Co říkáte na tento článek ve Velu. Docela rána pro gramhoniče.
Co říkáte na tento článek ve Velu. Docela rána pro gramhoniče.
Imperium vraci uder: http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…
No, vsechno lze spocist (sam jsem neco pocital) ale ne vzdy se to zhoduje s praxi. Obvykle se nezapocte hodne veci kolem. Jinak ale muzu napsat treba k tomu,ze hmotnost jezdce a kola se scitaji. Sice to poprit neni mozny, ale
a co je teda lepsi – mit 3kg bagl na 11 kg kole nebo vyzt flasky a mit volny zada (myslim na bajku do fakt terenu) osobne preferuju lehci kolo
Taky beru spis lehci kolo. Rozdil jsem poznal zrovna vcera kdy jsem po pul roce vyjel bez Camelbaku, takze 0,7 lahev v kosiku, pumpa na ramu, duse/montpaky/naradi/nytovac v podsedlovce, mobil a drobny v zadni kapse a cely dve hodiny co jsem jezdil se mi porad neco nezdalo a navic to kolo vypadalo jak vanocni stromek :)
Troufam si říci že největší rezervy jsou v hmotnosti jezdce než v hmotnosti kola . A nejen to odlehčit kolo i 1kg vyjde mnohem dráže než odlehčit jezdce o 1kg :-))
Taky si myslím to samý. Pokud teda nebudu brát v úvahu extrémy ve váze kola. Když se tal podíváš po střední třídě biků tak váží 12 – 13 kg a to si myslím, že bude mít pro hobíka mnohem menší vliv než třeba pláště s velkým valivým odporem. No a na těchto kolech vidíš lidi od 60 kg do 100 kg a tam je ten největší rozdíl. Jinak vozím v rámu dvě flašky a nemám pocit, že by se nějak měnily jízdní vlastnosti kola podle toho kolik pití ještě zbejvá. jinak v tom článku jsou hodně zajímavý věci ohledně časových ztrát či zisku třeba u oholených nohou, návlecích na botách, ale nejvíc se mě překvapilo porovnání těch hobíků a váhy kola.
Ano je velkej rozdíl jestli jsem hobík a jedu pro radost a nebo se připravuji na časovku na MS a zajdu do aerodinamického tunelu a tam začnu testovat posedy dresy přilbu materiál atd. A každá desetinka je pro mně + . Vycházim z toho že profík už váhovej problém má vyřešenej a tak hledá úspory i jinde…
Jenže profík je namakanej a tak nějakou tu váhu navíc zvládne. Já jako turista s mizernou fyzickou kondicí potřebuju co nejlehčí kolo, aby se tak rychle neunavil :)
No právě že né , profíci jsou fšichni skorem stejně namakaní takže rezervy hledají jinde – přeci jenom den má 24 hod pro každého stejně.. A Hobíkovi je jedno jestli dojede někam o 5 min dřív či dýl…A pokud potřebuješ lehčí kolo ??? Já zastávám názor že u silničních kol od 30,000 výše je ten rozdíl už jen v nohách…
No ja myslim ze je celkem logicky ze na rovine se vaha zas tak neprojevi.Vtip je v tom ze u nas se roviny zas tak casto nevyskytujou.