Chlapi používáte někdo tento převod ? Zajímaly by mne zkušenosti těch kdo tyto převody jezdí, tj. jaký zvolili převodník a zkušenosti v terénu, díky :-)
Chlapi používáte někdo tento převod ? Zajímaly by mne zkušenosti těch kdo tyto převody jezdí, tj. jaký zvolili převodník a zkušenosti v terénu, díky :-)
Moc nevim co chces slyset… funkcni to je, jezdit se na tom da. Prevody ti kazdej napise jiny. Ja to jezdil jak na fullu tak na HT a vsecko vpoho..Prevodnik jsem mel 34T a kazetu 36T na HT na fullu prevodnik 32T kazeta 36T
jde mě o to, že mám 3×9, což je podle mě do lesa na mtb úplně mimo… vzadu používám vše podle potřeby, no problém. Vepředu používám v terénu pouze nejmenší placku, a sem tam při přejezdu na asfaltu střední. Velkou vůbec nikdy, je naprosto zbytečná. Takže jsem přemýšlel tak že když dám kompromis mezi nejmenší a střední plackou, mohlo by to být ok, a mohl bych hodit do háje dvě placky, přesmykač, lanko a páčky. Samozřejmě se mi líbí EAGLE, ale ani na to nemám peníze a na mé nezávodní ježdění to asi ani není potřeba.
Uplne mimo? Jezdilo se na tom roky a nikomu to mimo neprislo.
Tak si tam dej 2× neco a mas klid.
:-)) všechno má vývoj, ne ? takhle kdybys přemýšlel tak budeš do důchodu jezdit na ocelovém 26" protože se na tom taky jezdilo roky… Co jsem se bavil s klukama, kteří staví kola na zakázku, tak všichni se shodli že je to super věc a cesta kudy se budou v budoucnu mtb ubírat. Proč by teda Sram vývoj přesmykačů úplně zastavil ?
1×12/11/10 a vše okolo (Vol. 5)
Pokud na to mas nohy, tak smele do toho.
Tak potom je 1×10 pro tebe ideál. Na trhu je 1×10 jen v provedení Shimano Deore M6000 s kazetou 11–42z. Jiný systém momentálně k dispozici není, takže moc na výběr nemáš.
Proč by také někdo kupoval 1×10, když 1×11 je jen o pár korun dražší? Přehazka Deore – SLX cca 200,– Kč, páčka Deore – SLX cca 100,– Kč rozdíl.
A kazetu a řetěz jakože na 11sp pohonu kupovat nemusíš? To je super! Hnedka si to jdu přehodit.
Kazeta od SunRace stojí podobně desítková i jedenáctková, řetěz Sram PC1110 stojí snad ještě méně než desítkový.
Nejlevnější Sunrace kazetu 11–42 vidím za 1150. Za 290 má Shimano směrový řetěz pro desítky.
O kolik je teda drazsi nez sunrace 10sp?
10 sp. Deore 11–42 je na koloshopu za 879 Kč, tj. 76,4 procent ceny 11 sp. sunrace.
Oproti shimanu tam rozdil bude, proto jsem se ptal na rozdil sunrace / sunrace.
Osobne bych teda radsi sel do te 11sp, kdyz stejne musi vse kupovat novy, u 10sp me stvou skoky mezi nekterymi prevody.
Ono stejne zalezi kde jezdi a jestli na to ma nohy. Kdyz jsem podobne zprevodovany bike vzal do rumunska, kde byly poradny kopce, tak jsem si cely tyden nadaval, co jsem to udelal za kravinu, dobrovolne se trapit s prevodem 32/42 tam, kde mlada jela na 3×9 s prstem v nose.
Já vycházím z VC, nějak nechápu, proč SunRace kazeta není na e-shopech za 900,–.
Našel jsem jednu za 1190 kaček. Jestli teda chce rozsah 11 – 42.
A Sram PC1110 je kolem 250,–. Kazeta SunRace 11–42 je asi o stovku dražší na 11sp., 11–46 je naopak dražší na 10sp.
Ještě Zee a Saint
Jestli jsi opravdu tak slabej kup si elektrokolo. Ja nedam na 3×9 dopustit. Na silnici se neda bez velkeho snad ani slapat a v lese fakt nen stojky na kaspara
s fyzičkou fakt nemám problém :-) na silnici se s mtb nejezdí, je to do terénu, proto je 3×9 zbytečný :-)
A proč tedy točíš furt kašpara? Neznáš poučku: „Per tam velkou“?
Opravdu tak ja vcera dal treba na silnici 40km na horskym bo do blata na hory se mi nechce a tahat silničku na ten bordel po posipu na silnici taky ne.
Dole máš odkaz na vlákno, když neumíš hledat, tak to tu nezadělávej dál…
Pouzij vyhledavani.
Jezdil jsem převodník 38 a vzadu 11–36, ale chyběl mi převod do rychla, tak jsem musel dát 2×10.
Mě by tady chyběl spíš lehký převod :)
Ja to jezdim ve predu 36z a v zadu 11–42. Ale mam to na zimaku. Na jednicce 2×10.
Momentálně jezdím 32 vepředu a 11–42 vzadu (26er). Chtěl jsem 11sp. Ale tím, že na koupeném kole bylo xtr 10sp řazení, tak tam těch 10 zůstalo. Akorát jsem vyměnil 36t kazetu za 42t
… a máme Vol. 6 …
Zdar,
zhruba před rokem jsem přecházel z 3×9 (převodníky 44/33/22, kazeta 11–32) na 1×10 (převodník 32, kazeta 11–40). Hlavně proto, abych se přes zimu nenudil a trochu upgradoval stávající 26" HT, se kterým jsem jezdil singltraily (Jedovnice, NMNM) a v lesích kolem Brna. Pro tyto terény byly zvolený převody optimální a hlavně jednoduchý.
Momentálně mám 29" HT 1×11 (převodník 34, kazeta 11–46) a jsem taky spokojenej.
Jezdím 1×10 na zimáku. Převodník 36z, kazeta 11–42z. Pokud máš 2/3×10 a jseš manuálně zručný, vejdeš se do 700,– Kč. Na Aliexpressu kazeta ZTTO 491,– Kč, převodník Mortop 155,– Kč, podložky pod panty na dvojplacku pár korun (zkrácení převodníkových šroubů u trojplacky 0,– Kč) vyosení kladky 0,– Kč, viz: https://vimeo.com/114598193
Má 3×9, takže bastlit netřeba, ale koupit nové komplet vše třeba.
Souhlas, tady 1×10 nemá smysl. Když vše nové tak 1×11.
Celý jsem to tady nečetl, ale moje osobní zkušenost je taková: jezdím 1×10, převodník 32z kazeta 11–36z a pohoda. V hodně prudkých stoupáních už by to chtělo lehčí, nicméně slézt jsem nikdy nemusel.
Kazeta 11–42 by byla optimální, ale nechce se mi zbavovat krátkého ramínka hazky. Tenhle setup jezdím na enduru.
Na fatbiku mám 3×9 a tam je v plánu 1× něco taky.
Souhlasím, mám to stejně.
Tohle je ale strašně individuální, vem si kalkulačku, spreadsheet nebo jdi na http://gears.mtbcrosscountry.com a spočítej si jaké převodové poměry ti poskytuje současné osazení 22–30–40 × 11–36 a co ti poskytne 11–42 kazeta s různými převodníky. Převody o které bys přišel prostě neřaď, tak snadno poznáš jak moc ti budou chybět.
Tady je pro představu srovnání 22–30–40 × 11–36 co máš teď a 11–42 s 28, 30 a 32z převodníkem.
Ještě by mě zajímala jedna věc od těch, co s tím mají zkušenosti – když z kola půjdou pryč 40 a 22 převodníky, přesmyk Deore, lanko, páčky Deore, kolik to může udělat na váze, tipuju cca 400 g. Je to mimo nebo ne ?
Mozna i vic, rekl bych 450–500.
Razeni ma okolo 140g, presmykac okolo 130–160g, Velka placka 85g, mala 35g + par gramu srouby (= cca 400). A jeste neco na lanko + bovden.
Ahojte…mám pohon 1×10, 11–42z a pri silovom šliapaní (ináč to nedrhne), sa začalo ozývať z kazety, ako keby reťaz drhol o pastorky…v čom môže byť problém? Reťaz podľa mierky je ešte v 50% stave, ak nie viac. Ďakujem
To chce dat kolo na montazni stojan a kroutit klikama a podivat se, kde to drhne. Z toho videa je videt prd. Mozna mas spatne nastavenou vzdalenost hazky od kazety.
Pokud je jen spatne serizena hazka, tak potoc tim koleckem na konci bowdenu na razeni.
Montážny stojan, žiaľ nemám a v domácich podmienkach to nasimulovať neviem, keďže to robí len pri silovom šliapaní. Jazdím ten pohon, už rok a bolo to v pohode…začalo sa to prejavovať, až pred nedávnom…medzitým som nerobil, žiadne úpravy, ani poškodenia. Mne to príde, ako keby reťaz škrtla o pastorok vyššie (alebo nižšie)…ale čo môže byť príčinou…to netuším. :-)
Můžeš mít povolený lanko, nebo ucpaný bovdeny, nebo ohnutou patku…
To bude tim, ze se ti pulka pastorku toci na opacnou stranu.
Ahoj ,bude to fungovat?
https://www.kupkolo.cz/…adow_z93646/?… sgs
https://www.kupkolo.cz/…-bcd_z97916/ 36 z
https://www.kupkolo.cz/…lack_z98560/ 11–46
dík
a
Blbě. Chod řazení nebude odpovídat kvalitou úrovni XT. Přehazovačka z odkazu funguje dobře do největšího pastorku 36 zubů. Pokud použiješ kazetu s větším rozsahem, budeš muset tělo přehazovačky odklonit šroubkem nepřiměřeně dozadu. Kazeta bude málo opásaná řetězem, přehazovačka nebude dobře kopírovat tvar kazety a na menších pastorcích bude řadit špatně.
Aby ti to solidně chodilo, musíš použít přehazovačku Shimano Deore RD-M6000 GS a kazetu originál Shimano Deore CS-HG500 11–42z.
Vzhledem k tomu, že 11s přehazky mají s dvojpřevodníkem rozsah 11–42 a s jednopřevodníkem 11–46 tak bych si tipnul, že ta RD-M6000-GS by s jednopřevodníkem 11–46 taky zvládla, ramínko je stejné jako u RD-M7000–11-GS.
Sunrace 11–46 kazetu bych radši vzal MS3, ta má všechny pastorky ocelový, je levnější a dýl mu vydrží.
Deore 6000 nemá excentrickou kladku, takže při použití jednoplacky větší kazetu než 42z nesežere. Jedině zase odklonit dozadu a to je špatně.
Právě, že má (GS verze, SGS nikoliv), před měsícem sem si ji instaloval, byť tedy setup 32–22 × 11–42. Podle tohoto dokumentu http://si.shimano.com/#… je ramínko na RD-M7000–11-GS a RD-M6000–10 identický díl.
dík chlapi ,kašlu na to ,dám to do kasičky až bude nové kolo tak 1×12 .
Kluci ,tak ještě tato kombinace (nedá mi to)
https://www.kupkolo.cz/…-bcd_z97916/?… 36z
co ovál?
https://www.kupkolo.cz/…rna_z102254/ 11–50z
https://www.kupkolo.cz/…-11s_z90475/
https://www.kupkolo.cz/…-11s_z98543/
bude to fachčit?
dík
Platí to, co jsem psal výše. Kvalita řazení nebude odpovídat úrovni XT. Přehazka je jen do 46 zubů a kazeta Sunrace je šrot, píšeme to rady pořád dokola. Komu není rady, tomu není pomoci, jak vidno.
ok, dík máš pravdu do 46 .Objednal jsem tedy
Zkusím(nyní mám 42/32/24 – 10sp 11/34) ,když tak dám manželce:)
Ano, GS ramínko na jednopřevodník by bohatě stačilo, skoro si myslím, že by to byla lepší volba.
Ještě jeden dotaz – kdyby ,kdyby náhodou to nebylo ono tak když budu chtít dát dopředu 38/28 tak zas je lepší asi to dlouhé SGS ? nebo to GS pobere ?
dík
Pokud budeš chtít dát dopředu dvojplacku, bude dobré dát pryč kazetu 11–46. Pokud dáš 38/28×11–42, vystačíš si s GS ramínkem. Pokud necháš k dvojplacce 11–46 zubů, bude problém i s ramínkem SGS, neboť se s velkou pravděpodobností při zařazení malá x velká (38×46) nedostatečně odkloní horní kladka šaltru a budeš muset odklánět přehazku dozadu šroubkem, což, jak jsem už psal, je věc nežádoucí. Takže buď dáš jednoplacku 11–46 nebo dvojplacku 38/28×11–42. Přehazovačka bude pořád stejná GS.
Dík ,tak teď "babo raď ?"Chtěl jsem zkusit jednoplacku ikdyž příjdu o nejtěžší 4,18 spíš 3,54 na 3,39 a nejlehčí 0,77 na 0,81 teda jestli se to chová stejně když je vzadu taková obr pila .Další věc že ta zkouška bude cca 6k a když nesedne tak další kazeta 11–42 a kliky 38/28 to jsem na 10k ?Navíc když mi 3(slx)x10 (zbytek XT) funguje ?
Tak co ?
dík
Pro mě je nejdůležitější jezdit a ne řešit jestli mám dát 3×10 nebo 1×11 nebo čert ví co ještě. Takže to nech tak jak je a za ušetřené peníze si kup něco užitečnějšího :-).
ok ,dík. Máš recht – kašlu na to.
Ahoj, když to taady čtu, také se zeptám. O hazce SLX 7000 píší, že je pro kazety do 42z. Pobere i 46z? Vyzkoušeno?
Pak tu Singlespeed píše, že Sunrace kazety jsou šrot. S těmi má více lidí neblahé zkušenosti? Je lépe odstupňovaná než SLX 11–46. Ta má mezi největším a 2. největším pastorkem rozdíl 9 zubů.
V režimu 1×11 pobere SLX 7000 i 46 zubů.
Ten Sunrace uz bych nebral. Na 1×10 me to nepresvedcilo. TEd jsem daval fotku jak to mam na 13z pastorku omaclkou hranu a streli to pri zaberu. Je to skoda, jinak te kazete nic neni. Na 1×11 na nove kolo co mam ted veci v kosiku rozhoduji kazetu xt/slx 11–46, pripadne 11–42 slx. Sunrace za tu cenu nestoji, ze to bude zase po prvnim retezu omackany.
To XT/SLX má na konci podobný skok jako když hodíš smykem řetěz na menší placku. U 1×11sp to ale už nemáš čím dorovnat.
Tomu ne uplne dobre rozumim asi „U 1×11sp to ale už nemáš čím dorovnat.“
Jako ze ten nahlej pokles odporu (zateze) pri slapani?
Přesně tak. U dvouplacky když shodíš řetěz na menší převodník můžeš současné zařadit vzadu těžší převod čímž se ten náhlý pokles odporu zmírní. U jednoplacky a výše zmíněné kazety preradíš z 37z na 46z pastorek a máš pocit jak kdyby ti spadl řetěz. Bohužel nemáš jak to ovlivnit.
Dokonáno jest :),pořad jsem se budil ze spaní:)
Po dlouhé době jsem si to nasimuloval na 2×10(36/26 –11/36) a jel i krpály a to rozhodlo:)přišel jsem o dva převody ten do rychlá asi bude chybět ?
První pocity ok šlapat se furt musí!
Sranda 32×11–42 mě vyšla na 2494,–matroš /přehození sám.
Takže po cca 130km v terénu jsem mile překvapen šlape to bez jedíné chybičky .42 jsem ještě nemusel použít a s 11 trošku chybí ale zkusím dát dopředu 34 a bude vše ok?:)
Ještě jeden poznatek šlapu více frekvenčně a zlepšila se i akcelerace s trakcí ale může to být jen placebo?;)
Ti co váhají nebát se je to fajn
Ps:smyk už “asi” ne?:))
tak ještě můžeš zkusit uvál 34
Přehazku máš M6000 SGS? Jak to chodí? Akorát teď přestavuji kamarádovi bajka z 3X9 na 1×10 s kazetou 11–42. On koupil právě hazku M6000 ve variantě SGS a teď čtu, že to nechodí optimálně, jako verze GS, tak mám trochu obavy..:-)
Mám tam GS a chodí to dle mě dobře/ok vypnul jsem tu brzdu na hazce chodí to ještě líp /zatím fakt spokojenost a užívám si to :),řetěz nemlátí .
S 34 fpředu jsem musel dát o dva články délší řetaz (KMC)ta 34 je pro mě optimální a kluka co jezdí hodně a má eagla 34–10/50 jsem ho stíhal ale kadence vyšší ale mi to neva.
Sgs asi zbytečně ?
No, jde o to, že ta SGS u řady M6000 je na kazetu s max největším pastorkem 36z jak uvádí výrobce. GS je pak na 42z. Na netu jsem našel videa, kde chodí lidem SGS verze s kazetou 11–42 bez problémů, tak jsem to riskl, kdyžtak přikoupím prodloužení patky rámu a bude to bez problémů… Dneska by komponenty měly dorazit, tak pak sem napíšu, jak to chodí, kdyby někdo řešil stejný problém..:-)
Tak jen info, kolo složeno, samozřejmě jsem musel o pár mm přitáhnout dopínací šroub hazky, aby se oddálilo ramínko a přehodilo to na 42z pastorek, takže nejmenší pastorky řetěz neobepíná ideálně, ale řadí to pěkně, nestřílí to, cajk… Až kámoš zase urazí hazku, GS verze bude lepší..:-)
SGS by snad měla mít právě větší rozsah? Těch 36z je spíš rozsah, než maximální velikost kazety.
Ne, to skutečně není. 36z je max. velikost pastorku u SGS, kdežto GS má excentrickou kladku a je určena pro 42z oficiálně, protože Shimano v desítce větší než 42z nedělá, ale 46z skutečně, protože má příslušné díly shodné s jedenáctkou, která je do 46z. Už je to tu x-krát popsáno…
Myšleno přehazka Deore 6000?
Ano.
Ještě malej dotaz, je nějakej rozdíl u samotné páky řazení 10s M6000 a M7000? Vzal jsem SLX M7000, bylo jen o 150Kč dražší, ale co koukám do specifikace, rozdíl není snad žádný, jsem mohl to kilopade ušetřit na pivko.. :-)
Anebo se stačilo zde v jednom vlákně optat a měl by si téměř nové řazení za hubičku. Se mi jedno SLX na i-spec B válí doma. Jak levé tak pravé v zánovním stavu :-)
Optám se tu. Má nějaký smysl předělávat CX kolo z 2×10 na 1×10? Kliky Shimano CX50 46/34 a 34z využívám jen velmi málo. Zbytek je Campagnolo Veloce 10s.
Viděl bych to na převodník 40z. Kazeta je momentálně 13–26 a pokud bych použil 11–32, tak lehký převod se změní z 1,31 na 1,25 a těžký z 3,55 na 3,64.
Dostanu na kliky 40z převodník? Co řetězová linka? Pobere šaltr s krátkým ramínkem 32z kazetu v případě použití nějakého prodloužení? Díky :)
Vozil jsem v ptavěku jednoplacek a gravelů 42×11–32 s Campou Mirage. Převodník jsem měl nejdříve Viavelo pak Miche bez NW, přesmyk místo vodítka. Fungovalo to dobře. Ovšem přecházet na to cenu nemá, je to zbytečná práce. Neřešit cipoviny a raději jezdit.
Zbytečná jak pro koho. Já bych to docela ocenil. Jakou máš kazetu, že má 32z? Campa 10s tolik není s 32z k mání a Škoda umí Miche jen do 30z. Šaltr ti to vzala o bez prodloužení?
To na obrázku už nějaký ten rok nevozím. Kazeta byla rozebrané Shimano přepodložkované na rozteče Campa, což umožňoval delší ořech Mavic.
Přehazka Mirage to pobrala v pohodě, neboť měla excentrickou kladku i odkláněcí šroubek vzadu. Ta tvoje přehazka už odkláněcí šroubek vzadu nemá, ale tipuju, že v režimu jednoplacky 32 z pobere, pokud tedy správně zkrátíš řetěz.
Při nejhorším nějaké malé prodloužení.
40z převodník na 110BCD je k dispozici za celkem pěkný peníze. Řetěz mám doma nový, takže nakrátím dle potřeby.
Největší problém vidím v kazetě. Pro náboje Powerway R13 mám doma Campa i Shimano ořech (8–10sp).
Takže buď Miche kazeta za 1150Kč
Nebo Shimano kazeta 10sp za 500Kč a přepodložkovat na Campu? Ale půjde to vůbec?
Pokud máš 11 sp. ořech Shimano, tak by to mohlo jít. Já jsem tehdy prostě vybral hromadu kazet z odpadu místního cykloservisu, rozebral a z nesjetých pastorků poskládal novou kazetu, přičemž jsem ještě probrousil zúženou drážku na pastorcích, abych je mohl všelijak na ořechu polohovat, aby na sebe navazovaly náběhy. Podložky z rozebraných kazet jsem jednoduše zbrousil smirkem, aby seděly rozteče pastorků a hotovo.
Mám dojem že to právě není 11sp ale jenom 10sp. Takže to asi nepůjde. Každopádně díky
Tak z toho udělej 1×9, devět pastorků s Campa roztečí se vleze. Nebo můžeš koupit Shimano přehazku (např. Tiagra 4700), ta ti bude šlapat s nepřepodložkovanou Shimano 9-speed kazetou a Campa 10 sp. pákama. Navíc sežere v režimu jednoplacky i 36 zubů.
Nedalo mě to a šel jsem ten ořech přeměřit. Má 37mm, takže to je 11sp Shimano :)
Doma mám navíc jednu sadu podložek z 10sp Campa kazety. Když koupím 10sp Shimano kazetu, vyhážu originální podložky a vrátím Campa podložky, tak by to mohlo stačit ne?
Existuje 10sp kazeta, která by měla nejmenší pastorek 10z? Anebo by šla sestavit? Mně 1×10 převody bohatě stačí, ale nechci zvětšovat převodník, tak se ptám na tuto variantu. Předem dík za info.
Pro 10z pastorek je třeba XD/MS ořech a na ten se asi žádná 10s kazeta nedělá.
Jen tak pro zajímavost, našel jsem ji, ale ta cena, brr.
Ale to je 9z pastorek :))))))
A kolik máš ten převodník v předu a jakou kazetu vzadu ?Na takové to hoby/rekre mi stačilo 36 /11–42 a možná to i trochu líp chodilo jak 12sp sh:)
Jinak by možná šlo ,ale to je asi blbost :) dát 12sp kazetu sh/ms a využívat jen 10převodů ?takže ne to je kravina :)
Jdi do 12sp nebo zůstaň u toho co máš .
Evidentně nestačí, když potřebuješ 10z pastorek:) Tak zvětši převodník i rozsah kazety. Sunrace dělá 10sp kazetu 11–40. 10sp řazení (kromě nejnovější Tiagry) je kompatibilní s 9sp mtb Shimano přehazovačkama. Nějaká XT pobere i těch 40 zubů s delším stavěcím šroubem (nebo jak se mu říká). Měl jsem to tak a šlo to, akorát mi nestačil rozsah (taky mi chyběl těžší převod), tak jsem se vrátil zpět ke 2 převodníkům (akorát místo 50–34 teď mám pro jemnější přechod 46–34).
Aha, ty se ale ptáš na MTB řešení? Popletl jsem to s předchozím dotazem, kde se řešilo CX.
Abych neprudil pod fotkou, tak budu prudit tady :) Jelikož mám momentálně na CX převody 46/34 a kazetu 13–26, tak chystám přestavbu na 1×10. Malý převodník totiž používám relativně málo.
Páky Veloce 10sp zůstanou (kvůli tvaru) a se šaltr Deore M610 budou komunikovat přes JTek Shiftmate 5. Kazeta Deore HG-500 11–36 a kliky Ultegra 6600 s originálním převodníkem 39z.
Několik dotazů:
Na 1×10 jsem používal 11s řetěz (mám ostatní kola 11s ) funguje to
Řetězovou linku jsem řešil, poněvadž u jednopřevodníku na tom záleží podle mě hodně.Když je to ideální, tak je vše hezky potichu, nechrčí ani v ztížených podmínkách +bahno atd)
Takhle jsem začínal s 1×10 před 12 lety :-). Nasadil jsem převodník 42 zubů, přehazku Mirage a kazetu 11–32 zuibů. Samozřejmě to padalo. Tak jsem osadil na místo velkého převodníku kryt převodníku velikosti 53 zubů (jiný jsem tehdy levně nesehnal) a bylo po padání. S krytem se mi to však moc nelíbilo, tak jsem nasadil zpět přesmyk a fixoval v jedné poloze jako vodítko. Taky to nepadalo a bez nějakého dalšího bastlení jsem to vozil několik let. Směrový řetěz jsem nikdy neřešil, už x-let si nýtuju řetězy ze zbytků nových řetězů z odpadu servisů. Řetězovou linku jsem řešil, snažil jsem se nasměrovat osu převodníku +/- na střed kazety.
+1 (řetěz,linka)
Ještě taky délka řetězu, když jsem měl krátkej tak zase hlasitý.Radši mám volnější
Cavendish: konečně jsem zjistil jak na to grx, je třeba rozdělat a skoro úplně povolit brzdu raménka, tak aby to sice nepadalo, ale fungovalo hezky (to jen když bys někdy chtěl 1×11 :-)
Tak to je taková brzda na prd ne? Když ji musíš povolit aby to chodilo. Já mám na E-biku Alivio M4000 1×9 a po 1600km nějak nepozoruji, že by mě brzda chyběla :D
Jejda, to je uplne stejny jako u MTB. Proste z fabriky to nechodi nastaveny stejne. Clovek si to seridi tak, aby to chodilo dobre a zaroven brzdilo.
Mě přijde, že od Shimano to chodí z fabriky naschvál špatně. Utažený brzdy, přetažený konusy. Obyčejný člověk nemá páru, že s tím jde něco dělat :)
Já to povolil hned, ale málo.Až časem jsem zjistil, že to chce daleko víc, on ten převodník co používam, ten řetěz udrží a i když to hodně povolis, tak se to skoro nehne.S vypnutou úplně mi to padalo na kazetě z nejmenších pastorků a i z převodníku
Co máš prosím tě za převodník? Brzdu sice nemám, ale proti GRX 812 klade větší odpor sama o sobě.
https://protocycles.cz/…ad-xthb.html#… https://protocycles.cz/…narrowb.html
Jeden na DM a jeden na pět šroubů.
40 zubů
Teď jsou bych řekl zdraženy, stálo to míň
No jo, jenže grx to nemá jako třeba XT, že má štelovací šroub.Já to třeba věděl díky bf, že to jde (grx) rozdělat, ale myslím, že spousta lidí to nezná
Jen tak mimochodem. Z příspěvků v tomto vlákně vidím, že přecházíš na jednoplacku už mnoho měsíců :-). No jo, základem je to neuspěchat… ;-).
Jo, máš pravdu. První ,,pokus" jsem zavrhl, protože jsme doma neměl to, co jsem potřeboval. Za tu dobu se pár věcí změnilo a teď mám trochu jiné možnosti a pohled na věc :) Novou silnici sem řešil 4 roky, takže tak ;)
5 pacek a BCD130: https://www.aliexpress.com/…0554240.html
Jo tohle vypadá použitelně :) Cena dobrá, díky. Ješte sem našel tento převodník
To je asi stejný.
Já ti nevim. Nechci ti nic rozmlouvat, ale být tebou bych to neřešil. Taky jsem zkusil 1×10 a nakonec přešel na 2×9. Mám vepředu taky 46 a 34 a vzadu 11–34. Pokryje to úplně všechno od prudkých stoupání po dlouhá táhlá klesání, kdy se hodí šlapat i z kopce. Mám to na cx kole, se kterým jezdím v zimě po silnici a v teple do lesa.
Tak musím aspoň vyměnit kazetu 13–26 za něco jako 12–29 no.
Já nejdřív na CX měl 2×10 vepředu 50–34 a vzadu 11–28. Vyjel jsem s tím skoro všechno, ale vadil mi ten velký skok mezi převodníky, tak jsem zkusil 1×10 vepředu 40 a vzadu 11–40. Nikdy se mi nepodařilo to zcela perfektně seřídit, ale byla to chyba páky, která už odcházela. Zjistil jsem, že mi vyhovuje mít převod 1:1. Je to sranda na CX kole vyjíždět v lese krpály. Pokud jsem jezdil jen v lese, tak mi těžší převod nechyběl. Na silnici už trochu jo. Nakonec jsem narazil na nejnovější Sora páky a řazení za pár stovek a dostal se k převodníku 46z. Přijde mi to jako univerzální kompromis pro kolo na všechno. V šuplíku mám už připravený šaltr a smyk XT, které tam na jaře dám.
To mi prijde rozumnejsi. Mam ted na zimako-CX kole 46/36–11/30 a je to akorat. Staci mi to na silnici (mimo balik) i do terenu, kde uz je limit sirka pneu nez prevod. Placky bych se urcite nezbavoval.
Takže, když mám 10sp šaltr s krátkým ramínkem, tak bych podle tohoto mohl použít kazetu 13–29? Sice krátký ramínko umí 11 i 30z, ale rozdíl může bych maximálně 16z. Chápu to správně?
46×13 mě jako těžký převod bohatě stačí a na lehčím bych si polepšil o 3z a to není málo
Jojo, chápeš (teda jestli to chápu správně já:). Koukám, že ty Campa kazety nejsou nejlevnější. Snad vydrží déle než Shimano.
Vydrží hooodně. Ale vtip je v tom, že u Škody za 150kč koupím pastorek Miche a současnou kazetu jen upravím výměnou :) jinou kazetu kupovat nemusím. Mám dvě tak to bude u tak stát prdlačku
Tak to je fajn.
delete