• Volf

    http://ivelo.cz/cislo/ukazka1

    Co říkáte na tento článek ve Velu. Docela rána pro gramhoniče.

    0 0
    • jecnak  

      Imperium vraci uder: http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

      0 0
    • lubos  

      No, vsechno lze spocist (sam jsem neco pocital) ale ne vzdy se to zhoduje s praxi. Obvykle se nezapocte hodne veci kolem. Jinak ale muzu napsat treba k tomu,ze hmotnost jezdce a kola se scitaji. Sice to poprit neni mozny, ale

      1. 11kg kolo a 6kg vak na zadech, 17kg kolo a 0kg na zadech neni to samy :)
      2. kdyz se jede ze sedla, vaha jezdce vuci vaze kola ma jiny vztah a to je to, co hra docela roli.
      0 0
      • frantarakos  

        a co je teda lepsi – mit 3kg bagl na 11 kg kole nebo vyzt flasky a mit volny zada (myslim na bajku do fakt terenu) osobne preferuju lehci kolo

        0 0
        • MARIN  

          Taky beru spis lehci kolo. Rozdil jsem poznal zrovna vcera kdy jsem po pul roce vyjel bez Camelbaku, takze 0,7 lahev v kosiku, pumpa na ramu, duse/montpaky/na­radi/nytovac v podsedlovce, mobil a drobny v zadni kapse a cely dve hodiny co jsem jezdil se mi porad neco nezdalo a navic to kolo vypadalo jak vanocni stromek :)

          0 0
      • orca  

        Troufam si říci že největší rezervy jsou v hmotnosti jezdce než v hmotnosti kola . A nejen to odlehčit kolo i 1kg vyjde mnohem dráže než odlehčit jezdce o 1kg :-))

        0 0
        • Volf  

          Taky si myslím to samý. Pokud teda nebudu brát v úvahu extrémy ve váze kola. Když se tal podíváš po střední třídě biků tak váží 12 – 13 kg a to si myslím, že bude mít pro hobíka mnohem menší vliv než třeba pláště s velkým valivým odporem. No a na těchto kolech vidíš lidi od 60 kg do 100 kg a tam je ten největší rozdíl. Jinak vozím v rámu dvě flašky a nemám pocit, že by se nějak měnily jízdní vlastnosti kola podle toho kolik pití ještě zbejvá. jinak v tom článku jsou hodně zajímavý věci ohledně časových ztrát či zisku třeba u oholených nohou, návlecích na botách, ale nejvíc se mě překvapilo porovnání těch hobíků a váhy kola.

          0 0
          • orca  

            Ano je velkej rozdíl jestli jsem hobík a jedu pro radost a nebo se připravuji na časovku na MS a zajdu do aerodinamického tunelu a tam začnu testovat posedy dresy přilbu materiál atd. A každá desetinka je pro mně + . Vycházim z toho že profík už váhovej problém má vyřešenej a tak hledá úspory i jinde…

            0 0
            • náčelník  

              Jenže profík je namakanej a tak nějakou tu váhu navíc zvládne. Já jako turista s mizernou fyzickou kondicí potřebuju co nejlehčí kolo, aby se tak rychle neunavil :)

              0 0
              • orca  

                No právě že né , profíci jsou fšichni skorem stejně namakaní takže rezervy hledají jinde – přeci jenom den má 24 hod pro každého stejně.. A Hobíkovi je jedno jestli dojede někam o 5 min dřív či dýl…A pokud potřebuješ lehčí kolo ??? Já zastávám názor že u silničních kol od 30,000 výše je ten rozdíl už jen v nohách…

                0 0
          • la-da  

            No ja myslim ze je celkem logicky ze na rovine se vaha zas tak neprojevi.Vtip je v tom ze u nas se roviny zas tak casto nevyskytujou.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.