Zdravím všechny a zároveň prosím o radu. Je to můj prví full a potřebuji poradit jak se starat o tlumič a čepy po vyjížďce v mokru, bahně…
Zdravím všechny a zároveň prosím o radu. Je to můj prví full a potřebuji poradit jak se starat o tlumič a čepy po vyjížďce v mokru, bahně…
ak sa jazdi v blaze a mokre, tlmic by sa mal kazdych 8 hodin vyfucat, otvorit vzduchovu komoru, vycistit vnutro a namazat tesnenia prislusnou vazelinou. za sucha kazdych 40.raz za rok na generalku. neviem ake je utesnenie capov na blure, ale asi podobne ako na mojom biku. takze staci kontrolovat na pripadny vakel a raz za sezonu otvorit a vycistit…
Co to tam je preboha za tlmic ?
podla popisu float R ale matne mi to pripomina float AVA…
no fujtajbl. A jak to pak chteji resit, kdyz jedes zavod v blate vic nez 8 hodin ?
netreba to samozrejme brat doslovne. v kazdom pripade ta vazelina na tesneniach celu sezonu nevydrzi…
Cokeby sa tam dal olej ?
no neviem ci by bol olej to prave orechove. zostal by som pri tejto vazeline: www.excelsports.com/new.asp?… pravdepodobne vsak original nezozeniem (do dubnice sa mi cestovat nechce). ako alternativu fox doporucuje vazelinu na baze lithia NLGI 2. nevies nahodou kde sa v BA da nejaka kvalitna zohnat?
Ved si to nechaj poslat z Dubnice, nie ? Litiova vazelina ina .. hmm, ja neviem, nejaku som kdesi kupil (asi v kaktuse) akoze na vidlice, ale ci je litiova neviem.
nesahej na to a jednou za rok posli tlumic do Cyklo Švec. Nech čepy na pokoji, je to utěsněné a zalepené loktitem, nechal bych to taky tak jednou do roka vyčistit v servisu.
doporucenie foxu a mazani a cisteni asi nebudu v manuale napisane len tak. ale je to jedno – su to vase tlmice…
hele, moje predchozi vidlice byla Fox 100 RL, rok jsem na ni nesahl a byla v pohode, po precteni toho pitomiho navodu jsem nechal vymenit olej a do mesice se mi odrel teflon z kluzaku. Tu radu, aby se do toho nelezlo mam primo z autorizovaneho servisu Cyklo Švec od pana Karfíka, myslím, ze je reklamacni technik. BEBE: protoze mam taky Blura LT, tak jsem projizdel ruzne zahranicni weby, kde opravdu radi, pokud nemusis, nehrab se do toho. Akorat kontroluj, zda zadni stavba nema vakl a to tak ze vemes kolo za sedlovku a zkousis do stran hybat zadnim kolem. Pokud zjistis vakl, tak to muse byt zpusobeno uvolnenymi srouby u tlumice, tak je zkontroluj. Pokud nejsou uvolnene, tak to asi budou hlavni cepy a dej to do servisu, bez specielniho naradi to muzes leda poskodit. Pokud bys nekdy vyndaval tlumic, tak cepy u tlumice se davaji na sucho bez vazeliny a nedotahuji se na krev a lepi Loktitem. Hodne toho najdes na www.santacruzbikes.com/…s/blurlt.pdf to te snad vyleci z toho se v tom hrabat.
vidim ze sa na svoj tlmic pozeras s respektom. to je fajn ale nie je to nutne. ze ti servisak foxu povedal ze sa v tom nemas hrabat je takisto fajn z jeho pohladu (zarobi aj na veci ktoru moze clovek urobit vo vlastnej rezii). ja sa s tebou nechcem hadat, len tvrdim ze vyrobca tlmicu fox uvadza nejaky servisny postup, ktory ty nedorziavas podla hesla ked to funguju nehrab sa v tom. to je vtipne. aj retaz biku mazes a cistis napriek tomu ze stale funguje – for je v tom ze zvacsis jej zivotnost. tak je to aj u tlmuci a jeho tesneni. vzduchova cast tlmicu je proste servisovatelna uzivatelom. ak sa ti tam dostane sajrajt alebo budu proste suche tesnenia, hrozi poskodenie piestu tlmica. a to uz bude potom drahsie…
Servisovatelna uzivatelom … co znamena ? Bez naradia/nasilia ho rozoberies ? Potom by to bolo ok …
jasne. vzduchovu cast si mas servisovat sam podla potreby. ide to absolutne bez nastrojov. len vyfucis vzduch a rukou odsrobujes vzduchovu komoru. thats all. svojho casu bolo na webe foxu aj servisne video, kde to servisak foxu nazorne predvadzal. aj by som to niekde postol ale je to dost velke…
Aha, ako moj canecreek. Tak to je fajn. Ale .. olejove su lepsie, ale zas komplikovanejsie je ich rozobrat.
tu je par obrazkov z toho videa: www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
No hlavne to nikdy neber na vapku.Pekne to oplachni kbelikem.Tlumic posli jednou rovne na servis.Zbytecne cepy nemaz.Je tam kluzne pouzdro,ktere se tim akorat driv opotrebi.Jinak sleduj jestli nevznikne nejaky vaklik,pak vymen pouzdra.Zadnou silenou peci bych bych tomu nevenoval.Cim vic se to rozebira,tim driv se vse vymacka a opotrebuje
moje rec, presne odpovida vsemu, co jsem se o Bluru (a asi to plati pro vsechny fully) docetl.
Myslel jsem rocne.A ta vidle uz je prodana nebo jeste porad se chces zbavit?
Jestli myslis toho Girvina,tak toho uz mam ja:)
moja skusenost je taka, ze kym mu nic nechyba, tak do toho nesahat. Jedine co som za posledny rok spravil je, ze odmontujem tie krytky na capoch, vycisitim a dam tam vazelinu /teda servisak../
Všem moc děkuju za rady. Nevíte někdo o servisu v Brně, kam bych mohl dát ten tlumič (FOX) na servis a nemít strach? Co třeba bikezone?
spis doporucuji posilat jako obchodni balik do Pisku do Cyclo Svec. Mas jistotu, ze se v tom rejpe v republice nejlepe vyskoleny technik. Obchodni balik stoji 80 Kč, oni to zpet posilaji PPL, coz je asi za 200 stovky, ale vyplati se to. Kdyz to v pondeli posles, tak v patek je zpet.
Jo a ty dva srouby so drzi tlumic,maji zavity po cele delce?Santa tam vetsinou cpe takove.Doporucuju si sehnat nejake s dlouhou valcovanou plochou.At se ti zbytezne neopotrebujou oka v ramu a tak.
moc tomu nerozumim „dva srouby so drzi tlumic,maji zavity po cele delce“. Tam nejsou šrouby, ale hladké osy a ty mají z jedné strany závit do kterého se šroubuje inbus s podložkou a tím se osa fixuje do rámu. Žádný problém, tak je to asi na všech fullech.
No santa tohle daval kdyz,ale ted uz tam rvou rouby.Holt jsi jeste jeden s mala,kteri maji osicky.
BB má myslím ročník SC 06 a Pes 05 a můžu potvrdit, že mám také osy.....
Na v10 rocnik 03 jsem taky mel a ten na 05 uz jsou srouby a na heckleru jsou taky.
V Brně Foxy nikdo nedělá (ani tlumiče, ani vidle).