• tantobo

    Chystam se prejit z Vecek na Disky. Do ted jsem jezdil na V – Crossmaxech a V – XTR ceramic. Toto cele vozim na ramu Klein Attitude. Zvazuji, jaka pouzit kola, abych zachoval tuhost a rychlost kola. Nejvice mi u prodejce nabízejí nejvyssi model ob Bontageru, coz jsou kola Race X Lite TL Disc, ktera pro Bonti montuje DT Swiss. Nikde jsem ale nanasel ze kterych konkretnich dilu DT jsou ta kola poskladana a nikde jsem nanasel zadne zkusenosti s temito koly. Jako druhou variantu zvazuji opet kola Mavic Crossmax XL jen discovou verzi, ale uplne mi nesedi ke Kleinu jejich vzhled, ale super jedou, takze jsou to asi moji favorite. Treti varianta je kola slozit z dilu s pozadavky, ze musi maximalne dobre jet, malo vazit a a byt co mozna nejmene udrzbove. Takze naby bych volil asi Chris King Disc hubs, dráty DT Revolution 2/1,5 a ráfek Mavic XC 717 Disk. Zkusete poradit, do ceho jit. Diky za namety!

    0 0
    • Peslezedirou  

      Je to trapný, ale zkus se podívat do historie. Něco podobného jsem nedávno řešil,je tam plno užitečných rad a postřehů. Pokud bych měl rozpočet jako ty, tak bych šel do 717 ráfků a nábojů Chris King.........

      http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

      0 0
    • MartinXC  

      Hezké starosti :-) Jestli jsi jezdil na Cmaxech a jednu z variant uvažuješ ChrisKing huby i s jejich cenou, běž do Cmaxů SL disc. Pravda, Kleinovi CH-K sluší :-). Já si dal Huginy, ale líbí se mi i 440ky (k tlustým trubkám jdou a ta přední bude pro kotouče řádně tuhá).

      0 0
      • tantobo  

        Je fakt, ze starosti jsou to moc hezke, ale k veci, mam Kleina v černé bodega black a vse na nem je cerne a Cmax SL se dela jen stribrne, coz by nevypadalo moc dobre. Pokud odhlednu od ceny, co rikas nabam CHK a tedy kolum postavenym na jejich zaklade? (zajima me hlavne utesneni, zivotnost, ale i rozumna vaha a dobry vzhled) Diky

        0 0
        • Daf  

          Crossmaxy jsou drzaky. Proti nim mi vsechna ostatni XC kola pripadaj takova tintitka :) Co shimana? Ten prekrizenej vyplet opravdu funguje a rek bych ze v tuhosti budou s crossmaxama srovnatelna.

          0 0
          • tantobo  

            Nad Shimanama jsem vubec neuvazoval, kdyz uz vzhled kol, ktere se moc ke Kleinovi nehodi, tak radsi Crossmaxy, se kteryma mam jen ty nejlepsi zkusenosti.

            0 0
            • Daf  

              Ja bych rek ze Crossmaxy slusej kazdymu kolu a davam jim hlas. Ty shimana jsem jen tak nadhodil, ponevadz bracha nejake levnejsi kupoval a jsou fakt paradne tuhe.

              0 0
              • Gatier  

                Shimana co sa tyka tuhosti, nemaju moc dobe ohlasy. Aspon na ceste nie.

                0 0
        • MartinXC  

          Vše ve smuteční … U klasik – jsou to nejživotnější náby, velmi robustní, z hlediska utěsnění velmi kvalitní, minimální nároky na údržbu, velmi hladký chod ložisek, moc hezké povrchové zpracování. Když se v nich něco vysype, ložiska jsou atypická, blbě se shání, málokdo v servisu má s nimi zkušenosti. Váhově byly klasiky stejně jako Huginy. V kotoučovém provedení o nich moc nevím (neměl jsem je v rukách), ale ohlasy na ně jsou taky slušné. Obecně se traduje, že jsou to spolehlivé náby na hodně dlouho (nevhodné pro lidi, co podléhají módním trendům). King umí spoustu barevných provedení, na ty bych sázel, černá je taková fádní. Otázka je co k nim za ráfky, 717ky jsou kvalitou o dost níž – spotřební materiál. Možná 819disc ? Řekl bych, že designově připasovat k nim dráty a ráfky prakticky nejde.

          0 0
          • tantobo  

            Tak to mam prave rad, ty kola budou asi take cela cerna, cerna je totiz modni porad, takze neni mode proc podlehat. Diky za dobry typ s temi rafky, 819 disk vypada moc dobre, neco si o nem zkusim nacist. Je ale fakt, ze pripasovat k takovym nabam zbytek bude celkem orisek. V dratech je DT jasna volba (model Revolution) no a ta 819 disk by take nemusela byt spatna, ale neni to uplne to ono …

            0 0
            • Gatier  

              Revolution by som na disk nedaval… v podstate vobec dozadu. Moc toho nevydrzia, ale kludne vyskusaj :)

              0 0
              • adco  

                Moje skusenosti s DT Revolution (2–1,5–2) su pozitivne. Treti rok ich mam zapletene na XTR nabojoch, rafikoch X517 Ceramic, brzdy V-cka XTR, vzadu na strane kazety ich mam kombinovane s DT Competition (2–1,8–2). Zatial som ich vobec nemusel centrovat, ziadna prasknuta spica. Rocne najazdim cca. 5000km a chodim na maratony, vazim 85 kg.

                0 0
                • MartinXC  

                  No, na V-čka to stačí. Dráty jsou při brzdění namáhány souměrně a podstatně méně než s kotoučem.

                  0 0
          • Gatier  

            Nejake tie titanove spice by sa nasli a aj nieco drahsie z rafkov :)

            0 0
            • tantobo  

              Me nejde o to, aby to bylo co nejdrazsi, ale o to, aby to co nejlepe jelo, co nejdele vydrzelo a dobre vypadalo a to neco stoji. Ale rozhodne mi nejde o to, abych si na kolo navesel drahe „kramy“. Titanove draty musi byt celkem mekke a tudiz i vyplej musi byt mekky a tudiz kola asi moc nepojedou ???

              0 0
              • Gatier  

                uz som tu nieco zistoval, skus historiu. Cane Creek vyraba zapletene kolesa s titanovymi spicami.

                0 0
              • MartinXC  

                Titan ke kotoučům je sebevražda. Ještě tak na zadní kolo. Já tam mám DT competition (2–1.8–2) a první sezónu drží – docentrovával jsem jednou spíš pro formu než z potřeby. Tenší bych si nedával.

                0 0
    • omar  

      Osobne mam vyzkouseny crossmaxy SL disc a Tuny – ty ale jeste ve verzi na V, myslim ze to byly super naby , nebyl s nima zadny problem, jak sou na tom dneska treba Hugi nevim , dal sem zene na kolo moje stary z roku 96 mely najeto tak 10000 uplne bez problemu,Shimana XTR kola sem uvazoval ale rozmluvili mi to i lidi ktery je musi"povine" jezdit ze tuhost neni moc dobra, takze sem skoncil u crosmaxu SL disc a je to neskutecna bomba , super tvrdy, lehky, vzhledove super,zatim zadny centrovani takze muzu doporucit, ten vzhled ti myslim pude ke vsemu,

      0 0
      • MartinXC  

        Hugi z 96tého byly jiná kvalitka, srovnatelné s CH-K. Teď je pro jistotu přejmenovali na 240. Crossmaxy SL potvrzuju, tak tvrdá kola jsem si neuměl představit. Až budu uvožovat o nových kolech, budou to horké favority. Ale on hledá na 90kg a v černé, což SLka moc nejsou.

        0 0
        • nokia  

          a co tak skusit naboje RB design? www.rbdesign.sk

          0 0
          • tantobo  

            Celkem vystredni, ale docela zajimeve komponenty. Je videt, ze slovaci umi!

            0 0
          • lubos  

            Dobre vypadaji, chodi, prumysly, nejsou zas tak extremne drahe … ale taky nepatri k tim uplne lehkym :)

            0 0
        • tantobo  

          Barvu bych asi zkousnul, ale dostat se nejakych tech cca 70 kg by byl asi vetsi problem. Lisi se nejak vyrazne jizdnim projevem SL a XL?

          0 0
          • MartinXC  

            To nevím, XL ani Enduro jsem v rukách neměl.

            0 0
          • Daf  

            SL-ka jsou pouze odlehcena XL-ka. Jinej konstrukcni rozdil nez odfrezované ráfky, a ploché dráty jsem nenasel. Aspon teda u provedení na ráfkové brzdy.

            0 0
          • igor  

            a chces jazdit bezdusove plaste, alebo budes vozit klasiku v bezdusovych rafikoch? Ja som prechod z V-eciek na kotuce riesil pred rokom, mal som tiez Crossmaxy a nakoniec som sa rozhodol pre DT SWISS 240S+XR 4,1D s Compet. Diskove Crossmaxy som zavrhol najma kvoli vahe.

            0 0
            • tantobo  

              Jezdim na plastich Schwalbe RR + duše Maxxis FlyWeight. Tento komplet kol, na ktery jsi presel by se mel presne skryvat u Bontrageru pod nazvem Race X lite TL disk, ktere pro Bonti dela prave DT, ale presne jsem to nikde nenasel rozebrane, jestli tomu tak je. Kazdopadne by me zajimala tvoje zkusenost s Tvymi koly od DT. Jak jedou oproti V-Crossmaxum, co tuhost, defektovost dratu pripadne, co se Ti na nich libi co ne (nejake problemy) a jestli by jsi do nich sel znova. Moc diky

              0 0
              • igor  

                Duse teda vozime obaja rovnake, dokonca aj plaste /ale uz som ich vymenil za XCR DRY/. Moja skusenost je zatial absolutne na jednotku, pri vybere som dost vychadzal z recenzii na rafky aj naboje trebars na mtbr.com,mtb-news.de atd, spice su klasika…Vsade dost obdivovali tuhost rafu, dokonca ho niektori davali na kolesa so zameranim na FR, napriek rovnakej vahe ako 717ky. Co sa tyka tuhosti, nemam pocit, ze by boli menej tuhe nez Crossmaxy, ale uplne jednoznacne lahsie odvaluju naboje. Draty drzia zatial tiez. Urcite by som do nich siel zase a hlavne ja som ich kupoval spolu s Magurami Marta za 650,– EUR. BTW..prisli perfektne vypletene a to je podla mna 50% dobrych kolies. Tie Bontrager, nie su nahodou s UST rafikmi?

                0 0
                • tantobo  

                  Jak rikam, nikde neni dopodrobna rozebrano, z ceho presne ze se ta kola skladaji, ale za tyden se na ne pojedu podivat do Prahy, takze pak napisu, co ze je to zac. Ted se vicemene jenom domnivam podle vahy a fotek, co by to asi mohlo byt zac a vim ze je to komplet DT. Mezi normalnim rafkem a UST je nejaky vyrazny rozdil?

                  0 0
                  • Gatier  

                    UST je tazsi. Inak Bontrager nevyraba zrovna kvalitne rafky (okrem mojich:), takze stale vychadzaju najlepsie DT naby (pouziva aj Bontrager) a Mavic rafky.

                    0 0
                    • blue  

                      jak ze ne zrovna kvalitni rafy? :-) race disc mi drzi vpredu i vzadu uz treti rok bez toho, ze bych na ne sahnul, krome vymeny dvou dratu kvuli spadlymu retezu za kazetu

                      0 0
                      • Gatier  

                        Celkom rychlo sa prebrzdili a uz od vyroby su dost krive, co nejde vycentrovat.

                        0 0
                        • blue  

                          ahaaaa, sem zapomnel, ze si jeden z tech nestastnejch veckaru :-)))

                          0 0
                      • lubos  

                        Delaji se na rafcich vybouleniny. Alespon ja osobne jsem jeden takovej bohuzel videl. S Vckami to vadi docela dost.

                        0 0
                  • lubos  

                    Lehky XC rafek od Mavicu ma kolem 410–420g. UST rafek ma kolem 490–500g a to jeste musis pripocist vahu (a ne zanedbatelnou) na ty specialni uchyty niplu.

                    0 0
    • adco  

      Trochu mimo temu: ake mas dovody na prechod na disky, vybava ktoru mas teraz je podla mna spickova – jazdia na tom aj XC jazdci svetovy pohar. Co ocakavas od prechodu na disky? Alebo jazdis Freeride?

      0 0
      • tantobo  

        Je to slozity a dlouhy pribeh. Po koupi meho Kleina jsem zjistil, ze ram ma mirne krivou zadni stavbu, ne ze by bych to poznal pri jizde, ale stvalo me to na kole za ty hrisne penize a jsem celkem maximalista. Ram jsem tedy reklamoval. Jeste musim rict jednu vec, ten ram je totalni zakazkovka, takze je na nej cekaci doba cca pul roku. No a tak ted po pul roce mi prisel ram novy, ale Ti troubove tam zapomeli dat navarky na Vecka. To znamena, mam ram na diskove brzdy. Jejich nabidka zni, bud cekej dalsiho pul roku na novy ram, nebo ber ram na disky a my ti dame diskove brzdy a kola dle Tveho vyberu. Tak si rikam, proc to nezkusit, i kdyz jsem doposud byl zaprisahli Veckar. Tot muj pribeh. No a tak se ted slozite rozhoduji, jetli do toho jit nebo ne a pokud ano tak do ceho. Takze kazda rada a pripominka je vitana. Zatim jsem rozhodnut, ze zkusim disky (myslim, ze nabidka ze strany vyrobce je vic nez dobra) a jsem rozhodnut pro brdy HOPE MINI a kola Crosmax XL nebo skladana kola z dilu DT a to naby 240S + spice Competition + rafky 4,1 D.

        0 0
        • Gatier  

          :-) Tak to mas super. Niektori by ti aj zavideli. No co poskladaj to, predaj a kup nieco poriadne na Vckach :)

          0 0
          • tantobo  

            Mozna ktomu taky dojde, kdyz budu nespokojen, tak si ten ram koupim jeste jednou na Vecka, kola + dikove brzdy pouziju na neco jineho (laka me postavit si jeste celoperove enduro) a bude na prodej jeden malo jety Attitude na disky. No uvidime, az to poradne testnu, tak dam vedet, jak to jezdi.

            0 0
        • adco  

          Je to zaujimavy pribeh a pre mna poucna informacia. Buduci rok planujem kupit novy ram a jeden z adeptov je tiez Klein. Dobre vediet, ze treba nan cakat pol roka – okrem farby si co daval robit specialne?

          0 0
          • tantobo  

            Musim rict, ze jednani s Kleinem (Lukasem Klezlem z Programcyclu) je nanejvis solidni! Ram v asi 3 standardnich barvach bez priplatku muzes mit vicemene hned nebo tak do mesice, to netrva dlouho. Vse ostatni co si vymyslis, tak te automaticky odsunuje nakonec poradniku, kde se cekaci doba pohybuje v zavislosti na sezone prave okolo pul roku. Takze pokud chces na jare vyjet, tak by si mel rychle zacit objednavat. Jinak Kleina opravdu vrele doporucuji, stoji sice celkem hrisny peniz, ale je to fakt pozitek z jizdy.

            0 0
            • Gatier  

              No, no, no… Pozitok z jazdy? Asi len preto, ze je na nom napis Klein :)

              0 0
              • tantobo  

                A jel jsi na tom nekdy? Ten pozitek z jizdy mi prinasi ten ram, napis, aspon na tom mem kole, moc nejezdi.

                0 0
                • Gatier  

                  Len na cestaku…

                  0 0
                  • tantobo  

                    Cestaky nejezdim, tak tam nemam moznost srovnani. V cestakach Klein neumi udelat kloudne kolo?

                    0 0
                    • vipermann  

                      DT swiss XR 4.1d Výborný lehký ráfek určený na XC pro kotoučové brzdy.

                      naby: DT Swiss Onyx Disc Hugi vazi min,ale taky min vydrzi. :-)) Tak tohle vozim ja.

                      0 0
                    • Gatier  

                      Ale jo, myslel som to tak trochu zo srandy. Su to dobre bicykle, ale hlinik :)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.