím. Nechápu co se ti na debatě o vidlicích nelíbilo-nenechám se přece bezdůvodně urážet jistým bikerem, který nepochopil o čem mluvím.

                              Já jen, že takhle blbnete lidi a pak si chdáci kupuji RB a na zbytek jim nezbává a jsou z toho RST vidle apod.

                              PS: já zas tvrdím, drahé neznamená vždy dobré(nejlepší)

                              a abys měl představu tak spyder full rámy: http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

                              0 0
                          • Volf  

                            No nevíš jestli ten rám nekoupil třeba z druhý ruky nebo tak něco. Osobně jsem viděl takhle postavený kolo s rámem Introvert. O mých názorech na českou práci a na ruční svařování jsem tady už psal. Jinak ty frézovaný prvky se mi vůbec nelíbí. Stejně jako se mi nelíbí třeba jednonohý lefty atd. Jen jsem překvapenej, že se tam strašně kritizovalo osazení Deore, který se označuje jako sportovná řada. Prostě nechápu, proř je RB tak vyjímečný, že ho degraduje Deore.

                            0 0
                            • Jester  

                              Podle mě je to sranda. Všichni tady při koupi kola tvrdí – kup si to a to kolo, to má aspoň dobrý rám. Zbytek stejně později vyměníš. No a když to borec tak udělá, tak mu zase všichni nadávají, co tam dal za sračkové komponenty. Jinak je mi úplne u ******, co má kdo za kolo a jak si ho vybaví – je to jeho věc. Jenom si někteří lidé nevidí ani do huby.

                              0 0
                              • rock  

                                Obvykle to moc nezkoumám, ale na tenhle odkaz jsem koukl. Vypustit z huby (klávesnice), že by výrobce měl zdražit rám, aby si ho nemohl dovolit někdo, kdo ho pak ověsí levnými komponenty … hmmm, tak nějak se dá definovat snob …

                                0 0
                                • rock  

                                  … navíc když je řeč o rámu za sedm a půl litru, žádnej high-end … fuj, to mám po náladě …

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    ste mě nasadili brouka do hlavy. Si teď ke slušnýmu osazení budu muset koupit lepší rám. :)))

                                    0 0
                  • MARIN  

                    v Holansku jsou svarovany snad jen ty nejlepsi modely

                    0 0
    • vili  

      nemuzu si pomoct ale podle me srovnavate uplne odlisny kola(myslim crx a 1300).1300 mne fakt prinde jako xc raketa kdezto crx je takovej tancik co vydrzi tvrdy zachazeni(a proto taky vazi 2kila).samozrejme by k tomu stylu jedeni meli sedet i ostatni komponenty ale kdo chce chrta s lehkou vidlou tak at si koupi 1300 a kdo tank tak crx.tak se mne zda divny tydle dve kola srovnavat.1500 mi prinde jako takovej stred a navic levnejsi..

      0 0
    • senožrout  

      Každýmu asi vyhovuje něco jinýho. Mám CRX a musím říci, že nic lepšího v HT jsem zatím nejezdil. Porovnání s (Authorem, Trekem 8000, Cannondyle CAAD3, Duratec). Fulla jsem si zatím nevybtal a myslím, že ani až ho (fulla) budu mít se CRX neztratí.S XT klikama to jede jako raketa. Kamarádi, kterým jsem to půjčil mi to chválí… Ovladatelnost bombová i tam, kde jsem s předchozími byl na hraně. Výborný do kopce i z kopce. Chce to pozornost a techniku. Ale CRX si přece kupuje, kdo ví proč… Mám na tom zatím vidli Z3, ale vyměním jí za Marathonnku na 120mm zdvihu. Takže vyeliminuju i nižší šlapací osu. Sedlovka je Cane Creek Thundbuster, takže i pohodlí...... JÁ JSEM FAKT SPOKOJENEJ!!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.