• BB

    jezdím takové to celodenní ježdění, trochu XC, občas nějaký sjezdík a mám rád náročné výjezdy. Zažal jsem na vidli se zdvihem 63 mm, potom přešel na 80 mm a nyní mám 100 mm zdvihu. Nevýhoda je, že se vidle pořád prodlužuje a ve výjezdech mám problémy. Abych vyjel co normálně jezdím, tak jsem musel dát opačně představec a to mám rám konstruovaný na těch 100 mm zdvihu. Ale zase musím říct, že z hlediska funkčnosti je ta poslední vidle daleko nejlepší. Myslíte, že se bude zdvih dále zvyšovat, nebo že to zůstane asi tak jako je to dnes ????

    0 0
    • TinkTink  

      Zustane tam kde je – muzes si ho jedine myslenkove posunout…ale nad tech 200mm to nepude (ty vykriky s 300mm sou jako kapky za parneho dne…proste o nicem…malo kdo by s tim umel jezdit…)…zacnou se ale optimalizovat systemy uvnitr vidlic…imho budou za 10let vidlice i s 200mm vzduchovy…nebo s jinym plynem…ale proste tam uz pruzina nebude…hmm…sem se zakecal…

      0 0
    • tutite  

      Podobně jako Ty je na tom více lidí, mě nevyjímaje. Já jsem začínal na 42 mm /RS MAG 21/ a t.č. jezdím PACE RC40 se 100–130 mm. Upřednostňuji delší jízdy, pod 3 h se dostanu až na podzim. Jelikož mám delší rozvor /110–111 cm Meridy Trans Mission/, tak jsou výjezdy v pohodě. Zvedání předku ve výjezdech je celkem dost ovlivněno taky zdvihem zadku. Čím menší,tím hůř. Já osobně bych se přes 15 cm nechtěl nikdy dostat. Těch 13 cm využiji maximálně na Lysé v beskydech, jinak jezdím 11,5 cm. Zdar.

      0 0
    • Tomcat  

      Né dál než spodní hranice zdvihu u motorek. Problémem není samotný zdvih ,ale narůstající hmotnost a pohupování při šlapání nebo ponořování při brždění. Takže spíš bych čekal lehkou XC vidli s 180mm zdvihu s elektronicky řízeným tlumením a regulací pružení. Materiál bude kompozit, slitiny titanu a karamika. DH a FR nepude dál než 300mm ,ale stou hmotností, materiálama a chodem tam to platí taky.

      0 0
      • vlk  

        shimano již elektronicky řízený tlumič i vidlici nabízí, ale má to malý zdvih a je to drahé.

        0 0
        • Tomcat  

          Tak, Tak Eletronickej Lockout u Cannonu , „elektronický“ tlumiče u ProFlexu, HotChily, Rotwild atd…

          …drahý, těžký ,prototyp , funkčnost?, prostě zatím reálně nepoužitelný.

          0 0
      • K2  

        Vidli s elektronicky řízeným tlumičem komprese jsem jezdil Nolen SmartShock.

        1. Nepoznal jsem rozdíl zaplého a vyplého tlumiče (ve vypnutém stavu to mělo střední hodnotu)
        2. Žralo to baterku i ve vyplém stavu (životnost cca 14 dní pokud jsem ji nevyndal po jízdě) a chtělo to alkalickou 9V, na normální se to vůbec nerozjelo
        3. Zdvih byl 75 a měla strašně seřezaný krk
        4. Mazání vazelínou, uzavřená patrona

        Výsledek? Marzocchi MXC ECC 100 s dostatečně dlouhým krkem – spokojenost: Kamarádovi na elektronicky řízeném zadním tlumiči okolo elektroniky prosakoval olej. Čím jednoduchší a blbuvzdornější systém (otevřená olejová lázeň)- tím lépe.

        0 0
    • Pá-dlista1  

      Myslim, ze uz nikam. Vidlice s „hranicnima“ hodnotama (300mm) se uz vyrabeji. Jen jezdci si vybiraji vetsi zdvihy.

      0 0
      • pitelboy  

        to jo. Ale 50000 na vidli nema kazdej.!!

        0 0
        • Pá-dlista1  

          O tom snad otazka nebyla. Nebo jestli bylo mysleno zda-li bude pristi rok RST 281 XXL se zdvihem 250mm a cenou lehce pod tisic korun, tak potom odpovidam nebude.

          0 0
          • SODOVKA  

            :o))

            0 0
          • McBlacky  

            třeba se bude prodávat kit na přestavbu, dvě istalatérský trubky + 2×40cm pružiny + 4 školní gumy na dorazy, cena v Hypernově lidových 199kč

            0 0
    • keksik  

      moj predpoklad je, ze za par rokov tu budu vidly s magnetickym pruzenim a tlmenim (na principe ako funguju supermoderne rychlovlaky) s elektronicky menitelnym zdvihom a progresiou chodu. pocitac bude snimat zatazenie materialu (na spuosob zmien povrchoveho napatia) na rajdoch a podla toho vypocitavat a v realnom case menit vysku aby aj pri slapani zo sedla boli rajdy stale v rovnakej polohe napriek tomu, ze koleso bude pekne kopirovat teren. v hlavovej trubke bude schovany elektronicky posilnovac riadenia s blokovanim krajnych poloh rajdov podla prilnavosti k povrchu aby nedoslo k podklznutiu predneho kola. predna aj zadna kotucovka budu mat samozrejme abs. v zadnom naboji bude navyse schovany protipreklzovy system. kolesa budu mat moznost zmeny tlaku +/- za jazdy. top-modely budu mat za priplatok navyse aj 4×4 (teda 2×2 :-) a natacanie zadneho kolesa v zavislosti na rychlosti. posledny detail – airbag – pri nechcenom rychlom opusteni bajku od istej rychlosti sa okolo vas nafukne velka vesta ktorej nosenie bude povinne tak ako nosenie prilby. to bude bajk pre masy. sportove bajky budu podobne tym dnesnym. ciste linie, brutalna sila. s vypinatelnymi elektronickymi pomockami alebo upne bez nich. len ovladatelnost a cena nie pre kazdeho… tesite sa?

      ps: pri dnesnom vyvoji cien ropy to realne hrozi! pozrite sa na poslednych 50 rokov vyvoja automobilov.

      0 0
      • enjoy  

        shod web mercedesu a neopisuj sem features jejich top modelu:-)

        0 0
      • lubos  

        A posledni co si budu pamatovat ve sjezdu bude napis z lcd displeye vidlice „aplikace provedla neplatnou operaci a bude ukoncena“

        0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • cabbage  

          milane ja zrovna patrim k tem co by braly vyssi zdvih(holt skareb neni zehlicka) a to mi doslo i bez reklamy. nove zunkce bych taky uvital- tocim koleckem tuhosti a ten tvrdsi konec najdu jen podle navodu(prakticky zadny rozdil), nastaveni tlumeni taky bez rozsahu. nevim kde si vzal ze se u bionikonu do vyjezdu zvisuje zadni zdvih – tlumic ma nastavec do ktereho se prepousti vzduch z vidle cimz se tlumic posunuje do zadu- zvisovani zdvihu by byla blbost. napad je to zajimavej, ale chtel bych si to vyzkouset v praxi. chytry mi pride ze k prepusteni vzduchu staci zmacknout tlacitko a presunout vahu narozdil od manitou nixon, kde sem cet, ze je potreba jet aspon chvili pozadnim aby se vidle vysunula- to si dovedu zive predstavit ke konci maratonu kde melu z poslednich sil.

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • cabbage  

              nevihodou bioniconu neni mala publicita ale cena 65 tis. za ramovy set je pro vetsinu lidi proste moc( pro me i za cely kolo). dalsi problem sou stranky bplumen(dovozce) na ktery se pokud nejses firma proste nedostanes. k tomu zdvihu v zadu by se mel vyjadrit nekdo jiny nez dva lidi co to potkali na sportlifu- na toto tema zatim ukoncuji debatu pro nedostatek tech. udaju .

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Celkem hezka debata to byla, skoda, zes ji tak znicil. Tim, ze se vysune vic pistnice (=>zmeni geometrie) se jeste automaticky nezvysi zdvih (viz nektere vidlice se zmenou zdvihu napr. SID?). Taky by to bylo nelogicke u tak prisne logickeho systemu jakym bezesporu bionicon je, aby se do vyjezdu zvysoval zdvih. Nekdy mi pripadas jak Brouk Pytlik. (shoda s tuzemskym broukem_pytlikem je pouze nahodna a neumyslna:)

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Co ja. Me je to jasny. Mozna jen zase nepouzivas srozumitelny jazyk. Zdvih = draha zadniho kola z uplneho odlehceni po maximalni zatizeni. Nikoliv vyska sedla nad zemi jak se domnivas ty. Je skoda, ze leckdy mozna plodnou debatu kazi zakladni neznalost terminologie.

                      0 0
                      • milan1  
                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Nejlepsi jaky znam, ale ted k veci. Skutecne si myslis, ze zdvih je vyska sedla nad zemi? Kde maji potom vidlice sedla?

                          0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Fakt zajimava debata by to byla a mohl bych te tady tahat na vareny nudli dost dlouho, ale otazka znela, jestli se meni zadni zdvih u Bioniconu. Kdyby sis poradne prostudoval materialy na ktere se tu odkazujes, zjistil bys ze nemeni. A k tvoji celkem zcestne otazce: Nejspis bych zacal u bodu 0 na stupnici meridla :) , protoze podle me je zadni zdvih draha osy zadniho kola, resp. zjednodusene vzdalenost z mista A (poloha osy pri vysunutem tlumici) do mista B (poloha osy pri uplne stlacenem tlumici).

                              0 0
                              • milan1  
                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Vysune se pistnice ⇒ zvedne zadek (zvysi se vyska sedla, aby sme si rozumeli:). …a soucasne se snizi predek atd… o tom, ale rec neni. Kazdopadne nechapu o co ti jde. Zdvih se proste a jednoduse nezvysi. Kdyz si popises pistnici body A-B-C-D, tak pro sjezd chodi v rozsahu od A do C a pro vyjezd v rozsahu od B do D. Zdvih zustava stejny, meni se jen geometrie.

                                  0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      Tak, ale ted uz se proste neudrzim. Ty V O L E !!!! Preslapni si !!! Zrejme si stojis na vedeni!!! Ano podle me se zmenou geometrie nemeni zdvih a to ani podle nikoho kdo kdy jezdil na kole znacky ESKA. Proste zdvih je zdvih a hnup je hnup a hnupem zustane. Ja si taky dokazu predstavit hodinky s vodotryskem, ale nedelam z lidi debily (pokud uz jimi nejsou), abych tvrdil, ze tyhle levny Swatchky strikaj metr vysoko. A kdyz si je nekdo koupi a rekne, ze z nich zadna voda ani nekape, tak ty reknes ze je blbec a lhar protoze ta voda by se tam mozna jednou dala privest vodovodem. Pro me by taky bylo pochopitelnejsi, kdyby se treba se zmenou geometrie ten zdvih snizil, ale tak to proste neni, tak z nas nedelej kokoty. Sbohem tva Máňa.

                                      0 0
                                      • milan1  
                                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          Nic nepredstiram, ale tobe uz dosel i dech. Argumenty ani nepocitam, ty ti dosly uz davno.

                                          0 0
                                          • Pepazdepa  

                                            No pěkný POTLESK a řekl bych, že Milan1 vyhrál na body (((smích))) Kdo by to řekl, že se vodáci nechají tak vytočit.. he he he

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Si vymen satek. Asi se ti v tomhle nejak poti hlava nebo co. Jestli bodujes, kdo koho dokaze vytocit… sem myslel, ze je to forum o kolech a ze se ozvu, kdyz tu nekdo lze snad neni na bodovou srazku. Jinak jako mas pravdu. Jsem v jadru cestny a poctivy a proto me hrozne stve, kdyz nekdo lze a krade. Ze pak neudrzim na uzde nervy…a to sem flegmatik, bych chtel videt rozhovor mezi veci znalym cholerikem a demagogem milanem 1 :))) To by byla teprv show. Bohuzel tady zrejme nikdo nema na to, aby se do debaty pridal. Ja uz sem taky chabrus na nervy.

                                              0 0
                                              • Pepazdepa  

                                                Šátek vyměněn, díky už byl od much.. Jinak co tím na to říct.. přečetl jsem si slovní přestřelku a jasně tě roztřílej milan1, mě tedy vyšlo, že má daleko větší rozhled v oné oblasti.. Pokud to nemůžeš překousnout, tak moc flegmóza nejsi.. ani podle chování nejsi flegmóza, ale spíše cholerik.. jdu něco pojíst..

                                                0 0
                                                • BoB  

                                                  Promiň ale asi tu není nikdo kdo se Pádlisty zastane proto musím říct, že má 100% pravdu – milan 123456789 může říkat co chce a argumentovat jak chce, což nemění nic na tom, že jeho základní premisa je špatně – zdvih kola je u všech rozumně uvažujících lidí dráha, kterou urazí kolo (osa kola nebo jakýkoli jiný jeho bod mezi dvěma krajními poloha,mi tlumiče. S výškou sedla nemá nic společného. Kdyby ano, tak to znamená, že když jsem si podložil představec podložkami o 2cm změnil jsem zdvih předního kola? Podle Milana ano, protože se mi zvýšila řídítka.

                                                  0 0
                                                  • lubos  

                                                    Samozrejme, na to je asi ale zbytecne reagovat. I kdyz, asi je potreba, jinak nekteri nabyvaji mylny dojem o sirce rozhledu :)

                                                    0 0
                                                  • Volf  

                                                    Já se ho klidně zastanu, protože zdvih je pohyb kola který dovolí vidlice nebo tlumič.

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Tim bych tady byt tebou prave nemachroval. Porad se ohanis tim, jak je to jednoduche a sam jsi nic nepochopil. U bioniconu jde o snizeni predku (i snizeni zdvihu) a zvyseni zadku (pri stavajicim zdvihu) tj. celemu se rika zmena geometrie. Zdvih se vzadu nemeni a na tom trvam. Pouze se meni delka tlumice o 15mm.

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Chapu, ze bez terminologie narazis na jazykovou barieru, ale ja jsem psal, ze se snizi predek a zvysi zadek (to cele je zmena geometrie) vpredu se i snizi zdvih, zatimco vzadu zdvih zustava stejny!!!

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Jak svými slovy? Je to „terminus technikus“ Ze strany Pádlisty to je spíš zoufalá snaha abys to pochopil (je špatnej učitel) než tě dostal. Jinak ptatí, že změna geometrie ní změnou zdvihu vidlice. Pistnice muže bejt třeba vodorovně ,ale vidlice má furt zdvih 130mm , je to technickej pojem a né vyjádření subjektivního pohledu na věc.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Ja vim, ze to nepriznas, ale tohle beru jako omluvu. Jinymi slovy jsi nevedel co je to zdvih a myslel jsi neco jineho. Tak ted uz to vis a nebudes plest jabka s hruskama. Mimochodem uz te napada, jak ten system integrovat do tlumice a zaroven s prodlouzenim jeho delky snizit jeho zdvih? Celkem jednoduse by to slo, prepustenim s pozitivni komory do negativni a jeste neco pridat z vidlice. Ale nechci jim fusovat do remesla :) Navic to maj urcite patentovany, ledaze by se to jinak pojmenovalo :)

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    Je hodně zajímavé, že téměř každý Tvůj oponent je dle Tebe čísi obdivovatel a skoro každého, kdo Tě obhajuje, chválíš jako psa, krerý přinese klacek. Tvůj pohled na svět je hodně zkreslený, ony jsou i jiné barvy než černá a bílá, a zdejší přispěvatelé, mimo pár čestných vyjímek, se nerozdělují na Tvé a Pádlistovi rektální alpinisty. Jak se v tomto vidění bike-fóra chceš na čemkoliv domlouvat? NIJAK, je to nemožné. Tečka.

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    LOL Tak schválně kdo ? :o) Zajisté čteš všechny příspěvky tohle fóra abys mě nejobjektivnější pohled. Taky ty lidi znáš abys věděl co myslej vážně a co ne, že?

                                                    Já se tady hádám kde ským , to samí Pádlista atd… ten taky rejpe do koho může, i do mě :-) (já mu to rád vrátim) . Jo pár lidí tu leze někomu občas někam, pokud se jedná o tohle fórum pár lidí ti leze do ****** to tobě a to už je z toho důvodu. že odporuješ Pádlistovi.

                                                    Pokud bych si chtěl rejpnout tak tahle alpská disciplína se nejčastěji objevuje v diskusi o rámech RB.

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    Jinymi slovy? Pistnice se vysouva ze dvou stran – z jedne jde o zdvih, z druhe o zmenu geometrie – chapu to spravne?

                                                    0 0
                                                  • TinkTink  

                                                    Pro lidi, co nevi co znamena „kamarila“, jsi mohl prave zapusobit fakt moc pekne…zni to krasne…ale vis co rikas?

                                                    Kamarila je – vlivna skupina osob nekontrolovane pusobici na vladu, panovnika nebo na rozhodujici osobnosti – priznavam, musel jsem si otevrit slovnik cizich slov…sem chtel porozumet…

                                                    Z tohoto kazdemu normalnimu clovekovi vypliva, ze Padlista sem nezapada…jednak on neni zadna vlivna osoba (sorry Padlisto, ale jeste nejses lobista :o))) )…a jednak tu neni zadna jeho particka obdivovatelu – ja se s nim treba taky rad pohadam nekde…je to dobry…obcas vi i co rika…

                                                    Proste todle forum ti nerozumi :))…mel by jsi si zalozit naky politicky a tam recnit…se svou slovni zasobou je dozajista uspokojis :)

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    A jak vis, ze ten vzduch slouzici jen k prestaveni delky tlumice se aktivne podili i na zdvihu?

                                                    V takovym pripade bych chapal i neuspech tohohle systemu. Jiste ne kazdy biker chce do vyjezdu sjezdaka a do sjezdu pevnou kobylu.

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    To co rika milan je podle me pravda.. Zalezi ovsem na tom, jaky tlak bude v ty komore ktera vysouva tlumic pro zmenu geometrie.. Myslim ale, ze by mel byt daleko vetsi nez tlak v tlumici pro zdvih – tudiz se pri jizde do kopce ani nehne. Takze „TEORETICKY“ kdyby zadni stavba dostala velkou ranu dojde i ke stlaceni predni casti pistnice, cimz se vlastne zvetsi zdvih – to se ale samozrejme pri vyjezdu nepredpoklada…

                                                    Co vy na to?

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Sem se chtel jen zeptat jestli pocitas i s pruzenim materialu tlumice, zadni stavby a vuli v cepech? :)

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    Ale no tak… :-)

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Hele. Staci sotva 100 prispevku, neco malo urazek a konecne z tebe vypadne srozumitelny prispevek :) Me je jasny, ze nad leckterejma vecma premyslis a vetsinou ne spatne, ale strasne me sere zpusob prezentace tvych zaveru a komunikace vubec. Jak funguje a k cemu slouzi Bionicon vim stejne jako ty. Ani jeden z nas ho nema patentovany, takze si muzes nechat ten nadrazeny ton.

                                                    Jak si vubec dosel k tomu, ze jsem nepochopil funkci bioniconu? Jen jsem chtel poupravit tvuj kostrbaty popis se zjevnou zamenou pojmu.

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Mozna by te stacilo proplesknout, ale to jde po foru tezko. Treba by jsme dalsi ctenare usetrili toho kvanta prispevku nez se konecne vymacknes.

                                                    Ukaz mi jediny muj prispevek, ze ktereho vyplyva, ze nechapu funkci bioniconu? A neodvracej zase debatu jinym smerem. Stacilo by, kdyby jsi poradne cetl prispevky a odpovidal na dotazy odpovedmi a ne zcestnymi otazkami.

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    Tvoje slova:

                                                    Vysune se pistnice ⇒ zvedne zadek (zvysi se vyska sedla, aby sme si rozumeli:). …a soucasne se snizi predek atd… o tom, ale rec neni. Kazdopadne nechapu o co ti jde. Zdvih se proste a jednoduse nezvysi. Kdyz si popises pistnici body A-B-C-D, tak pro sjezd chodi v rozsahu od A do C a pro vyjezd v rozsahu od B do D. Zdvih zustava stejny, meni se jen geometrie

                                                    Domnivam se, ze spravne by to melo byt: Pro sjezd B-D Pro vyjezd A-D – pri cemz vzdalenost A-B je urcena pouze pro zmenu geometrie..

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    nejrozumnější vysvětlení systému zadního tlumiče systému bionicon je v posledních rádcích dddho příspěvky, ale trvalo to sakra dlouho a padlo při tom zbytečně moc urážek :-) jinak zvedat zdvih do kopce je hovadina maximální, není pro to využití, na kopírování terénu uphill stačí tak 6cm, velké nerovnosti v prudkém kopci stejně nejdou jezdit.

                                                    v očích Milana1 jsem samozřejmě rektální alpinista…

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    co je „rektalni alpinista“?

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    to je něco jako ři?olezec. V každym připadě jsem rád že nějaká taková diskuze proběhla. Aspoň vim, že něco takovýho existuje.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Jelikoz to opravdu doma nemam a nechci, tak jsem vychazel z jejich tvrzeni, ze zdvih zustava stejny. Proste jim verim :) Treba vzduch jen vysune pistnici a je tam mechanicka aretace :) Ale kazdopadne tenhle vzduch se nijak vyznamne nepodili na zdvihu. Pokud tedy budeme bazirovat na tomhle, tak uz jste zjistili jaky vliv na zdvih (vuci podkladu napriklad) ma zmena geometrie o tech 5st.? Nebo ze zadni kolo bude vice zatizeno pri jizde do kopce a tudiz bude vic pruzit pneumatika? :)))

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    mě to taky přijde jako hovadina, ale prakticky když snížíš předek a zvýšíš zadek tak se ti kolo bude míň překlápět v prudkém kopci dozadu. To je z mého pohledu ta výhoda celého systému.

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    Mam ten dojem, ze tam zadna mechanicka atretace neni… Aspon tak to je na jejich strankach. Ta pistnice je z druhy strany drzena proste a jenom tlakem vzduchu.. Jsou to dva na sobe nezavisly systemy.. Pá-dlisto uznej chybu.. :-))

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    to myslel jako vtip imho…

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    S tou aretaci jsem zertoval. Ano, tedy uznavam chybu. Skutecne je pravdepodobne, ze ackoliv to vyrobce popira, muze se nedokonalosti v systemu bionicon zvysit zdvih pri jizde do kopce. Preji vsem, ketri tento zdvih vyuziji pevne zdravi a levne nahradni dily.

                                                    To ma milan jediny stesti, ze na takovou ptakovinu prisel. Sice s krizkem po funuse, protoze jinak by to urcite jeho jasnou a srozumitelnou reci rekl uz v prvnim prispevku.

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    v tom případě je zdvih zadku pořád stejný, mění se jen SAG.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Tak tomu uz vubec nerozumim :)

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    Nic si z toho nedelej, ja taky ne :-)

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Ja uz jo, ale tak to nejspis nefunguje, to by bylo prilis sofistikovane :)

                                                    To co myslite vy, je neco jako kdyz pomoci plastove podlozky u vidlice zredukujes zdvih, tak vy do toho zdvihu zapocitavate jeste pruzeni te podlozky predtim nez praskne. Je to od vas mile, ale… zrovna se mi to vubec nehodi do kramu :)))

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    no ne, žertuji, on ten bazmek pravděpodobně má negativní komoru

                                                    0 0
                                                  • rider  

                                                    Co se vlastně na takovym kole stane, když najedu na skokánek? vidle se zapíchne do skočku, pač je do kopce a zadek vykopne, jako splašená kobyla? To je ale blbej systém :o)))

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Tohle nastesti ovladas ty, to neni zadnej „chytrej“ system.

                                                    0 0
                                                  • lubos  

                                                    Aha, tak to nebylo zas tak hrozny. Ja myslel, ze je to automaticky :)

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    no tak konečně bychom mohli rozlousknout jádro pudla (sporu). Než vysvětlování triviální záležitosti – k čemu Bionicon slouží – což je naprosto jasné snad každému, kámenem úrazu je spíš výklad funkce a konstrukce bazmeku na tlumiči. Jistě podrobně znáš jeho konstrukci, jistě by ses nenížil k tomu, být pouhým čtenářem prospektů:-), takže můžeš se 100% jistotou říci, zda je to a)jednoduchý píst s válcem, ve kterém se měni tlak, nebo b) má jinou složitější konstrukci ?

                                                    0 0
                                                  • lubos  

                                                    Predpokladam, ze mas na mysli obdobny princip jako treba TAS u Marzocchi SL 2005 (treti vzduchova komora, tusim se jmenuje PAR). Ale podle toho obrazku bude tlumic chodit po stejne draze, jeho zdvih se nemeni a proto pro ziskani dalsiho zdvihu by to muselo chodit i v ramci toho adapteru. Jenomze, jestli by to i chodilo, dost pochybuju, ze je ten kousek zdvihu i utlumen. aby se dalo rict, ze je zdvih zmenen, a cele se mi to nezda. Vzdyt i na webu u zadniho kola pisou jenom o zmene geometrie, nic o zmene zdvihu.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    „The forktravel varys between 70 and 150mm and simultaneously the rearshock mount moves in a 15mm range – while the reartravel remains always the same.“ hotovo, tecka, smytec.

                                                    0 0
                                                  • Pepazdepa  

                                                    taky bych to uzavřel.. :) ale byl to pěkný souboj dvou naježených bajkerů.. slunce se odráželo v jejich bejčích šíjích a mohutných lýtkových svalech.. v oči mají zalité krví.. chřípí se jim chvěje, jak volně žijícím svobodným plnokrevníkům.. hrobové ticho rozráží zvuk kapajícího oleje z jejich napnutých řetězů.. byl to úporný souboj bez vítězů a poražených.. Nám přihlížejícím tuhla krev a mnozí i utrousili do kalhot.. Jsem rád, že je ukonce.. ((smích))

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    tak už spěchám hájit. Konstrukci Bioniconikonu neznám, a? se dívám, jak se dívám na ten odkaz, připadá mi, že vzdadu zdvih zůstává téměř identický, mění se jen poloha zadního kola vzhledem k rámu

                                                    0 0
                                                  • MartinXC  

                                                    Vra? peníze za školné – předmět mechanika/kine­matika :-) Ještě líp je to vidět tady: http://www.bionicon.com/standard.xml?…

                                                    • kliknutím na technical details si každý může pustit napřed první a pak druhou animaci. Na té je to už jednoznačné – posouvá se horní uchycení tlumiče.

                                                    Tedy se mění zdvih vepředu plynule s nastavením polohy tlumiče vzadu (s minimálním dopadem na zdvih ale s významným pozitivním ovlivněním geometrie kola pro výjezd/sjezd).

                                                    0 0
                                                  • ddd - andy  

                                                    Nemeni se uchyceni tlumice nybrz vysunuti pistnice..

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    to je relativní, záleží na tom, kde je střed vesmíru.

                                                    0 0
                                                  • Pepazdepa  

                                                    no pozor mistře kováři! to by jsi mohl rozpoutat nekonečnou diskusi, protože se zde jistě nachází mnoho vševědů co znají odpověď na tvou fundovanou otázku.. Např. střed vesmíru je....... he he

                                                    0 0
                                                  • lubos  

                                                    Tak jsem se na to podival, sice tomu nerozumim :o), ale u predni vidlice se mluvi o zmene zdvihu, u zadniho odpruzeni uz ale ne. Ani zminka o zdvihu.

                                                    0 0
                                                •  

                                                  hm jo podle tebe ho rzostrilel milan protože prostě líp mluví, používá spisovnou češtinu a tváří se velmi profesionálně, tak napiš mejl suntour že to maj blbě a že ty to děláš tak a třeba tě vemou

                                                  0 0
                                              • cabbage  

                                                hele padlo, ja tu diskutoval na zacatku, ale diskutovat s milanem je na stejno jako debata s jehovistou

                                                0 0
                                                • Pepazdepa  

                                                  he he he Milan1 braň se! jak je to s tvým náboženstvím :)

                                                  0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Ja ti to reknu jen jednou a polopaticky. Milan si mele porad svou. Nezna zakladni terminologii a plete si pojmy s dojmy nicmene na nekoho kdo o tom nema ani paru to muze pusobit dobrym dojmem, protoze milan narozdil ode me neprizna, ze nema pravdu. Takze jen shrnuti: milan1 lze. Jesli se neorientujes ani v tom, tak si pobavene zirej do monitoru, fandi milanovi a nezapomen si cestou domu koupit Blesk.

                                                    0 0
                                                  • Pepazdepa  

                                                    Ano, klasický postoj zhrzelého „diskutanta“.. Prohrál jsi v diskusi, došli ti slova a jelikož jsi (pozdě, ale přece) pochopil, že milana1 neudoláš, tak sestřelíš někoho kdo se neubrání ani při riztřelu.. :) Já o tom nevím vůbec nic to máš recht, ale taky nedělám ramena jak ty, vodáckej, chápeš? Schválně jsem se připletl do diskuse, protože jsem věděl, že odněkud rána příjde.. no odněkud.. od vody.. samozřejmě.. Jsi nervák co kolem sebe kope.. Vem si Aspirin, udělej čaj, vylešti ci bambulu a budeš jak narozenej.. Uvidíš, že se ti uleví.. ((smích))

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Jen me mrzi, ze krome tebe (znamy sprimar, jehoz prispevky vzdy negaci pravdy jsou) tu bude stat zastup dalsich co o tom vi kulovy a budou si myslet, ze milan ma pravdu. Nejsem tak dobrej diplomat, abych se vzdycky v uzkych vyhnul otazce a polozil jinou uplne zcestnou, hlavne abych nemusel rict, ze jsem se splet a v tom opravdu prohravam na body.

                                                    0 0
                                                  • Pepazdepa  

                                                    Nadechni se azhlubokaseusměj! Nemyslím to jak to vypadá (jen něco).. Ty ses do mě opřel, tak jsem se ohradil abych nespadl :) Všechno dobrý a vodákům Ahoooj! :))

                                                    0 0
                                                  • TinkTink  

                                                    Na body pro me vyhral Padlista…

                                                    Jo..abych dokoncil jeho tezi, tak – kdo lze, ten krade a kdo krade muze i zabit…s Milanem se live setkat nechci :o)))

                                                    0 0
                                                  • rider  

                                                    Pá-dl-is-to, já tomu nerozumet ale vedet jedno,. moje sedlo zdvih min. 2cm :o)možná 2,5cm těsně než praskne.To se taky pocita, ne?

                                                    Jinak pokud jsem pochopil ten bionicon dobře, prodlouží se pístnice , ale ne její zdvih?

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Jestli se zdvih tveho sedla meni pri jizde z kopce a do kopce, pak mas taky bionicon ani o tom nevis :)

                                                    Jo, tak si to myslim a tak to oni pisou.

                                                    0 0
                                                  • rider  

                                                    Mně se to mnění podle toho, jestli si přidam knedlíky nebo zůstanu u standartních 12ti :-)

                                                    0 0
                                                  • MartinXC  

                                                    Pivech ?

                                                    0 0
                                                  • rider  

                                                    s pivem nejsem kamarád, takže si to kompenzuju žlučníkovejma záchvatama :-) (takže knedlíky- houskový, i bramborový:)

                                                    0 0
                                                  • rider  

                                                    Ke kachně bramborový , k segedinu a svíčkový houskový , ale to už by mě mohl někdo nařknout, že to sem nepatří, takže budeme předstírat, že to patří do sekce zdravá výživa :o)

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Pěkně děkuju, právě sem dostal hlad.

                                                    0 0
                                                  • MartinXC  

                                                    Já neobědval – asi to zabalím a půjdu se nacpat (knedlíkama :-)

                                                    0 0
                                                  • rider  

                                                    checheche, to mam radost, já totiž právě dostal hlad jako svin :o))) tak jsem vás trošku nakazil :o)

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Navrhuju se jít najíst. Objednávám si pizzu s feferonkama B-]

                                                    0 0
                                                  • kankrlicek  

                                                    Já tomu taky nerozumím a proto držím hubu.

                                                    0 0
                                                • lubos  

                                                  tam se da oprit o bibli :)

                                                  0 0
                                                • enjoy  

                                                  oproti nemu jses bez urazky(je to proste tak) ve znalostech uplna nula tak ho prosim bezduvodne neshazuj,kdyz vidis ze se te kdyztak zastane padlista.protoze tobe by asi argumenty dosly uz na zacatku.radsi se uz jezdit.

                                                  0 0
                                                  • cabbage  

                                                    sem netusil ze moje narazka na nepřesnost v milanove prispevku vyvola takovou diskuzi(hadku)- no aspon se to tu pohlo. akorat by me zajimalo co ma znamenat tohle: oproti nemu jses bez urazky(je to proste tak) ve znalostech uplna nula tak ho prosim bezduvodne neshazuj,kdyz vidis ze se te kdyztak zastane padlista.protoze tobe by asi argumenty dosly uz na zacatku.radsi se uz jezdit. ;

                                                    oproti komu ze sem uplna nula? koho ze tu schazuju? uz ti nekdy dosli argumenty pri debatě se zaseklim gramofonem? ne?- gratuluju! ucit jezdi se pudu s radosti jen co budu moct.

                                                    0 0
                                                  • enjoy  

                                                    tak to je docela sila ze si nepochopil nic z toho co jsem napsal. oproti milanovi. milana. ne. uz aby to bylo.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    lemple

                                                    0 0
                                                  • enjoy  

                                                    to rikas ty mne?:-)))

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    ne bezduvodne kdyz debatujes s gramofonem a mate si stale o cem povidat:-))))

                                                    0 0
                                                  • enjoy  

                                                    to ne,ja se s padlistou nevydrzim hadat tak dlouho.

                                                    0 0
                                              • kovar  

                                                mám se přidat do debaty?:-)

                                                0 0
                                              • lubos  

                                                Musim rict, zes me rekacemi prekpavil, jeste jsem nevidel, ze bys byl tak rozcilen :)

                                                0 0
                                      • Radek Broz  

                                        Padlisto, kazde male dite prece vi, ze „zdvih“ = vyska sedla nad terenem a vyska zdvihu se tudiz da menit zasunovanim a vysunovanim sedlove trubky. Vidlice zdvih nema, jelikoz na ni neni sedlo nybrz berany. Takze se s nim o tom prestan hadat;-)))))))

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          ne ne vidlice zdvih má a dá se regulat sklonem představce a pro fanjšmekry je fine tunning pomocí délky představce, ale na to je již potřeba odborník, kterému se zaplatí směšná částka a on to uvede do chodu. Za žádnou cenu po něm však nechtějte přesný postup!

                                          0 0
                                    • MartinXC  

                                      Diskuse je trošku nepřehledná, nicméně, jestli diskutujete tohle: http://www.bionicon.com/standard.xml?… tak změna polohy tlumiče po jeho ose může mít maličký vliv na změnu (dráhu) svislého zdvihu:

                                      • je to dáno kinematikou mechanismu
                                      • celá stavba chodí po kruhovém úseku
                                      • jeho KRUHOVÁ dráha je při stejné dráze tlumiče daná (neměnná)
                                      • změnou polohy tlumiče na jeho vodorovné ose můžu ovlivnit polohu této KRUHOVÉ dráhy
                                      • tedy svislý zdvih je dán průmětem této KRUHOVÉ dráhy do svislé roviny (průběh – klasická funkce sinus)
                                      • ta změna bude v řádu mm (podle délky pák a nastavení „středu“ pohybu)
                                      • mnohem význačnější je změna průběhu dráhy zadního kola vzhledem ke směru jízdy, bohužel v nevýhodný okamžik:
                                      • zadní kolo aby při při nárazu na nerovnost necukalo, potřebuje vykonat v ideálním případě trajektorii dozadu a nahoru
                                      • čím vyšší rychlost, tím komfortnější je pro jízdu trajektorie s podílem ve vodorovné rovině
                                      • tady se stavba dostane do takové polohy při pohybu do kopce (pomalu)
                                      0 0
                                      • Pepazdepa  

                                        ne díky, o tom opravdu nediskutujeme..

                                        0 0
                                        • MartinXC  

                                          :-)

                                          0 0
                                        •  

                                          LOL celou dobu se tu hovoří to tom jestli tenhle system se změnou gemetrie mení z dvih a jak řekl Martin: „tak změna polohy tlumiče po jeho ose může mít maličký vliv na změnu (dráhu) svislého zdvihu:“ takže asi tak viš hojno o čem se tu píše

                                          0 0
                                        • lubos  

                                          Hehe, ty jsi fakt borec. Nevis o cem je rec, ale hodnotit umis. No, jako politik bys byl dost dobrej :o)

                                          0 0
                                      • lubos  

                                        Docela se mi libi, svezl bych se na nem, kdyby byla prilezitost.

                                        0 0
                                        • MartinXC  

                                          Zajímalo by mě, jak by se na tom jezdilo, kdyby se nechal ten čudlík, co přepouští olej otevřený :-)

                                          0 0
                                          • lubos  

                                            Nejspis by to pripominalo jizdu na bejku, nebo rodeo na divokym koni :o))))))

                                            0 0
              • cabbage  

                tak to sem muzes dat par odkazu milane

                0 0
                • milan1  
                  • Odstraneno na pozadavek usera –
                  0 0
                  • cabbage  

                    jasne ze sem ty stranky nasel ale kdyz uz ses tady ohanel tim jak dlouho znas bionikon a pod. tak si je sem moh prihrat i ty stranky ne??? a pri ty prilezitosti by sis vsimnul nastavce na tlumici. a videls to nekdy jinak nez v casaku?

                    0 0
                    • milan1  
                      • Odstraneno na pozadavek usera –
                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        K cemu je prosim dobry vetsi zdvih pri vyjezdu nez pri sjezdu? Mohl by mi to objasnit nekdo nejlepe se zaviracim tlumicem? :) Krom toho si myslim, ze si se stavajicim tlumicem nevystacis a tyhle specialne pro ne vyrabi X-fusion a ten „nastavec“, tam ma roli celkem zasadni a v nejake podobe tam byt musi, protoze prave diky nemu se meni delka tlumice nezavisle na zdvihu. Ovsem asi by to slo udelat i integrovany a pak nejlepe se zmenou zdvihu, ktera zrejme nebyla jejich prioritou jinak by to udelali jako u vidlice, jenze tam je to jednodussi protoze se s nizsim zdvihem zkracuje i vidlice (no par hacku to proste ma:).

                        0 0
        • cegyna  

          Ja mam zdvih 80 – mozna bych snesl 100, ale nevim, a vidla by mela byt co nejmene komplikovana a bezudrzbova – zadne uzasne technicke figly od ni nezadam… Dopracoval jsem se max k lock outu a ten zapnu tak na poslednich 10 km na maratonu, kdyz uz jsem naprosto tuhej a jdu ze sedla do kopce, jinak ho nepotrebuju.

          0 0
        • BoB  

          Protiponořovací systémy u motorek ve vidlicích svět opustil už dost dávno a nebylo to kvůli tomu, že neměly podporu výrobců, ale protože se ukázaly jako nebezpečný. JInak myslím že nikdo neřekl že bionicon je blbost, jenom že je to nepraktický a drahý. Dobrá cesta je zjevně právě inspirace systémy, které se osvědčily dlouhodobě u jiných dopr. prostředků, které kladou na odpružení vyšší požadavky – viz 5th element/manitou­/curnutt na základě tlumičů z race trucků

          0 0
        • RomanH  

          Ber to tak, ze ne kazdej je fanda do techniky. Ja radeji na kole jezdim, proto od soucastek ocekavam maximalni jednoduchost a spolehlivost a zaroven moznost servisovat domo-robo. Osobne nemuzu prijit na chut systemum, kdy je treba v kazde noze vidlice neco jineho. Necekam od kola, ze vyresi samo teren pode mnou, tam se chci vyradit ja. Jen bych nechtel byt vytrepanej, proto mi staci zakladni pruzeni a tlumeni. Nic vic, nic min. Jen mam strach, az se mi soucasna vidlice Z3 polame. Pak uz zbyva je Fox Vanilla, Rond (tusim Vidar) a Marathon S (i kdyz vnitrnosti modelu 2003 se mi vubec nelibi – cim dal slozitejsi a vice plastu). Na druhou stranu by mi docela vyhovovalo elektricke razeni, pokud by bylo spolehlive za vsech povetrnostnich podminek a baterka by tam vydrzela alespon pul roku.

          0 0
      •  

        Už to NEHUL!!!!!!!!! Si se hodně zrubal co když si to psal. četl sem prognózy na rok 2000 u roku 1985 hm rakovina, ještě že jenom to a podobně, to co tu píšeše je tak otázka 100 let a já osobně doufám že se těch tvhejch magnetickejch vidlic a tlumičů, kotoučovek s abs(pěkně na hovno) nedožiju

        0 0
        • fousac  

          magneticky tlumeni je dobrej napad.. mnoho desetileti jiz fungujici v mnoha aplikacich, funkcni a spolehlivy..

          uz du neco vymejslet do vidle.. ;)

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • fousac  

              keksik psal o linearnim motoru??? nevsim sem si…

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • fousac  

                  fakt ho tam nevidim, sorry… :(

                  nehlede na fakt ze na tech rychlovlacich je k „pruzeni/tlumeni“ pouzito spis permanetnich magnetu.. linearni motor je jako pohon.. samozrejme pokud se bavime o magnetolevi­tacnich drahach… na klasickych kolejovych uz tuplem linearni motor nenajdes..

                  0 0
            • o.t.  

              už existuje kolo, na kterém je tak náročné energetické zásobování a spousta dalších featur které popisujete dávno vyřešenu. Říká se mu motorka :)

              0 0
        • lubos  

          Rok 1986 bol myslim prvy rok, ked sa zacali v F1 na pretekoch pouzivat (Lotus) hydraulicke tlmice riadene elektronicky. Potom (tusim) sa to azcalo pouzivat v kamionoch a dnes je to nielen v F1, ale aj v roznych sportiakoch a uz aj beznych autach. Ale ja osobne mam najradsej nieco co je jednoduche, lahko sa servisuje, dostupne nahradne diely a funguje to bez problemov.

          0 0
        • keksik  

          ja by som to nevidel v az tak vzdialenom casovom horizonte. a pokial budu vidly fungovat na elektro-magnetickom principe, pridavat nove funkcie bude uz „len“ otazka drobneho hardweru a jednoducheho softweru.

          0 0
          • MirkoCarver  

            S tím elektro-magnetickým principem bych to viděl bledě, magnety jsou těžký a na elektromagnety nemáš energii. Elektronika bude maximálně ovládat hydraulický tlumení, či zámek vidlice jako u CANNONDALE jednonohé vidlici.

            0 0
            •  

              jo až na to že budou problémy s hodinkama a takový silný magnetický pole, nikdo zatim moc neví co to dělá s organismem něco asi jako GSM mobily… Elektroniku do kola nikdy, preferuju co nejednodušší systémy, jelikož u elektronickýho může dojít ke zkratu, dojíz droj energie, odejít něco z elektroniky a náhradní díly nebudou rozhodně levný.

              0 0
            • McBlacky  

              ty magnety, kdyby se rozmístilo do výpletu pár magnetů a snímače by byly ve vidli, něco by to vyrobit mohlo… jen tak mě to napadlo, ale můj obor je jinde, takže si to nechám bez problémů vyvrátit, v nějaké kratší řekněme 100–150 příspěvkové diskuzi :-)

              0 0
              • MirkoCarver  

                Problémů to má několik, za prvé hmotnost těch magnetů, za druhé aby se něco naindukovalo ve vidli, masely by být magnety velmi blízko vidle, za třetí pružení by záviselo na rychlosti jízdy a za čtvrté by tě brzdilo, tu potřebnou energii by jsi musel vyšlapat ty. To už lepší by to bylo obráceně, energii ztracenou tlumením akumulovat a přes elektromotor dodávat zase kolu.

                0 0
                • Honzin  

                  a nebo by se tema magnetama mohla indukovat energie pro elektronicky ovladani vidlice, kdyz to tolik zere

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Dobrý nápad ! Přesně jako u té zázračné nekonečné baterky co nabízí TV shop (minutu třepeš, 5 minut svítíš :-) Na DHčku bys mohl vyrábět energii i do zásoby :-) nebo za sebou táhnout dráty k energetikům :-D

                    0 0
          • lubos  

            A nebudes s tym moct jazdit pri eletrickovom/tro­lejbusovom vedeni :)

            0 0
    • Volf  

      Asi dojde k výrazný specializaci vidlic a omezení univerzality úplně stejně jako u kol. Možná už nebude limitní zdvih vidlice ale pevnost celýho kola a hlavně jeho váha, která by se asi neúměrně zvyšovala.

      0 0
    • TinkTink  

      Myslim ze se to tu trosku zvrhlo jinam, nez mel pisatel v planu :)

      Jinak – prave premyslim nad bajkem 130/150 :))

      0 0
      • pitelboy  

        to je akorat na ALLMOUNTAIN kolo !! beru

        0 0
      • lubos  

        Rekl bych, ze bydlis pobliz Beskyd :)

        0 0
        • TinkTink  

          Hodinka autem a jsem kus od Pusteven :)…ale quli tomu ne :)…dneska jsem si dal svihovej vejlet z Vizovic na Janovu Horu…pak k Hajence…a pak na Drdol takovou oklikou, abych si dal sjezd :o))…no…kdo to zna, tak vi…kdo ne, tak asi nevi…ale to je fuk – hlavne – i kdyz to bylo hodne do kopce a docela jsem makal, tak by mne houpajici zadek a predek nevadil…viva jednocep :)

          0 0
      • o.ndra3  

        Z vlastních zkušeností usuzuju, že největší nevýhoda větších zdvihů jsou příliš vysoko řidítka, potažmo těžiště jezdce. Do prudkýho technickýho výjezdu nemůžu mít na svý vidlici (Psylo) víc než 85 mm a na „normální ježdění“ mi vadí víc jak 115 mm. Zavírání a tlumení vidlice nepomůže. Pro mě je tedy 85–115/120 maximum. Beztak je ježdění do kopce zábavnější než sjezdování.

        0 0
        • TinkTink  

          No to jo…ale todle plati predevsim u HT…kdyz mas neco vzadu, tak se situace uplne meni a je to zaas neco jinyho…

          0 0
          • pitelboy  

            Tak se dame dohromady…ty rad jezdis dokopce a ja zkopce…takze ty vzdy nekam vyjedes a ja to pak sjedu…

            0 0
            • TinkTink  

              No to nebylo na me, ze ne? Ja totiz treba na Pustevny uz jezdim vlastne jenom lanovkou :o)))

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.