• rich

    tak by som rad otestoval tento set avsak mam par technickych nejasnosti: #1 velkost vrtaka 3/8" je v nasich koncinach = 0,375*2,5cm ? #2 pre rafik Mavic X717 mam ci nemam pouzit tu zltu podkladovu pasku? (podla instrukcii na jednom mieste sa odporuca, ale tych info je tam viacero a zavisi to od toho ci tam trcia niple alebo uchadza vzduch…) #3 predtym ako tam definitivne nalejem roztok musim pneu nafukat, aby si ta paska s ventilkom sadla?

    ak mate niekto realne skusenosti budem vdacny. www.notubes.com

    0 0
    • erbeckar  
      1. vrtak c 9 by mel stacit, skus vlozit ventilek a uvidis, kdys tak to jeste projdi c 10
      2. zlutou pasku jsem taky prilis nepochopil, napis mail do maxcursoru, mne pred casem doporucili original pasku od NoTubesu (cerna s ventilkem dle typu rafku a pouziti)
      3. paska sedi jak pribita, vzduch ji uz nema jak pomoct, ale treba dat bacha, aby byla ulozena fakt rovnomerne

      Zatim jeste nemam instalovane normalni plaste, ale kvapalina v bezdusovkach funguje na 100% a nevidim duvod, proc by to melo byt u klasiky jinak. Vzdyt na jejich strankach je zvucnych jmen co to vozi dost a evidentne to neni tim, ze by je sponzorovali. Akurat to nasazovani je nekdy docela peklo a nesmi se odflaknout (ale kdys uz nasadis, tak skoro to delat nebudes :)

      0 0
    • jonys  

      Problém s instalací No Tubes(nafouknutí)-dneska jsem to zkoušel poprvé v životě nasadit,vše OK až po fázi foukání.Prostě i když jsem to dělal na benzince mi tam ten vzduch nedržel,ani po telefonické konzultaci s kubadem se to nepodařilo…Mám Mavic X3.1 a Ralphy 2. v kevlaru.Ven­tilky Mavic.Kubad říkal:patky co nejblíž ke kraji.Ale to mi právě moc nešlo,určitě ne po obou stranách na celým obvodu.Nebude problém v tom ráfku?Ono i když tam dám dušáky,tak napřed musím fakt hodně nahustit aby patka zaskočila na všech místech?Nebo je to čistě rukama :-)? Pokud to nějakej brňák umí,prosím o pomoc-za pár piv :-)

      0 0
      • Veeteck  

        Ja jsem s tim taky docela bojoval, u jedny pumpy meli slabej kompresor, ale nakonec se mi to povedlo u dalsi. Musis poradne nymdlit boky a urcite to pujde. Spis me ted trapi unik vzduchu z obou kol, vubec nevim, co s tim.

        0 0
        • jonys  

          No,on mi tam nedržel vůbec žádnej vzduch.To namydlení bych tipnul až při nacvaknutí těch patek,když už tam něco nafoukaný je,ne?S tím slabým kompresorem…to by možná mohlo být,měli takovej malej krám na zdi… Na tebe mám ještě jeden dotaz,v debatě o karbonové sedlovce jsem se tě ptal na tu Trigon,co ses chystal kupovat.Máš ji?Jaká je?

          0 0
          • Veeteck  

            Musis to namydlit predem, pak to tam lip zapadne. Taky jsem si myslel, ze to pujde bez toho, ale fakt ne.

            Tu sedlovku jsem mel asi jenom 14 dni a pak jsem koupil Thomsona. Prechazel jsem zrovna z HT na softail, takze ti toho moc o ni nereknu. Za ty penize to ale je podle dobry kauf, je i pomerne lehka.

            0 0
      • kubad  

        Na starší 3.1 sem to nezkoušel, ale na UST Crossmaxi s Ralfama bez problémů. Včera jsme nahazovali kámošovi kola a bez problémů doma pumpou.

        0 0
        • Gorgov  

          pockej bezproblemu bez ty pasky jen s ventilkama? Bez pasky to pumpou nedavam:) ale uz sem to dfelal dost lidem na pumpe.

          0 0
          • kubad  

            Ne bez problému, to bylo na ráfky NoTubes Olympic. Na Crosmaxi bez pásky bohužel , kompresor u benzinky

            0 0
    • kubad  

      instalace na Mavic-717 pod tu gumovou pásku se dává průsvitna páska NoTubes, která přelepí otvory po niplech, ale tu žlutou můžeš použít taky nebo nechat pásku do ráfku co tam byla. Jde o to aby se ta gumová páska s ventilkem neprodřela o ostré hrany. Tmel je celkem jedno kdy naliješ ten ti při nasazování nepomáhá ten útésní až malé úniky vzduchu po zacvaknuti patky pláště do rafku.

      0 0
      • jonys  

        Ještě k nalívání toho tmelu:naliju ho do posledního kousku pláště před donasazením na ráfek…a mám ho zatočením rozlít po celým obvodu?Asi ne,když říkáš,že při nafukování nepomáhá…?

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Nedávno jsem to řešil s 20“ duší. Vše připravím doma-nasadím pásku na to plášť a jdu do nejbližšího pneuservisu(mají kvalitní kompresor s velkou expansní nádobou poskytující dostatečné množství vzduchu ) pak mezi ráfek a plášť nastříkám jarovou vodu(i na pásku) a nafouknu ventilkem nahoře,někdy pomůže na plášť zatlačit povolit-prostě zahýbat.Celé to prohlídnu a otřu od mydlinek.Pak vypustím a dvěma pákami nadzvednu plášť a do vzniklé mezery naliji no tubes dám nazpět nafouknu protočím a jdu se projet :).

          0 0
    • vysmátej bajker  

      Ještě mám prosbu. Našel by se někdo z Prahy kdo chce koupit no tubes tmel. Za 310 prodávají 473ml a za 450 946ml plus poštovné.Chtěl by se se mnou o nějaké to balení rozdělit?Na jedno kolo je potřeba 60+60ml.

      0 0
    • smallbrother  

      …ještě, jezdíte někdo pláště MICHELIN s NT? Jsou na seznamu nepodporovaných plášťů. Bylo by to do UST ráfku (CrossMax). Díky

      0 0
      • enrico  

        ja jazdim micheliny s NoTubes a uplne v pohode

        0 0
      • Zerocool  

        zdá se mi ten seznam podporovaných a nepodporovaných plášťů dost zavádějící, měl jsem podporované kendy a byly občas problémy teď mám nepodporované WTB a nemám jediný problém od nasazení a prvního nafoukání, tak nevím, kde ty informace chlapi s NOTUBES.COM be­rou…

        0 0
        • smallbrother  

          myslím že ten seznam není úplně mimo. Teď mám nasazenej Hutchinson Bulldog (MRC) a nasadit šel dost blbě. Vzhledem k životnosti Hutchinsonu celkově to pro NT není dobrá volba – před drobný praskliny v plášti uchází vzduch a tmel to neudrží.

          0 0
          • Zerocool  

            určitě jsou některý zařazený v pořádku, ale celkově tomu tak není…

            0 0
    • JancA  

      ahoj,potřebuju poradit, pls. Včera mi přehodil můj milý servisman:) pláště (wtb nanoraptor) a dal tam ten no tubes. Žádnej kompresor nebyl třeba, jak jsem tak různě slyšla, stačila pumpa. Zadní kolo úplně v pohodě, přední lehce uchází (asi jako kdyby tam byla bezdušovka, možná trochu víc). Dá se s tim něco udělat? Nalejt tam víc tý tekutiny? díky

      0 0
      • jecnak  

        Jezdit – latex se musi dostat vsude kde to uchazi a kdyz kolo stoji, tak je proste ta tekutina jen dole…

        0 0
        • Hynas  

          Přesně…nasazoval jsem nanoraptory do bezdušových ráfků…nalil tmel superjuice…rychle nafouknout na max tlak a pak kolo (venku z rámu) roztáčet, pak různě obracet, třepat s ním, rychle převracet, aby se vlivem odporu tekutina dostala všude…na potencionální místa úniku vzduchu (patky, páska,…). Včera na vyjížďce jsem netušeně protrhl nanoraptor z boku…dírka do milimetru, dojedu domů a tlak šel slušně dolů. Nafoukám na max…to samé, strčím kolo do vody a vidím, že bublinky unikají z boku, dva cm od ráfku. Tak natočím kolo vodorovně, aby se tmel dostal na díru…párkrát to fouklo a je zalepeno. Takže to je taková nápověda na příště. :o)

          0 0
          • Hynas  

            Jinak pro všechny nasazovače a hustiče notubes a tubeless systémů…na což jsem přišel v podstatě, co jsem s tím doma začal experimentovat:

            1. připravit ráfek s páskou
            2. nasadit plášť na jednu stranu
            3. vložit duši
            4. nafoukat na maximum (patky skočí do ráfku)
            5. vypustit duši
            6. sundat patku JEN Z JEDNÉ STRANY
            7. vytáhnout duši
            8. namontovat ventilek
            9. nasadit volné patky dovnitř ráfku
            10. nalít tmel (doporučuji trošku víc)
            11. opatrně položit kolo horizontálně na podlahu volnou patkou dolů (zacvaknutá patka nahoře!!!)
            12. nasadit nožní pumpu
            13. v co nejvyšší intenzitě pustit do ráfku vzduch
            14. ujistit se, že volné patky skočily do ráfku
            15. dofoukat na maximum
            16. protřepat kolo vedoucím k rozprostření tmelu po celém vnitřku kola
            17. upustit na požadovaný tlak
            18. vyjet :o)
            0 0
            • Hynas  

              Omluva!!! Mezi bod 3) a 4) patří ještě krok vedoucí k nasazení druhé patky do rámu (jinak by vám střelila duše) :o))

              0 0
            • bam  

              Taky jsem si myslel, ze je to pumpou v pohode nez jsem nandaval RR 2,25. Vazne to pumpou neslo a ani nahodou se patky nechytly ani kdyz tam byla chvili duse. Po delsim badani jsem prisel na to ze se da montpakou hodit patku primo do zlabku v rafku (tubeless rafek) a ze to tam drzi sakra dobre. Takze to jde i bez duse i bez kompresoru, jenom to chce cvik. Ale moc si nedovedu predstavit, ze by se mi to povedlo u normalniho rafku. Konec koncu jsme zkouseli RR na kamosovo kole jako notubes a bez a pumpou naprosto bez sance. S jinejma plastema jsem zatim problem nemel.

              0 0
              • martt  

                treba to nastriekat vodou, potom sa chyti

                0 0
                • bam  

                  mydlovou vodu jsem samozrejme zkousel. Ten ralph (tripple compound, snake skin, ne tubeless) mi prijde mnohem ohebnejsi do stran. Proste tam tech der bylo moc a bez kompresoru to neslo. Ale zase se mi zda ze ma mensi vnitrni prumer, takze pak v tech zlabkach v bezdusovym rafku vyborne drzi. Na to aby tam ale zapadl, je potreba vetsi sila a to se s pumpou proste nepovede kdyz jsou vsude diry od toho jak je mekkej. Vsechny ostatni plaste ktery jsem kdy zkousel sly bez problemu pumpou a hned napoprvy.

                  0 0
      • Zerocool  

        Od úterý mám taky no tubes systém, před dvěma dny jsem na tom jezdil a v poho, včera jsem jezdil zase a když jdů ráno ke kolu tak zadní na ráfku, dofoukal jsem a samozřejmě byla malá dírka, kde unikalo, tak jsem dal kolo do vodorovné polohy zatočil a byl klid, no jen uvidím až přijdu z práce, je normální, že se to takhle vychytává, když se jede, tak asi problém není, že?? jen když kolo stojí. V sobotu na tom poprvé jedu závod, během jízdy se to ale nemá šanci vyfouknout, nebo???

        0 0
        • jecnak  

          Tohle je normalni. Ja daval NT na uz deravy plast a utesnil to bez problemu.

          0 0
          • Zerocool  

            myslím si, že nebyl děravý…

            0 0
            • silnicar  

              já dával dozadu RR 2,25" a neměl ani jednu dirku, na předek jsem dával NN2,1" a ten jich měl snad třicet:) Nafoukat na plný tlak a musíš si s tím pohrát, otačet, položit a zatížit ho váhou…od té doby mám klid.

              0 0
              • silnicar  

                jo a kromě dvou nebo tří byly všechny ostatní na boku pláště a při malém tlaku se to neprojevilo hned až po zatížení

                0 0
      • Zerocool  

        taky se chystám vyzkoušet Nanoraptory, do teď jsem vozil asi dvě sezóny Kendy, používám taky no tubes, ale WTB je na seznamu nedoporučených plášťů, jak jsi nakonec dopadla??? sedlo ti to a už neuniká???

        0 0
        • Pido  

          já mam NR a je to v pododě nikde neutíká.Jen mam problémy s unikánim v tom spoji kde je ráfek svařenej ale plášť v pohodě.

          0 0
    • jonys  

      Tak když už je to tu znovu,tak dotaz na „odinstalování“.Co až budu chtít měnit pláště?Nebo jak je to vlastně s trvanlivostí toho tmelu v plášti?Můžu to vylít do nádobky a použít do novýho pláště?

      0 0
      • jecnak  

        Ano.

        0 0
      • Hynas  

        Jasně, tmel vydrží dlouho…není nic jednoduššího, než v použitém plášti vystřihnout dírku a pár minut nechat tmel vytékat, ať steče i ten po stranách. Pak stačí podle devatenáctera provést postup znova…s novým pláštěm :o)

        0 0
    • johny.h  

      Perfektní nápad na nafukování byl v pneuservisu, kam jsem to jezdil foukat. Nic jednoduššího než vyšroubovat ventilek, nafouknout a rychle ventilek nasadit. Tímhle stylem pláště RR naskočí takřka ihned.

      0 0
    • filipes  

      PLS HELP. Za boha mi nejde nasadit novy RALF na DT4.1 s lepici paskou a NoTubes paskou… zkousel jsem vsechno, zacvaknout jednu patku dusi apod, ale plast je tam prilis volne a nejde to nafoukat ani dobrym kompresorem. Zkousel to i servisak a nic. Pri tom na tom rafku uz Ralf bez duse byl a slo to vpohode, ten samy jety tam uz taky nejde. Je mozny ze je rafek nejak zdeformovany?

      0 0
      • Daf  

        Tak tam namotej vic ty pasky. Aby tam nebyla takova vule.

        0 0
      • Archer  

        Ja jsem to s NN 2.25 delal tak – drzim kolo ve vzduchu jednou rukou za rafek, ventilek nahore. Palcem trochu pritlacujem plast k rafku v miste, kde je ventilek. Druhou rukou fukam velkou pumpou. Staci, kdyz se horni cast rafku „zachyti“, dal uz to jde snadno.

        Ale rafki mam Mavic 717 disc.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já NN a RR 2,25 na DT X455 ráfku velkou pumpou nenafouknul žádnou metodou (pořádně namydlený, u ventilku jsem si nechal plášť držet a stejně nic, ani metody s duší a jiné). Nenafouknul jsem nakonec ani kompresorem u pumpy před barákem.

          0 0
          • banton  

            tak to je zajimavy..nekdo pise ze v pohode a nekdo zase ne…jako me to stalo sileny utrpeni nez se to chytlo..porad se to nechytalo porad ta rucicka nechtela stoupat na tom meraku…jen pro zajimavost mam pumpu Author…nalil jsem tam tu kapalinu jako obycejne..namydlil a pak foukal jednou rukou..a jak se to aspon malinka zacalo rovnat ten plast tak jsem chytl pumpu obema rukama a foukal jak kdyby me certii brali..asi minutu..mel jsem tepy jak prase ..ale nakonec se to podarilo a rucicka zacala stoupat…a ja padl na zem..mrtvej

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady jde o tu kombinaci RR nebo NN a ty DT ráfky. Prostě jsou hodně volný a k tomu ještě větší objem 2,25. Asi by to šlo pořešit tim co doporučují pro tuhle situaci a to nějakou super tlustou pásku do ráfku, to už jsem nezkoušel.

              0 0
    • banton  

      čau chlapi, tak se s vámi můžu podelit o zkusenost s NO TUBES!! Mam zapletene kola Ritchey PRO XC a pláště Kendy Karmy 120TPI. Když začnu tedy s instalací…budu sice předbíhat ale po několika zkušenostech se mi nejvic osvetcilo nechat standartni Ritchey pasku do ráfku nebot ta co se dava k tomu je pekne naprd..unika to pres ni..a navic neni tak pevna.!! Takze pasku do rafku jsem nechal standdart akorat jsem ji vice prostrihl u ventilku a vsechno je maximalne v pohode… Dalsi doporuceni teda aspon podle mych zkusenosti…pokud montujete No Tubes tak ho namontujte a ujedte aspon 30km hned jak ho namontujete nejlepsi v nejakem terenu at si to sedne a vsechny skryte dirky se zalepi..kdyz to udelate jako ja blbec pres noc tak to rano muzete delat znovu…Ale stava se mi to aji po dvou zavodech ze kdyz kolo nafoukam na vetsi tlak tak se objevi puchyrek a zacne to unikat..samozrejmne staci otocit kolo do polohy kde to unika a je to v pohode…takze ono nez si to sedne vsechno tak to chvilku trva…ujedte par kilaku v terenu a ikdyz se vam kolo vyfoukne tak zustane plast spojeny s paskou No Tubes takze to lehce nafouknete znovu Dalsi vec pri montazi…pokud nasazujete nove plaste jako ja..tak je nejdriv nasadte s dusi a poradne nafouknete a nechte chvili stat…plast a patka se vytvaruje a pujde to mnohem lepe… Jinak muzu celkove rict ze to byla morda a prace neskutecna to tam nasadit…jsem se u toho tak spotil a nastval ze nechapu a nez to clovek vychyta vsechny chyby a omyly tak je vazne unavenej…kdyby to nestalo tolik penez tak to zahodim… Ale jinak postup klasicky…date tam tu specialni pasku..nasadite plast…namydlite to poradne hodne penivym roztokem ventilek date nahoru..a palcem na neho tlacite..a foukate co vam sily staci..hned jak se to aspon malinku chytne..tak kolo puste a foukejte obouma rukama…porad a porad..dokud vam nezacne stoupat rucicka na manometru..tim poznate ze jste vyhrali..a mate to za seboou...... jo jeste pred tim nez plast uplne nasadite tak tam nalejte dve odmerky ..(muj odzkouseny standart ktery je tak asi nejlepsi) bez toho jinak by se vam neutesnily zadne diry ani netesnoti na patce rafku… Kdyby jste chteli vedet vic tak se ptejte…mam na tom ujeteho Drasala 123km a Rakouskou 110km a bez defektu a v pohode…bez uniku tlaku…tak se mejte borci a preji mnoho uspechu..musite se s tim poprat!!! Tonda

      0 0
    • Pavel  

      Nechal jsem si dát notubes taky. Ve čtvrtek. Trochu s tím byly problémy, museli na benzinku a tak, pak to ale chlapci zvládli. Vyjedu ze servisu a po 100 metrech prda jak sviňa. Zadní povolilo. Kolo od bílé sračky, moje nohy taky. Naštěstí jsem jel pomalu, takže jsem zastavil na ráfku okamžitě. Tak jsem jim to tam šoupl zpět. Včera už se to podařilo a úspěšně jsem dojel až domů:-).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.