Nevíte někdo, jestli POLAR bude už letos prodávat model fungující na principu GPS? To pak půjde určovat rychlost i na lyžích apod…
Nevíte někdo, jestli POLAR bude už letos prodávat model fungující na principu GPS? To pak půjde určovat rychlost i na lyžích apod…
Nebude ani letos ani příští rok ani později.
Důvod: energetické nároky. To by jsi tu baterku do hodinek musel pomalu dobíjet každý den.
Jestli letos to nevím, ale neříkal bych nikdy když takové přístroje už na trhu dávno jsou. Například Body Link System od Timexu a nebo systém FRWD.
GPS „snímač“ samozřejmě není v těch hodinkách ale je to extra krabice. Zatím tedy celkem dost veliká. A co se baterek týká – s nástupem mobilních telefonů prošel tenhle obor obrovským vývojem takže tady limit rozhodoně není. Jasně nevydrží to rok jako hodinky, ale dát jednou za týden krabičku přes noc nabíjet není nic omezujícího.
polar.inshop.cz/inshop/shop.asp?kat=S625X
Toto je na téma S625X
Porovnání technologie DynaStream měření setrvačných sil proti GPS
Proč není u Polar S625X použita technologie GPS?
U technologie GPS není zaručena funkčnost v jakýchkoliv podmínkách, kdekoliv na světě. Přijímače GPS jsou příliš těžké a vyžadují velké kapacity baterií. Přijímač GPS je složitější pro obsluhu, vyžadují umístění měřící jednotky na horní části těla.Použitá technologie měření setrvačných sil doznala v poslední době značného technologického pokroku, a je spolehlivá jak ve městě s výškovými budovami, tak i na silně zalesněných cestách s malými poloměry zatáček.
GPS technologie je považovaná za velmi pokročilou. A co setrvačná senzorová technologie, kterou používá Polar? Setrvačná technologie DynaStream používaná Polarem je současně využívána v leteckém průmyslu, naváděcích systémech, průmyslové robotice a automobilovém průmyslu (aktivace a deaktivace airbagu). Setrvačné senzory měří 1000× za vteřinu, a takto získaná data jsou dále zpracovávána elekronikou, tak, že jsou vypočítávány úhly nohy a rychlost pohybu. Snímač POLAR není krokoměrem, ale jedná se o velmi pokročilý snímač rychlosti běhu nebo chůze.
GPS může měřit rychlost a vzdálenosti při běhu , cyklistice a dokonce během lyžování. Co S625X? Polar S625X byl navržený v první řadě pro běžce a triatlon. Proto jsou jeho funkce optimalizovány pro běh a cyklistiku. S625X plně je slučitelný s všemi Polar cyklistickými senzory. Kombinování cyklistické rychlosti a kadence a snímače silového výkonu přispějí k lepšímu cross- sportovnímu zážitku než GPS, omezené pouze na informaci o rychlosti.
Čidlo S1 vypočítává délku kroku dle zrychlení a směru zrychleni nohy. Z toho vyplývá i jeho zaručená přesnost pouze pro aktivity, kde dochází k obdobnému pohybu nohy.
Některé GPS usnadňují navigaci v terénu. Proč není tato vlastnost vyžadována u S625X?
S625X byl navržen s tím, že 80% z běžců obecně běhává obvykle 3 – 5 stejných tras. Rychlost a měření vzdálenosti u S625X bude podporovat lidi, kteří chtějí sledovat rychlost a vzdálenost na těchto jim známých tratích. Navigační vlastnosti jsou nutné pro outdoor produkty, zatímco S625X je zaměřená na vybudování výkonu běžce a zlepšení jeho zážitku z aktivity.
Je čidlo rychlosti běhu S1 těžké? Čidlo má být pevně spojeno s botou, bez vlastního pohybu. S takto upevněným čidle po 100m nebudete čidlo na noze cítit. Čidlo je odolné proti vodě a proti nárazu. Čislo neomezuje Vaše pohodlí. Hmotnost čidla je z valné většiny dána hmotností baterie AAA v čidle. Čidlo nebude redukovat Váš výkon při běhu.
Jak je S625X přesný ? Obecně S625X je minimálně přesný na 97% a to dokonce bez kalibrování. Přesnost naroste na 99% s kalibrováním. V relativních podmínkách, tato přesnost je tak dobrá nebo lepší než přesnost poskytovaná GPS. Tento stupeň přesnosti je obecně daleko lépe pozorovatelný na běhátkách. Už jsi někdy jste slyšeli běžce stěžovat si že běhátko nebylo dost přesné pro jejich výcvikové účely?
Že to 625SX neumí to ví každý. Je to skvělá mašinka pro běžce nebo triatlonistu. Lyžař, inlajnista a další už mají smůlu protože ten snímač nefunguje tak jak má.
Tenhle text je typický PR – nevýhody soupeřicí technologie jsou zvýrazněny, naopak slabiny našeho výrobku jsou taktně zamlčeny. Nicméně ani v tomhle článku není nic o tom že by to Polar do budoucna neplánoval takže to nikdy co si psal je pořád dost silný slovo.
Já jsem se ptal proto, že mi to vadí při trénování skialpinismu. Nahoru do kopce jdu 2hod a dolů jedu několik minut. Při vyhodnocení je pak na grafu vztažena nadm. výška k časové ose a to je nesmysl. Na základě zjištěné vzdálenosti přes GPS přístroj by to bylo reálné. K tomu by už nebyl problém určení rychlosti.
Chtěl jsem jen zdůraznit, že:
Přijímače GPS jsou příliš těžké a vyžadují velké kapacity baterií. Přijímač GPS je složitější pro obsluhu, vyžadují umístění měřící jednotky na horní části těla
Samozřejmě, že by se mi taky líbilo GPS ale uznej: v lese GPS – nic moc nároky na baterky budou tak jako tak obrovský když si někdo kupuje Polar (soudě podle sebe) tak to nechce strkat do nabíječky a nesmí to být kravsky veliký
Nemyslim ze by se melo jednat o kravsky velke zarizeni (viz bluetoothove gps). Ja osobne bych taky uvital jak gps tak cidlo pro inline co se nabijeni tyka ,stejne neco porad dobíjim. Naopak ,stve mne vymeny system hr.pasu a nemoznost svepomocne vymeny baterii v hod. i cidlech Sice si taky myslim ,ze je dneska polar nejlepsi volba , ale jednooky mezi slepci kralem a dost mozna ze ho HAC s novym modelem trumfne. Dale urcite neni presnejsi nez GPS mozna tak na 3 Km. 1% z 3000m =30m cili zhruba presnost horsiho GPS (ovsem to ma tuto nepresnost stale) 1% z 50000m =500m! a to pri kalibraci ,1500m bez.
GPSka na in-line samozřejmě je a prodává se.
Kromě vlastních hodinek (z důvodu vodotěsnosti naprosto pochopitelně) jsou všechny ostatní výměnné doma svépomocí na koleně.
Jestli myslíš ten HAC4 Plus nebo 5 nabo jak ti je tak asi docela těžko. to tak možná ve variantě 57 ;-)
No po skusenosti s cidlem s tebou nemohu souhlasit. V servisu se chovaji uplne stejne ,jak u mobilu. Vlhkost v cidle a konec .
Pro doplnění rok stare čidlo zacalo blbnout (vynechavat). Po tel. konzultaci se servisem (byl jsem na dovolene) a precteni jak vymenit baterii jsem ji vymenil.Bohuzel jiz pri otevreni jsem zjistil ze je v nem 1 kapka vody a na chipu zeleny nadech signalizujici jeji nekale rejdy. I pres pokus vycistit kartackem a lihem se funkce nijak zasadne nezlepsila. Uz pri rozebirani jsem si vsiml ,ze plasty nesou stopy rucni upravy zabrouseni ( nejspise ve vyrobe pokus o srovnaní dosedacich ploch,stejne stopy nese i cervene tlacitko na hodinkach ). Neda se rici , ze by se moc snazili.
Takze se nadalo nic delat a po navratu jsem zamiril do servisu. Uz pred tim jsem v celku tusil jak to dopadne (trochu delam v oboru a reklamace mobilu s vniknutim vlhkosti jsou obecne zname). Reklamace probihala presne podle predpokladu. Pokud by chtel nekdo namitnout ,ze v CESKEM NAVODU se pise o ztrate zaruky pri otevreni cidla,tak se da namitnout pouze to , ze v dane chvily jsem na dovolene nemel navod po ruce.Servisak po telefonu me o teto skutecnosti tez neinformoval a na netu v anglickem navode v casti o vymene baterie v cidle se o zaruce nic take nepise. V druhe casti licitovani o zaruku (to se priznam jsem uz pomalu vnitrne penil,neb bylo jasne kam to smeruje) po vymene argumentu doslo ke zmene taktiky , ze vlastne cidlo nese stopy narazu (na spicce cidla sotva znatelne ryhy od magnetu). Vezmu-li v potaz cenu noveho cidla a cenu opravy vysel nejlepe nakup noveho cidla ,ovsem jinde (o 250kc levneji). Vzhledem k cene polaru bych cekal trochu odolnejsi konstrukci a lepsi zaruky. Cidlo 100% nebylo pod vodou,muselo se jednat bud o kondenzat ci vodu od deste,myti.
CO Z TOHO PLYNE NEMENIT SI BATERIE!!! SAM SYSTEM TO NEPREZIE
Jen pro zajímavost: v týdnu jsem dal několik jízd i s GPSkou ( Garmin GPSMAP 60CSx ) a výsledek? Na 171 km dlouhé trase se Polar od GPS lišil o 15 m ! U dalšík kratších okruhů ( 117km a 89 km ) jsem se lišil s Polarem od GPS o 25 a 35 metrů. Tvoje teorie s procenty je hezká ale asi to chce pečlivě změřit obvod kola (tzn. pod zátěží). Návod: změřit deset otáček kola co nejpřesněnji (např. pásmem) a správně zaokrouhlit pro cyclocomp. Běžecký senzor jsem proti GPS nezkoušel ale vím, že se mi uběhnuté trasy neliší od toho když je projedu na kole.
Predpokladdam ,ze jsi to jel na silnici.I tak je to pekny vykon.Ovsem ciste je to vysledek v ramci rozptylu statisticke chyby.Mam dojem ze ani dva vedle sebe jedouci jezdci s uplne stejne nastavenymi compy a stejnou konstantou a koly, nemeli by lepsi vysledek . Pochybuju ze jsi jel kontinualne porad rovne.Uz z principu neni mozne ,aby mereni bylo vzdy takhle presne . Bude zde zalezet na terenu ,pri MTB kole pada teorie na mereni zatizeneho kola.Traektorie kola v terenu neni rovna ,zvlaste do kopce je nekdy hodne klikata :-) ,nekdy clovek musi i TLACIT :-( (v te chvily je mereni vetsiny compu zatizeno dost velkou chybou).To plati castecne i pro GPS ,zde se bude chyba do mereni zanaset jinak . Pokud jedu s zenou (polar710,BC1200 a ja cateye mity2) lisime se -/+ o 250 m a ona vramci sveho kola o 50 metru. Takze podle me si pouze dokazal, ze za urcitych podminek se mereni magnetem muze pomerne dost blizit presnejsimu GPS mereni.Z toho plyne, ze je takove mereni pouzitelne pro 99.9% populace . Ne tak ovsem ruznym hracickum jako jsem ja ,jde o princip.
PS: ruznych zpusobu ja zanest chybu do mereni obou systemu by jsme nasli urcite dost ,ale je otazka u ktereho prevazi. Ja porad myslim ,ze je GPS presnejsi.
Určitě je GPS přesnější z principu toho jak to vyhodnocuje. Nesnažím se říct, že je Polar lepší. Je však lepší pro mne hračičku, protože se přesností blíží GPS (samozřejmě, že to bylo měřené na silnici – na druhou stranu starší GPS v lesnatém terénu by byla až k nepoužití), je to cyclocomp vč. cadence, běžecký comp, má to výšku, teplotu, HR. atd. A přitom to jsou stále jen hodinky, které nosím stále na ruce, které jsem vč. čidel už nedobíjel skoro 2 roky a to jsou každý den v permanenci. Dík za varování se servisem – sice šlapou čidla přesně ale při vybití baterie bych asi taky postupoval podle návodu a otevřel to sám.
A co tohle od konkurence
pcshop.pells.cz/sport/default.asp?mtc=0&cls=stoitem&stiid=730
Vždyť už se dělá tohle:
Dělá se i tohle:
Padaly tu požadavky na využití při jiných sportech.
Edge je ovšem krasavec ;-).