• navikin

    Viděli jste Hincapieho pád to teda musí být horor jet na kostkách plný kule bez řidítek!

    0 0
    • Meesha  

      fakt husty! Chudak! To je bezmoc ritit se po kostkach s riditkama v ruce kdyz sou ti uplne nahovno… To samy mel na kostkach na Vaclavaku – Bontrager krk asi moc vychytanej nema. Ikdyz Baky tvrdil, ze je to hlinik?!

      0 0
    • pelt  

      Nějaký link by nebyl?

      0 0
      • navikin  

        Teď se to stalo na cycling.tv při Paříž Roubaix – vytáhl při jízdě řidítka ze sloupku

        0 0
        • navikin  

          Tedy ještě upřesnění pro hnidopichy – v tom fofru nebylo vidět kde přesně ve spojení sloupek vidlice+předsta­vec+řidítka došlo k tomu rozpojení. Na výsledku to ovšem nic nezměnilo! I když biker Franta Šťastný (když ještě jezdil na kole) jel jednou část etapy (když mu uletěla řidítka) tak, že řídil drže se představce – jak brzdil volně plandající brzdou – to si z jeho bezvadný knihy už nepamatuji.

          0 0
        • peeet  

          Ty máš koupenej PREMIUM CHANEL??? jinde to neběží…

          0 0
    • St1c  

      teda ako pozeram na paris-roubaix bolo pouzitej hodne vela zaujimavej techniky, ci uz je to hincapieho ram s elastomerovym blokom alebo bonenova vidlica s ocelovym stlpikom.

      kazdpopadne najviac ma asi zaujalo toto: www.cyclingnews.com/…06/index.php?… alebo toto: www.cyclingnews.com/…06/index.php?…

      potom by som sa rad este spytal vseveducich:D preco niektori borci nepouzivaju vzdy tie najvyssie sady – napriklad som videl u hincapieho ze nemal dura-ace brzdy ale mal nejake predlzene brzdy ultegra kvoli tomu keby bolo blato alebo ballan nemal record dualy ale mal tieto chorusy:D www.cyclingnews.com/…06/index.php?…

      a este jedna otazocka.s cestakmi nemam moc skusenosti(jazdim len mtb ale cesta ma zaujima daleko viac:D) preco sa predstavec montuje takto? www.cyclingnews.com/…06/index.php?…

      a preco sa jednoducho ten stplik na vidlici neskrati ako je to na mtb(teda pokial nepouzijete mnoztvo podloziek). diiiik moc:D sportu zdar.

      0 0
      • Meesha  

        tu vidli asi rezat nechteli? Treba je to nejaka spesl vidle co tam byla jen na tenhle zavod a tak je asi skoda ji kvuli par gramum zkratit s tim, ze pak treba nepude pouzit na jinej ram, kde treba mohla byt predtim… Tak si to vysvetluju ja.

        0 0
      • rarášek1  

        Zacínováním drátů v křížení, získáš velmi tvrdý výplet, který je míň náchylný na rozhození. Pokud se ti podaří ale udělat osmicu, tak je to radost.

        0 0
      • orca  

        Dle mého vše nejvyšší (modelová řada) zákonitě nemusí být tím nejlepším . Nastupuje ergonometrie , a v neposlední řadě tento závod je silně specifický tím na jakém povrchu se jede .

        Velmi zajímavý článek třeba je o Sosenkovi jakej má neřešitelnej problém s délkou klik verzus sponzor a dodavatel komponentů v jedné osobě .( www.sosenka.cz/extra08-06.html ) A tak možná diktát sponzorů je někdy velmi silnej (časté technické defekti mladého Šimona) a opravdu málo kdo má šanci a sílu se mu vzepřít a udělat si kolo dle svého .

        0 0
    • Vrci  

      Podle téhle fotky to vypadá na prasklý krk vidlice – v přestavci ho zůstal kus s ježkem.

      www.ibike.cz/…20.14346.jpg

      0 0
      • mdk  

        prave proto jezdim mtb a neberu ohled na kazdy postrety gram

        0 0
        • Vrci  

          Proto jezdim na silnici a nemusim řešit tekoucí tlumiče, vakl ve vidlici, pískající kotouče …

          Teď vážně

          Trek neumí udělat celokarbonovou vidli, tak ztenčuje a ztenčuje hliníkové sloupky, aby se dostal na konkurence schopnou váhu a někde se holt stala chybička.

          0 0
          • error  

            je docela úsměvný, jak prohlásili, že kolo bylo ihned odesláno na rozbor a ta prokázala poškození po prvním pádu a proto mu to následně praskolo celý, radši bych kolo co je o pár gramů těžší, než se bát kdy mi to praskné, na druhou stranu, ale já nikdy nepojedu žádný z pro tour :-)

            0 0
            • orca  

              Ono je to děsně těžké – zvláště když jezdíš za peníze někoho jiného . Tím mislím sponzor materiálu . Prostě tady máš a jeď . Pokud se ti to nelíbí tak opusť stáj… Sponzor přinesl prachy a tak je pán. A pokud si někdo myslí že to tak nefunguje tak je na omylu … Někteří profi čeští cyklisté se potýkali či stále potýkají s podobnýma technickýma problémama a je to vcelku neřešitelné . Každej je rád za alspoň nějakého sponzora natož aby si vybíral. A tak jsou defekty pády a jiné vylomeniny… žel je to smutná realita…

              0 0
              • error  

                no právě, stačí se podívat třeba na sosnu a jeho problémy s klikama

                0 0
                • orca  

                  toho jsem mj. měl na mysli (viz o několik řádek vejš…)

                  0 0
          • J.A.V.  

            No když vážně tak sem ale nesmíš psát takovýhle věci :)

            Tak za prvé – Trek nedělá žádný vidlice ale používá Bontrager (což je samozřejmě stejnej vlastník). Za druhé – to že Bontrager používá i u top vidlic hliníkovej krk neznamená že neumí vyrobit celokarbonovou vidli. Technologicky je to stejně náročné vlepit tam místo hliníkové karbonovou trubku. Důvod bude jiný než že to neumí.

            No a podle zpráv na cyclingnews.com a jinde to bylo asi tak že Hincapie při tom prvním pádu ten krk načal a postupným natřásáním na dalších a dalších kostkách ho dorazil. Prý si dokonce stěžoval že řízení je nějak divné ještě před nájezdem to těch pro něj posledních kostek. Bohužel mechaničák byl daleko, nebo si řekli že to vymění za tím.

            0 0
            • Vrci  

              Nejde o to vlepit karbonovou trubku – to opravdu neni složitý, Ale udělat monocoque, bez váhového omezení a ještě třeba i ve verzi pro 1".

              0 0
              • orca  

                Pochybuji že zrovna TREK by něco neuměl spíše jde o to že to mělo asi svůj důvod proč je to tak vyrobené , kterému asi my plně nerozumíme…

                0 0
                • Vrci  

                  Důvod – dělá masovky, tak to potřebuje sekat jako baťa cvičky. Když se to dobře marketingově podá tak má hliníkový krk samé výhody: větší tuhost, větší bezpečnost, není nutné používat rozpěrky místo ježka.

                  0 0
                  • J.A.V.  

                    Já nevím. Třeba rám Madone mi přijde jako hodně luxusní masovka. Navíc je to taky monocoque a to asi ne špatnej když na tom pan Silnoruka vyhrál Tour. Myslím že zrovna on nebyl v situaci kdy by musel brát co mu pan sponzor hodil na stůl.

                    Jistý je, že ty vidlice nedělaj, otázka je, proč. Ale určitě to není proto že by to technologicky nezvládali nebo to neuměli navrhnout.

                    0 0
                    • Vrci  

                      Musel, nemusel. I když trek tvrdí, že se dá vyhrávat i na sériovém rámu, tak jel vždy na prototipu, který byl tak ideální, že ho pro příští TdF přepracovali. Mám ale takovej pocit, že by vyhrál i na mém kole, kdyby bylo menší. Schválně se koukni na foto – alu rám, ksiria, devítková dura – to mám srovnatelný nebo možná lepší kolo

                      Určitě zvládli, ale to co jim z toho vychází je asi podobný (váha, pohodlí nebo kdoví co) tomu hliníkovýmu při mnohem vyšší ceně, že se do toho nepouští.

                      0 0
                      • orca  

                        A nebo proč vyrábět něco co dělají jiní a lze to od nich odkoupit ? Dle mého dneska je cena fakt rozhodující a tak proč se pouštět do drahého vývoje když to lze přenechat někomu kdo to dělá a má úspěch. Kterej velkej výrobce nedělá „masovky“ z nich je živenej . těch pár kol co dělá pro závodníky by žádného výrobce neuživilo . Zvláště pokud ještě sponzoruje tak vlastně ty kola závodníkům poskytuje buď zdarma či za směšný paušál a jako protislužbu si vybírá tu reklamu že pán XY jezdí na jejich kole . A pán XY se na nás usmívá z plakátů v bikeshopech.

                        0 0
                        • J.A.V.  

                          Přesně, mohli by to v pohodě koupit jinde, nebo koupit licenci a nebo konstruktéra třeba od Eastonu. Celokarbonovou vidlici dělá spousta výrobců takže bych jí nepovažoval za nějakej velkej problém. A zrovna Trek bych nepodezíral ani z toho že nechce investovat do vývoje. Právě už jen to kompletní přepracování rámu pro Armstronga pro další Tour muselo stát neskutečný prachy. Třeba jen to testování časovkářský kozy v aero tunelu atd. I to že ten jeho rám vlastně nikdy asi nebyla sériovka ale v lepším případě se začal vyrábět až pak. Takovej prototip taky nebude laciná záležitost.

                          Mě šlo hlavně o to že Vrci nejdřív tvrdil že bude mluvit vážně a pak prohlásí takovou hovadinu že to neuměj vyrobit :-)

                          0 0
                          • Vrci  

                            Možná uměj, ale nechtěj i když nevidím logický důvod. Vzhledem k popularitě uhlí se pustily do klik, sedlovek, představce, beranů, ale do nejvíce namáhaných částí – krku vidlice, vrchního dílu sedlovky ne.

                            Připomíná mi to postup Ritchey, kteří taky tvrdili, že dělat sedlovky z karbonu nemá cenu a vliv na pohodlí je minimální a jakmile zvládli výrobu tak se WCS Carbon objevil.

                            0 0
                              • Vrci  

                                Tak jo umí, sipu si popel na hlavu, ale proč ji neprodávaj a proč na ní nejezdí ostatní z discovery alespoň letos? A proč na Madone SSL a SSLx montujou jen vidle Race X Lite a ne oficiální top Race XXX Lite? Asi jsou jen na oprovdu závodní nasazení 1 pád a vyměnit.

                                0 0
                                • orca  

                                  jestli se nemýlím tak třeba řidítka mají jasně v záruce napsáno pád = výměna … Jo jo karbon je dobrej ale děsně drahej díky výměnám po pádech.. a že těch není málo…

                                  0 0
    • Pebe  

      pěkná sbírka :-O www.cyclingnews.com/…06/index.php?…

      0 0
      • St1c  

        jo jo:D ale som pozeral hlavne autobus discovery, ti zrovna nevyzerali ze by mali problem so sponzormi:D tie ostatne busy mi potom pripadali poloprazdne:D

        0 0
        • error  

          docela mě překvapila fotka discovery aut, netušil jsem že i oni používaj octavky

          0 0
          • Meesha  

            od letoska. Loni meli jeste nadherny Subarka… Hodne tymu ma skodovky – je videt, ze prachy na Mercedesy a Audi uz asi moc nejsou a asi je to taky zbytecny.

            0 0
            • orca  

              Jen si přát aby Mladoboleslavská škodovka taky nějakej „odždibek“ sponzoringu nasypala i do české cyklistiky – začala ZM uvidíme jak to půjde dál…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.