• OneQuestion

    Zdravím,

    můj dotaz je obvyklý – HT za 30–35.000, rekreační začínající jezdec většinou po cyklostezkách, míry 194/95kg, ale snad ho něčím ozvláštním. Už jsem se na doporučení kamaráda rozhodnul pro https://www.mojekolo.cz/…ssy-black-1/, celý natěšený dorazil na Žižkov, ale při zkušební jízdě se mi vůbec nelíbil odpor šlapání. Jsem laik, tak to popíšu laicky – prakticky celou cyklostezku na Krejcárek (což je mírné stoupání) jsem jel na nejnižší nebo druhý nejnižší převod, a to nejsem pochopitelně žádný šampion. Cestou zpátky už jsem nemoh šlapat vůbec, nebyl žádný odpor. Teď se v tom celý víkend plácám a jako laik jsem to chtěl vyřešit 2talířem vpředu – dává to smysl? Už jsme si i našel řešení https://www.cyklovape.cz/…018-p231516/?… nebo Horské kolo FELT NINE 5, vel. L, r. 2017.

    Omlouvám se, nechci si ulehčovat práci, ale ve foru jsme to nenašel a opravdu si svoje na googlu odseděl.

    Děkuji.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Markony  

      Osobně bych šel do 2×11. měl sem 2×10 a nebyl sem moc spokojený pro mne nemohl sem najít vhodný převod.

      0 0
      • JachymP  

        Těžší převod se řeší větším převodníkem vepředu. Na mojekolo mají blbej popisek, ale tipuju že tam maj 32 zubů. Já jezdím 34 zubů. Můžeš dát ale klidně 36 když se cítíš… Slušný prodejce ti to vymění už na novém a nebudeš nic doplácet.

        Jo a až budeš zas těch 36 snižovat na 34, tak to stojí zhruba 800 Kč…

        Ten Scott Aspect neber, to je předražený. Merida vypadá solidně.

        Jestli 1×12 nebo 2×11 – o tom se tady vedou ohnivé diskuse. Je to ale dočasné, za 5 let už na mtb nic jiného než 1× nebude, někdo má jen prostě trochu delší vedení ;)

        0 0
        • exxonvaldez  

          Jo,jo evoluce člověka jde do předu tak rychle, že během pěti let budou všichni tak nadřený, že už bude jen 1× něco :>>)))

          0 0
          • hatchet  

            +1

            Furt se prodávají kola s trojplackou a jsou lidé, kteří by neměnili – pár jich znám.

            Módně-technologická policie samozřejmě ať si vozí, co chce.

            0 0
            • novas752  

              To se prodávají no. Ale rok od roku níž a níž

              Sram jede 1×12 a Shimano ho od SLX výš následuje, maji sice i 2×12 ale to je na mizivym procentu nových kol.

              A už i v těch levnějších mtb za 10–20 až 25 000 ubývá trojpřevodníků, 3×10 se taky v podstatě nevyskytuje

              0 0
              • Tom-T45  

                Za mě je škoda, že Shimano v podstatě zařízlo 2×11. Pro cykloturistiku dokonalý systém. 2×12 nepřináší žádnou výhodu.

                0 0
                • petrx  

                  2×12 přináší výhodu v tom, že se standartně osazuje microspline ořechem a na těžký převod je možno použít 10z pastorek (nebo 9z s kazetou e thirteen g2), takže nabídne mnohem větší rozsah převodů.

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Ano, ale pro mě jako uživatele žádnou výhodu nevidím. Na kole mám 2×11 s převodníky 36/24 a vzadu 11/42. Rozsah větší nepotřebuji, odstupňování je jemnější než na 12 sp. kazete 10/45, kde je na začátku 20% skok. Navíc je 2×12 samozřejmě dražší a náročnější na seřízení.

                    0 0
                  • Vrci  

                    Mám 2*12 (53/39 11/32) na silnici a jsem nadšený. Po přechodu 2*10 (53/39 12/25) mi zůstalo rozumný odstupňování a zvětšil se rozsah. Třeba až se zlevní bude to pro MTB pro určitý segment cesta.

                    0 0
                    • Tom-T45  

                      Tam to dává logiku, zvětšení rozsahu při zachování jemnosti odstupňování, nebo větší jemnost při stejném rozsahu. MTB Shimano 2×12 je díky neexistenci kazety určené** právě pro toto řešení** jen nesmyslná odbočka.

                      0 0
              • oddie  

                Nejvyšší čas nakoupit zásobu trojpřevodníků :)

                0 0
    • oddie  

      3talíř. Víc talířů, větší rychlost :)

      P.S. ta vidlice Manitou Markhor u Meridy je dobrá pro lehkou ženskou, ale ne pro 95kg…

      0 0
    • Sanity  

      A určitě chceš MTB? Využiješ ho?

      Píšeš cyklostezky – asi převážně asfalt nebo něco podobného – je to tak?

      MTB je stavěno do lesů/polňaček/les­ních cest, proto ten rozsah převodů je tam velký – s důrazem na výšlapy. A ne na prohánění se po asfaltové cyklostezce.

      Jsou tam teď 1 × 12 s klikami 32 nebo 34 a vzadu kazeta 10 – 50. Což dává dobré ratio při výšlapech, ale i slušnou rychlost i na těch zmiňovaných cyklostezkách.

      Ale nemůžeš po něm chtít aby tady konkuroval silničce nebo Gravelu. Ti mají jiné převody a pláště.

      Pro tvůj způsob jízdy popřemýšlej o Gravelu jako je : https://www.cannondalebikes.cz/…e-carbon-105

      Jen SH 105 s převody 2 × 11

      Pro srovnání se podívej na: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      Tady uvidíš rozdíly v ratiu a co to udělá v rychlosti.

      0 0
      • novas752  
        1. na mtb se dá vyměnit převodník, s 36z převodníkem se dá šlapat při rychlosti 50km/h, s 38z 55km/h.
        2. i na gravelbicích jsou často jednoplacky s 40 42 nebo 44 převodníkem a jen 10–42 z kazetou.
        0 0
        • Pikaču  

          Tak si tech 50 zkus šlapat na bajku :))).

          0 0
          • novas752  

            Šlapával jsem i na tomhle https://www.bike-forum.cz/…effsyna-v1-3, samozřejmě z mírného kopce, ne po rovině, ale i na tom to jde.

            0 0
            • Pikaču  

              Ja z kopce ( 16% klesání) 93kmh :))) na silnicce.

              0 0
              • novas752  

                No ale nešlapal, nebo ano? To by byla kadence asi tak 140rpm. :)

                0 0
                • Pikaču  

                  Nad 80 neslapes. Mel jsem co delat abych zabrzdil.

                  Nicméně moje zkusenost na MTB 36 zubu tak 36 kmh cca. I 2×11 odpovídá te rychlosti.

                  Na silnicce 42kmh. Rovinka bez větru a slapani. Ale zaměřím se schvalne někdy vic na to. 50 kmh me na bajk prijde moc nehlede na talíř/ zuby

                  0 0
      • OneQuestion  

        Jak jsi mne asi správně zvyklal ohledně typu kola, rychle jsem prolétnul cross nabídku. Jaký máš prosím názor na https://www.sterba-kola.cz/…ck-cx-1-2020 Líbí se mi ten jeden talíř a 38T, ale není to předražené kvůli brandu? Děkuji.

        0 0
        • milan.v  

          Ano, tyto značky jsou předražené, nemají odpovídající komponenty oproti tomu, co stojí…

          0 0
        • novas752  

          Značce Cannondale bych se radši vyhnul. Je to drahé, težké a nekvalitní.

          Ale obecně krosové kolo je na takové ježění vhodnější. Za stejný peníze máš třeba toto: https://www.canyon.com/….0/2334.html?… Komponentama je to úplně o něčem jinym.

          0 0
          • OneQuestion  

            To teda vypadá supr čupr, ale kde ho v CR (nejlépe Praha) koupím a vyzkouším? Jinak díky a omluva za zvyklat/zviklat, už jsem z toho celý zmagořený.

            0 0
            • novas752  

              Nikde, je to německá značka, kupuješ to přímo od výrobce po internetu, nemají žádné prodejce a dovozce = neplatíš jim marže, proto jsou tyhle kola výhodnější.

              0 0
              • OneQuestion  

                Zase takový kovboj nejsem. Kupuji to tak 2× za život, tak bych to rád vyzkoušel. Neměl bys něco podobného k vyzkoušení v Praze nebo SČ? Doufám, že tě moc neotravuji, už to chci mít také vyřešeno.

                0 0
                • novas752  

                  No jo no, kdo se bojí nesmí do lesa…

                  V praxi je to krosový kolo, geometrie rámu v podstatě stejná jako všechny ostatní, na tom zrovna neni co vymýšlet.

                  0 0
                • Sanity  

                  Já bych do trekingového kola nešel.

                  Ten gravel mi připadá užitečnejší.

                  Podívej se na: https://www.albie.cz/…ra-h30-2019/

                  je z Prahy třeba má i testovací kolo

                  0 0
                  • OneQuestion  

                    Tak jsem se s tím celý týden mořil, pročetl forum i všechny e-shopy a snad jsem se dobral k závěru:

                    • budu jezdit většinou na silnici nebo cyklostezkách -cross/trek
                    • tíhnu spíše k té přírodnější části – silnější pláště
                    • abych mohl šlápnout při sjezdech a moc se nenadřel při stoupání – dvoutalíř
                    • ideál Canyon mi nabídnul nahoře Novas , ale ten v ČR není a chci si stroj napřed vyzkoušet
                    • ve finále mi vyšly 2 varianty: https://www.giant-bicycles.com/…-0-disc-2020 nebo https://www.trekbikes.com/…t-4/p/23176/?…

                    Tak snad jsem se trefil. Budu vděčný za názor, ale znovu už začínat opravdu nechci.

                    0 0
                    • Tom-T45  

                      Když už, tak ten Giant.

                      0 0
                      • OneQuestion  

                        Ještě bych měl otázku – mimo kola popsaná se mi do finále dostalo následující:

                        https://eshop.progresscycle.cz/…allic-black/#…

                        Nakonec jsem ho vyřadil a upřednostnil https://eshop.progresscycle.cz/…-light-blue/, protože ten má odpruženou vidlici. Teď si ale říkám, jestli je to pro silnice a cykostezky nutné?

                        Pokud si někdo udělá čas na stručný názor, budu rád, děkuji.

                        0 0
                        • novas752  

                          Nutné to neni, po silnicích a zpevněných cestách se běžně jezdí i s pevnou. Odpružená vidlice stejně tlumí až větší nárazy a je to kilo až kilo a půl navíc.

                          Ideální by bylo někde si to vyzkoušet, například si někde vypůjčit gravelbike a rovnou zkusit i berany a tak podobně.

                          0 0
                          • JachymP  

                            +1

                            Já bych na tvém místě bral ten Giant ToughRoad s pevnou vidlicí. Ta vidlice je karbonová a taky mírně pracuje, komfort dožene širšími plášti. Pokud budeš mít komfortu málo, přehodíš na bezduše a pojedeš jak v peřince. Je to vlastně takový drsnější gravelbike s rovnýma řídítkama a ještě oproti módním gravelbikům za příjemnou cenu. Rozhodně to pojede jak raketa, myslím že na tohle měla mrknout Monika než si koupila toho spešla ;)

                            Naopak bych skoro řekl, že v poslední době je vidět MTB s pevnou karbonovou vidlicí stále víc – je to pro lidi, co chtějí jezdit v lese, nechtějí berany a moc je neužije na nějaké sjezdy, skalky, skoky a megakořeny – což upřímně bude stejně asi většina bikerů ;)

                            Odpružená vidlice na trekingovém kole je podle mě nesmysl, resp. je to taková zoufalost na problémy způsobené příliš tenkými plášti s duší.

                            0 0
                        • Tom-T45  

                          To máš těžký :-) Pokud budeš opravdu jezdit 80% po pěkným asfaltu, tak pevnou. Pokud zamíříš někdy mimo asfalt na polní a lesní cesty, tak odpruženou. Ono i na té cyklostezce je odpružená někdy fajn, když přejíždíš přes obrubníky. Ale jak píšou ostatní, lepší vyzkoušet a udělat si sám názor, každopádně vyloženě chybu neuděláš ani s jednou variantou.

                          0 0
                          • OneQuestion  

                            Je to tak. ProgresCyclo má oba modely, tak snad mne to nechají zkusit, dám potom pro zajímavost vědět.

                            Thx.

                            0 0
                            • Sanity  

                              Nechci se opakovat ale maj tam i: https://eshop.progresscycle.cz/…l-gray-teal/

                              vyzkoušej i toto

                              0 0
                              • OneQuestion  

                                Když mně se nelíbí ty berany – dávalo by smysl je vyměnit za rovná řidítka, ale zase nechci vymýšlet krávoviny, jinak je to pěkné…

                                0 0
                                • Esi  

                                  No, na nasazování rovných řidítek místo beranů bych byl opatrný s tím geometrie toho rámu nepočítá tak aby jsi na tom neměl potom nějakou nepřirozenou pozici, nemusel tam dávat ultra dlouhý přestavec a podobně

                                  0 0
    • novas752  
      1. promysli si při jakých rychlostech ještě potřebhješ šlapat a při jakých už ne.
      2. na gears.mtbcros­scountry.com si můžeš jednotlivé zpřevodování různých kol porovnat. A to jak min a max rychlost na daných převodech v závislosti na kadenci = otáčkách nohou, tak i skoky mezi jednotlivými převody – v monotónim terénu například na táhlé rovině se s hrubšim odstupňovánim stává že pořád řadíš mezi 2 převody protože tam chybí přesně ten mezi který by byl zrovna ideální.
      0 0
    • Pikaču  

      194 cm a Lko. To si rozmysli pořádně.

      0 0
      • OneQuestion  

        Děkuji všem, bohužel mám větší maglajz než předtím. Moje uvažování bylo následující:

        • začal jsem jezdit zhruba před rokem a z půjčovny jsme měl Canondale. Už nevím typ, byl těžký jako prase, ale vepředu měl 3 talíř. I když jsem jezdil jenom na jeden (a už nevím na který :), tak mi to vyhovovalo i při sjezdech a do kopce
        • u té Meridy mi nabídly, že mi vymění pastorek na 36z. Z jednoho názoru nahoře chápu, že by to mělo být ono, tak pokud to udělají, dám vědět. Někdo psal nahoře, že to má na moji váhu špatnou vidlici, ale na XXL snad jiné váhy nejezdí?
        • jestli horské kolo nebo jiné, to už je úplně mimo moje schopnosti. Parta v hospodě mi řekla jednoznačně horské, protože už jsou tak lehká, že je to jedno. Do terénu se ale nechystám, budou to opravdu cyklostezky a silnice, ale představa, že bych měl znovu študovat další skupinu kol…
        0 0
        • novas752  

          Ono to má ale stejnou vidlici pro všechny velikosti. Jeden model, jedna vidlice.

          Na zpevněný cesty je to úplně jedno, vidlici řešit až se ti bude chtít vyrazit do terénů.

          0 0
        • Pikaču  

          Tak pro partu v hospode jsou lehka. Ale ne pro bajkera z BF co honí gramy.

          S tvojí výškou hlavne zvol adekvatni geo-velikost. Jinak s tim kolem nepojedes ani do hospody .

          0 0
    • Zeppelin  

      2×11, 38–28×11–42, případně míň zubů na převodnících, ale za mě v pohodě i do kopců s těmito převody a zároveň na rovnym a pevnych povrchu (lesní cesta, silnice) můžeš frčet

      Vygooogli si mtb gears calculator a tam si můžeš nakombinovat různé převody a porovnat je mezi sebou.

      0 0
    • Tydlii  

      Hele když si odmyslím debatu o typu kola a zůstanu u toho že si kupuješ horský – 36z vepředu jednoplacka je pro začátečníka fakt blbost :), leda že bys chtěl do kopců tlačit, nebo bydlel na rovině (což Praha fakt není…,). Já vozím 36×10–50 a na nejlehčí převod mám občas co dělat. Na kole trávím cca 15–20h týdně. Predstava že mám najeto letos nic nebo pár stovek a měl bych byť jen po městě něco prudsiho vyjíždět na převod 36×50 mě přijde dost nereálná… Tvoje cesta bude 2-prevodnik. Btw nedal bych tolik na rady o gravel/fitness, při tvým rozpočtu už se dá koupit velmi slušnej Horák kterej na stezky/šotky bude ve správným obutí dobře fungovat a zároveň ti poskytne pohodlí a svobodu vyjet prakticky do jakéhokoliv terénu. Pokud je to fakt jen na ježdění do hospody, pak si skoro myslím, že za to chceš dát zbytečně moc peněz…

      0 0
      • OneQuestion  

        Popsal jsi to přesně, těch 20h/týdně v Praze a okolí je můj cíl, hospoda je pouze občasná nadstavba. Ale když si něco vyberu, tak je to těžké, drahé atd. (čímž nikoho nekritizuji, kvůli tomu se ptám). Tak co bys mi doporučil za horáka?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Tydlii  

          Doporučil bych ti kontaktovat uživatele scalar tady na BF. Staví mtb HT na ramech MRX se super poměrem cena/výkon v tyhle kategorii. Dostaneš tam kvalitní zaplety a brzdy na kterých se v sérii hodně šetří ale jsou Fajt důležitý . Můžeš to mít podle sebe, jestli 2×11/2×12 to mas „jedno” díly budou na oboje ještě dlouho . Sám bych se jednoplacky nevzdal , ale já ženu výkonnost a závody (který nejsou xD) a najizdim objem na silnici (nemám silenej nájezd na Horáka a nestojí mě to pak majland. Náklady na provoz slušný jednoplacky (GX/XT) proste budou větší než u 2×11…

          0 0
      • Pikaču  

        Ja se snazim zlepšovat, trenovat, watty a podobně a když jedu na bajku 36/10–50 tak ty prevody jsou fakt velke skoky. Zlata 2×11 a jemne prevody. Buď to.na 10–50 jednoplacce trham na silu nebo kadencne. Ale nerikam.ze bych na zavodni kolo chtel 2×11. Na tazatele idealni.

        0 0
    • petrx  

      Možná kdybys připlatil by vyhovovalo něco takového, rozsahem převodů se vpohodě může srovnat s 3×10 navíc narozdíl od již mrtvých řešení převodů máš to nejmodernější.

      https://www.cube.eu/…e-2x12-2020/

      0 0
      • OneQuestion  

        To už je fakt hodně – začínal jsem na 30.000, teď už jsem se nějak posunul na 35.000 a leká mne to. Můžu se tebe a ostatních zeptat, co říkají na https://www.bikeranch.cz/…e-black-2020 Sice je finančně přes, ale možná bych dostal slevu?

        0 0
        • oddie  

          Tak furt je varianta nechat si postavit kolo za o dost míň, a přitom pro tebe vhodnější než ty modely z krámu… Ale pokud chceš klikat po hotových, asi nezbyde nic než se lekat.

          0 0
        • Sanity  

          Zase Merida – nedíval jsem se na osazení moc ale ta vidle se mě nelíbí.

          Posuzuji to jen na převody.

          Merida má kliky 36 – 26 a kazetu 10/45 tam si moc nepolepšíš s problémem cos psal úvodem.

          Oproti „klasické“ 1 × 12 tam moc velký progres není

          Koukni se na http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

          tam to uvidíš, nebo si nasimuluj svoje převody – 2 × 11 /// 3 × 9 nebo cokoli co uvidíš

          0 0
    • Libores  

      Mě by zajímalo jakou rychlostí ses při tom testu pohyboval. S převodem 32×10 se při rozumné kadenci dá jet kolem 35–40km/h. Podle toho co píšeš mi připadá, že se, stejně jako většina začínajících jezdců, snažíš šlapat silou na těžký převod.

      0 0
      • OneQuestion  

        Rychlost nevím, ale laicky bych chtěl mít převod, do kterého můžu šlápnout i při jízdě z mírného kopce. Nebo ještě lépe – abych nedal rovinu na nejtěžší převody bez nějakého extra úsilí.

        0 0
        • Libores  

          To převody 32(34)x10–50 bezpečně splňují. Snažíš se šlapat pomalu a silou a to je špatně. Šlapej volněji a rychleji, je to efektivnější.

          0 0
          • qwertz375  

            S 32×10 se při kadenci 80 dostane na slabých 35km/h.

            0 0
            • Libores  

              Což je běžná cestovní rychlost po rovince nebo z mírného kopce na mtb:D

              0 0
              • qwertz375  

                Takže na šlapání z kopce to moc nebude. Na to byla ideální 44/11 dneska alespoň 38/10.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Janes  

          Vozíš nášlapy?

          0 0
    • qwertz375  

      Přecházím z pohonu 3X (stavba kola) a navzdory dostatečnému rozsahu převodů současných 1X a 2X řešení, pro 3X varianty s jemně odstupňovanou kazetou 11–12–13–14-… neexistuje u 2×11 či 1×12 žádná alternativa.

      Navíc převody Shimano 2×11 jsou podobné jako 1×12, pouze SRAM GX 2×11 má díky 10z pastorku nějaký přínos rozsahu (SRAM už ale přesmyk úplně zrušil). Shimano 2×12 je pak zcela okrajová záležitost, nabízí 2 převody navíc, podle toho s jakým 1X převodníkem se to porovnává, ale rozumnou kombinaci převodníků 40–28 nebo alespoň 38–28 k tomu nenabízí. Takže nakonec všichni skončí u 1X pohonu, kde má SRAM jen jednu variantu kazety a shimano pouze 2.

      0 0
      • oddie  

        No, a není v tom případě lepší u 3X zůstat a nepřecházet, když není ta alternativa?

        0 0
        • qwertz375  

          Při stavbě nového kola? Dostupnost 10sp komponent už nyní není nejlepší, a bez jemně odstupňované kazety, kterou nikdy moc lidí nevozilo (takže v budoucnu nebude dostupná jako první) ten kocept tak nějak postrádá smysl.

          0 0
          • oddie  

            Vzhledem k tomu, že jsou celkem běžně dostupné ještě pořád i 9s komponenty, tak opravdu netuším, co máš na mysli tím „dostupnost 10s už nyní není nejlepší“. Na desítku zcela pohodlně koupím vše co chci A ano, při stavbě nového kola si jej osadím tím, co sám přesně potřebuji, ostatně proto si jej také stavím sám.

            0 0
            • qwertz375  

              Tak třeba kazeta PG1030 11–28 je na rozdíl od běžných 11–36 ve většině obchodů již pouze „skladem u dodavatele“ (někde mají 1ks), což rozhodně neznačí bezproblémodou dostupnost na dalších několik let. Doprodávají se zbytky a pokud se to ještě vyzrábí, tak pro velmi malý zájem už dlouho nebude.

              0 0
              • oddie  

                Bike24: 11–26 i 11–28 více než 10 ks skladem

                Bike-Components 11–28 skladem OEM packaging aktuálně dokonce za 25EUR, tzn. ani ne 7 stovek…

                První dva kšefty, kam jsem se namátkou podíval.

                Není zač.

                0 0
                • qwertz375  

                  Myslíte s tou vysokohorskou přirážkou 10.2EUR za nepopulární kombinaci 11–28. Tak to pěkně děkujeme.

                  0 0
              • JachymP  

                Chce to víc kupovat, pak by to drželi skladem. Třeba by se ještě nějaký kafky tady na bikefóru daly přesvědčit! Bohužel začátečníci jemné odstupňování moc neocení, tak je nutno jim to trochu zamlžit…

                0 0
      • Libores  

        Co je ta za mtb kazetu s odstupňováním 11–12–13–14…, jak píšeš? Jak to pokračuje na větších pastorcích? Standard u 10sp je 11–13–15–17–19–21–24–28–32–36, tedy ne o jeden, ale o dva zuby na převod ve spodní části kazety.

        0 0
        • qwertz375  

          např. SRAM PG1030

          11,12,13,14,1­5,17,19,21,23,26

          11,12,13,14,1­5,17,19,22,25,28

          11,12,13,15,1­7,19,22,25,28,32

          případně:

          11,12,14,16,1­8,21,26,28,32,36 (i ta je lepší než 11–13–15-…)

          https://www.sram.com/…s-pg-1030-a1

          0 0
          • Libores  

            Tak ty první dvě bych za mtb kazety považoval jen notnou dávkou fantazie. Pochybuju, že s takovou kazetou lze dosáhnout rozsahu 500%, jako běžné 1×12, ale počítat se mi to nechce. Ty druhhý dvě mají jiný odstupňování, než jsi psal původně. Ale budiž no:)

            0 0
            • qwertz375  

              Dnešní zpovykaná mládež holt nic nevydrží. Těm, co projezdili beskydy na ocelovém rámu s nejlehčím převodem 28/28, to ovšem může připadat poněkud k smíchu.

              0 0
              • Libores  

                Ta mládež je pro mě fakt moc pěknej kompliment, díky. Ať to jezdí!:)

                0 0
                • qwertz375  

                  mimochodem s převodníky 44–32–22 a kazetou 11–28 je to rozsah skoro 510%

                  0 0
                  • novas752  

                    Což je jako Shimano 1×12.

                    0 0
                    • Libores  

                      To sice je, ale nejlehčí převod 22×28 fakt nechceš a o opačným straně spektra převodů darmo mluvit.

                      0 0
                    • oddie  

                      Akorát s těmi příšernými skoky, které nechce a proto má kazetu jen 11–28. O tom píše od začátku, že…

                      0 0
            • adam1  

              Já byl taky skeptický k 1×11,1×12 a cca po přechodu z 3×,2×10 jezdím 1×10 – 36china “ovál” s 11–42 kdy jsem zkoušel 32z ,34z (do rychla málo)ta 36z pro mě ideál a vyslapal jsem zatím vše :) ono když už není kde řadit tak stejně nic nezbývá než zárvat:))Beru že to je o zvyku ,nohách a hlavě :)),ale jasně beru že na závodech kdy máš 40km v nohách to může být problém ?

              Zítra snad bude 1×12 (10–51) což dnes beru jako fajn a stačit mi to bude .U toho přesmyku fakt musel člověk více uvažovat a štvaní mě když to sem tam spadlo /seklo .Teď se mužů soustředit na jízdu a tak:)))

              0 0
              • Tydlii  

                36×42 je druhej nejlehčí pro mě, rozhodně bych tě dokázal vzít na místa kde bys nevyjel,. Tečka, bazar, nazdar, konec. A to jsou místa který jezdím pravidelně. Teorie o tom že je rychlejší tlačit neberu. Kolo na rameno dávám jen na zavode, když je kopec zaplněný neumetelema co nevyjeli, to si pak člověk musí odsprintovat. Ale chápu že každý to má jinak no, i ze někomu tlačit nevadí…

                0 0
                • novas752  

                  Taky záleží co je to za kolo.

                  Tlačit XC je v podstatě ostuda, tlačit enduro je jenom lifestyle. :)

                  I převod 32–51 je pořád rychlejší než tlačení, s tim už se dá vyjet dost prudká stojka i na hodně línym kole, ale jak do toho vstoupí technika – kořeny a tak, tak je lepší řadit těžší převod.

                  0 0
          • Tom-T45  

            No já nevím, přijde mi to nějaké divné. Ty pastorky 21 / 26 / 28 tam fakt tak jsou? Ale třeba tam jen mají chybu…

            0 0
    • ememem1  

      zakladny problem je, ze si si kupil horsky bike do terenu a placas sa po cyklostezkach.

      ak v tom mienis pokracovat tak si kup iny bike (dobra rada co ? :-) ) alebo proste na tento hod aspon vacsi tanier.

      0 0
    • morso  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak to hodím sem…neodolal jsem velice výhodné nabídce a koupil nového Epica (model 2018), nicméně bike je osazen Sram 1×11 (30/11–42). Na svých kolech jsem doposud 1× nikdy neměl, ale již jsem se občas na tom svezl a celkem mi to vyhovuje. Jen nyní na epicu je oněch 30 / 11–42. Což je asi tak nějak mezi…do rychla pomalé díky 30 a když dám např. 34, tak asi bude těch 42 málo v kopcích…takže budu testovat, ale přece jen…rada či doporučení by se šikla. Jestli to dojde k přestavbě na 1×12, na nějakých 34 / 10 – 52, to je možná, ale je to investice dosti významná, tak dřív než bych to přehodil, musím si být co nejvíce jistý, že to je dobrý tah :-).

      0 0
      • morso  

        Pardon, jen upravuji 30/ 10–42

        0 0
        • JachymP  

          Zrovna na Epica se 1×11 moc nehodí. Nerozumím, který chytrák dal na chrtí kolo 30z převodník ;) Výměna převodníku tě nemine tak jako tak.

          Pokud nechceš moc utrácet, dej 34z převodník – převod 34×10 mám na XC kole a připadá mi to rozumný. Každopádně oproti 1×12 ti bude chybět nejlehčí převod (42z je druhý nejlehčí převod na eagle kazetě). Jezdit se s tím asi dá, ale v terénu někde budeš muset tlačit co bys jinak vyjel. Záleží kde a jak jezdíš, já ten nejlehčí řadím když jezdím traily minimálně 5× za vyjížďku, nerad slejzám z kola a ten převod by mi chyběl. Máme tady ale prudký stojky, nevím kde jezdíš ty, určitě jsou terény, kde bych ten nejlehčí převod nepotřeboval.

          0 0
          • morso  

            No právě, Epic je zrovna XC kolo a to zpřevodování mi taky na tenhle bike moc nehraje. Asi to bude rozumná cesta…začít 34z a budu vidět, zda mi bude scházet ten nejlehčí převod, pokud ano, budu pokračovat dále. Když jezdím „doma“, tak mi scházet nebude, ale často v Orlických horách a tam už si kopce dokážu najít :-).

            0 0
            • Esi  

              To bude v pohodě, jen budeš muset víc trénovat :-)

              0 0
              • morso  

                tak na to se těším…když se člověk může umrtvit v kopcích, je to úžasné :-)

                0 0
                • Esi  

                  Jo mě to taky baví, trochu mě limituje teda moje vrchařská postava 191cm 100kg, vlastně kvůli stoupáním v Alpách mám na kole dvouplacku 38/22 je to sice mimo limit ale řadí to v pohodě. Na nové kolo už samozřejmě půjde 1×12 už jen proto že na lepších kolech už se s přesmykem nepočítá, zatím pro sebe uvažuju 34 v předu a 10 – 51 vzadu tak že proti tomu co mám budu mít nejtěžší převod o chlup lehčí a nejlehčí o chlup těžší, ale je to o trošku tak to bude v pohodě

                  0 0
          • JachymP  

            … jinak jestli to dobře chápu máš kazetu XG-1150 takže XD ořech, tzn. investice na přechod na 1×12 není zas tak hrozná – převodník, kazeta, přehazka. Nemusíš řešit přepletení nebo ořech.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.