Jaký máte názor na tyto dráty a použití na MTB. Popřípadě jezdil je někdo. ( už jsem je viděl u něhoho i na předním kole v radiálu )
Jaký máte názor na tyto dráty a použití na MTB. Popřípadě jezdil je někdo. ( už jsem je viděl u něhoho i na předním kole v radiálu )
na lehkou vahu a vecka bych rek, ze v klidu.
Snažím se jít trochu po gramech tak kotouče vůbec nepřipadají v úvahu.....
Na webech u výrobců drátů je dokonce graf, že zeslabovaný dráty jsou v kritických místech pevnější.
No ja nevim. Kdysi jsem cetl nejakej test ve Velu. Neztencovane draty vydrzely nejvic a praskaly u hlavicek, zatimco ztencovane praskaly uprostred. Ale to jen tak pro zajimavost ja si myslim ze ty ztencovane vydrzi i tak dost.
Pokud vazis tak 65kg a na MTB nejezdis DH,4X nebo FREE a nebudes mit kotouce tak problem nebude. Ale uz jsem na nich videl jezdit i pres 80kg co to nesetrili a draty(Ritchey) neprakly
Já tomu dávám co se dá cestou do kopců ( XC – horolezec ) – dolů jezdím pohodu.
Mam takovy vyplet, Vcka, keramicke rafky, najezdeno asi 10tisic, bez problemu. Ale co se tyce vahy, tak myslim, ze 2.0–1.5–2.0 je lehci. Alespon podle vahy uvadenej na www.biekstore.cz (DT swiss draty).
Vozím DT Revolution 2–1.5–2, předek radiál, vzadu doteď u kazety 3× křížený a volná strana opět radiál, bude změna na 2× křížený na obou stranách (jen kvůli nové nábě).
Tak to jsem se pochlubil a teď zkušenosti :o) Výplet včetně alu niplů má 290g, což je slušné, přitom s tuhostí jsem nikdy problém neměl (pocitově nedokáži poznat, jestli to je či není měkčí). Mám 71kg.
jaký je funkční rozdíl mezi 2× a 3× kříženým výpletem.
1.menej pruzi 2.viac namaha prirubu naby, ako aj klavicky spic
ale na přední kolo jedině radial…
Nie na mtb
A to proč ???? Na přední kolo je to přece pohoda – je to aspoň solidně tuhé a zbytek obstará odpružená vidlice.
places sice pekne, ale na spatnym hrobe.. ;o)
co chces od cloveka s takovymhle vozovym parkem http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?…
:DDD
aha – tak to jo – bike pod 9,5kg ti asi moc nerika ( ale mas urcite praxi ze silnicek tak urcite vis co dokaze vaha na biku – bavim se v ramci XC )
Fousac: Dik, velmi pekne si to zhrnul… kolous: Pretoze vyplet musi pracovat. A radial sa na hovno centruje. Jedna sa o lepsiu aerodynamiku a vyssiu tuhost, s cim u XC moc nepochodis.
já teda mám 2,0 dost utažený a přijde mi to na předku občas měkký, hlavní problém jsou větší kameny a hodně technický sjezdy, tam je tuhost klíčová. Na běžný závody je zeslabování ok.
nebude to skor vidlicou? ja ked som presiel z Duka na Skareba, zo zoslabovanych dratov na dvojky, tak to zacalo byt strasne makke. Hoci ten black asi bude tuhsi.
Mozno sa spytam blbost, ale ako ovplyvnuje pevnost vypletu to ci je na vecka alebo na kotuce?
u V-cek brzdis primo rafek a vyplet temer nenamahas (a navic pouze radialne).. u kotoucu se pres vyplet prenasi brzdna sila od naby na plast a tudiz je vyplet namahanej i co do krutu..
No a neprenasa sa sila pri brzdeni Veckami zase cez vyplet do naboja? Presne opacne ako tomu je pri kotucoch?
ale nekrouti se.. kdyz brzdis kotoucem, je to jaky by si drzel nabu na pevno a snazil se rafkem tocit.. takze to cely kolo kroutis..
Pro 50kg jezdce, který jezdí s V-čky, 1× 2roky vymění vytahané dráty a nediví se, že kolo jede maličko jinudy, než ho pošle, jsou v 3× kříženém výpletu dobrý. Měl jsem je v kombinaci se SIDem a když jsem pak sednul na bika s tuhou vidlí, tuhým výpletem a kotouči, tak jsem zíral, jaký jsem udělal pokrok ve sjezdech a rozbitém terénu. První rok docela drží, pak se začnou povolovat a téct.
Dozadu na stranu kolecka by som neodporucal. Pri silnom utahovani sa zacnu krutit v zuzeni. A 1,8 pri hlave (v naboji) praskaju.
DT-competition 1,8–1,6–1,8 2× krizeny jsem jezdil dva roky s veckama a vahou 68kg a najeto cca 7,5 tis. a mimo zimu. Ve predu poho, v zadu na konci sezony zacaly praskat. Teda praskly jestli se nepletu 3 nabo 4, vzdy u hlavicky. Pres zimu jsem zapletl revolution 2,0–1,5–2,0 na kotouce zase 2× kriz. Vaha 70–73, najeto jenom 2100 a zatim no problem. Vahove a pevnosti ve zuzeni jsou na tom lip revolution o 0,4g/ks resp. 100N/mm2. Jo a jeste klasicky vyplet 32 dratu a ted kotouce 160/140, spis svihove XC.
vozim DT revolution a no problem. B
Zalezi od toho kde, kedy a do kedy!
jj
mtb, letos asi 1500 zavodnich km a tam rozhodne nic nesetrim, nic neprasklo, nic necentruju… B.