Dostal se mi do ruky ocelový rám se strhaným závitem u přehazovačky. Máte nějaký typ jak to spravit? Navařit do té díry materiál? nebo použít nějaký tmel?
Dostal se mi do ruky ocelový rám se strhaným závitem u přehazovačky. Máte nějaký typ jak to spravit? Navařit do té díry materiál? nebo použít nějaký tmel?
Mam tIp. Zavitova vlozka. Nebo to zkusit jednou protahnout zavitnikem, treba to bude stacit.
spíš ta vložka, ale to si moc nedokážu představit, jak ji tam chytit.
to sem zavrhnul, ta pružina co je kolem toho šroubu se tam těžko dostává zpět
Tak potom vyvařit – převrtat a říznou závit znova. Ale teplem ti z nejbližšího okolí očka sleze barva…
dík za tipy to vyvaření bude asi fakt nejlepší.
blbost-nejlepsi je ta zavitova vlozka
a jak to vypadá? jak se to tam vkládá? kde se to dá sehnat?
Nevim, kde se to da sehnat, ale snad by s tim v cykloprodejnach mohli mit nejake zkusenosti. Vypada to tak, ze se doramu vyvrta vetsi dira s vetsim zavitem a do te se nasroubuje ta vlozka, ktera ma z vnejsku ten vetsi zavit a zevnitr, ten co potrebujes na tu prehazku. Hodne se to dela treba u klik. Ted v dobe vymenych patek, je to u prehazky trochu zbytecne, ale … nekdy je to jak videt potreba:)
toto je teorie http://sweb.cz/…/Pub_171.htm
než shánět tu vložku tak to odvezu do nějaké zámečnické dílny a fertich.
sezenes to treba tady: http://www.dorado-naradi.cz
Záleží jak moc je to stržený. Pokud tam aspoň trochu závitu zbylo, mázněte tam nějakej dvousložkovej epoxid a našroubujte ale moc neutahujte. Takhle mi to drží v rámu doposud. Vyšroubovat by to jít mělo.
V případě vyvaření. Bacha, aby vám to moc nezkřehlo, nepřepálit. . Závitník použijte M10×1 ale bude mít rochu větší vůli. Originál závit má o něco menší průměr, ale stejné stoupání. Takže opět neutahovat na krev. Průměr díry pro závit si vyhledejte ve stroj. tabulkách, bude to cca 8,5mm Hlídejte si kolmost k patce.
ZÁVITOVÁ VLOŽKA JE BLBOST. JE TO VLASTNĚ ZÁVIT V ZÁVITU, TAKŽE BY JSTE MUSELI VYŘEZAT ALESPON M14 A TO BY HODNE ZESLABILO PATKU. NAVÍC NA TĚCH PÁR ZÁVITŮ DO PLECHU, TO BY TAM SNAD ANI NEDRŽELA
Zato lepit epoxidem to je maserina:)))) Se fakt bavim. Par zavitu do plechu. Co mas za patky? Navic to je proste overeny. Napsat o necem co funguje kde komu, ze by to tam snad ani nedrzelo a doporucit mu bilou lepici pastu… tomu rikam odvaha :))
Závitová vložka, to je v běžně používaném názvosloví tzv. typ Heli-Coil. A to by do patky, která má šířku několik mm, se jaksi nevešlo.
Vyvložkování plechem, o tom jsem zatím neslyšel. A dvousložkovej epoxid vydrží náhodou vydrží dost. Použiju ho tam, kde je závit sice načatej, ale neni úplně strženej. Opakuji. Mám to použitý na svém kole a drží – spíš se obávám, jestli to později půjde sundat…
Ty zavitove vlozky se delaji pro dany prumer v urcitych delkach a je delsi neni problem tu vlozku zkratit. Kdysi jsem to tak aplikoval na starem Favoritu :-)
kdes prosim koupil tu vložku. Sháněl jsem ji původně ve Fabory to je jeden z největších kšeftů se šroubkama a matičkama v republice a tam mi řekli, že v tom jemným závitu vložky vůbec nevedou.
Nekupoval jsem jen jednu vlozku ale celou sadu vlozek.Dela se s tim u nas na dilne dost casto. Jinak jsem uz daval odkaz na http://www.dorado-naradi.cz
sory. A dík.
Měl jsem tentýž problém na starém kole -navrtaj jsem větší díru, závit a udělal si z tlustého plechu vložku , a bylo hotovo.
Děkuji všem za tipy. Možná se vám to bude zdát moc složitý, ale nakonec jsem to odnesl k kednomu zámečníkovy, ten tam navařil trochu materiálu, upnuli jsme to na vrtačku, vystředily, vyvrtali a vyřízli nový závit. Celý to trvalo s odvozem tam a zpět asi 1 hodinu.
S tmely na opravu závitů mám jen malé skušenosti a skoro nikdo to nepoužívá(pár modelářských dílen), kromě toho kupte si někde pixlu kvůli 1 závitu.