Máte nějakej trik, jak zabránit tomu, aby se lepil sníh na kolo? Včera jsem ho měl nalepenej okolo středu a na Véčkách. Myslím, že by mohlo stačit nechat bika před vyjížďkou trochu promrznout.
Máte nějakej trik, jak zabránit tomu, aby se lepil sníh na kolo? Včera jsem ho měl nalepenej okolo středu a na Véčkách. Myslím, že by mohlo stačit nechat bika před vyjížďkou trochu promrznout.
To ti bude naprd. Jak se projedeš po mokrým tak se ti pak sníh stejně nalepí všude. Zrovna teď jsem prijel z práce a kolo ala zimní bouře.
No, před blátivou vyjížďkou na rám a vidli používám nástřik buď GT85 nebo sprejem co je na ošetřování plastů v autě. Ono je to takové mastné a ten bordel jde pak docela dobře dolů. Možná by to fungovalo i ve sněhu. Ale to jsem nezkoušel, naopak ze sněhu přivážím kolo perfektně vymyté a čisté :-)
No jo ale nejdříve se musíš k tomu sněhu dostat. A na silnicích je pěknej bordel.
Tak to mám výhodu, po silnici přejedu s citem tak 20 metrů a jsem mimo sůl a sračky.
ten snih me taky pece … odrbat to moc nejde a ve sklepe je pak potopa – o tom jak to svedci kolu asi neni treba polemizovat
nojo v sobotu mi zamrzl smyk na prostřední pile (alivio top swing) a nešlo s tím dělat nic než doma počkat až to rozmrzne a to jsem to před švihem prostříkl WDčkem. když je břečka a mrzne to nepomůže nic, při delší vyjíždce.
mě zase zatuhnou řadicí páčky a dojíždím domů na singlespeedu.nevím co s tím.
zkus to prostříknout wdčkem… Možná tam máš někde vodu a nemůžeš ji dostat ven, to že by zatuhla tak moc vazelína je spíš nepravděpodobný.
Staci, kdyz zatuhne zapadka resp. vazelina na ni a ta pak nezapada a razeni chodi na prazdno. Ale prostriknuti olejem (nevim jak WDeckem :) by nemelo nic pokazit.
to jo, ale já to pochopil že mu to zatuhne tak že nehne páčkou. Když to jde naprázdno to je jiná, u hodně starýho řazení se můžou i vybrousit/vylámat ty umělohmotný zuby a pak to přes ně přeskakuje, ale to i v létě.
je to západkama jak říká pádlista,páky jdou naprázdno .a to tak ,že i od smyku.
Vloni to ženě dělalo v zimě taky (řazení LX). Dělala to zatuhlá vazelína (stará cca 3 roky, po celou tu dobu nemazáno). Dvakrát (v rozmezí týdne) jsem to prošplíchnul zespodu dírkou k výměně řadicích lanek GTčkem a už se to neobjevilo.
ja som tam este umelohmotne zuby alebo zapadky nevidel, vzdy len kovove. A to som mal dost tych paciek rozobratych od Altusu az po XT, od 1988 az po 2004, skor ale tie starsie rocniky.
tak jsi asi něco vynechal :) západky jsou kovový snad vždy, ale zuby jsem na jednom oldschool řazení měl umělomotný (altus, rok ale nevím).
altus som mal rozobraty len jeden, dost stary na sedemkolecko, s takymi gulatymi budikmi (vyzeraju ako hodinky) na indikaciu prevodu a ten mal kovove zuby.
Umelohmotne zuby, to musi byt ideal shimana. Par krat preradis a ides si kupit nove :-)
Bych vedel co s tim. Kup si Srace.
Mam jinej problém se sněhem… Kolo na sněhu jede jen a pouze tam, kam chce ono :O(
neni pravda! musis se snazit vic nez v lete:-)))
Mozna, kdyby se ho snazila vic ridit i v lete, tak by ji to v zime slo snaz :)
kdybys videl, pochopil bys.. to kolo je jeste delsi nez tejden pred vejplatou.. pokud jede rovne, to se da, ale zatacet v terenu na tom je utrpeni.. :((
a proc je tak dlouhe?
Aby nemusela kupovat nove, az vyroste :)
dneska doslova a do pismene poradne „proplachl“ vsechno hybaci na kole WDckem a to by ste neverili co z toho teklo za sajrajt a jak to pak krasne chodilo nalehko :)) ta zima a snih je fakt pekna cunarna :))
preco ti to vadi? mne sa to paci, ked mam bike olepeny snehom:) a po jazdeni jak ho davam do deckej si ho trochu oklepem na chodbe:))
Použij pořádné blatníky
jj.. blatniky se po par metech ucpou snehem, kola se netoci, nikam se nejede a je po starostech.. ;))
všechny blatníky se neucpou-ty moje teda ne :o))
ale nezabrani snehu se dostat okolo stredu, do presmyku apod.. a o tom je rec..
sem fčera po nedělní vyjížďce kolo málem nepoznal, tak čistý už
dlouho nebylo :), akorát ten rezavej ře?ěz mi na cestu nechutně zpíval.
hlasuju pro sníh.
tak na to mám za dveřmi metlu a zbytek v garáži roztaje.
Tam, kde nebrání funkčnosti, je mi sníh ukradený. Hloupé je, když se dostane (a zamrzne) do přesmyku a ten pak nechce shodit na malý převodník, nebo když se zahltí pastorky a řetěz pak střílí. To pak následuje otravná pauza s vyškrabáváním sněhu a ledu ze zminěných míst …
Se spoji prijemne s uzitecnym a pocura se to.
nezne bytosti jsou diskriminovány. leda ze by pocuraly lanka za jizdy? :-)
to se mi teda ještě nikdy nestalo a to jezdím v zimě asi 14let za jakéhokoliv počasí-i to i hlubokým sněhem až po středy kol.u pastorků možná záleží na řetězu a na povrchové úpravě pastorků a co máš za přesmyk já měl lxexage 400, 500 a teď mám lx 2003 a bez problému.Podotýkám, že přahazku a přesmyk zásadně nemažu.
jo a mazání v zimě používám konkord na zbraně.
Kazeta – SRAM, myslím že PG 970. Řetěz by asi roli hrát neměl, prostor mezi jednotlivými pastorky se postupně vyplní sněhem, který tam zmrzne – řetěz pak nedolehne na zuby a střílí. Samozřejmě hlavně u nejmenších koleček. Přesmyk – Deore. Když chci shodit na menší převodník, přesmyk se vlastně na čepech „skládá“. Když je ten volný prostor mezi přesmykem a rámem vyplněn zmrzlým sněhem (nebo třeba blátem), nemůže se složit – čistě mechanická záležitost …
tak když jedeš tak ten sníh co se dostává do článků řetězů tam snad zatuhnout nestačí ne a musí se zákonitě vytlašit-nevím jak deore přesmyk ale moje lx uplink funguje bezproblému a sníh si taky vytláčí-krásně směrem dolů.
V řetězu sníh není – je mezi pastorky. Když to trochu přeženu, tak se dá říct, že se z kazety postupně stane kompaktní bakule zledovatělého sněhu, ze které čouhají jenom zuby těch největších koleček a samozřejmě toho, na kterém mám právě zařazeno. Když pak chci dát těžší převod, mám smůlu … obvykle tak u tří nejmenších pastorků … Přesmyk vytláčí sníh, dokud má sypkou nebo alespoň kašovitou konzistenci. Jak sníh ztvrdne, musím ho vydloubat ven já …
http://www.swixsport.com/ie5D473.htm
na pastorky by to fungovat mohlo, ale na hýbající se součástky (šaltr) bych to nedával
ted me napadlo ze bych to mohl napaplat na kufr-ze by se to na nej pak tak nelepilo.
Ani bych to neresil. Smir se s tim ze je zima a snih k tomu patri. :-)
v stredu sme s blackym dopadli takhle http://fousac.wz.cz/cyklo/snih.jpg
po 25km (avg 11:) ve 20–40cm snehu.. jedinej problem byly blackyho nebrzdici vecka.. snih roztaje a kolo je jak novy.. dle me je to pro kolo o dost lepsi nez treba v desti po asfalte nebo blato..
jako a kromě toho sjezdu tím rigolem jsi na mě někde čekal? spíš to bylo o mojí držku, než že bych nás brzdil tím že mi nebrzdily brzdy :)
Chlapi, mám problém, že na fatbiku když jedu ve sněhu se mi zalepí kazeta (deore 9sp) a pokud zařadím cca od poloviny níž, tak řetěz přeskakuje. Máte nějaký fígle jak tomu čelit?
Na to neexistuje rozumne reseni. Dojet na tom, co je k dispozici, pripadne dat pausu v teple, extremni reseni, kdyz jsem mel funkcni pouze jeden prevod, tak jsem namocil zadni kolo v rece. Ponohlo tak na 5 km.. predpokladam ze se jedna o tezky mokry snih
Počůrat.
To asi možná taky. Ale pochcat je lepší.
jit na bezky.
Podobny odpovedi jsem cekal :) No nic, prostriknu to WDckem. Zhorsit to nemuze.
Dik za vtipny reakce :)
Ale ono to funguje.
Co mas na mysli? WD, rybnik nebo chcanky? :)