Cau, jsem celkem na kolech novy a chci si kupovat novou vidlu (Rock Shox J4 2006), ale je tam napsane, ze se u ni muze menit zdvih z 80 na 120. K cemu to vubec je?
Cau, jsem celkem na kolech novy a chci si kupovat novou vidlu (Rock Shox J4 2006), ale je tam napsane, ze se u ni muze menit zdvih z 80 na 120. K cemu to vubec je?
k nicemu…
je to tam proto, aby byla vidle slozitejsi a nachylnejsi k porucham.
Musí to přece i mít nějaký pozitivní účel
jo, muzes ji dat jak na ram pro 80mm tak ram pro 120 mm treba. Nebo do kopce 80, z kopce 120. A tak.
jo , ale zaruku v pripadne prasknuti vyrobce neuzna .. :(
Tak to je docela blbý
nekde jsem to cetl v souvislosti – tusim to byl FOx Talas – a nejaky ram co mel povolen max. asi 10–11cm. Ze proste i kdyby jezdil na nastavenem 10cm na Talase, tak zaruka pada. Nejspis proto, ze zakaznik to nema jak dokazat, ze nejezdil na vetsim. Nu ..
No to je super, ale ja na ramu vubec nemam napsanou doporucenej zdvih. Kolo jsem koupil jiz sestavene z vidlici zoom 386 endura (hroznej shit) ma asi 75 mm zdvih, tak co si myslite kdybych tam dal 120 mm vidlici
a co je to za kolo???
bych to neresil…
Kolo je v FOTO pod názvem BlackHawk Ultimate
A proc ho nemas ve svych kolech?
moc prace?
To je pravda. Kliknout na „Kola a komponenty“ je daleko snazsi nez na „nase biky“. Uz trefit se, ze? :)
no vem si to vyplnovani komponentu, pak jeste pridat nejakekj komentar…
Nemam ho ve svych kolech, protoze jsem uo moji stare registracky ztratil heslo, takze se na ni nemuzu dostat :(
Jednak tomu nerozumim a druhak je tu admin. Staci prosty elektronicky podpis a admin ti to po overeni zpristupni. Si tipuju, ze je tu registrovanych pouze 488 sklerotiku :)
Ale ja jsem ten kod nazapomnel, jako pametove, ale mel jsem ho v poznamkovem bloku na pocitaci. Programoval jsem a najednou jsem omylem vytvoril nekonecky cyklus → restartoval jsem pocitac a uz nenabehl system, takze jsem zformatoval a registracka byla v..
ted to nechapu zase ja… heslo si nezapomnel, ale nemuzes se zaregistrovat, protoze si ho ztratil?
Tak jinak: ja jsem mel stary ucet=Blackhawk (na nej jsem umistil moje kolo, ktere se uplne stejne jmenuje), jednoho dne jsem „ztratil“ kod=heslo, tak jsem si musel vytvorit novy ucet=rekreacni_biker a na tomhle uctu zatim moje kolo=Blackhawk nemam. Dam ho tam az po vanocich, protoze pres svatky chci udelat hodne zmen. Ted uz vam to snad musi byt jasne
aha, takze ja jsem ten kod nazapomnel, jako pametove vubec neznamenalo, ze bys kod zapomnel, ted je mi to naprosto jasny :-)
Super :)
to fakt vyrobce oficialne umoznuje zvyseni zdvihu, ale neuzna na to zaruku?
neeee … proste jakmile mas povolenej max. zdvih, muzes pouzit jenom vidlici s max. takovym zdvihem. Ze vidlice maji ruznou vysku pri stejnym zdvihu je vec jina :) … ale tohle jsem cetl nekde na americkem (myslim) webu.
jo, to je moje nedorozumeni, sem myslel, ze se bavite o vidlici
Uz bychom se mohly vratit k memu dotaku, kdyz uz to vsichni chapou?
jediný štelování který má smysl je eta a hned potom lock out :) ale třeba na to bude mít někdo jinej názor…
Ano..ted jsem vozil RTWD na Nixonovi a myslim si, ze to smysl ma…ETA je imho na houby…jel jsi ji nekdy v terenu do kopce? :)
každej máme na mysli jiný ježdění. RTWD je pomalý musíš zastavit nebo hodně zpomalit. Nixona s rwtd pořádně testnu až darksonovi konečně Mrázek doladí bika. S tou Etou taky záleží jakej terén, ale třeba na český maratony mi přijde super, ale uznávám že žádnej jsem na ní nejel, abych byl fér :)
Este donedavna som na ETE do kopca v terene jazdil …teraz mam na Pike u turn, a zda sa mi to o dost horsi system ako ETA. Je to sice citlivejsie,ale dlho trva kym to zakrutis na pozadovany zdvih. A treba zastavit. Zmenu zdvihu som asi definitivne prestal pouzivat…:)(kym nebude nova vidla;))
Já teda ETu do kopců v terénu jezdím. Ne do všech, ale do prudších jo.
ja taky
Podle me nema zrovna RTWD smysl vubec zadnej. Maximalne na ten vyjezd, ze si to das niz a nebudes se moc opirat do riditek. Ze bych si prestavil zdvih a pak s tim normalne jezdil jako s nizsim zdvihem si nedovedu predstavit, bych byl porad na dorazu.
No ja to treba pouzivam, protoze pro presuny na asfaltu ( kratky samo ne, tak 10km min. ). Docela dost to pomuze pri slapani. Stejne pujde nekdy pristi rok pryc, je to strasne mekka vidle, a to nemyslim tu pruzinu.
Pomuze, ale jen ta zmena geometrie.
Vsak taky nerikam ze to pomuze k necemu jinemu. Jak jsem tak jednou zapomnel tak to obcas cvaklo o doraz v lese. Jinak na tech 100 jsem to jeste neprocvak. A to me Fousac tahnul hezkou cestikou :-)
jak rikas… třeba na to bude mít někdo jinej názor… ;-)
jediny stelovani, ktery ma smysl, je regulace rychlosti stlaceni a odskoku :) vsechno ostatni (lockouty, zmeny zdvihu) je k nicemu
bych to videl spis opacne:)
Byxh to videl jako Blue.
To je stejný jako u aut. Někdo taky stále jezdí schade 120 a stačí mu to:-)
nejak sem nepochopil smysl tvyho prirovnani… nikde sem netvrdil, ze se ma spokojit s nejlevnejsim suntourem
na chrteni je potreba lockout. Pokud tedy vidla samotna neni lockout positive ;)
no jo ale to nemění zdvih :) takže k tématu irrelevantní, ale jinak ti rozumím, taky si myslím že komprese a rebound je to co potřebuješ
ze se u ni muze menit zdvih z 80 na 120. K cemu to vubec je?
myslim, ze muj nazor k tematu byl :-)
Podle me ma smysl jen regulace odskoku a to jen k usnadneni prvniho (a posledniho) nastaveni. Leda by nekdo pres zimu rychle pribral, ale do nove sezony s novou vidlici, ze? :)
Lockout urcite. Snizovani zdvihu je temer nanic, krome IT od Manitou. Pak jeste regulace utlumu (jednou to naregulujes a pak nechas :) .. a snad komprese … kdyz chces neco skocit (a umis to :) No a jeste stelovani zdvihu foukanim komory, meneni progresivity foukanim, foukani negativky, foukani pozitivky, zmena progresivity presunem oleje z jedne nohy do druhe a pod.
A myslíte, že by tahle vidle mohla stačit na takovou rekreační jízdu po lesích ( ročně najezím asit tak 2000 km). Vážím 75 kg
klidně, záleží na ceně
Tak cena je 4850Kč, doufám, že ji do vánoc slevní
nebo taky vyprodaj :-)
Taky dotaz. Může dlouhodobé ježdění vidlice na nejnižší zdvih nějak poškodit její funkci – třeba pružinu. Mám nového pružinového Blacka a momentálně ho jezdím na 90mm (víc rám nesnese) než koupím nový rám, a tam ho teprve vysunu na max. Ale to bude až tak za 3 měsíce, tak se ptám jestli se to nemůže nějak podrbat. Pokud vím tak Manitou nedoporučoval jezdit dlouhodobě Blacka na nižší zdvih u toho staršího systému snižování – nemůžu si vzpomenout jak se jmenoval, ale určitě víte o čem mluvím – u RTWD jsem o tom ale neslyšel.
Nevim, ale myslim si ze je to blbost. Proc by tam inak to stelovani bylo?? Proste by to melo byt jedno jak to mas nastaveny. Ale ram by mel snyst vic ne?? Ja mam ram, na kterym byla puvodne vidla se zdvihem 63mm a ted tam budu davat Toru, ktera ma 130mm. Snad snese, jestli ne, tak bude novej ram no. Nic horsiho se stat nemoze…
Nejde o to, jestli to rám snese, ve smyslu jestli to vydrží, ale o to, že tak vysoký zdvih už silně naruší jeho geometrii (úhly, výška středu). Na mojem rámu byla původně pevná vidla, ale taky se prodával s Judynou s 64mm zdvihu. Těch 90mm je max, kdy se na tom dá ještě slušně jezdit, pak už mám pocit, jak na neovladatelném čopru.
PS: ví někdo o kolik se položí vidlice při zvyšování zdvihu. Mám pocti že na 2cm zdvihu to je 1 st. ale možná se pletu.
ad P.S.: nezalezi nahodou na geometrii ramu? ;)
Nejlepe je zmerit uhlel hlavove trubky. Nekde jsem na netu videl uhlomer. Ale co jsem mel moznost vypozorovat u ruznych vymen tak pri zdvihu vidle 80mm a uhlu hlavove trubky 70 st za vidli 130mm se zmenil uhel o 2 st tzn na 68 st. Ale opravdu zalezi na cele geometrii ramu. Myslim ze vetsina lidi by asi tezko poznala ze je na kole vyssi vidlice nez puvodne byla.
Ten starší systém se jmenoval Rapid Travel Adjust a fungoval tak, že jsi stlačil pružinu a takové dvě západky ji zajistily ve stlačené poloze. Vidlice znatelně přitvrdí. RTWD se takto nechová (aspoň myslím), tam se nějak posunuje pružina, ale nestlačuje. Osobně sem to rozdělaný neměl. Myslím, že dlouhodobé používání nižšího zdvihu u tohoto systému nevadí.
RTWD je jako U-turn – meni se aktivni delka pruziny, takze pohoda.
Hehe…to neni pravda…u RTWD se meni aktivni delka plunzru, ne pruziny…kdyz teda prejmu toto vyjadreni :)
No já teď zkusmo snížil Splice ze 130 na 100mm a při prvním skoku jsem si o ten reverse arch,nebo jak se to,urazil držák na novej blatník,kerej jsem ještě ani nevyzkoušel.Počítam,že s reklamací se moc nechytam.Takže nesnižovat:-)
Kup si SKS – dela spesl na Manitou.
nějaký odkaz kde by se dal sehnat u nás, prosím, prosím, už několikrát jsem se tu ptal jaký blatník na indiána, ale nikdy zádná odpověď.
Treba tady neschopo. http://www.cyklosvec.cz/index.php?…
Pádlisto nemůžeš mi zkazit radost z toho, že někdo dělá blatníky na Manitoučka. Teď už jen vybrat nějaký dozadu.
No hlavne SKS dela spesl blatnik i pro Lefty :)…ale ten jsem si nekoupil…se priznam. :)
Ten je na pravy strane az na zem?
No nevim,co je na tom spešl Manitou,já původně myslel,že to bude blatník,co se přidělá na revers.oblouk a tímpádem se hejbe s vidlí.U cyklošvece maj samotný úchyty SKS od 79–179,–,já teda mam Topeak Defender dvojdíl,takže jsem šel cestou nejmenšího finančního odporu a přidělal úchyt opačne,čili použiju jen přední(nyní zadní)díl:-)Navíc je širši než zadni(nyní zahálející přední)díl,čímž lépe ochrání:-)
Mimochodem…SKS keca…ten blatnik jde i na Shermena a Nixona :)
A nejde na Splice Super. Bacha na to ! SKS Switchblade Manitou … pekne naprd :-/
Dalsi krok k poradny vidlici :)
Jo, uvazuju nad tim. Nakou pruzinu-olej. Uz me to cely sere. PS: Nechce nekdo Splice Super na vidli pro holku ?
ktory rocnik? aka cena?
Rocnik 2005, zdvih 70–100mm, mazani vazelinou. Cena nevim :-) Musim se mrknout …
mazanie je skutocne vazelinou?
Jemnym piskem ze Sahary.
piesok je v porovnani s vazelinou o generaciu vyssie, ale aj tak to nechcem!
podle me je to super pouzivam u turn podle toho co jedu..
Mam U-turn a nepouzivam. Zezacatku sem to treba na kopci zvednul, ale ted porad cca 90 a pohoda.
k ničemu… sem to měl na Dukovi a použil jsem to jednou v opbývaku abych zjistil co to udělá:) zbytečná váha a další věc k po*ání se…