Ahoj, potřeboval bych malou rychlou radu, prosím pěkně.
Chci koupit na svojeho 26 remedyho 2013 vidlici a planuju koupit bazarovou 27,5 vidli. Je to v pohode? Tam by nemel byt zadny problem, pokud to chapu spravne? Diky predem za odpoved
Ahoj, potřeboval bych malou rychlou radu, prosím pěkně.
Chci koupit na svojeho 26 remedyho 2013 vidlici a planuju koupit bazarovou 27,5 vidli. Je to v pohode? Tam by nemel byt zadny problem, pokud to chapu spravne? Diky predem za odpoved
rozdíl je v podstatě jen o ca 15mm vyšší zástavbová výška při stejném zdvihu u 650B vidle pokud s tím nemáš problém pak ji tam klidně dej
Díky. Zástavbová výška je vzdálenost osa-k tomu mostku?
A nekdo zas rekne, ze to je brutalni rozdil. Nerikam ze ja, ale urcite se nekdo najde, a nekdo to podle me i vopravdu pozna :)
Hehe, jediny co ja poznam je to, kdyz uz je to moc dole a zacnou me bolet zada :D
jj, taky jsem si rikal, jestli to poznam, ale to bych musel mit dve stejny vidle a to nemam, takze jsem poznal prd:)
osa vidle spodek hlavového složení, prostě se ti zvedne předek o 15mm
Chápu, díky za odpověď.
mam to tak a v pohode… Ber to tak, ze je to jakobys mel vidli s cca 1,5cm vyssim zdvihem… Nejakejm ramum to dokonce prospeje:)
U Foxu je rozdiel vzdialenosti A2C iba cca 10mm. Na starých 26" Foxkách sa síce udávalo AC2 470–471mm, ale ja som na mojich vždy namerala 475mm. Súčasná Fox 27,5" má vzdialenosť A2C 485mm. O 10mm vyššia vidla zmenší hlavový uhol o cca 0,5° – 0,6° v závislosti na dåžke rozvoru kol. Taktiež sa ti zvýši stred BB o cca 3–4mm.
zrovna u Foxe to bylo loni katalogově 16mm
10mm je to u RS
je potřeba vycházet z tabulkových hodnot, protože realita je u každé vidle trochu jiná výrobce uvádí toleranci +/-5%
Tak. Hodně orientační je to hlavně u vidlí s pružinovou negativkou. Tam potom záleží kolik kdo fouká a kolik vidle vyjede/zajede.
Davide, veď som to napísala. Katalogově to vôbec nesedí a v skutočnosti som na dvoch rozdielnych Fox vidliciach namerala rozdiel A2C iba 10mm.
Fox ma pruzinovou negativku takze zalezi na tlaku pri jakem to meris
A pri akom sa to má merať, aby to sedelo? ;)
pri takovem aby sedel zdvih, pak bude sedet i katalogova zastavbova vyska
Davide, veď zmenou tlaku vo vidlici predsa nemeníš jej výšku A2C. Aspoň ja nič také pri fúkaní nepozorujem. To sa dalo iba ak si mohol zvlášť fúkať aj negatívnu komoru (dual air).
samo menis, tlakem vzhuchu stlacujes pruzinovou negativku
záleží jak v které vidlici. při zachování poměru tlaku pozitivní a negativní pružiny (at už vzduchové nebo kovové) se výška zdvihu nemění, pokud dojde k změně poměru tak ano. což u foxe zákonitě musí když negativka se jakxi upravovat nedá.
S dovolením se připojím. Chtěl bych na své 26" kolo vidli na pevnou osu za obstojný peníz (což je ale oříšek). Momentálně mám 120mm RST.
Chápu-li to správně, v podstatě by stačilo vyměnit současnou 26" vidli RST (120mm) za 27,5" Raidona/Epicona (100mm) a zdvih by zůstal de facto stejný… Nebo se pletu?
Potřebuješ znát Axle to crown (A-C) vzdálenost (střed osy kola od vrchu korunky), a tu plus mínus (1cm) dodržet při výměně vidlice. Pokud nedodržiš, tak se ti změní geometrie kola. Každý výrobce a vidle mají jiné A-C. Zdvih se samozřejmě změní, ze 120mm na 100mm.
zase tak moc to A-C nelítá, ale když si to ověří není na škodu
jinak +/- odpovídá opravdu 26" 120mm vidle / 100mm 650B vidlici (5mm bych neřešil)
Klidně bych tu 27,5" zvednul na 110mm, houby zle.
Díky. S tím zdvihem je mi to jasný…
Pokud vymenis 120 za 100 tak zdvih tezko zustane stejny, vyska mozna ano.
ok, moje blbost – nevím, nad čím jsem přemýšlel, na mysli jsem měl geometrii…