Čaute, chcem sa spýtať, môžem mať nahodené 2 rôzne plášte? Momentálne mám vpredu aj vzadu Rocket Ron 2.25"
Ale za posledné 2 mesiace som už vzadu 2× prerazil a hľadám niečo s lepšou ochranou a lepším odvaľovaním
Čo vravíte na tieto? :)
Čaute, chcem sa spýtať, môžem mať nahodené 2 rôzne plášte? Momentálne mám vpredu aj vzadu Rocket Ron 2.25"
Ale za posledné 2 mesiace som už vzadu 2× prerazil a hľadám niečo s lepšou ochranou a lepším odvaľovaním
Čo vravíte na tieto? :)
No jenom pred stk to budes muset vratit. A ted vazne ano je to uplne normalni bezna praxe. Kdy u predniho plaste hledas spise trakci a u zadniho odvalovani.
Různé pláště vpředu a vzadu se vozí naprosto běžně. Často se kombinuje jezdivější plášť vzadu (má větší vliv na valivý odpor) a vepředu naopak plášť s větším gripem (má větší vliv na to aby sis nerozbil hubu). Rocket Ron je dobrý plášť na předek, dobře se k němu kombinuje Racing Ralph na zadním kole (ideálně v odolnější variantě, kdysi se dělal double deffense, nevím jestli dnes existuje nějaká obdoba).
Poraďte prosím plášť na zadné koleso, s perfektným odvaľovaním a zvýšenou odolnosťou proti defektu :)
Předek vede zadek jede, takže je naopak nesmysl mít oba pláště stejné.
Hele..jak moc velký nesmysl?:)
Já..ne moc šikovný na techniku…oceňuju, že mi drží právě i ten zadek.
Vozím teda Barza a dozadu jsem přemýšlel dát Mezcal. Tak si říkám, jeslti si vyloženě pomůžu na odval?
Tak když uklouzne zadek tak se většinou prd stane nebo se to za standratních situací dá ustát (když nepočítám třeba náledí) Když uklouzne předek tak je dost velká šance že poležíš nebo poletíš. :-)
A naopak to jak kolo jede ovlivňuje zejména ten zadní plášť, hlavně na moderních geometriích s malym hlavovym úhlem, dlouhym rámem a kratší zadní stavbou.
Teď mám na hardtailu kombinaci Dissector/Rekon což jsou řekl bych o 2 stupně jiné vzorky a je to supr.
Rozdíl je hodně znát proti kolo co má stejne předek i zadek…kombinace předek drží a zadek jede je skvělá věc
Ok. Vyzkousim.
Tyto defekty jsou většinou chybou jezdce. Vzadu vozím úplnou šlupku a ještě jsem ji ani nepíchnul. Ale nepíšeš na čem a co jezdíš…
Chodím do práce a vždy som našiel v plášti prerazeny ostrý predmet
Nějaké info k plus plášťům od Schwalbe třeba tady . Příp. si projeď historii, zda nenajdeš něco lepšího. Mohl jsi napsat kolik a kudy ( po jakém povrchu ) jezdíš a o co pícháš – Tebou vybraný plášť má 1,1kg /26", což je hmotnost, která se blíží sjezdovým plášťům ve 29". Jestli jezdíš nějakou delší vzdálenost, tak Tě tak těžký plášť možná nebude moc bavit.
„Ostrý předmět“ je také dost široký pojem. S těmi plášti nemám žádnou zkušenost ale předpokládám, že ustojí třeba trn ze šípku, připínáček. Ale jestli jezdíš přes nějaký kovošrot a taháš z plášťů hřebíky, tak tam bych byl u jakýchkoliv plášťů skeptický. Ale video k těm Plus plášťům mají celkem optimistické.
Pokud by jsem tohle bral jako ostrý předmět, tak nemůžu vyjet nikam.
Leze to z tebe jak z chlupaté deky… Nahoře píšeš 2× prerazil a dole za pol roku 4×
Kup si pořádné pláště, pokud to ráfky dovolí bezdušové a máš pokoj. Jak píše JachymP
„Čaute, chcem sa spýtať, môžem mať nahodené 2 rôzne plášte?“
Ne, toto je výslovně zakázáno.
Okamžitě po rozjezdu ti shoří řetěz a rozteče se rám.
Pokud chceš lepší ochranu proti proražení, použij plášť s lepší ochranou proti proražení ;) U Maxxisu se značí EXO, u Vittoria se značí TNT, ostatní výrobci mají jiné zkratky. Takže třeba Maxxis Ikon Exo, Vittoria Mezcal TNT.
Ale pokud se bavíme o dojíždění do práce a ostrém předmětu (hřebík), to ti nepomůže žádná ochrana. Ty ochrany jsou spíš na ostřejší kameny + hlavně chrání boky, které jsou u plášťů bez ochrany vyloženě papírové.
Každopádně ten Rocket Ron je z hlediska ochrany proti proražení jeden z nejhorších plášťů, takže samozřejmě prostor pro vylepšení máš, ale na 100% to nebude nikdy. Obecně pokud tě trápí defekty, používají se bezduše, kde je jednak menší pravděpodobnost defektu, jednak mlíko občas problém samo vyřeší a nakonec oprava po defektu je mnohem snadnější.
Jak říkají ostatní, použití různých plášťů na přední a zadní je běžný standard, navíc často se přední používá i ve větší šířce. Tady se ale zase nebavíme o cestách do práce, ale o použití v terénu, na které je MTB primárně dělané.
Edit: ještě jsem zapomněl, pokud se ti na daném plášti najednou začly kupit defekty, může být už dost sjetý. Pokud máš na něm víc jak 1000 km, tak ho vyhoď.
Ďakujem za peknú odpoveď :)
Ten Rocket Ron som mal (obyčajná performance verzia) asi 4. sezónu, takže tipujem 2000km má určite… predtým defekt ani raz a posledný polrok už asi 4 a vždy maličký ostrý predmet zapichnutý v plášti…
Zobral som tieto Smart Sam PLUS verziu, som zvedavý :)
https://www.mtbiker.sk/…5g-drot.html
A inak odporúčaš fúkať na maximálny tlak ako sa uvádza na plášti, tie 4 bary?
Tak to bude ono, po 2000 km na MTB už je plášť na vyhození i když se k němu chováš slušně a zvlášť pokud používáš duše.
Nikdy se nefouká na maximální tlak co se uvádí na plášti. Optimální tlak závisí na tvojí hmotnosti, na tom kde a jak jezdíš, jak široký je plášť a zda používáš duše. Pokud používáš duše, fouká se trochu víc, ale i tak při hmotnosti jezdce 80 kg a na duších je to něco přes 2 bary, přední trochu míň. Bezduše zadní klidně 1,3 baru a přední 1 bar. Ještě nezapomeň na to, že ne každý manometr měří stejně, takže i zde je prostor pro pár desetin odchylky ;) Můj měří míň když porovnávám s tím, co zde kdo píše. Musíš prostě vyzkoušet sám.
Jinak ten Smart sam myslím není moc vhodný plášť, je to asi na ebiky, je hrozně těžký a ten vzorek taky nevypadá moc jezdivě. Já bych se na tvém místě Schwalbe vyhnul a vzal Maxxis Ikon nebo Vittoria Mezcal.
Myslím že hmotnost 1 100g mluví za vše ;-) To mají 29" enduro pláště.
1100g ? Nie 895g ?
CONTINENTAL Cross King 29 ProTection kevlar – 29× 2.30 nebo 29× 2,20 ber tyto a neuděláš chybu jsou odolné drží v každém terénu a jedou a jsou univerzální
Mlho o tom tady již 20 minut hovoříme ;-)
Ani na silnici nevozim stejné.
Mít jiný přední a zadní plášť je více než žádoucí.