Jakou Sunturáckou odpruženou sedlovku

22 nepřečtených
  • hermes

    Rozhodl jsem se, že si pořídím odpruženou sedlovku Suntour s paralelogramem. Uvažuje o ní i moje něžná polovička. Netuším ale, kterou koupit, jestli tu levnější nebo tu dražší. Nevíte čím se liší? Podle mě se nedá ta levnější nastavit(viz bike-eshop). Rozdíl v ceně je značný, ale nechci ušetřit a pal zjistit, že jsem měl koupit tu dražší. Problém je taky v tom, že mám 90kg a něžná polovička 55kg. Přitom katalogový rozsah je 60–100kg. Bude fungovat i při nižším zatížení?? Jaký je její zkutečný zdvih? Opravdu cca 50mm??

    0 0
    • kurýr na bajku  

      NEEXISTUJE ! ZAPOMEŇ !!!

      0 0
      • hermes  

        Asi nějak stárnu, ale fakt už mi jde při ježdění spíš o pohodu a turistiku než o nějaké honění. Vím že proti stávající sedlovce FSA, která je fakt krásná(no co Ti budu povídat, říkal jsi že 929 už jezdíš a u 839 je stejná) to bude estetický zločin, ale už mě nebaví, že předek to pochytá a do zadku dostanu ránu. Zatím jsem na SR četl jen samou chválu, tak není co řešit. Problém už není ani jiný rozmer sed. trubky. vím kde koupit redukci.

        Jak jezdí 929? Já jsem s 29" spokojený móóóc a klasiku bych ani už nechtěl. Přesně odpovídá mým nárokům na horáka. Škoda jen, že 29" nemá takovou podporu u ostatních výrobců. V případě její marketingové propagace se, dle mého názoru, musí stát z crose stejná rarita jako je dnes 29".

        0 0
        • Crempa  

          Hod sem nejaky fota (pokud to uz jde) uz se na 839 taky tesim a videt ji i z jinyho uhlu nez je ta jedna offic fotka by se siklo… :) Jaky jsou jinak prvni zkusenosti s brzdama a vidlou (tj. podle me dvema nejslabsima mistama toho biku)? …jo a pardon za OT…

          0 0
          • hermes  

            Zatím jsem neměl možnost fotit, ale mám to v plánu :)

            Vidli mám SR 7600, vcelku spokojenost, ale nechám ji v ledenu vyladit u Milana1, psal, že se mi ji pokusí taky nějak „vyztužit“ vzhledem k těm kotoučům, až bude poladěná tak napíšu víc. Jinak tak jak je se vzhledem k mým 90kg se přeci jen trošku kroutí, a to mám oproti 6500 silnější vnitřní nohy…

            Kotouče jsem zatím moc nepotrápil a nejsou ani zvlášť zajetý, jezdil jsem spíš po rovině, ale dost mě překvapilo, jak se kotouč rychle zahřeje, doufám, že až budu sjíždět nějaký pořádný kopec, tak se nepřehřejí.

            Cane Creek se mi taky líbý, ale ta cena… 3500,– je fakt ke kolu za 15 000 trochu moc. Myslím, že Suntourka udělá taky dobrou službu, celohliníková se dá sehnat za 790,– což je docela pohoda. V obchodě mi ji nabízely za 1600,– !!!!!

            0 0
        • kurýr na bajku  

          NO TO SE MOŽNÁ PLETEŠ, PODPORA VÝROBCŮ JE PŘINEJMENŠÍM SOLIDNÍ, NE TAK UŽ PODPORA DOVOZCŮ.

          CO SE 929 TÝČE, TAK NENÍ VŠECHNO PARÁDA, CO SE HRAJE ! CHYSTÁM SE NA OBSÁHLEJŠÍ RECENZI (PRAVDĚPODOBNĚ V NEDĚLI) – TO VÍŠ SEDIM NA TOM KAŽDEJ DEN, CELEJ DEN.

          0 0
        • kurýr na bajku  

          NO TO SE MOŽNÁ PLETEŠ, PODPORA VÝROBCŮ JE PŘINEJMENŠÍM SOLIDNÍ, NE TAK UŽ PODPORA DOVOZCŮ.

          CO SE 929 TÝČE, TAK NENÍ VŠECHNO PARÁDA, CO SE HRAJE ! CHYSTÁM SE NA OBSÁHLEJŠÍ RECENZI (PRAVDĚPODOBNĚ V NEDĚLI) – TO VÍŠ SEDIM NA TOM KAŽDEJ DEN, CELEJ DEN.

          PS: SEDLOVKU KUP CANE CREEK.

          0 0
      • senožrout  

        Heleď, Kurýre, nech si to! A radši si to vyzkoušej…! Tvoje prdka ti bude vděčná :-).....

        0 0
        • kurýr na bajku  

          JÁ SEM JEZDIL ODPRŽENOU SEDLOVKU, NA NĚJAKÝM CROSSOVÝM SPEŠLU 2003 A JEDINEJ ÚČEL TO MĚLO ŽE MĚ TO LEHCE VZRUŠOVALO A UBÝRALO NA ZÁBĚRU, TAXE VŠICHNI PŘIZNEJTE VO CO VÁM DE :-p

          0 0
    • bubo  

      Ahoj, řešil jsem stejné dilema. Dle různých zdrojů jsem vydedukoval asi toto: obě mají stejné provedení, liší se jen materiálem paralelogramu – ta dražší má dural, je tudíž lehčí. Vzal jsem tu dražší (typ z hlavy nevím, i tak je to docela váha… na kole to pak už tolik nevnímáš, ale když ji držíš v ruce…)

      Zkušenosti – jedině kladné :-))) (až na tu hmotnost). Drobné nerovnosti (např. panelka, hrubý afalt ap.) pobere znatelně lépe než SR 7500 vpředu (zřejmě to bude tím, že nemá „povedené“ tlumení – nemá žádné). Díky absenci tlumení někdy kopne sedlo zpět (na větším hrbolu), je potřeby přeci jen občas zvednout zadek – full 150/150 to není :-))). Pro mě to je ale přínos, už tam pevnou zpátky nedám (když nebudu muset). A ještě jeden poznatek: Díky paralelogramu má více posunutý zámek dozadu, takže mám sedlo úplně nadoraz dopředu, jak nejvíc to jde, tak s tím počítej, aby ti to (nebo tvé dražší :-) polovičce) moc nenatáhlo posed (původně jsem měl sedlo cca v prostředku). Díky tomu se mi pod sedlo nevešla brašnička, ale už měla svoje lepší léta za sebou, tak jsem koupil trojúhelník do rámu a taky to funguje… Je ještě varianta od Crank Brothers (Thurdbuster LT nebo tak nějak) – taky paralelogram, s elastomerem, podstatně lehčí (tuším cca 400g), ale taky dražší – tak okolo 3k Kč, takže možná někdy příště…

      Biku zdar a 29" zvláště :-)))

      Veselé Vánoce a šťastný nový rok !!

      0 0
    • K2  

      Známá má tu levnější verzi a je spokojená

      0 0
    • jihra  

      Takže – dražší sedlovka je celá duralová, levnější má paralerogram ocelový s plastovými kryty a má ocelovou i „matici“ do které se utahuje šroub pro štelování sklonu sedla.. Funkčně jsou obě naprosto stejné (mám obě). Klady – přestaly mne bolet záda („kříže“), tudíž funkce OK, perfektně „vypružuje“ menší i větší nerovnosti, dá se dobře seřídit dle váhy, prostě pohoda. Má dojem, že se dá objednat i sedlovka s měkčí či tvrdší pružinou (ale to nevím určitě). Po praktických zkušenostech s paralerogramovou sedlovkou bych pevnou už nechtěl (nejsem ale žádný chrt, jezdím pouze „rekreačně“). Teď zápory – bylo by ideální, kdyby sedlovka měla i tlumení, dále – dost rychle se opotřebovává. Po cca 1200 km má sedlovka s ocelovým paralerogramem dost velké vůle v čepech a váleček, který se opírá o píst sedlovky, je hodně omačkaný a zdeformovaný. Funkce je ale stále zachována. Celoduralovou sedlovku mám jen krátce, tak uvidíme časem. Ještě chci upozornit na jeden problém. U dražší celoduralové sedlovky je duralová i ta „matice“ (nebo spíše „U“ segment) do které se utahuje šroub pro štelování sklonu sedla. Co se mi stalo – sedlo jsem seřídil, šroub dotáhnul a vyrazil jsem do terénu. Vše fungovalo až do doby, kdy jsem v jedné velké muldě šel sedlovkou až na doraz – a sedlo se posunulo (sklopilo se). Tak jsem sedlo znovu nastavil, šroub jsem dotáhl trošku více – a vysledek byl stejný, sedlo se opět sklopilo. No a když jsem šroub dotáhnul ještě více, tak jsem serval závit v té matici – a bylo vymalováno. Tak jsem si udělal tu matici ocelovou a trošku vyšší, ať je závit delší, a teď je vše OK, šroub dorvu na krev a sedlo drží jak přibité. Možná ale, že jsem si problém zavinil částečně sám . při prvním seřízení sedla jsem šroub možná utáhnul trošku málo (měl jsem obavu, že servu závit v té duralové matici) a pak se při posunu sedla „ohoblovaly“ zoubky na styčných plochách segmentů pro nastavení sklonu sedfla. No a pak už to sedlo tak dobře nedrželo v požadovaném sklonu, tož jsem šroub víc a víc utahoval – až jsem ten závit v matici fakt serval. Když jsem si pak udělal novou matici, tak jsem musel jehlovým pilníkem propilovat i zoubky na segmentech. Přes všechny problémy s tou paralerogramovou sedlovkou ji ale vřele doporučuji. Pokud preferujete komfortní jízdu před závoděním, tak je to jednoznačná volba.

      0 0
      • VICI  

        Mám Thudbuster LT. Najeto přes 5.000km, oblečený na kolo mám téměř 100kg. Zatím žádný vakl. Původní elestomery, které v sedlovce uspokojivě pruží i tlumí. Zejména páteři se značně ulevilo. Přechod zpět k pevné sedlovce vidím stejně pravděpodobný jako návrat z nášlapů ke klipsnám :-)

        0 0
      • TinkTink  

        Ja bych si snad jenom dovolil trosku opravit ci doplnit. Pokud preferujete komfortni jizdu pred zavodenim a nemate na kvalitniho fulla, tak je to jednoznacna volba :)

        0 0
        • VICI  

          Přesně tak jsem to i myslel. Možná bych jen upřesnil: „… a pokud na typ svých obvyklých tras nepotřebujete kvalitního fulla, nebo na něj nemáte, …“

          0 0
    • miťo  

      SR sedlovku doporucuju, radeji tu drazsi. Povazuju se spis za chrta a nasadil jsem ji na Beskyt tour a nelitoval jsem. Obcas jsem ji vozil na zimaku, ale ne stale, protoze je na me moc kratka a mam strach z poskozeni ramu. Byt to ctyrstovka a ne tristapadesatka…

      0 0
    • RapMan  

      Koupil jsem ji svoji mlady nekdy na jare, max. spokojenost. Tu drazsi. Nechtel jsem riskovat zee ta levnejsi bude nejakej smejd. Nutno jeste pocitat s redukci, protoze se dela jen s jednim prumerem.

      0 0
    • Iroo  

      Přítelkyně si koupila tu dražší variantu. Já sám mám Cane Creek a po projetí na Suntour nelituju, že jsem do ní vrazil tolik peněz. Suntour je celkově tvrdší, víc kope a má menší citlivost i zdvih. Ale pořád to je lepší než jezdit na pevné..

      0 0
      • senožrout  

        No, já mám taky obě. Jak Suntouta, tak Cane Creeka. Suntouta na zimáku/expedičník kole pro dálkové jízdy (Cannondale F900/r.v.97). A Cane Creeka na pro mne marathonským CRX. Je fakt, že ten Cane Creek má poněkud kultivovanější chod a vyšší zdvih. Když to ale poměřím rozdílem ceny vs. skutečné užitné hodnoty, tak mi ten rozdíl neopřijde jako „nebe a dudy“ Připomíná rozdíl mezi Deore 525 a Juicy 7. Poctivou práci odvedou obě. Na Cane Creeku má člověk pocit z luxusnějšího a vyváženějšího chodu. Kdyby na to přišlo, vystačil bych i se Suntourem…

        0 0
    • Jogador  

      Mám doma tu za těch 990 a nevim co sní:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.