foto - jaký objektiv s pevným ohniskem k tělu Canon?

50 nepřečtených
  • kolda

    obracím se s radou na místní foto mágy.

    před časem jsem koupil bazarovou zrcadlovku Canon 450 se seťákem,

    uvažuji o doplnění o nějaký světelný objektiv s pevným ohniskem – na focení doma v interiéru, kdy je často šero, ale chtěl bych to brát i ven.

    původně jsem uvažoval o http://www.megapixel.cz/…mm-f-1–4-usm , případně low cost verze 50/1,8

    ale docela mě zaujal i http://www.megapixel.cz/…-mm-f2–8-stm , zejména kompaktními rozměry, v recenzích vychvalují rychlé ostření a perfektní kresbu. nevýhoda je slabší světelnost.

    to 40 mm ohnisko mi připadne i ve spojeni s APS-C snímačem jako vhodnější na venkovní využití.

    nějaké praktické zkušenosti či fundované rady totálnímu foto amatérovi?

    Anketa: jaký objektiv?

    0x
    0%
    10x
    100%
    0x
    0%
    0 0
    • blaf  

      svetelnost 2.8 ti muze byt v interieru malo, mi teda obcas je, uvazoval bych svetelnost 1.8 a min

      50mm muze byt v interieru nekdy dlouha (i kdyz ja ji ted planuju), co tak znam lidi tak na cropu pouzivaji hodne ohnisko kolem 30mm, na FF je 50 ideal

      jeste bych mezi kandidaty zaradil Sigmu 50/1.4

      0 0
    • Deckard  

      Ani jeden z nich bych nebral.

      50mm F1.8 mám a je v interiéru na crop senzoru moc dlouhej, navíc v horších světelných podmínkách moc neostří.

      40mm F2.8 STM taky používám, je supr na výlety, takovej univerzál, všude se vejde. Bohužel ta světelnost už na interiér a šero taky nic moc.

      50mm F1.4 je kompromis, ale na crop zase moc dlouhej.

      Na crop tělo bych doporučil buď 28mm f1.8 (používám, krásně kreslí, je rychlej a na cropu je to poměrně pěknej portrétní objektiv.

      Nebo 35mm F2, ale s tím žádnou zkušenost nemám.

      Jinak Tebou zmiňované objektivy jsou na FF tělu v pohodě, ale s tím APS-C bych byl opatrnej, fakt to dost prodlužuje.

      0 0
      • Ruprt2  

        Je vidět, že víš co píšeš, a nepapouškuješ co se píše v recenzích poučkách a diskuzích.

        Se vším souhlas.

        0 0
        • jeffino  

          až na to, že každý kdo trošku fotí ví, že světelnost objektivu je určena na práci s hloubkou ostrosti, takže když budu chtít fotky od kraje do kraje ostrý tak je mi to k prdu v těch zhoršených světelných podmínkách:)

          btw: nejlepší pevný skla jsou palačinky od pentaxu.

          0 0
          • Deckard  

            ono tedy docela záleží, na čem budeš mít ten světelnej objektiv nasazený a za jakým účelem ho chceš. Při focení krajiny Ti to může být jedno. Když fotíš sport nebo akci, tak se mi dvě až tři clonový čísla navíc fakt hodí, protože mi to dá k dispozici dvakrát až čtyřikrát kratší časy.

            Jestli jsi zkoušel fotit sport v šeru a lezly ti při rozumném iso časy kolem 1/100, určitě bys byl rád za F1.8 sklo který ti umožní na plnou díru fotit třeba 1/400.

            Pokud jde o hloubku ostrosti, tam to záleží na použitém tělu a tím pádem velikosti sensoru. Na fullframe může mít objektiv s F1.8 na něco moc mělkou hloubku ostrosti. Na APS-C už to tak výrazné nebude. A na mikro systémech (Nikon 1) kde jsou malé senzory to už je téměř zanedbatelné, pokud nefotíš makro.

            Jo, trochu občas fotím :)

            0 0
            • jeffino  

              neznám moc sportovních fotografů, kteří fotí sport pevnou padesátkou:), ta světelnost je převážně o buketu, moc nechápu jakej má smysl fotit např. černocha v tunelu v nějaké akci, výsledek bude tak jako tak o ničem, mě v celku baví jak lidi řeší techniku, ale pak ty výsledky většinou neodpovídaj.

              já už dneska moc nefotím, dneska je každej fotograf:)

              0 0
              • Martin  

                technická – buket má víno :)

                jinak máš recht, dneska je fotograf každej, do má do ****** díru a prachy na foťák, je to strašná cochcárna a němělo by to tak bejt

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • jeffino  

                  tak bokeh noooo:), jsem začal trochu chlastat:)

                  0 0
                  • newbie  

                    :-) jooo, z chlastu s dobrým buketem si můžeš pořídit kvalitní bokeh… z toho horšího ale i DOF rovnou nule nafurt

                    0 0
                    • Martin  

                      jak ti bezďáci s fridexem

                      0 0
                    • jeffino  

                      zásadně piju jenom tatranskej čaj:)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
              • Georrge  

                a co kdyz nemam nejake extra fotograficke ambice, ale proste chcu mit technicky kvalitni fotky, protoze se mi to proste libi?:)

                0 0
                • jeffino  

                  tak to jde snad i bez pevné světelné padesátky:)

                  0 0
                  • Georrge  

                    to byla reakce na tu posledni vetu v tvojem prvnim odstavci :)

                    jinak s pevnou padesatkou si hraju casto, bavi me to. Ale spatne mi ostri na plne dire, devka.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
              • Deckard  

                no vidíš, já taky neznám žádné sportovní fotografy co fotí pevnou padesátkou. A o tom tu někdo psal, že to zmiňuješ ? Každopádně na F1.8 můžeš mít klidně 85mm pevné sklo, stejně tak 135mm na F2.0 a podobně. Když budeš chtít primárně fotit černochy v tunelu, asi by sis na to měl vzít pomocnej externě odpalovanej blesk, abys z toho něco dostal.

                Ale jen bumbej, ať si ten buket vychutnáš :)

                0 0
                • jeffino  

                  se mě zdá, že sis taky trošku cucnul…Když fotíš sport nebo akci…

                  0 0
      • kolda  

        mě se na tom pancake 40mm líbí ten kompaktní rozměr, na tahání po výletech mě přijde super. ale priorita bude asi světelnost na focení uvnitř.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • wong  

        35/2 mam ja a je to muj nejoblibenejsi objektiv na cropu. Prodal jsem i 50/1,8 (a to jsem mel mk1)

        Napis prosim jeste neco k te 40/2.8, na cestovani bych si jej chtel poridit.

        0 0
        • Deckard  

          Ta 40mm F2.8 je poměrně zvláštní kousek, na určité akce jsem ji měl jenom proto, že prostě zabrala nejméně místa a váhy z objektivů, co bych si mohl vzít sebou v odpovídajících ohniskách. Na FF tělo to je snad nejmenší sklo co se dá použít. Ostří poměrně rychle a přesně, je tichá a poměrně diskrétní. Takovej ten objektiv co na akci necháš kolovat kolem stolu, ať si každý něco cvakne. Lidi se toho nebojí tak jako kdybys jim půjčil FF s nasazenou půl tunou skla. Přistupují pak k focení skoro jako by měli v ruce kompakt a výsledkem jsou pěkné a akční snímky.

          Neřeším nějaké detaily kolem ostrosti, CA a podobně, u tohoto skla jsou cenné ty fotky, které se podaří udělat díky tomu, že je objektiv vždy k dispozici a udělá to co má.

          Canon 50mm F1.8 už jsem vzdal, ve spoustě situací prostě nezaostřil když to bylo potřeba.

          0 0
      • black.horse  

        Souhlasím, chvilku jsem si hrál s padesátkou na aps-c a do interiéru je to spíše delší, ale zase na ven to bylo super. Rozhodoval bych se tedy dle preferencí vlastností mezi 28 f1,8 nebo 50 f1,4.

        PS. jelikož interiéry nefotím vůbec, tak jako pevné sklo jsem skončil u 100/F2,8 makro detaily si rád cvaknu a venku mi ta stovka celkem vystačí i když potřebuju něco s malou HO, ale je to s tak dlouhým ohniskem už velkej kompromis a na klasické portréty spíš nicmoc:-(

        0 0
    • Sidewinder  

      Padesatka /1,8 ma pomale a nepresne ostreni, coz je u foceni s malou hloubkou ostrosti docela prusvih. 50/1,4 je na tom o dost lepe, ale i zde jsou casto problemy s front-back focusem, ktere se pri foceni na plnne otevrenou clonu zvyrazni.

      Pokud to ma byt doplnek k setovemu objektivu 18–55mm, tak bych doporucil EF-S 60mm/2,8 USM Macro. Na venkovni foceni je diky makro-schopnostem uplne skvely a v interieru se svetelnost da dohnat zvysenim citlivosti snimace.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Danikklotz  

      Nemám zkušenosti s Canonem, ale na Sony jsem měl nejradši na cropu (1,5) 35/1,8, proto se přikláním k variantě, co navrhují ostatní. 50mm je fakt už maly tele na cropu.Ted mam m4/3 (crop 2) a fotím nejradši 20mm/f1,8.

      D

      0 0
    • Marskatin  

      Co jsou předpokládané interiéry? Pod tím se může skrývat průměrný panelákový byt, stejně jako kostel nebo tovární hala. Od toho se pak dost může lišit ohnisko.

      Popravdě řečeno, pokud jsi to ještě nezkoušel, nemusí být od věci si něco takového půjčit a zkusit. Můžeš si tak ušetřit i případné zklamání.

      Je pěkné, že se dostaneš díky cloně na zajímavou kombinaci času a citlivosi, ale přesto nemusí být výsledky naplnit očekávání.

      Kresba na plnou díru není taková , jako zacloněná o 2–3 clony, kde obvykle bývá nejlepší. Hloubka ostrosti není na plnou díru moc velká a nemusí se do ní vlézt chyba autofocusu, zvlášť když je málo světla a scéna nekontrastní. Takže výsledkem pa mohou být správně naexponované snímky na kterých není nic ostrého nebo aspon ne to, co bys chtěl.

      Paradoxně, tak můžeš dosáhnout lepších výsledku se seťákem při cloně 3,5 a vyšší citlivosti.

      Vždy je velká pomoc je tělo, které dovolí vyšší ISO s rozumným šumem, a dovolí trochu zaclonit, či použít časy, které nejsou na hranici pro udržení z ruky.

      0 0
      • z18xe  

        +1 hurá, někdo to napsal místo mě.. :D

        0 0
      • oldak  

        +1 Má pravdu ten chlapec… mám 50/1,8 a interier rod. domu a hlavně kvůli světelnosti, ale je poměrně „dlouhej“. v paneláku si to ani nedovedu představit ( nic proti ale přece jen velikosti místností .. ). stejně aby fotky byly ostřejší musíš clonit.. min o dvě čísla..

        0 0
        • Daf  

          Jestli netiskneš fotky větší jak A4, tak tě lehce měkčí kresba nemusí trápit.

          0 0
          • pepino  

            No to je slovo do pranice, kdo zde fotky vůbec tiskne a to vetší, než A4.

            0 0
            • Daf  

              Další věc k zamyšlení je jak bude vypadat měká fotka na clonu 1.4 při ISO 800 vs. přicloněný, nebo objektiv se světelností 2.8 který má sice špičkovou ostrost ale nezbývá než nastavit ISO 3200. Navíc se světelnějším sklem ve „tmě“ spolehlivěji funguje AF.

              0 0
              • pepino  

                A kdo při sledování Rembrandtovy Noční hlídky leze s nosem a lupou na malbě a hledá, kde nechal mistr chlup ze štětce:) prostě tyhle technický nesmysly, kde působení fotografie ztrácí smyl a všichni hledají šum, neostrost a nevímco je k smíchu. Dnešním low end foťákem a low end objektivem se dají dělat super fotky, o kterých se před desetiletími nesnilo. Ale dnes se řeší technické pčoviny.

                0 0
      • JDF  

        Jak u ktereho skla je ten rozdil v kresbe poznat.

        U 1,8 skel souhlas – tam se vyplati clonit minimalne o dva kroky dal.

        Ja treba fotim nejradeji pokud mi to situace i ve dne umoznuje, na 1,4 (plnou diru) a chrochtam si (Nikkor 35mm f/1.4 AF-S).

        Samozrejme, kazdy objektiv ma svou nejlepsi ostrost pri nejake clone, ale clonit u svetelneho objektivu na dejme tomu f/2.8 a dal mi prijde ujete.

        0 0
        • JDF  

          A to jeste s klidem muzu dodat, ze i zvetseniny fotek tistene na platnech vypadaji perfektne.

          Nektere z ukazek jsou prave s 35/1,4 na plnou diru.

          http://www.facebook.com/media/set/…

          0 0
        • Marskatin  

          Já neprotestuji, já upozornil na možné nechtěné vystřízlivění.

          2,8 bývají už většinou docela dobré na plnou díru, na clonění na víc než 4 už moc nepřináší.

          1,4–1,8 u nich většinou 2–3 clony přinášejí znatelné zlepšení. Ale vždy je nutno brát v úvahu konkrétní objektiv, konkrétního výrobce, některé se povedly více, některé méně a to i v rámci jednoho typu.

          Záleží taky na vkusu každého soudruha. K této problematice se dá přistoupit tolika způsoby, že bychom si mohli o tom psát celé dny. Bližší záměry zatím autor vlákna nesdělil, tak je to jako námět k úvahám. A zase někdo je spokojen s kresbou seťáku, někdo ji považuje za tragickou. Dnes je snadné, kdeco zkoumat na úrovní pixelů. Až je to pro mnohé důležitější než fotka sama. Pokud by třeba měl být výstup fotka 10×15 zase to dává všemu jiný rozměr…atd. atd.

          • Pokud ti ostří objektiv dobře, super, jsi šťastný muž. Pokud ne, paktak z clony 1,4 moc radosti mít nebudeš.
          • Světelné objektivy 1,2–1,8 (většinou) silně měknou na plnou díru kekrajům. Pokud jsou kinofilmové, tak využíváš na APS-C opticky lepšístřed. Záleží, jak velká bude výsledná fotka.
          • Měknutí kresby ke kraji ti zase může/nemusí vadit podle toho cofotíš. Pokud třeba portrét tak tam jsou rohy stejně mimo hloubku ostrosti aje to fuk. Pokud něco rovinného od kraje do kraje, tak ti to vadípodstatně více.
          • ostrost není jediná, i když často upřednostňovaná, vlastnostobjektivu. Pro někoho je třeba důležitý přenos kontrastu a bokeh.
          • A na plno díru taky může překvapit barevná aberace. Měl jsem50/1,7 na pentaxu a hrálo to všemi barvami. Fakt je, že fotka musí býthodně velká (tj. na monitoru je to většinou daleko horší než na papíře)a projevuje se to, hlavně na černobílých zkušebních obrazcích, větvíchproti nebi, ale taky docela dobře při focení interiéru na okenníchrámech(když je venku o hodně jasněji než uvnitř, tak nějak na hranicipřepalu).
          0 0
          • JDF  

            Aberace je spolecny jmenovatel vsech svetelnych objektivu, to souhlas.

            Ostreni je rychle, nicmene 70–200/2,8 mi prijde rychlejsi. Ono to bude do jiste miry dano tim, ze AF pracuje se znatelne mensi hloubkou ostrosti.

            Fotim na FF, na APS-C byl objektiv o neco horsi (D300 VS D700 – dano tim, ze oba fotaky maji stejny pocet mpx pri jinem rozmeru cipu).

            Jako vseobecne u Nikona bych bez vahani doporucil 35/1,8 – sklo v pomeru cena vykon naprosto perfektni. Prece jen, cenovy rozdil 1,4 verze je dost propastny.

            Jinak se ale povedla Sigma 35/1,4 – ta v urcitych ohledech trumfla i Nikkor pri polovicni cene. :)

            0 0
            • Deckard  

              S tou 70–200 F2.8 už nás to zaválo trochu mimo původní zadání, málokdo by chtěl tahat dvoukilové železářství jen tak na kolo nebo na lyže. Samozřejmě sklo je to pěkné, ale na podobné akce jsem spíš bral 70–200 F4, to už se tolik nepronese.

              Ale jsem rád, žes zmínil Sigmu 35mm F1.4 – to je krásný kousek a na APS-C zcela dokonalý foťák na pařby a portréty. Kdysi jsem s ní pár akcí fotil a vždy to dopadlo luxusně, ačkoliv na F1.4 je kresba měkčí. Každopádně ze zmiňovaných objektivů kolem 30–50mm je jednoznačně nejdražší. Kdybych fotil primárně APS-C, určitě bych ji znovu zkusil.

              0 0
      • kolda  

        tvl, píšu interér doma. ty bydlíš v kostele nebo tovární hale???

        0 0
    • pstasek  

      Na interiér typu pokoj je lepší, než řešit objektiv, externí blesk, kterej můžeš odrazit o cokoliv. Máš tak s sebou dost světla a můžeš se kreativně vyřádit. Odrazová destička dodá jiskru do očí, pomocné světlo pro autofocus umožní zaostřit.

      0 0
    • kolda  

      tak díky všem za podněty, ideální asi bude půjčit a vyzkoušet.

      docela mě nalákala i ta 28/1,8.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.