• hcmartas

    Zdravím vás. Jak tak tady čtu, tak mě dost láká přechod na bezdušový systém, má to ale háček, jelikož si nejsem jistý zda moje drátový smart samy (performance řada) budou fungovat s no tubes sadou, proto se obracím na vás, jestli s nimi nemáte zkušenosti. Použil bych sadu od rubeny. Za odpovědi předem díky

    0 0
    • smallbrother  

      …myslím, že budeš první na světě kdo tenhle systém použije u drátěnýho pláště. Uvědom si, že Notubes je hlavně o hmotnosti, ne o spolehlivosti.

      Před nalitím tmelu do gumy bych rozhodně koupil nový pláště. :)

      0 0
      • JakeF  

        Neřek bych. Váhová úspora proti ultralight duši je minimální, pokud to dokonce hmotnost nepřidá. Výhody jsou právě spolehlivost, nižší valivý odpor a možnost vozit nižší tlaky bez rizika procvaknutí duše.

        0 0
        • McBlacky  

          páska 10gr /max/ a tmel 80ml /max/. Lehčí duše jsou na MTB jen eclipse.

          spolehlivost vůči defektům je větší, spolehlivost celkového systému je ale menší.

          0 0
          • JakeF  

            Myslim, že páska s ventilkama má určitě víc, než 10g, za chvíli si jedu pro asymetrický Bontrager pásky, výrobce píše 35g na jednu pásku a 8g na ventilek, tak je pak zvážim. Takže jak jsem psal, váhová úspora proti ultralight duši minimální, v případě extrémně lehkejch duší to na hmotnosti přidá.

            0 0
            • McBlacky  

              ale já počítám jen pásku na zalepení niplů, vynechal jsem teda ventilek.

              gumovou pásku nedávám, do NT ráfků není třeba a jiný na NT systém jsou s kompromisem

              0 0
            • bagr84  

              Na kolik te ty Bontrager pasky vysly a jak dlouho si cekal na dodani? Tmel taky od B. nebo jen ty pasky? Co na to budes hazet za plaste?

              Tenhle problem budu brzo resit taky :)

              0 0
              • JakeF  

                Na kolik mě vyšly ještě nevím, ale stejně ti to pak neřeknu :-), no možná orientačně :-). Na dodání jsem čekal asi 3 dny, objednávali mi je v Atombiku, teď už by možná mohly bejt i v Brettonu. Tmel beru NoTubes, na experimenty nemám náladu, chci tmel, co mi udrží i defekt, ne jen na zatěsnění pláště. Pláště budu brát Schwalbe Racing Ralph, Rocket Ron a Furious Fred, teď na léto plánuju kombinaci RoR na předek a FF dozadu.

                0 0
                • bagr84  

                  Proč nereknes? Nedělej zagorku :) pláště UST, nebo v jaké verzi?

                  0 0
                  • raceman  

                    bo ma team price ;-) tipuju tak MOC-40% jestli má takove super tajne ceny :-)

                    0 0
                  • JakeF  

                    Já to zatim ani hlavně sám nevim ;-). A kolik by byla běžně účtovaná MOC se taky nedozvim, protože to neni běžná část sortimentu, mám to jenom na objednání. Pláště obyčejný, hlavně kvůli váze a navíc pokud se nepletu, tak UST pláště na TLR ráfcích nejsou zrovna ideální kombinace na nasazování.

                    0 0
                    • bagr84  

                      v tom jsem prave nemel moc jasno, jestli maj TLR rafky UST patku nebo ne…

                      0 0
              • jIrI___  

                Po mě chtěli v brněnském Hobby Sportu za ty gumové Bontrager pásky 1200 Kč :-/. To bych jim mohl osrat. Koupil jsem dvě 20" duše, vzal do ruky nůžky a pásky byly za kilčo vyrobené :)

                0 0
                • Hornet  

                  Mohol si sa s nimi dohodnut, ze im budes vyrabat tie pasky za 600.- kazdy by zarobil :-)

                  0 0
                • bagr84  

                  Tomu se mi nechce moc verit. Ptal jsem se u Svorady (ten je drahej jako prase) na cenu a baj woko 300–400 za kolo…

                  Jestli je pravda co rikas tak at jde keith se svejma paskama a excentrickejma rafkama dopryc.

                  0 0
                • raceman  

                  no tubes vlozky to same :-/

                  0 0
                • McBlacky  

                  aby to fungovalo líp je dobrý to udělat z 20" duší

                  ale úplně nejlepší je tam ty gumový pásky nedávat…

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • Pedro404  

          Já myslel že valivej odpor je závislej na hmotnosti?

          BTW, na webu Notubes píšou, že nejdřív je třeba zvětšit díru pro ventilek na cca 1 cm. Tady to překvapivě nikdo nezmiňuje, jak to teda je? To je to jediný, co mě od notubes odrazuje.

          0 0
          • McBlacky  

            a nepleteš si to s něčím? ventilek je obyč UST galuskáč

            0 0
            • Pedro404  

              1. krok na http://www.notubes.com/…detailed.php

              „The valve stem hole needs to be enlarged to eliminate the bump at the valve stem and help make inflation easier.“

              Jak teď na to koukam tak se to má udělat jenom na vnitřní straně ráfku, čili ne zvětšit celou díru v průměru, ale stejně. Fachá to teda v pohodě i bez toho?

              0 0
              • mastihuba  

                je to kvuli tomu aby si ventilek líp sednul, no flats uvádí 8mm na vnitří stranu.

                0 0
                • Pedro404  

                  No jasný, je to ale třeba? A pokud jo, stačí to zapilovat pilníkem nebo jak?

                  0 0
                  • mastihuba  

                    neni rychlejší to projet 8 vrtákem? :D

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Jako vzít vrták na kov a jenom to zevnitř tak poškádlit, abych neprojel skrz naskrz? Asi jo, ale z vrtání do ráfku sem značně nervózní.

                      0 0
                      • kubad  

                        proč? stjně tam tu díru už někdo před tebou vrtal :-)

                        0 0
              • McBlacky  

                mě to bez toho jde na Olympic i Crest, ale to jsou ZTR origo ráfky. Na Cmaxech to jde taky, ale ty jsou ust s ust ventilkama z výroby

                0 0
      • hrajem  

        Ja si myslim ze je to hlavne o valivem odporu, lepeni defektu a nekde vzadu mozna o hmotnosti…

        0 0
      • nox159  

        pan bude asi odbornik :D Notubes je hlavně o hmotnosti, ne o spolehlivosti

        0 0
        • DaSnail  

          tak ide o to či v porovnaní s dušami alebo normálnymi UST ;o)

          0 0
      • akula  

        … blbost, o hmotnosti to vubec neni, ta je ± nejakejch 40g stejná, zalezi kolik se da tmelu/jaka se pouzije duse. Vozim s No-tubes jak dratovy tak kevlarovy patky, fungujou obe, jen drat se nekdy trochu hur nahazuje.

        0 0
      • zmolko  

        „Notubes je hlavně o hmotnosti, ne o spolehlivosti.“

        mas pravdu, akurat si to napisal naopak.

        0 0
      • kyl  

        Já sem nějakou dobu měl nasazené drátové Rubeny Harpie ale to babrání s tmelem mě zatím odradilo navíc i kdyby to šlo s tím co mám teď ráfky Mavic 717 + RR tak tam mám radši duši.Bez ní ten plášť nějak nedrží,zkoušel sem to,tlak to drželo ale bez duše tomu nevěřím,plášť jde sundat bez mont pák,prakticky spadne sám,teď ho ta duše aspoň tlačí do patek.Bez ní bych měl strach že plášť vyletí sám.

        0 0
      • michal xtr  

        „Uvědom si, že Notubes je hlavně o hmotnosti, ne o spolehlivosti.“

        :D :D :D tys asi nikdy bez duší nejezdil že říkáš takovou kravinu co ?

        0 0
    • K2  

      A já bych to klidně skusil…

      0 0
    • kubad  

      Zkousel sem to s dratenou patkou-slo to, ale neni to ideal a nahozeni je megaporod. :-(

      S kevlarovou patkou je to o poznani lepsi.

      0 0
    • gargamel  

      Pak dej vědět, jak to dopadlo. Tenhle týden očekávám, že mi dorazí taky notubes tmel a jeden plášť mám taky drátěnej, tak snad to pujde.

      0 0
      • gargamel  

        Tak jsem včera zkoušel svoje kola překonvertovat na notubes… Na ráfku M317 plášt Spešl purgatory sworks 2,2 šel parádně nasadit dílenskou pumpou a zdá se, že i perfektně těsní (ze začátku ještě bez tmelu ucházel, ale zjistil jsem, že je lehce řízlej, tak jsem ho podlepil)

        Přední kolo stejnej ráfek, ale drátěnej plášť spešl captain 2,2 a zatím se mi ho nepodařilo nasadit. Nemáte někdo nějakej typ pro notubes začátečníka, jak na drátěnej plášť? Ještě zkusím kompresor.

        Ještě mi trošku zneklidňuje to, že mi přišla notubes sada, která má ventilek jako součást gumové pásky (i když jsem objednával sadu s lepicí páskou a ventilkama). Co když budu muset někde v terénu nasadit duši? Přece s sebou nebudu vozit náhradní pásku???

        0 0
        • kubad  

          pod tou gumovou musíš vozit ještě další pásku :-)

          v sadě by měla být průsvitná lepící páska

          0 0
        • gargamel  

          Jedině ještě pod gumovou pásku podlepit tou samolepící, co byla v balení? Zkoušel jsem tam nechat klasickou pásku, ale nevešly se obě do ráfku.

          0 0
        • mastihuba  

          niple zalep nějakou pevnější páskou a tu gumovou dej až na to.

          0 0
        • McBlacky  

          docela koukám že se ti podařilo to nasadit bez zalepení niplů /žlutá páska u NT, červená caffe latex,…/

          časem by se ti to protlačilo

          0 0
    • bestom  

      Přímo na stránce notubes jsou doporučený typy pláštů pro tento systém ,já tam měl kevlary NN a RR ,ale ty mají kvůli uspoře hmotnosti hodně pórovitý a slaboučký boky ,tak se mě stalo že ani tmel všechno neucpal ,radši sem koupil nový schwalbe s double defense ,což jsou zesílený kevlar verze proti defektům.Sada od rubeny mě zlamala ,dají se z ní použít ty těsnící pásky ,ale tmel moc kvalitní není ,při jízdě sice defekt pěkně utěsnil ,ale když sem pak kolo nechal někde stát tak se vydrolil a kolo bylo skoro prázdný ,s orig Notubes tyhle problémy nemám

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tmel NoTubes zamázne plášť v pohodě. Stačí dodržet postup, co je na videu.

        0 0
      • jIrI___  

        Ty gumové pásky u Rubeny jsou nějak tvarované, nebo je to jen jako vystřihlý proužek z duše?

        0 0
        • Last Guardian  

          Pásek od Rubeny má na svrchní straně dvě vystouplý rýhy. Mezi ně a okraj stěny ráfku by měla zapadnout patka pláště, což je při montáži docela ofuk, chvíli je to třeba štelovat. Jak moc to nakonec má přínos pro funkci je otázka..

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • TJK  

      Mam bezduse na rafku ZTR Olympic, puvodni plaste nazouval Kubad pri prepleteni kol, slo o OEM Rocket Ron 2.1 kdy jeden vazil 432g a druhy 468g, plaste byly udajne hodne porovite a trvalo mi cca 200–300km nez si to sedlo a naplno zatesnilo (tmelu bylo v plastich vice nez doporuceno), ted jsem koupil nove OEM Rocket Rony 2.1 vahy byly 407g a 410g, obe kola nasazeny, nafoukano a utesneny asi za 15minut, celkem tesnily uz pri prvnim nasazeni bez tmelu jen s jarovou vodou (foukal jsem to kompresorem) projizdka cca 30km a kola drzi tlak uz tyden skoro s neznatelnym ubytkem tlaku…

      0 0
      • tomaschek  

        vozím to naprosto stejně, tzn. ZTR Olympic + NoTubes + Rocket Ron, dokonce na dvou párech kol, a naprostá spokojenost. Ty boky plášťů jsou fakt šlupičky, ale tmel NoTubes si s póry poradí. Systém NoTubes je asi tutovka, viz jiné diskuse tady na fóru

        0 0
    • Draw in soul  

      S drátovou verzí netuším,ale sada od rubeny má určitá úskalí odvíjející se od typu ráfku.Na Red Metal 5 jsem to nafoukl dílenskou pumpou i bez jarové vody a tmelu (postupně to samozřejmě ztrácelo tlak než sem tam tmel dodal),ale na Remerx Fastdisc se to nechytlo ani za boha za použití všech technik.Je to vyšší ráfek,páska nedolíhá zcela ani ke spodní hraně patky – tudíž to utíkalo jak divy…

      Zkus a uvidíš :)

      P.S.:Nevím proč tu každej hrotí byť 100g váhy na kolech,když pak s ultralight duší můžeš při troše smůly píchnout i 2× za závod a ztratit nehoráznýho času.

      P.S.:Jezdit bez duší s tmelem má za hlavní efekt pohodlí (tlak 25–30psi na plášti 2.25"),možnost samolepení během jízdy a lepší valivej odpor + grip.

      0 0
      • Draw in soul  

        A samozřejmě i při podhuštěným plášti prostě necvakneš při skoku,či nájezdu na nějakou hranu,duši :)

        0 0
    • JakeF  

      Tak jsem se s tim popral. Bontrager RL kola, originál Bontrager pásky a ventilky, NoTubes tmel a Bontrager XR1 plášť (jetej cca 1500–2000km). Na zkoušku jsem zkusil nasadit předek. S namatlanejma patkama tmelem se plášť chytil během chvilky velkou pumpou, patky se bez problémů utěsnily, ale zaboha se nemohla utěsnit cca 2mm díra proti ventilku. Prostříkalo mi přes ní zpátky cca 40ml tmelu, než se nakonec zacelila a drží. Kolo jsem nechal postavený na tý díře a teď čekám, jak bude rychle ucházet tlak. Každopádně na 1 kolo jsem vyplancal asi 150ml tmelu, takže další pokusy odkládám až na nový Schwalbe pláště, který jdu okamžitě objednat :-). Ale překvapilo mě, jak moc je tmel účinnej na chycení patek, nasucho jsem ten plášť nenafouknul ani o psík :-).

      0 0
      • McBlacky  

        na těch patkách to není moc dobrý. Podařilo se ti nahodit plášť aby neházel?

        0 0
        • JakeF  

          Taky jsem čekal, že bude házet, ale byl jsem to projet a sedí tam rovně. Teď jen doufám, že Schwalbe mi půjdou nasadit podobně snadno, po zom, co jsi psal výše o RoR se trochu začínám bát…

          0 0
      • vysmátej bajker  

        Díru zalep záplatou a můžeš jezdit :).

        0 0
    • JakeF  

      Tak mi dneska konečně přišly pláště, tak jsem se do toho pustil. Objednával jsem FF, RoR a RaR s tim, že to nějak zkombinuju. Nakonec vyhrála kombinace RoR dopředu natrvalo a dozadu FF s tím, že ho nejspíš po Dobříši vystřídá RaR.

      Jak už jsem psal, dávám to na Bontrager RL kola a originál Bontrager pásky, s tmelem NoTubes. Zadní FF se ze začátku nechtěl moc chytat, po nalití lehce přes 60ml tmelu, kdy už byly vcelku zadělaný patky, se konečně chytil a po nafouknutí na cca 4atm. patky zaskočily rovně. Tak jsem ho trošku protřepal, vyfouk, dolil dalších 20ml tmelu a nechal stát. RoR jsem se bál víc, ale na předním ráfku (ze kterýho byly sundaný Bontrager XR1, který jsem nahodil zkušebně bez duše) se chytíl i s tim zbytečkem tmelu, co tam zůstal a sedly si patky, samozřejmě po celym plášti foukaly dírky, tak jsem tam nastříkal 60ml tmelu a protřepal.

      Tak jsem je rovnou vyrazil projet s přítulkou na pár km. Paradoxně se mi zdálo, že to hůř brzdí. Ale asi to bude tim, že RoR má lepší grip, než XR1, takže se nechá víc zabrat za páku, než začně ztrácet kontakt. FF mě ale překvapily neskutečně. Oni nejenže jedou, ale oni i drží! Dokonce i brzdit se s nima omezeně dá :-). Fakt paráda to je. Bohužel teď odjíždim na vodu, takže jedinej test v terénu budu mít ve čtvrtek a pak až v sobotu na 3 vrchách Vysočiny.

      Každopádně, stačí mi do plášťů těch cca 60ml tmelu, nebo mám ještě radši doplnit?

      0 0
      • JakeF  

        Ještě doplnim, foukal jsem dílenskou pumpou, nechápu, co všichni strašili tim, že dušový pláště bez kompresoru prakticky nepůjdou. Šel i vytahanej Bontrager XR1.

        0 0
      • jIrI___  

        Do neUST plášťů bych dal asi víc než těch 60 ml (já dávám do UST aspoň 80 ml, pro jistotu :) )

        0 0
      • TJK  

        To je naprosto beznej poznatek lidi co FF nikdy nejely, ze ten plast je nahovno a pak sou lidi co ho zkusej a zjisti ze to uplne nepouzitelnej plast neni, samozrejme ze v porovnani s necim jako je RORO a pod je uplne nekde jinde, ale na svoji vahu a na to jakej ma vzorek ma az prekvapive hodne gripu, kterej se jeste umocni pouzitim Notubes a tim padem i nizsich tlaku…

        0 0
        • nox159  

          dneska jsem na zavode videl borce v „technickem sjezdu“ ( dalo by se rict jen sjezd v terenu :) na Stumpjumpru s FF/FF a uprimne mi ho bylo lito :D

          0 0
          • roud  

            vzhledem k tomu že neumíš jezdit ani na racekingách tak se ti nedivím ;o]

            0 0
            • nox159  

              dotycnemu to asi taky moc neslo, protoze v cili jsem ho videl celkem dost dodřeneho ;-)

              0 0
              • roud  

                To že je někdo dodřenej v cíli neznamená že za to můžou pláště ;o] (třeba jen dal do jízdy vše) :O)

                0 0
                • nox159  

                  to je mozne, ale tim nerikam ze na tenhle zavod si vybral spatne obuti protoze se jelo celkove cca 8–12km (ze 30km) stoupani pouze po asfaltu :)

                  0 0
                • mastihuba  

                  vždycky za to mužou pláště, chyba jezdce se předem vylučuje. :D

                  0 0
                • Ruprt2  

                  Ha teď se to ukázalo. To jsi byl ty. Ale stydíš se to přiznat, protože by vyšlo najevo, že jsi jel na stumpu :-)

                  0 0
              • jIrI___  

                :-))

                0 0
          • JakeF  

            Dopředu mi to taky přijde docela risk…

            Neví někdo, jak na tom jsou valivym odporem RaR a RoR v porovnání? Mně ten RoR přijde, že mít ho na obou kolech, tak to asi moc nepojede…

            0 0
            • nox159  

              ja bych na HT nahodil ( mam to v planu az si ho priti rok postavim ) RoR 2,1/FF 2,0 a na total HT bych si asi nahodil RoR 2,25/ FF 2,0

              FF jsme jeste nejel a tedka na fulla bych je nikdy nedal protoze bych tim zabil potencial toho kola ale na HT je chci jiste zkusit :)

              0 0
              • McBlacky  

                jsou lidi co na fullu na FF umí zle. Jednu dobu jezdil tady z BF takhle Gorgov a ve sjezdech mu nestačil skoro nikdo – bavíme se o cca prvních 5% lidí na závodech, takže top co se v ČR jezdí.

                když na to je technika tak to, já bych se na nich na Fullu jistě zabil. NA HT jsou dobrý třeba na MTBO nebo fakt letecký akce po rovině nebo s majoritou asfaltu

                0 0
                • nox159  

                  jasne, ale i tak ja nemam tedka fula primarne na zavody a tech 5 zavodu za rok odjedu na cemkoliv, 2 sady kol nevyuziju a babrat se z mlikem kvuli zmene plastu se mi taky moc nechce.

                  kdyz jsem tedak riznul 3× RR tak je blbost nasazovat na stejny teren FF :D

                  dneska jakl jsme psal o tom zavodu tak jen upresnim nakonec startovalo jen 85 lidi jak jsem prijel na start tak jsem dostal celkem bobky :D same, HT, samy karbon, same FF a jim podobne ( teda ful tam byl jeden a to epik :D)

                  ale luxus prijeli vlastne jen zavodnici takze jsem sice dopad v procentech dost blbe ale byla aspon sranda, hlavne sjezdy, mel jsem zarucene nejsirsi plast z nejhrubsim vzorkem :D

                  ale nepochopil jsme proc lidi v pulce startovniho pole jezdi na hrane :( vzdyt tam o nic nejde – teda me uz to zavodeni za kazdou cenu poreslo :)

                  0 0
            • TJK  

              mam ted RoRo 2,1 vepredu i vzadu a v porovnano s RaRa co jsem mel se mi zda valivej odpor krapet vetsi, nebo to pocitove dela mozna ten vetsi hukot, jako naprosto univerzal superrychlou kombinaci bych videl RoRo dopredu a RaRa dozadu…

              0 0
            • biker jura  

              FF je vybornej i na předním kole, jen se musí umět jezdit. to stejny maxxiss flyweight. oboji ultra lehky gumy a kterych si vsichni co je nejeli mysli že jsou na hovno a opak je pravdou…

              0 0
      • biker jura  

        60ml bohatě stačí, naopak ja davam taky malo pac se mi obcas stalo že jsem prosekl gumy total( asi 3× v zivotě:-)) a zbytečně tím přišel o spoustu mlika. radeji dolivam casteji

        0 0
        • The_Trooper  

          po 10 dnech jsem taky prosekl UST plášť na CMAXu a člověk se na to nevěřícne dívá jaká díra je v plášti.. Na duší se to nestane jak je rok dlouhý. Prostě když má přijít defekt tak to nezastaví ani neprůstřelný UST plášt s tmelem…

          0 0
      • qasko  

        Myslím že chybu či skôr chybičku si urobil v tom že si použil úplne nové plášte. Lepšie je nové gumy nahodiť na chvílu na ráfik s dušou nech pätka chyti tvar.

        Btw: dušiam smrť ! :D

        0 0
        • bruco  

          Kazda nasadena dusa raz umrie. Zvycajne dodycha pocas nadavok bikera. :-)

          Dnes som lepil 2 dcerine defekty. :-(

          0 0
      • fousek  

        Lestic, napisy proti napisum,hehe.

        Jinak ja v Karmach mam jestli 30ml a v pohode.

        0 0
    • gargamel  

      Tak už se podařilo nasadit i drátěnej plášť Specialized the captain 2.2 na ráfek M317 (3× hurá). Pomohl až kompresor a namazání patek mlíkem. Uvidím zítra, jestli udrží tlak.

      0 0
    • JakeF  

      Schwalbe Racing Ralph EVO na Bontragerech RL s origo páskou nafouknuty bez tmelu, stačilo pomoct montpákou jedný patce cca na 1/4 obvodu. Těsní výrazně líp, než FF a RoR, co jsem montoval předtím.

      0 0
      • McBlacky  

        tak jsi se konečně dopracoval k RoR a RR.

        šance, že dokončíš závod se ti tímto zvyšuje ma dvojnásobek :)

        0 0
        • JakeF  

          Statisticky je už prakticky nemožný, že bych nedokončil, takže jsem měl takový cukání tam ještě FF nechat s tim, že jednou to už přeci musí vyjít :-D. Ale radši už fakt ne, je neuvěřitelně papírovej, když jsem ho říznul ve vzorku a to jenom na šotolině… Možná mu dám příští rok ještě šanci v UST.

          0 0
    • pekum  

      Ahoj, použiji již existující vlákno…

      Protože jsem měl defekt, zvažuji vyzkoušet přechod na bezduše.

      Mám kola Fulcrum RM5 (model 2009 nebo 10) a pláště Continental RK 2.0 a 2.2, najeto cca 5.000 km.

      Uvažuji koupit Rubena Tubeless sadu a k tomu tmel NoTubes a k tomu kompresor, aby to šlo dobře nahodit. Nemáte někdo zkušenosti s kombinací RM5 + RK ?

      díky

      0 0
      • Rychlej turista  

        Důležítý je vzdušník, jestli ho natlačíš kompresorem nebo pumpou, je už jedno.

        0 0
        • pekum  

          vybral jsem kompresor přenosný s objemem nádrže 6 litrů a max. tlakem 8 barů

          ještě bych potřeboval vědět, jestli bude fungovat ta kombinace RM5 + RK

          0 0
          • Rychlej turista  

            Mělo by. Taky se na to chystám, protože na RM3 se mi je pumpou ani kompresorem na benzínce nahodit nepodařilo.

            0 0
        • saddik  

          Souhlas, jezdím ghetto tubeless (pásky z BMX duší, kterými se vystele celý ráfek až pod patky pláště) a kompresorem bez vzdušníku je velmi obtížné to nahodit. Zatím se mi to vždycky povedlo, ale je to o štěstí a trpělivosti, posledně jsem to zkoušel 5–10 minut a bylo to, ale jindy klidně půl hodiny laboruju, než se to „chytne“.

          Pokud budeš dávat jeté pláště, rozhodně dej hodně mlíka a pořádně třepej, rozlévej atd., abys je zatěsnil (i tak bez záruky). Nebo dej pláště rovnou nové, po 5000 km už stejně asi nebudou nic moc.

          0 0
          • pekum  

            pláště zatím vypadají dobře, samozřejmě vzadu je vzorek tak 1/3, ale boky jsou naprosto ok

            jezdím jen lehký terén, typicky lesní cesty (hlína, někde kořen, šotolina)

            0 0
      • jIrI___  

        S RK „Made in India“ mám při bezdušovém použití ty nejhorší zkušenosti – vyslíkl jsem ho v zatáčce z ráfku. V okolí se to stalo ještě jednomu kamarádovi na X-K, taky ta levnější indická verze. Konkrétně šlo o kombinaci RK 2,2", ráfek Bontrager Race Lite a Rubena sada.

        Takže těmhle levným bych se pro jistotu vyhnul.

        0 0
        • Vilém  

          Potvrzuju, ze indicka verze je tragedie. Zacaly se mi rozlepovat jednotlive vrstvy plaste, kord je nejak divne zapecenej, nachylnost na defekty obrovska.

          0 0
          • pekum  

            sorry, nenapsal jsem to přesně.

            mám pláště Race King Supersonic, je na nich napsáno „handmade in Germany“, předpokládám tedy, že nejsou z Indie. A stály cca 800 kč za kus, takže levné mi nepřijdou.

            0 0
            • Vilém  

              U supersonicu budes mozna mit chvili problem s unikem tlaku, pripadne prolinanim mlika, jsou dost papirovy.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Tenhle plášť patří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy jezdil. A vzhledem k výdrži je i ta cena velmi příznivá, když to přepočteš na počet ujetých km. Ale po 5 000 km už bych ho jak bezduš asi nezkoušel, nemusí se chytit.

              0 0
            • saddik  

              Zkušenosti se supersonic verzí nemám, ale mám vzadu XK racesport, čili teoreticky míň šlupka – o trošku poctivější plášť (stejně hrozná šlupka) – a ani nový se mi pořádně nezatěsnil – mlíko prolínalo skrz boky plášťě. Až po dolití mlíka (a to jsem prve nedal málo) a znovunahození (asi po 800 km) drží.

              Lehké Contíky jsou tedy na bezduše na mezi použitelnosti – někdo problémy nemá – někdo ano – asi podle kusu nebo série. Po 5000 km už bych to, jak píše Rt, nezkoušel (1/3 vzorku už je stejně mrtvý plášť – tedy to terénu).

              0 0
        • saddik  

          Souhlas. Netýká se to tubeless použití, ale koupil jsem kolo s indickyma RK (s dušema) a byl to děs. Moc to nejede a klouže (směs na prd) a vzadu se kord dost brzo na boku prořezal nebo spíš protrhal (nebylo to prasením, jiné pláště mi to nedělaj).

          0 0
    • mono2  

      Oživím, má ještě někdo zkušenosti s použitím pláště s drátovou patkou na bezduše?

      0 0
      • pepek  

        NN 2,1 drát na crosstrailech – bez problemu. Naskočil i pumpou.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.