Jaké koupit pláště na zimu s šířkou 2,2 – 2,4 za max 600/ks? Nemyslím na led, jen do sněhu a bláta. Ideálně z vlastní zkušenosti..
Jaké koupit pláště na zimu s šířkou 2,2 – 2,4 za max 600/ks? Nemyslím na led, jen do sněhu a bláta. Ideálně z vlastní zkušenosti..
klasiku ritchey z max a nebo klasické ty levné kendy.
a sorry já to měl jen v 2,1
No radši bych širší..
Co treba big Jima 2,25? Cena 330Kč http://www.koloshop.cz/index.php?…
tak tohle vozim v lete, ale v zime vlastne taky
albert 2,25 od chvalbe v drátu zhruba 390–450kč/kus
Taky bych se asi priklonil k Albertum 2,25 kamos na nich odjel celou sezonu asi 2500km (90%teren) a vypadaj dost zachovale a co se tyce vlastnosti, maximalni spokojenost. Ja sem si ted objednal Big Baetty od Scwalbe a sem zvedav.
Nevim jestli je dobrej napad brat takovy balony – volil bych neco okolo 2,0, hlavne dobre cistici schopnosti – treba Mosquita, pripadne neco s vyssim vzorkem.
Mosquito není nic moc do sněhu, chybí mu záběrové hrany. Od Hutchinsonů je Scorpion dobrá guma do sraček a sněhu. Jinak myslím Vertical je dobrý univerzál na zimu.
JO JO. Zlaty plaste ty Hutchinsony taky je mam a mam s nimy ty nej zkusenosti. Chce to ale kombinovat dopredu nejkej vodivej plast a dozadu zabirak a na zimu doporucuju malinko podhustovat. Jsem tedy zvykly jezdit na trochu podhustenejch pneu i v lete sice se vice ojizdi ale vystoupate s tim kamkoliv. (mam hardtaila a podhustovat jen zadek, predek dle predpisu)
Já se teda přidám k dotazu a ptám se jestli máte někdo zkušenosti s výrobou hřebových pláš?ů. Kdysi sem slyšel nějaký zvěsti o nějakým experimentu se šroubama. Nokian to dělá ale cena je trošku mimo.
ty jo – díky – sem lama že sem si to nenašel sám. Nakupuju materiál a jdu do toho.
vřele fakt doporučuji šroubky s kulatou hlavou na křížový šroubovák a zapiplat je silikonem.S Těmi páskami se to stejně dřív nebo později prořízne.
hele a používáš silikonovej tmel? Nedala by se použít taková ta tavná pistole na ty plastový tyčky? Koupim ňáký brutální pláště vod rubeny a pustim se do toho.
používal jsem ten silikonovej tmel v té tubě.Jiné tmely jsem nezkoušel.
Ty plastocy tycky se jmenujou Glugan… a (ja se s tim nalepila – nase heslo zni „Glugan to jisti“) ale bohuzel nedrzi na vsem a zmeny teplot mu nedelaji dobre, ma tendenci se odlepit od podkladu.
Myslíš patex, tak ten nedrží, ten je dobrý akorát na aranžování suchých květin :)
ja uz vruty nasroubovany mam. vycpat to chcu starejma plastama (odriznu z nich patku). ja bych moc neveril ani tomu silikonu, ale zkusenost nemam, jen mi to rika cit :)
Připojuju se k předchozímu – já jsem je vyrobil minulou zimu a hlavičky kryl pouze starou duší. To nestačí. Stačilo se s efektním hukotem projet po kousku asfaltu (např. přejezd silnice) a byl tam pomalej defekt. Teď tam zkusím dát ten silikon anebo pruh ze starýho pláště.
dělá je taky Continental s názvem claw spike , země původu je je ovšem Finland takže to bude asi zakuklený Nokian
Osvědčily se mi WTB velociraptor přední http://www.cykloexpert.cz/dt/?… a zadní http://www.cykloexpert.cz/dt/?…
me taky,puvodne.ale jak zkusis neco jinyho tak zjistis. je to s nima sice sranda ale plavou vic nez by bylo dobry.
Pridávam sa k filipesovi s otázkou. Nie je to moc široké. Bude sa to da? v snehu otoči??
ne, treba contik 2.3" v pohode.
Já mám dobrou zkušenost s Continental Vertical 2.3 nebo se Schwalbe Big Jim 2.25 – na sněhu a blkátě super!
ja obcas jezdil panaracery spiky 1.95 a bylo to docela fajn. Jen bych radeji bral neco sirsiho aby se to mene borilo.
Dobrej byl Michelin DH MUD, žel drahej jak prase :(
Chceš jezdit v zimě po cestách nebo v lese mezi stromama?
v lese
mam v planu zkusit schwalbe space (2,35" , drat, 330,–/ks)
zacal jsem jezdit zimni triatlony a tuhle otazku porad resim…zatim se mi osvedcily Panaracer Spike (uz nesezenes) a ted vozim Tioga Factory MUD, jsou super ale porad mi vsichni ujizdej, tak nevim v cem to bude:)
Já jsem loňskou zimu odjezdil na Wormdrive a šlo to. Lesní cesty krásně za sněhu vyježděný os lesáků a nebo mokrý a blátivý a celozimní ježdění bez jedinýho pádu. Letos jsem neodolal a na Velotrade jsem koupil v akci 2 x Krakena s Calibosem za 812,– Kč včetně poštovnýho a když se dívám na jejich vzorek a už jsem je zkusil i do bláta, tak si myslím, že to bude dobrý.
Tady se pořád řeší vzorky, ale nějak mi chybí víc důrazu na
vlastnosti směsi. Jistě – pokud jde řeč o konkrétním plášti, je
daný i typ směsi. A že se dělají pláště z měkkých směsí, je mi
známo, ale ty se pokud vím -používaj podle terénu a ne podle sezony.
Proto by mě zajímalo, jestli se pláště rozdělujou podobně jako u aut.
U zimní gumy je základem funkce přeci měkká směs, až pak vzorek. Pro MTB
musí platit stejná fyzika.
s teplotou se meni prilnavost plaste, ale na snehu je imho tvrdost smesi druhotna, spis zalezi na vzorku. u aut jde spis o tu zmenu prilnavosti a cisteni od snehu(lamely).
se sněhem celkem souhlas, pokud se má vzorek do čeho zabořit, ale čím je sníh víc ujetý, tvrdý a víc se blíží ledu, tak tím víc záleží na prostým tření. Při zimním ježdění se ledu a zmrazkům nevyhneš. Na čistým ledě na vzorku nezáleží vůbec a rozdíl v chování zimní a letní gumy u auta na něm doufám nebudeš popírat. Je velkej a je danej výhradně vlastnostma směsi. Proto mi připadá tahle stránka věci důležitá a mám pocit, že se o tom nějak nemluví.
samozrejme, ze v blate ide aj o tvrdost zmesi, robia sa zjazdove spikes, co su ako zuvacka a aj super drzia, ale mam pocit, ze na XC by si nechcel plast za 1600sk, ktory vydrzi 200km :-) ovela dolezitejsia je na blato a sneh vzorka, mozes mat hocjako mekku zmes, pokial sa ti plast necisti je to naprd…
u aut je to ine, pretoze sa vacsinou jazdi po ceste a v zime sa letna tvrdsia zmes nezahrieva na tolko aby zmekla… zimne gumy su hlavne robene na nizke teploty a jazdu po mokrej vozovke, ako na jazdu po snehu…
k blátu -měkký vzorek na bláto ještě nemusí znamenat, že drží na ledě. Jinak viz to, co píšu výše pro cabbage Směs, která nedrží na ledu nemůže tvořit pláš?, který by si zasluhoval označení zimní a? má vzorek jakej chce. Přeci nejde říct, že sníh je druh bláta. Adheze na ledu je základ. A říct, že jezdíš zimní XC jen na sněhu, kterej není ani moc hlubokej, ani málo a přitom souvislej, bez ledu a zmrazků -to mi přijde jako hodně teoretickej případ.
sme sa nepochopili:-) mekke zmesi co drzia dobre aj na lade sa robia, ale na zjazd a vydrzia tak 200km, ak nie menej… na XC o ziadnych neviem… dalej stople ktore ti drzia v blate ti nebudu dobre drzat na lade, to je hadam jasne → musis spravit kompromis → ani jedno nebude ideal → na nic :-)
este jedna vec, neviem ci nieco vobec bude na tom lade drzat, ak to nebude mat klince…
No to je právě to, co mi vrtá hlavou. -nemůžu jako obdobu funkční zimni autogumy brát pláš?, co vydrží tak málo. Takže funkční obdobou zimní autogumy na bike, nebo bicykl obecně je ---co vlastně?
si myslim, ze sa musis zmierit s tym, ze na lade ti proste guma, ktora trochu aj vydrzi nebude drzat…
na take jazdenie ako vravis by bolo dobre nieco ako vertical, proste co ma hustejsiu vzorku(aby to drzalo aj na tvrdom) ale dobre sa cisti…
Ještě dodatek, ono to vypadá, jako kdybych bazíroval na ježdění po ledu. Ne. To je jasné, že na čistý led jsou jen hřeby. V zimě je však led součástí každého tvrdého povrchu, pokud nebyl zcela suchý. Což je málokdy. Proto v zimě i terén, co vypadá normálně vždycky klouže víc, ten led tam se tam pozná. Snad budu pochopen :-)
Na ledě nedrží žádná guma. Jinak k těm autům. Fyzika platí i u kola, ale tam se jedná o přenosy mnohem menších sil, menších rychlostí a menších hmotností. Jinak rozhodně bude v laboratorních podmínkách lepší měkčí směs, ale nejsem si jistej, že v praxi v zimě poznatelná.
ja si myslim, ze rozdiel spoznas… existuje mytus, ze na mokrom koreni nic nedrzi, ale je to trochu inak… podobne to bude aj s ladom, velmi mekka zmes nieco spravi, ale zazraky to nebudu:-)
Tak na led asi jedině hřeby, jinak tam nemůže nic držet. Led, pokud je rovný, můžeš bez šlapání a zatáčení přejet, ale jakákoliv sílá z jiného směru Tě pošle k zemi. Na LEDĚ NELZE a ve SNĚHU také NELZE jezdit. Vyjímkou je trošku prašanu na tvrdém podkladu.
No eště, že to čtu až teď. Jinak bych těch 180 km na sněho-ledu od 1. ledna natočených neměl, bo bych se bál vyjet, když se na tom NEDÁ jezdit. A eště k tomu v noci :-)
asi tak :-) … nebo spíš číst to můžeš, ale věřit ne … samozřejmě, že se na sněhu jezdit dá, ale je to makačka a musíš víc koukat na cestu … a občas spadneš, když tam bude ledová plotna, ale jinak nic …
budeš muset napsat Kopkovi (přejezd Aljašky), že si to celý vymyslel :-)
a co tak Schwalbe Black Jack 2.25 za Czk 450,–?
Tak ja pouzivam na zimu Maxxis High Roller 2,35 a pohodicka. Zabiraj kvuli vzorku a maj spalky aji na hranach, takze zabiraj dobre v zatckach a nepodkluzujou.
Schwalbe Nobby Nic 2,4 nebo King Jim Light 2,35
zimní ježdění na sněhu ledu, ale i třeba na jaro do bláta a extra terénu. Váha cena podobná, Jim vypadá agresivněji ale asi tolik nepojede.
Váha podobná pro Jima je cena – cca poloviční.
Nějaká zkušenost s tím Jimem – NN mám takže tam představu mám
Pokud vezmu sronatelnou cenu s NN, tak by se dal uvažovat ještě i Fat Albert 2,35 který by měl být snad jistější než NN, ale proti němu je trošku těžší, ale to u podobného pláště nebudu rešit – prostě 750gr u takového balonu je pořád luxusní váha.
PS: chtěl bych aby ten plášt byl co nejširší, takže pokud by měl být 2,4 NN šiřší než konkurenti tak bych mu dal asi přednost, zatím je mojím favoritem.
PS: sorry za trochu zmatenost psal jsem ve spěchu – u NN a KJ váha podobná, cena je u KJ poloviční, NN vs FA – podobná váha i cena, tak to mělo být :)