Jen by mě zajímalo, čím mažete řetěz na biku.Co mi můžete doporučit jak do mokra tak i do sucha?
Jen by mě zajímalo, čím mažete řetěz na biku.Co mi můžete doporučit jak do mokra tak i do sucha?
tak to sem zvedav kdo ti co poradi:)
:))) tak to uz tady dlouho nebylo…
Do sucha staci maslo a do mokra sadlo, no a na syntetiku zkus pouzit vyhledavani. B
[ Zpět na seznam příspěvků ]
Pro vložení odkazu použijte syntaxi odkaz.: http://www.bike-forum.cz) Pro vložení tučného písma použijte tučného Pro vložení citace použijte citace
Prosím než zadáte dotaz zkuste použít vyhledávání ;), děkuji.
Přidat příspěvek Nadpis: E-mail: Chci zaslat odpoveď na můj příspěvek NEANO Text: Prosím než zadáte dotaz zkuste použít vyhledávání ;), děkuji. Kategorie: – VYBER – KolaKomponentyTech. radyNakupovaníZávody – akceOff topicDH & FRTO ADMINCestovaníOblečeníVyjížďky / SrazyTV / Video
ale abys nerek TF2
Yarroline Racing Wax Motorex Dry Lube Motorovy olej SAE 30 Prevodovy olej SAE 80 Varenie retaze vo vazeline Teflonovy olej… (TF2, GT85) Silikonovy olej… WD40 Olej na sijacie stroje ESSO Chain Lube Motorkarske spreje na retaze … …
vyber si co chces.
cototu píšete, já mažu olejem.
je to všechno? Nebo si na něco zapoměl? A jsi si jistý, nechceš nápovědu?
nápověda? Co to je? To je nejaky olej??? Ty to mazes tym?
WD40 a GT85 je dobrý tak na rozchození něčeho zarezlého nebo na čištění, nikoliv na mazání. Na to je zapotřebí něco, co opravdu maže, například Pedros.
s WDckem souhlasim, ale GT 85 je podle me teda docela dobrej… vlastne na mazani kola (od cepu prehazovacky az po retez) nic jinyho nepouzivam…
GT85 je podle me nejlepsi mazivo do sucha. Na retezu je po zaschnuti jen teflonovej film, na ktery se vubec nechyta bordel. Udrzba retezu je pak snadna a vydrz o hodne vetsi.
pro mne je bestovka Chain Star (ve spreji).
chain star kapátko.
Jo ja jsem taky pro chain star kapatko:), zkousel jsem skoro vse, tohle mi vydrzelo zatim nejdele. Jeste finish line neni spatnej, ale nevydrzi tak dlouho.
ted sem zacal s Chain Star, predtim TF2, ale ten na retezu dlouho nevydrzel
ten Ch.S. ve spreji
chain star ve spreji jsem tedka zakoupil, mazal sem nim 2× a zatim hruba nespokojenost, po navratu sem mel tak za…nej retez ze se sotva tocil. Predtim sem pouzival takej nemeckej olej v tube, byl hodne tuhej, a potom to chodilo pohadkove, a bylo cisto jak arijskym srazu, bohuzel sem nak zapomnel kde sem ho koupil :(
kdyby sis vzpoměl aspoň na jméno.
byla to takova noname znacka, ze by to melo nejakej velkej napis to ne, bylo tam napsany jen olej na retez, tusim ze to bylo z nakyho suprose baumax obi atd. ? mrknu do garaze jestli tam ta tuba nahodou jeste nejni, sem bordelar takze je mozny ze spinka nekde pod stolem
Vono se to maže ? Viděl jsem ve starým filmu, že na to kluci čůraj. Jak to dělaj holky mi není známo.
Lubrikačným krémom (pred každým švihom)
ja pouzivam olej. zkousel sem i vodu, ale retez delal kraval a voda ho uspinila nazrzavo.
http://www.mogul.cz/html/index.php?…
Mogul A 00
bud motorovej olej (i vyjetej) nebo na silikonovej jako kola a sici stroje…
Do suchého a prašného prostredia je výborný Kratech od Finish line. Re?az ostane suchá aj po namazaní a nechytá prach. A do mokra a blata Lubrichain racing wax od Yarro line. Ale pozor, ak nemaš pračku namakáš sa kým to poumývaš.
Nie Kratech, ale Krytech
Jo, krytech ale jen na silničku a to jen když dáš po vyprání základ něčeho mastnějšího, jako třeba teflon + taky od finishe a krytechem už jen domazáváš, jinak to vůbec nemaže........na biku jsem krytech zkusil je jednou a šlus. S Yarroline souhlas, do vlhka nic lepšího nejni......
Taky tema
ZASE ŘETĚZ Údržba a mytí.
Záleží kde jezdíte (mokro, sucho, prach, písek, bláto)
Podle toho NUTNO zvolit interval mytí a mazání.
MÝT A MAZAT ČISTÝ ŘETĚZ,JE STEJNÝ NESMYSL JAKO MAZAT ŠPINAVÝ
MYTÍ ŘETĚZU
Pokud údržbě moc nedáte a spěcháte, tak řetěz omyjte pračkou jako náplň používám směs nafty a technického benzínu poměr 2:1, pokud pračku nemáte vemte přiměřeně velkou plastovou nádobu s šroub. víčkem (já použil po tekutém pracím prášku) řetěz jsem sundal z kola, hodil do nádoby s mycí tekutinou, zašrouboval a třepal, třepal, třepal. Nýtovaný řetěz musíte bez pračky umýt štětečkem. Pak dokonale osušíte a necháte vykapat. (můžete vyfoukat kompresorem) bacha na oči a okolní díly kola !!.
Po vysušení řetězu ho otřete hadrem a pokud možno hned namažte.
Pokud budete mýt POUZE technickým benzínem musíte řetěz okamžitě po osušení namazat jinak zrezne což mu SILNĚ vadí (myslím vnitřní rez)
Na řetěz umytý naftou nemusí dobře přilnout některé drahé přípravky na jiné PŘEDEVŠÍM voskové bázi.(vyzkoušet)
Pokud mažete olejem či bílou vaz.Ve spreji není co řešit.
Pokud jste příznivcem pohodlných vzlínavých sprejů na řetězy , dělají se i levné a kvalitní v cenách okolo cca 100kč za 400ml. (např. Den Braven, řada tectane – dělá olej na řetězy a bílou vazelínu v této ceně.
MAZÁNÍ řetězu
Existuje spousty „kvalitních“ zaručených přípravků bez jejichž použití podle „odborníků“ váš řetěz v první zatáčce zemře v cenách cca 100–300KČ/300ml.+ hezký obal.
Základem většiny těchto olejů je odpadová frakce ropy, minerální, popř. polo či syntetický olej +aditiva – vosk, teflon, molybden atp. Věřte, že pokud po omytí a dle potř.namažete motorovým olejem, nepoznáte na životnosti rozdíl. Výhodou některých dražších přípravků je větší vzlínavost. Která se projeví POUZE ale po dokonalém omytí a osušení řetězu.
Nejlepším způsobem mazání je umytý řetěz rozpojit a na noc ponořit do čistého motor. Oleje, ráno nechat okapat ve visu , otřít a jeďte, uslyšíte ten lahodný řetězový šustot.
Olej lze ale běžně kapat na články k čemuž se hodí syntetický – je řidší.
Pokud jste trochu lenoši myjete a mažete málo, použijte po umytí sprej bílá vazelína s teflonem od Cartechnic Weizes Fettspray mit PTFE za cca 120kč-prodává autocora.
Maže výborně, nečerní, pění, vzlíná, odpuzuje vodu a drží
POZOR WD40 je dobrý výrobek AVŠAK k mazání řetězů NEVHODNÝ!(řetěz maže krátkodobě)
Lze ho ale použít jako KONKOR ke konzervaci před namazáním olejem, či před zimou výborně vzlíná.
Pokud mažete málo a údržbě moc nedáte, kupte sprej s teflonem např. GT85, ale já používám levnější obdobu od firmy CARTECHNIC Weizes fettspray mit PTFE. Je to kvalitní německý sprej s teflonem, vydrží dlouho, nečerní, a 400ml stojí cca 120kč. Prodává to autocora
NEZAVRHUJI drahé, značkové přípravky v hezkých obalech, ale rozhodně za ně ODMÍTÁM platit. Je to předražená frakce ropy, popř. v lepším případě syntetický olej s aditivy (teflon, molybden a vosky) A TĚCH 100ml. má skutečnou cenu do 10kč. Dávat za to 99kč je šílenství vláště pokud se najíždí do 1300km ročně, což je v MTB cca životnost řetězu.
Čerpám z vlastní zkušenosti a rad některých opravářů, názor každého z vás respektuji. :o)
Dnes jsi se přihlásil, už jsou tady všechny řetězy mastný a všechny převodníky, kazety, ruce a nohy černý…
Na řetěz jedině Motorex. ;)
Nikdy jsem řetěz nemyl v pračce, to je blbost. Vyplaví se mazivo v čepech. Jen ho mažu, používám k plné spokojenosti Holmenkol extra lube. Známý myje v techničáku s trochou oleje, vysuší, vyfouká vzduchem, mázne Brunoxem, opět vyfouká a mázne tekutou vazelínou na motorkářské řetězy. Ujede tak do max. 1000 km a může ho vyhodit. Proto namazat, několikrát protočit, nechat pár minut navzlínat, opět protočit a setřít.
Tak ke všemu tady už bylo napsáno hodně, viz vyhledávání v historii – jen bych se navrch pozastavil u toho motorového oleje – šmírukrál!
Ještě jak jsem psal o tom GT85 a Weizes Fettspray s PTFE
Na řetěz.
Tak tím můžeš na kole mazat úplně vše KROM..
NESMÍ SE S TÍM MAZAT TLUMIČE -KLUZÁKY !!!
Kluzáky-šavle, mazat pouze olejnatou bází BEZ TEFLONU !!
Šlapkám čau :o))
Nebude na ty kluzáky-šavle lepší silikonový olej nebo silikonová vazelína?
rozhodně ano
JJ na šavle cokoli bez teflonu a jiných přísad :o)
Olej – silikon olej
Hlavně po bordelu otřít, namazat a otřít přebytek ať se to nezaprasí a není to jak mucholapka :-)
Jinak díky za každou inteligentní a zralou reakci :o)
…a jak jsi přišel na to, že nejlepší mazání řetězu je namočit ho do oleje?
Jak vím, že je to lepší – Roky dřiny :o)))
Né nejdříve jsem kupoval také ty drahé s…, ale pak mi jeden kámoš (jezdí podstatně více než já) řekl, že když mám kolo takhle často zaprasené a často ho myju pračkou tak ať to mažu norm.olejem a že v životnosti nepoznám rozdíl a tak jsem ho poslechl.
Je pravda, že řetěz vydrží cca stejně ať mažu tím nebo tím, hlavně když mažu. Jinak v něktrých návodech péče o řetězy,např. motocyklové je lázeň přímo doporučena, olej zateče všude.
Dříve jsem používal Chainstar a keramiku, teď ten olej s PTFE a běžný syntetický.
Mazadlo GT85 je třeba plněna obyč. minerálním olejem za 50kč/l + teflon.
Deci minerálu stojí 5kč. 300ml GT85/160kč. REALITA
Řetěz NEvařím ve vazelíně :o) ikdyž i to jsem tu někde četl
a třeba to je dobrá věc.
Rozhodně jsem toto nevymyslel mazat motorákem a máčet, důvěřuju však zkušeným praktikům. Pokud však prodej spec. olejíčků někoho komerčně živí, chápu, že je chválí.
KAŽDÝ ale ať si to dělá jak chce a chválí to své, co člověk to názor.
Myslel jsem, že dokážeš jmenovat nějaké přednosti systému který jsi zde ostatním doporučil a dokonce ho označil za nejlepší…
Osobně tento způsob údržby a mazání řetězu považují za nejhorší, z těch které zde byly prezentovány(nejsi první) a z těchto důvodů bych ho na svém kole nikdy nepoužil:
jsem zvyklý na maziva, která umožňují
bezchybný a tichý chod řetězu po dobu 150km v jakémkoli prostředí
To me zajima, cim mazes ? :-)
Btw. nedavno jsi tady psal ze jsi mazal nejakym olejem na řetězy motorek, nemůžu to najít tady na foru. Nehodil by jsi mi sem název toho výrobku?
Konečně jsi napsal něco užitečnýho :D. Nemůžu najít sprej na vidli, tak jsem na to krizově dvakrát napatlal PTFE… No, koukám si radši zajdu koupit novej přímo na vidli :D.
Netreba z toho robit kovbojku, ten teflon tomu nijak neublizi. Mazal som roky RS Judy pod prachovkami TF2-kou a chodila krasne. Az po 5–6 rokoch zacinala mat maly vakel a mala by ho dodnes, keby mi ju nejaka ***** neukradla aj s bikom. Ta vidlica ma mrzela najviac, pretoze bola planovana na snezak, kde sa prachovky a nemenna citlivost za lubovolnych teplot hodia.
Dobrá vykopávka …
Používal jsem Chainstar normal a ******** vzlínal ze zavřené lahvičky.Výdrž 250–300Km,nebo po zmoknutí.Asi rok jezdím Lubrichain Wax-je to hustý jak med a výdrž stejná.Řetěz je velmi tichý.
to chce zase rum…
jindřichohradeckej s plachetnicí…
jakýmsi mazáním přímo od Shimana
to jsem používal taky, ale ne a ne ho sehnat
A co když to namažu obyčejným olejem na kluzné plochy, třeba J3 nebo J4 (J32) od Parama? Ten bude asi sbírat prach a bordel, co?
Mažu M6AD.
U řetězu bych osobně nepoužíval nějaké moderní drahé maziva…bordel se tam nalepí tak či tak.
chytil jsem konskou sračku,vydržela 30km a ještě pěkně smrděla,toliko k mazání
Používáte někdo Morgan Blue Race Oil? Údajně ho používaj TOP týmy World Tour, pokud to není jen reklama :-) Zkušenosti?
pokud budeš na každý švih připravovat kolo jako to dělají mechanici ve World Tour, tak to maž klidně sádlem a bude to v pohodě :)
jinak je to v praxi jedno, prostě olej na řetěz, Morgan nebo Finish Line nebo cokoliv jiného
Brunox Top kett kapátko
+1
Jediné správné mazání, 9 z 10 aktivních členů b-f, včetně Mloka, doporučují. :-D