• lecram

    Ahoj ,mám enduro se zadním tlumičem Fox air 5 ,Vážím i s oblečením a něčím malým v batohu 90kg .Po nafouknutí na 210–215 PSI (max výrobcem je 200 PSI) mám po nasednutí sag 2,7 cm a už při celkem klidné jízdě tlumím na doraz a o prošlapnutí v kamenném poli nemůže být ani řeč ,hned to orám pedálem.Jak to řešit ?Jiný tlumič co se dá fouknout na více PSI? Riskovat víc dotlakovat ?Zkusit místo 216mm/ 63mm nacpat do rámu montážní délku 222mm/s větším zdvihem? Pružinový tam nevleze ,je tam průchod sedlovkou.Dík

    0 0
    • novas752  

      A to na tom kole/rámu bylo původně? Kdy byl naposledy servisován? Nedá se to vyvložkovat?

      0 0
    • lecram  

      Bylo to tím už osazené z obchodu.Zkusím se poradit se servisákem ,napadlo mně jestli by to šlo řešit více olejem nebo jinou trošku rozdílnou viskozitou,nevím, nevyznám se možná to je blbost.

      0 0
      • novas752  

        Pružící médium je tam vzduch, takže se to řeší zmenšenim velikosti vzduchových komor resp. hlavně pozitivní vz. kom.. Olej tam slouží pro regulaci rychlosti komprese a expanze.

        0 0
      • mr.antik  

        A na jakém kole to je? 90kg není žádná váha, řešit to sice jde ale normálně bych to reklamoval – ať to nastaví. Jít přes dovolené hodnoty můžeš, ale je to u nového kola nesmysl.

        0 0
        • lecram  

          Mondraker zenith, jetý, už jen jeho samotná geometrie dovoluje orat pedálama (z diskuzí o mandrakerech obecně ,já jiné enduro nejel) pokud je sag 2,7mm na 90 kg moc velký tak to nechám na ten servis a ještě se obrátím s dotazem na dovozce těch Foxů,Já mněl za to že těch 90 kg je celkem dost (to mám zase z diskuzí)

          0 0
    • Tecka  

      DHX Air 5.0? Tam je hlavní komora do 300. http://www.ridefox.com/…_Air_50.html

      0 0
      • lecram  

        Sakra,s nadějí že jsem se přehlídnul jsem skočil hned ke kolu že tam tu 300tovku uvidím ale bohužel ,na té malé bambuli je Fox Air 5.0 boostvalve -min 125 max 200 a pak už jen upozornění na smrt

        0 0
        • Tecka  

          Máš tam dva ventilky :-) Jeden na hlavní komoře, jeden na tlumiči.

          0 0
          • jaja01  

            hehe, to je vesele rozuzleni problemu :-)

            0 0
          • lecram  

            Teď koukám na manuál ale s něho jsem to nevyčetl ,na ten ze spoda te malé nadržky se kvůli konstrukce rámu nedostanu.musím ho vytahovat,sakra­.Takže ten ventil co je nahoře celého tlumiče se může foukat na 300? na těle tlumiče to není napsáno ale v manualu ano.Proč to je jen na té malé komoře,sakra

            0 0
            • Tecka  

              Do hlavní komory (ventilek vedle spoje obou komor) foukáš až 300. To je pozitivní komora a určuje SAG – takže foukáš dle svého váhy. Do té menší komory (boostvalve – ventilek na jejím čele) foukáš 125 – 200 a to je negativní komora – řešíš chování tlumiče – rychlost odskoku etc…

              Jinak jestli jsem to dobře pochopil, tak jsi foukal správný ventilek ale „blbým“ tlakem :-)

              0 0
              • Concorde  

                Negativní komora je něco jiného. To, co se u DHX dá tlakovat navíc, je IFP komora a utohoto tlumiče slouží zejména k úpravě průběhu boostvalve (a současně i propedalu)

                0 0
                • lecram  

                  no čert ví, na rychlost odskoku tam je kolečko na samém vrchu,takže v podstatě nevím co pořádně čekat od boostvalve takže teď s novou informaci další otázka .Co to bude dělat když to nafóknu na min.125 PSI a co když na max.200 PSI když SAG a rychlost odskoku už budu mít nastaven ? IN natura na vypozorovaní to nepůjde protože jak jsem už zmiňoval k tomu ventilu boostvalve se nedostanu pokud tlumič nevyndám.-(

                  0 0
                  • Spider_29  

                    Zadny cert vi. Je to tak, jak pise Concorde.

                    Jinak podrobnosti nastaveni viz navod.

                    0 0
    • lecram  

      Dík ,už jse ho vyraboval z rámu a jdu to proměřit pumpou,kolo je z druhé ruky a manual tlumiče jsem jen zběžně prolít na netu. toho šroubu zespod menší komory jsem si ani nevšiml kvůli kostrukci .ani se k tomu ventilu nedostanu když je tlumič v rámu, ještě jednou dík za vyřešení megaproblému -)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce