30 denní lhůta na vyřízení reklamace?

72 nepřečtených
  • Lister

    Potřebuju si jen upřesnit pár věcí ohledně reklamačky. Sice jsem nereklamoval komponent na bajka, ale to je v principu jedno. Ptám se tady, protože se tu pohybuje taky dost obchodníků, takže myslím, že bych tu mohl uspět, a taky to může pomoct i ostatním. V neděli to bude přesně 30 dní, kdy jsem reklamačku podal (počítáno od následujícího dne od uplatnění reklamace), a ještě není vyřízená. Chtěl bych se zeptat, jetli se do toho počítají všechny dny – tedy i soboty neděle, svátky, nebo jen pracovní, a jestli nevadí, že jsem reklamačku uplatnil den před svátkem (23.12.2005 – to byla fakt náhoda, ne vypočítavost – podělalo se to 21.12 :o) ) Mám nárok na okamžité vrácení peněz, pokud nebyla reklamace v daný termín vyřízena, tedy i v případě, že by byla třeba posléze zamítnuta ( v tomhle případě to ale vypadá, že tam vada je). Pokud by byla vada neodstranitelná, tak mám nárok na vrácení peněz v každém případě, že? Nemusím si vzít nový náhradní výrobek. Navíc v tomhle případě to vypadá, že ten typ už není a musel bych si vybrat novější.

    0 0
    • Siddha  

      no ja myslim, ze pokud nebyli schopni to do mesice vyridit, tak potom uz mas proste pravo hned dostat penize zpet.

      0 0
      • Mildhouse  

        Po roce a půl mam trochu jinou otázku, ale k tématu : a co když člověk přinese komplet kolo, oni mu ho vezmou a nestihnou to vyřídit. Má pak právo na vrácení peněz jenom za rám, nebo za celý kolo?

        0 0
        • homat  

          jestli jsi to kolo kupoval jako celek tak jo, zažil jsem takhle vrácení celýho auta. Pokud tedy věc prodejce přijal k reklamaci musí tuto vyřídit do 30 dnů pokud se s druhou stranou nedohodne jinak. Platí pro fyzické osoby u právnických není žádný termín stanoven. Vrácení peněž připadá v úvahu pokud prodejce nemůže nabídnout věc novou shodnou. O způsobu řešení reklamace rozhoduje prodávající s vyjímkou doby do 6ti měsíců od data prodeje u fyzické osoby.

          0 0
          • Pekáček  

            Mám zato, že pokud se reklamace nestihne vyřídit do 30ti dnů, je na tobě, jestli vezmeš peníze, věc shodnou či jinou (příp. dorovnáš rozdíl ceny u věci dražší).

            0 0
            • homat  

              tak takhle je to přesně:

              zákon na ochranu spotřebitele: (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

              Občanský zákoník: (2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

              Nepředpokládám, že bude mít prodejce na skladě stejný model na výměnu takže odstoupení od kupní smlouvy.

              0 0
              • vlk  

                nj v(2) je slovo nebo. Ale nikde nevidím, kdo rozhodne, zda dostanu stejné kolo nebo prachy.Zda kupující nebo prodávající.

                0 0
                • homat  

                  To není nikde, postupuje se většinou dle nějakých „zaběhlých“ postupů. Tedy koukám na to z pohledu případných soudních sporů, kterým se v práci občas nevyhnem. Bohužel jde o auta a tam je to dost složitý. Auto ve stejný specifikaci a barvě věršinou k dispozici není :(

                  Mimosoudně jde spíš o dohodu mezi kupujícím a prodávajícím

                  0 0
    • bolekkrutor  

      přiznám se,že netuším jak je to přesně podle zákona,ale dělal jsem na krámě,a tam to chodilo tak,a nakonec je to i logické,že krám jako takový není do toho měsíce vůbec zahrnutý-měsíc má na to dodavatel,poř­.výrobce,takže je nutné počítat s nějakou prodlevou,než se to zabalí pošle…

      0 0
      • Siddha  

        Praveze je! Proc a jak ma spotrebitel vedet jestli se to nosi vyrizovat do vedlejsi kanclu, nebo posila do Polska? Jako 30 dnu je 30 dnu. Pokud neni uvedeno nebo domluveno jinak, samoze…

        0 0
      • bolekkrutor  

        myslíš,že když doneseš reklamovat vidlici,tak mě výrobce sedí vedle v kanclu?jak jsem říkal dělal jsem na krámě tři roky a někdy zůstává rozum stát,co si myslí zákazník,že je prodejce povinen,jasně jsou krámy,kde se s tebou nikdo nebaví,a z jakoukoli reklamací tě pošlou do háje,ale pak jsou taky tací,kde se ti snaží vyhovět i za cenu,že na tom prodělaj

        0 0
        • JSt  

          si taky myslim, ze 30 dni je 30 dni. a nepredpokladam, ze by se mi nekdo snazil vyhovet za cenu ztraty. si spocita, ze kdyz mi reklamaci uzna a treba ulitne nejakou kacku, tak ho budu mit rad :) a nakoupim u nej znovu a znovu. kdyz mi reklamaci neuzna tak ma potencialne mnohem vetsi ztratu.

          0 0
      • Radek Broz  

        Obcansky zakonik je v tomhle na strane spotrebitele. Proste na to obchodnik ma tech 30 dni a zakaznikovi muze byt jedno, jak si to obchodnik zaridi – proste kdyz to za tech 30 dni nestihne a zakaznik chce vratit penize, tak je musi dostat.

        0 0
        • enjoy  

          myslim ze nemusi.. nebo co udelas kdyz ti prodejce proste rekne ne?zbijes ho..,zavolas policii..,rozbrecis se.. nebo co ti zbyva?:-)

          0 0
          • palkac  

            soud… a ten pak zaridi to zbiti… :-)

            0 0
            • enjoy  

              ani soud..:-).resp. jak ho donuti soud?posle na nej policii?taky ne:-).naridi mu neco?jo.ale z toho taky nic:-).takze?:-)

              0 0
              • Radek Broz  

                Kdyz to beres takhle, tak nemusi nikdo nic;-)

                0 0
                • enjoy  

                  presne tak:-).

                  0 0
                  • martt  

                    v tomto pripade je to uplne jasne. Pokial mas vsetko dokazatelne na papieri (protokol o prevzati atd.), tak ten sud urcite vyhras. Ak obchodnik nezaplati, pride k nemu sudny exekutor a nieco vydrazi aby mohol pokryt Tvoje peniaze, plus sudne trovy, plus reziu exekutora.

                    0 0
              • palkac  

                No, v nejhorsim pripade na nej posle exekutora. A pokud ta firma nema takovou hodnotu, aby zaplatila svym majetkem za jeden kus co prodala… tak tam radsi nenakupovat..

                0 0
            • quassar  

              Staci zajit na Ceskou obchodni inspekci.

              0 0
          • jecnak  

            Reprezentativnejsi prispevek jsme si ani nemohli prat…

            0 0
        • slou  

          Mnoo… musi dostat penize … no tak je to sice psano, ale z vlastni praxe vim ze realita je trochu nekde jinde. Mám za sebou 15 reklamaček zboží různého sortimentu (převážně boty), ale je to různé obchodník od obchodníka. Některé kuriozní – zboží jsem měl 2 hodiny a šlo na reklamačku. Někdy po 3 reklamačce stejné vady jsem naháněl i majitele obchodu – beztak se mi taktně vysmál do xichtu a řekl mi, že můžu být rád že to bude alespoň spravené (téměř po 40-ti dnech). Krom této a ještě jedné která nebyla uznaná byly vrácené peníze a jednou nový rám.

          No a zjistil jsem ještě jedno. Nemá cenu se hádat. Většinou ten první nával odnese někdo kdo za to nemůže.

          Tož tak.

          0 0
          • Radek Broz  

            Tak to reklamujes o 106;-) To, ze je realita trochu jina, je mi samozrejme jasny. Reagoval jsem na: „netuším jak je to přesně podle zákona

            0 0
            • slou  

              Dyť jo :)

              No klidně bych nereklamoval vůbec, ale prostě někdy se to nedá. I když jedna z posledních reklamaček má svědomí to, že mám fulla. Byl to takový finální impuls pro jeho koupi :)

              0 0
              • Vilém  

                To teprve bude reklamaci..:)

                0 0
                • slou  

                  Ani ne, doufám, že vydrží jen u té jedné s tlumičem a vše bude jinak v poho. :)

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mamut  

      Pokial viem, tak 30 kalendarnych dni a nezaujima ta, ci za to moze vyrobca alebo obchodnik. Mas pravo na prachy od obchodnika a nemusi ta zaujimat skade ich on vezme. Pokial predava tovar od vyrobcu, ktoremu trva reklamacia viac ako 30 dni je to jeho problem. Ak mu pozdejsie tovar pride, tak ho moze predat a zahojit sa na na tom. Ak o tyzden sa vyrobca vyjadri, ze nevyreklamuje, tak je na obchodnikovi, aby sa na toho vyrobcu vykaslal.

      0 0
      • pos3k  

        po 30 dnu mas pravo na odstoupeni od kupni smlouvy, tj. muzes pozadovat vraceni cele castky

        hodne pomaha http://www.spotrebitele.cz/

        0 0
        • pos3k  

          safra, zase mam za to ze jsem daval root :-/

          0 0
      • bolekkrutor  

        jak Hurvajs válku-běž chvíli dělat na krám-REKLAMACE=vypi­sování protokolu,zaba­lení,odnesení na poštu,zaplacení poštovného,te­lefonování,do­prošování se jestli to teda bude,nebo jak?-moment já vás přepojím na skladníka,ten tě přepojí na reklamačního technika,ten neví,tak za šéfem-když to klapne tak volání zákazníkovi,co a jak-ty velký kolosy jako Šírer,jasně ať fungujou s takhle tvrdejma pravidlama,je to nepoloží,ale co soukromník někde ve sklepě,co ti udělá co na očích vidí,za dáčo dofukuje maminkám kočárky…ten když ti má vysolit 15,000 za něco co on nepodělal,tak kde je nějaká spravedlnost?

        0 0
        • PePu  

          Pláčeš sice pěkně, ale na špatném hrobě :). Můžete se v rámci zachování dobrých vztahů se zákazníkem domluvít na nějakém kompromisu, jinak bohužel (z pohledu obchodníka) – taková jsou současná pravidla. Je už pak jen na obchodníkovi, zda se mu podaří těch 15tis. z výrobce vymámit. Na druhou stranu existuje spousta lidí, kteří jen zkouší obchodníkovu výdrž. Takoví zhoršují situaci lidem přicházejícím s oprávněnou reklamací.

          0 0
        • JSt  

          hlavne to, co rikas ruinuje male obchodniky. ja kdyz si to prectu, tak nabyvam dojmu, ze v malym ksefte se na me s reklamaci vykaslou. tak pujdu nakoupit treba k tomu sirerovi, ten je (podle tebe) pri vyrizovani reklamace vstricny.

          0 0
        • Mamut  

          Ak o tyzden sa vyrobca vyjadri, ze nevyreklamuje, tak je na obchodnikovi, aby sa na toho vyrobcu vykaslal.

          Niekde tu na B-F je thread o cloveku, ktory bol ochotny obchodnikovi pockat dlhsie, nez mesiac. Niekolko tyzdnov navyse, mozno aj mesiac. A nakoniec mu to zamietli, kvoli nejakemu idiotskemu dovodu. Takze chudak maly obchodnik, ale mna bolia viac moje prachy ako jeho. Keby mi dal zaruku, ze ak mi to vyrobca zamietne, tak mi vyplati prachy, tak som ochotny na to pristupit. Nie som reklamacny podvodnik. Ak by mal rozum, tak na to pristupi. Bude tym mat osetreny aspon pripad neskorej uspesnej reklamacie, ale ako som videl obcodnikov v skutocnosti, tak asi by to nepochopili, co po nich chcem, alebo by v tom hladali nejaky podvod. Takze by som si vzal prachy hned a polutoval by som ho.

          0 0
        • Jirik123  

          tomu se rika riziko podnikani, vitej v kapitalismu;-)

          0 0
        • Palo TT  

          No vidis, mas rozumny argument, preco ma maloobchod marzu 30% ;)

          0 0
          • Radek Broz  

            Co je spatnyho na marzi 30%? Mensi muzou bejt treba v odvetvich, kde je mnohem vetsi objem prodeje, jednodussi zasobovani, nemas riziko, ze ti stary modely zustanou na krame atd. 30% mi teda neprijde jako nejaky predrazeni (i kdyz by se mi samozrejme libilo, kdyby vsechno stalo zlomek ceny;-) )

            0 0
            • enjoy  

              30% je naprosto vporadku.napsiklad v obycejny pizzerce mas u piti klidne 300% marzi a nikomu to zvlast nevadi.30% je jako to rozdavat,vlastne:-D

              0 0
              • TinkTink  

                Tak myslim ze je to misto od mista…ale 30% v klasickym bajkshopu kamennym je naprosto ok…lidi co to kritizujou nezvazujou vsechny veci :)

                0 0
              • Radek Broz  

                Proc to pises mne? Ja s tim naprosto souhlasim;-)

                0 0
                • enjoy  

                  jenom takovy vyjadreni souhlasu.ja vim ze na to nejsi zvyklej.nemusimti ale oponovat uplne ve vsem:-)

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    To je fakt – od tebe vsechno beru apriori jako utok opozice;-)

                    0 0
                    • enjoy  

                      taky se na tebe vzdycky tesim..:-)

                      0 0
    • Thapsus  

      Dělám v krámě,přesáhne-li doba 1.kalendářní měsíc a nemáme věc vyřízenou není o čem diskutovat.Vracíme prachy a jdem se handrkovat k dodavateli.Chce si to hlavně hlídat termíny reklamací-některý vychčioza jdou už věc reklamovat s tím,že to nestihnem…

      0 0
    • los_tomanos  

      Tak hele, na reklamaci ma obchod v tomhle pripade tricet kalendarnich dnu. Obchod ma pravo pockat na vyrizeni reklamace do posledniho dne do pulnoci. Takze ve finale si muzes tu reklamaci vyzvednout az druhej den. Co se tyce penez, tak ty se vracej az po treti reklamaci na stejnou zavadu. Kdyz obchod (dodavatel) uzna reklamaci tak ti ten vyrobek muze vymenit za novej a nebo ti vratit penize, nekteri dodavatele to resi tak ze vraci penize hned (a znam jich dost) jiny zase vymenou za novy vyrobek, nebo to opravi.Samozrejme ti ta reklamace muze bejt taky neuznana. :( Kdybys chtel vedet vic tak mi napis na mail :)

      0 0
      • Max  

        Možná až do půlnoci, ale v tom případě ti to musí do té půlnoci doručit a vnutit abys podepsal převzetí. Druhý den už je pozdě!

        0 0
      • Lister  

        Jde o to, že na tom výrobku je asi neopravitelná vada, takž jediné řešení je nový výrobek, ale ten model se už nevyrábí. Novější modle se mi nelíbí. Podle mě mě přece nidko nemůže nutit vzít si něcpo jiného co se mi nelíbí. Takže podle všeho mám dva důvody chtít penízě zpět – nevyřízení reklamačky do 30 dní a neschopnost to opravit/vyměnit za stejnou novou věc

        0 0
        • los_tomanos  

          Nutit te nemuzuo, rekni ze nechces ten novej vyrobek (novejsi) a melo by to bejt v poho. O jakou vec jde?

          0 0
          • Lister  

            sice se to na B-F trochu nehodí, ale je to volant ke kompu :o)

            Pokud se s prodejcem dohodnu, tak bych chtěl peníze a obratem to u něj zase utratím asi za 2× dražší model, ale od jiné firmy, nějak mě to chytlo ;)

            0 0
            • kolombo  

              Pokud to půjdeš vyřizovat s tím, že si koupíš jiný, lepší model, zase u nich, tak to řekni už na začátku jednání a pokud to nebudou opravdoví dementi, tak na to bez problémů přistoupí. Musíte si uvědomit, že zatímco koncák jede podle zákona na ochranu spotřebitele, tak mi, obchodníci, jedeme podle obchodního zákoníku a tam je to jinak. Takže někdy padne celá marže na vyřizování reklamací, ať je jak chce vysoká :-(

              0 0
    • johny.h  

      http://business.center.cz/…i_lhuty.aspx Mimochodem velice dobrý server na zákony a rady od profíků!

      0 0
    • SavaH  

      Jak tu bylo uz receno, maj na to presne 30– svatky a vikendy se do taky pocitaj – kalendarnich dnu a pokud reklamace neni vyrizena, tak ti musej vratit penize. Jen takova historka, koupila jsem si ve Skontu rozkladaci gauc za 6000kc, po 5ti dnech rupnul ve svech a to vazim jen 60 kg, tak mi cca po mesici privezli novej a ten se po 3 mesicich komplet prosedel ,takze jsem misto na gauci sedela skoro na zemi. Prisel se na to podivat reklamacni technik, nafotil to a tak a presne 30. den mi prislo faxem vyjadreni, ze tato pohovka neni urcena ani k sezeni ani ke spani, ale pouze do rekreacnich objektu… Slo to na inspekci i do juda, ale stim uz nikdo nic neudelal. A pri koupi pohovky jsem nedostala zadnej papir nic, ze by se na pohovce nesmelo sedet. Jo a pak jsem ten gauc prodala a koupila jsem si za 3t novej v ikei, kterej mi slouzi 2 roky

      0 0
      • Radek Broz  

        Tak gauc, na kterym se nesmi sedet, je fakt uzitecnej;-)

        0 0
      • Paja  

        Tady uz by asi nebylo jine reseni, nez znalecky posudek, vyhruzka soudem (casto privede k rozumu), soud(toto se asi neda prohrat).

        0 0
        • JSt  

          ja bych ve vyhru zase az tak nedoufal :/

          0 0
          • Paja  

            Zalezi taky kdo se s kym pre. Mam kamaradku pravnicku, ktera se svyma reklamacema docela bavi (takovej konicek:o) a vysoudila uz o dost min zrejmy reklamace.

            0 0
    • Eila  

      ze zakona 30 dni vcetne vikendu a vseho i kdyby ti to prislovyrizeny 31. den tak uz mas pravo na vraceni penez. kdyztak pohroz COIjkou a uvidis jak budou ochotny…

      0 0
    • vlk  

      Tož mi několikrát vraceli peníze, párkrát dali i nové zboží.30 dní je 30 dní a když nestihnou mají smůlu.Márkrát se šprajcovali, ale stačilo pohrozit obchodní inspekcí nebo tím, že teda volám policajty ať sepíší protokol a hned to šlo.Ovšem k těmto obchodníkům jsem už nikdy nakoupit nepřišel.K těm co zaplatili nebo vyměnili chodím nakupovat dále a myslím, že se jim to v tržbách, které jsem jim udělal vrátilo.Navíc informace např mezi cyklisty se nese docela rychle a ti špatní nejen, že nemají tžby ode mě ale z důvodů problémových reklamací nenakupují u nich ani kamoši.

      Klidně bych byl proto, abychom založili specielní sekci, kde bychom na takové obchodníky s konkrétním případem upozorňovali.

      0 0
      • marapara  

        Souhlas, také bych něco podobného založil. Já mám takto na reklamaci Revelation v Kupkolu. V pondělí to bude přesně 4 týdny, co jsem ji posílal, přišla v úterý. Takže pan Kuk má do čtvrtka příštího týdne na to, aby mi buď poslal vyreklamovanou vidlici nebo peníze nebo novou. No jsem zvědavý. Věřím, že nebude problém s domluvou, když to bude více než 30 dní. Klidně bych si vzal i jinou – Rebu + nějakou drobnost na přibližné dorovnání ceny.

        0 0
    • Dados  

      Podle zákona 30 pracovních dnů, pokud třicátý den připadá na SO nebo NE, počítá se až pondělí do konce otevírací doby. Pak můžeš odstoupit od smlouvy příp. žádat výmenu zboží za nový kus.. Pokud prodávající nedodrží tuto lhůtu máš na výběr ty, pokud ti nenabídne zboží v odpovídající hodnotě můžeš sbalit prachy a vypadnout, tak.

      0 0
      • destr  

        A když mám 2× něco na reklamaci a v podstatě 2 měsíce to nemám, tak se mi o to prodlužuje záruka, ne?

        0 0
        • DaveBury  

          Ano, po dobu, co byl vyrobek predan do reklamace az do doruceni na prodejnu se zaruka prodluzuje

          0 0
      • enjoy  

        :-))) ja nejsem ve skutecnosti takovej skeptik jak tady vypadam,ale tohle me fakt rozesmalo:-)) prej sbalim prachy a vypadnu:-))).tak to bych mel asi za chvili ruce za zadama a na nich klepeta. uz si prosimte nekdy resil reklamaci??

        0 0
        • DaveBury  

          A co by si tam chtel vice delat :))

          Pokud po 30ti dnech neni vyrobek na prodej =>> vyrobek ma neodstranitelnou vadu, zakaznik muze odstoupit od kupni smlouvy

          0 0
          • enjoy  

            to samozrejme vim.reklamoval jsem takhle po roce hodinky(swatch,ne­rozebiratelne,ne­opravitelne),se vstricnejsim jednanim jsem se nesetkal.ale uz jsem se taky setkal s hodne kretenskym jednanim(servis mobilu samsung.myslim primo servis.na reklamacnim oddeleni byli taky dost vstricny).po ctvrty reklamaci stejny veci jsem to uz teda fakt nevydrzel a rekl si o penize(mas narok uz po treti).jenze jsem treba nevedel,ze pri ty treti to nemam nosit do servisniho strediska,ale rovnou tak kde jsem to koupil a oni to vyridi.byly s tim docela tahanice. obecne je pro me reklamace sprosty slovo a nerad ho ani vyslovuju,natoz re­sim.

            0 0
            • Dados  

              a opět bota, 3× stejná závada a 4× různá nebo neopravitelná, pak ti může někdo vrátit peníze..

              0 0
        • Dados  

          Asi jsi mě nepochopil, pojmem „Sbalit prachy a vypadnout“ (podle názvu filmu) jsem měl na mysli, pokud prodejce nedodrží podmínky stanovené zákonem musí ti vrátit peníze… Jestli jsem už někdy vyřizoval reklamaci? Ano denně jich dělam několik – z tý druhý strany…

          0 0
    • pepe19  

      taky dělám s reklamacemi.je to jen naše starost poslat to dodavateli a do 30 dnů mít od něj vyjádření.když se to nestihne,tak se vrací peníze.máme i s některýma dohodu a někdy vracíme peníze hned a oni nám vystaví dobropisy.ale nejde to pokaždé,protože chodí spousta chytráků měnit letní zboží za zimní apod.tihle pak po mně řvou a hrozí čoi chudáci zblblý s občanského joudy

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce