Někdo mi radil technický benzín, mě se to nezdá, co tam lijete vy? Díkes
Někdo mi radil technický benzín, mě se to nezdá, co tam lijete vy? Díkes
Cyklostar
benzin by te umele hmote asi neudelal moc dobre…;)
libi se mi jak na B-F nekteri radi a nic o tom nevi :-) do pracky retezu pouzivam benzin od nepameti (nerikam, ze to je nejlepsi, ale retez vycissti dokonale) a zadne mycce nikdy nevadil :-))))
tak pokud to mas vyzkouseny… ja bych se bal, ze benzin tu umelou hmotu rozlepta. btw. vsimni si slova asi ;)
jestli se nemýlím tak benzín se leje do plastových kanystrů :-)
mas pravdu. nejspis sem napsal blbost :). ale ve spojeni benzin+umela hmota si vzpomenu, jak kamarad dostaval benzinem pryc zbytky po nalepce z lyzarske helmy a helmu poleptal…
benzin by umelu hmotu leptat nemal-samozrejme zalezi od chemickeho zlozenia tej umeliny.necistil tu helmu skor nahodou perchloretylenom(trichlor ludovo:D)?ten lepta vacsinu umelin nadherne:D
Spis bych se priklonil k acetonu ten je dost agresivni k umelym hmotam.
Potvrzuju… Řazení sežere za pár minut:))
Polyetylén – PE neodolává benzínu pouze částečně, jinak vpodstatě všechny technické termoplasty jsou benzínu odolné. Že by nějaký plast ale benzín přímo rozpouštěl se říci nedá. Jedině, že by ten benzín obsahoval toluen, který se tam přidává pro zvýšení oktanového čísla – to pak možné je.
zas taková blbost to není, nějaký tenký plasty (např. kelímek od jogurtu) dokáže benzín rozpustit naprosto dokonale
to nesmí být kosmické materiály od soudruhů z ndr, ty rozpustí i čaj :D
cyklostar, pak to jenonm spláchnu vodou a je hotovo a neškodí to přírodě, narozdíl od benzínu
Zkus cyklostar vylejt do trávy…
ale přijde mi to šetrnější, než benzín
:-D
Yes
ja tam lejem cyklostar, ale dlho to s tým trvá, lebo používam hustý olej na reťaz odolnú voči vode a ťažkým klimatickým podmienkam a tudiž aj proti cyklostaru :-) tiež som rozmýšlal nad tým technickým benzínom, ale ten hnusný smrad sa mi moc fetovať nechce, kamarat používa obyčajnú jar, akurát jej minie na jedno poriadne očistenie dosť vela, asi štvť litra :-(
Bych zkusil toluen, mozna to bube po chvily pouzivani prijemny?:-)
Toluenové rozpouštědlo a čistič používám, ale pračka to asi nevydrží :-) (nikdy sem ten bazmek neměl), každopádně pračka není potřeba.
Saponát, nebo pomůže i voda s citrónem.
Arvu, ale fakt to používám jen minumálně, protože to přírodě vážně neprospívá:-)
Petrolej, nafta je lepší, ale smrdí a žena by to nezkousla. Nic lepšího asi není, protože petrolej, nebo nafta mají báječnou schopnost vlézt do malých mezer a rozpouštět. Teď už ale nemyju, jenom utřu pořádně (toaletní papír je prima) a pak znovu namažu. myju jenom když je tam hodně písku a pořád to skřípe.
NAFTA. Jedine neafta neni nic lepsiho, teda kdyz nestaci jenom hadr a je potreba to fakt umyt. Pak je ale potreba pozit vzdy nakej saponat!
ono tě to stejně za chvíli přestane bavit…
Benzín pračce řetězu neublíží, ale ředidlo by snad mohlo.
riedidlom cistit retaz ??? si si isty ??
Leju tam benzin, nikdy nic nepoleptal a to ho pouzivam uz asi 5 let. cyklostar je sice mozna setrnejsi k prirode, ale ja si pouzity benzin davam do sklenicky, v ty se bordel uaszuje ke dnu a kdyz jsi trochu opatrnej a sikovnej, zezhora se da vzdycky odlit cisty benzin na umyti. No a kdyz je uz moc spinavej, odnesu ho do sbernyho dvora, mam to kousek za barakem, tam at si s tim poradi:-)
ve sbernem dvore to pouzijou k podpaleni starych pneumatik :)
Podle me je nejlepsi pracka rychlospojka, stary bidon a jak pise P@vel nize, lampovy olej-petrolej je gut
(datum, vim, ale neodolal jsem:)
Já mám dobrou zkušenost s lampovým olejem.Rozpustí tuhou špínu,vyplaví prach a písek a úplně neodmastí řetěz.Přitom cena za litr je asi 50–60 Kč.
Naftu, po umyti nechat ustat, kal sedne na dno. To „cisty“ seberes a pouzijes znova. Bordel slijes do flasky od oleje a nechas ve sbernym dvore, nebo jinak ekologicky zlikvidujes.
retez neperu, myslim ze to je zbytecny. je to asi neco jako calgon do normalni pracky, za to co do toho narves penez bys mel pracku (prevody, retez) novou
No pracka stala 200,mam ji 5 let,a plechovka benzinu za 40Kacek mi vydrzi na rok, to zas tolik penez neni. Nerikam ze to prodlouzi vydrz retezu o 50%, ale o neco dyl vydrzi, zvlast kdyz jezdis v bahne a marastu, a toho je ted na jare vsude dost.. A hlavne – cistej retez beha tak krasne potichu.. :-) Jasne, kdybych mel zahradu a hadici, tak asi jen nastrikam cyklostar a oplachnu, ale v panelaku je pracka asi nejlespi reseni.
ok, mozna to neni tak drahy, ale ja to proste nepouzivam a ani nechci, retez procistim WDeckem a pak kdyz to otru hadrem tak to namazu olejickem.
nejde ani o cenu pryčky, benzínu nebo řetězu, ale až ti špinavy řetěz ojede celou kazetu a předni taliře a budeš je muset měnit tak se pěkně prohneš
no tak prohnul bych se akorat za ten prevodnik, ale za kazetu moc ne÷P
Podle Tveho kola soudim, ze se asi nebrodis bahnem nekde po poli, takze to vazne nemas zapotrebi a WD bohate staci:-)
ups omyl÷))) Uz mam na kole zpatky Tiogy a sem celkem casto celej zadelanej od bahna÷) a kolo taky, vcera sem mel zadelany kolo tak ze byly i draty obaleny bahnem÷)
jedině čistý benzín – dokonale vyčistí a to okamžitě – pračku nerozleptá – zkoušel jsem i naftu ale nebylo to ono- nějak dýl to trvalo a stejně to tak pěkně nevyčistilo
klasicky benzin z benzinky. drzim ho v 2 litrove lahvi. ale kdyby to slisel bursik, asi by ze me zezelenal :-)
Rozpojim retez-naliju do misky tech. benzin-kartacekem ocistim-nasadim retez-namazu a muzu vyrazit.
opravdu to tak děláš? :-O
Nic. Driv jsem tam lil nejakej zelenej odmastovac Pedros, pak jsem ji chvili pouzival bez niceho, jenom na odstraneni nejvetsiho bordelu a nakonec me prestalo bavit i to a pouzivam jenom hadr. Zadnej rozdil v zivotnosti retezu a kazet jsem nezaznamenal.
Obdobná zkušenost – ze začátku jsem řetěz pucoval v pračce (v petroleji, benzínu, Jaru), teď na to ale kašlu. Když je řetěz špinavý, tak jej protáhnu pračkou – ale nasucho. Tím z něj dostanu svinčík, pak řetěz promáznu (koupil jsem si nějaké mazivo ve spreji na řetězy terénních motorek), trošku projedu, utřu – a hotovo. S tím, že špinavý řetěz více ojíždí pastorky a převodníky, lze souhlasit, ale když bych řetěz doma perfektně vypral a vyčistil, tak při prvním průjezdu blátem, potokem či nějakým jiným bordelem mám stejně řetěz zase špinavý a to hlavně zvenku – tudíž se pastorky a převodníky ojíždějí stejně, jako bych řetěz nečistil vůbec. Jak říká klasik – špína časem opadá sama.
Pouzivam petrolej, ale moc casto retez neperu, pacto na doporuceni Shimana je nejlepsi udrzba retez otrit hadrem a znovu namazat......
Kdybych byl výrobcem řetězů, kazet a převodníků, tak ti doporučím úplně to samé. Je totiž potřeba všechny komponenty co nejdříve opotřebovat, aby se musely koupit nové a nové a nové… :))
Já používám biodegradable citrus degreaser – vždycky jednou za dva roky si dovezu flašku za deset dolarů z Ameriky (ale asi se to dá sehnat i tady) a vystačí mi to. Jsou to fakt destilovaný citrusový šlupky, krásně to voní, má to rozpouštěcí schopnost vyšší než cokoliv na bázi ropnejch derivátů (teď možná kecám, nějaká taková věta, srovnávající schopnosti citrusovýho degreaseru s jinejma rozpouštědlama tam je, ale přesně si to nepamatuju), ale hlavně to fakticky perfektně funguje.
bio ravu a podobny biologicky odbouratelny rozpoustedla… navic o delam u mamky na zahrade a kdyby ji slezl travnik tak me zastreli:-D kupoje vetsinou 1,5l lahev kolem 50kc
Sem ho včera vypral v pračce technickým benálem, nemá chybu, benzín nechám v misce odpařit a ten sajrajt pak vyhazuju s miskou u pumpy.
je mi lito plytvat cas na neco tak zbytecneho jako je cisteni retezu benzinem a podobne.
ja ho utru, namazu a zase utru. trva to 3 minuty, nic nesmrdi, nic nemusim likvidovat, pracku na retez nepotrebuju a retez mi vydrzi plus minus stejne.
Cyklostar s vodou. Prodlouží to životnost jak řetězu, tak kazety. Biku zdar.
o kolik?
Netvrdím že to jsou tisíce km, ale ju.
nu
no já jsem (z nedostatku benzínu a absenci pračky) na jednu babskou radu zkusil řetěž hodin do PETky s trochou pracího prášku a fakt to celkem jako nouzovka funguje :D
no já jsem (z nedostatku benzínu a absenci pračky) na jednu babskou radu zkusil řetěž hodin do PETky s trochou pracího prášku a fakt to celkem jako nouzovka funguje :D
sakra… omlouvám se za zdvojení…
technicky benzin, s PVC zadny problem, leju to i do pet lahve, zrovna vcera
Pouzival jsem nejakej saponat co byl zrovna doma k dispozici – neredenej, pak jsem to ale musel proplachnout vodou, coz me nebavilo, ted uz asi rok pouzivam uspesne rozpustenej prasek na prani ve vode a funguje to dobre. Zpocatku jsem pouzival tech.benzin, pracku to nenicilo ale nebavilo me ten pouzitej skladovat a pak se ho setrne zbavovat. Pracku mam cca 4 roky.
zbavuju se rychle nikoli setrne ta troska:)
Pracku teda nemam ale na cisteni retezu pouzivam Milit (cistic motoru) lze koupit na benzince-nastrikam necham pusobit-oplachnu hadici, podotykam ze vse na travniku kterymu to nevadi.
Cyklostar a když nemám tak technickej benzin. Pračce benzin nevadí, ale vzhledem k tomu, že je potřeba to potom někam vylít (zpravidla na trávu nebo do kanálu) tak používám radši cyklostar (připadá mi to jak menší svinstvo).
hodně lidí tu říká cyklostar
v jaké koncentraci? prostě hrknete do nějaké nádoby třeba 2dcl a v tom to čistíte? anebo to zředíte vodou?
a jak je to s JARem? taky naředit?
benzin
jo děkuju, takovýchto odpovědí sem tu totiž četl málo v tomto threadu…
No tak JAR je naprd a cyklostar bych pro ucinek neredil, benzin je sichr.
někdo zas psal že radši nafta než benzin … benzin neředit?
Benzin neredit, jestli benzin/nafta…to uz je celkem fuck.
Benzin ředit. Čím?
teplou vodou ? zeby ?
Můžu? Vykašli se na Cyklostar.
Řetěz projeď hadrem, namaž a přebytek maziva opět projetím hadrem odstraň.
Když už moc chci, shodím řetěz do sklenky od kafe s techbenzinem, techlihem nebo naftou, zavřu a chvilku třepu. Většinou si u toho zapálím. Vytáhnu, projedu hadrem, blýská se jak psovi koule. Tohle tak dvakrát ročně – stejně je to zbytečné.
Hele dovolím si nesouhlasit,pračka řetězu je fajn bez sundavání a když přijedeš z písku nebo bahna ,prostě z něj jednoduše za 2 minuty schodíš tu brusnou pastu,takže to není naprd.Pak to přestříknu teflonem a je zas klid a ševel.
taky sem to tak dělal .. stříkal cyklostar při protáčení, nechal skapat, pak otřel .. zvenku to šlo, ale uvnitř článků byl sajrajt, kterej se pak lepil na kazetu, kladky, zasíral to dál .. tak sem chtěl právě něco, co to hodí do pucu a pak to máznu olejem
Já benzin mix co liju do motorovky aby to nebylo tak suchý.
ja naftu, na rozdil od beneli i maze…
A co myslíš že dělá mix? víš koli točí profi Huska ? :-)
Klasické ředidlo do barvy z práce. Jednou jsem nalil sudové nitro a už nee,rozleptalo to část pračky.
Ruskiij standart
Naftu.
..a na co pračku řetězu?…tu sem zahodil už někdy minulou……válku…
Místo pračky používám sklínku od okurek(720ml) s technickým benzínem.
já s tim jednou třepal tak urputně, až jí lítající řetěz rozbil na střepy :D
diesel ;)
Rychlospojka + plastová flaška od mlíka s širokým hrdlem + zelená Arva = ***** na pračku!
Tak když použiješ mazadlo a ne mastidlo, tak se můžeš ****** i na flašku s arvou…;-)
Na tvoji radu jsem ten olej koupil (hned po tom, co jsem omylem koupil Chain Lube, kdyby měl někdo zájem, rád mu to velké balení prodám za poloviční cenu) a musím potvrdit, že není vůbec špatný.
Jasně:)
Když použiješ ten správný
tak není na 150km v jakémkoli prostředí co řešit. Hlavně na kolo je třeba ho správně aplikovat, už jsem to tady xkrát popisoval jak.
Těch 600ml mi stačí na několik let…
Používám ho všude na bajku, kde se něco tře a následně rádo vrže: zámek sedlovky, rychloupínáky, páky brzd atd.
nejsi Ty pánbičkář? Mazat si rychloupínáky… se možná naučím i modlit. Nehledě na to, co ten sajrajt k sobě přitáhne sajrajtu.. Dnes se maže keramikou, ta vydrží jednou tolik a nelepí
Zkoušel jsi ten zmiňovaný Bel Ray, že píšeš něco o přitahování sajrajtu? :)
nezkoušel, mám za to, že co je pro motorky, není pro bicykly :)
jednou to je ve spreji, takže potopa
No a co?:)
Brzdovka je taky v plechovce a liješ to do brzd z plechovky?
Jestli tě zajímá jak se s tím dělá, tak si najdi příslušné vlákno o mazání řetězu…
takže ten sprej nastříkáš do nějakého kapátka nebo stříkačky a pak to nanášíš? :) To by mě i zajímalo, prosím odkaz, pročítat tuny vláken o mazání se mi zrovna časově moc nehodí, děkuju
Přesně tak, do stříkačky a kapat na jednotlivé články.
Taky by neměl být problém vystříkat to do nějaké nádoby a pak to do té stříkačky nabírat z ní.
Jednou v životě jsem navázal keramikou a ten bordel potom to jsem ještě neviděl – po 50 km řetěz i pastorky úplně černé.
Podobné problémy jako: černý chroustající řetěz plný písku, černá kazeta a převodníky + šaltr atd. + ruce + hadry už dávno neznám…
Vím, že se s tím tady opakuju, ale vždycky když tady čtu všechny ty flašky, nafty, benzíny, pračky a za dvě vyjížďky stejnej bordel všude, tak mi to nedá, páč je mi těch lidí líto a životní prostředí dostává taky na prdel…
Víme, víme.
Mám to v plánu, ale mám doma ještě docela dost vosku a s tím jsme docela spokojený, hlavně na silničce to vydrží i přes 250km a to mi vyhovuje.
a není to černé jen vyplavený bordel z předchozího mazání? Mě přijde, že ano, protože když to po té první vyjížďce utřu, tak je na dlouho klid
Z nového odmaštěného řetězu? Nemyslím…
..takže šmír… To je známka toho, že to maže :)
Nikdy jsem nový řetěz neodmašťoval a starý po vyprání v petroleji vždyky vyluzoval nějakou chvíli černotu, ale tak to jsem neřešil, po vyjížďce utřel a na dalších pět vyjížděk byl klid
A je to použitelné přímo jak to je ve spreji.
Jedna věc je tu číst, jak tu kde kdo čistí pračkou, v láhvích a pod. To je první ztráta času.
Ale to kapání ručně na každý článek, to je z mojeho pohledu další ztráta času.
S GT85 + hadr, systémem otřít a stříknout sprejem (20s úsilí maximálně) funguje bez problémů mnoho let.
Tak kdyby pro stejnou metodu byl o trochu lepší, tak bych taky klidně zkusil. GT85 je ok pro mě ve všem až na ne zrovna excelentní výdrž. Na dlouhé trasy už to na konci není úplně ono.
S GT-85 nemám srovnání, ale lepí to bordel míň než červený Finish Line. Kapání článek po článku bych taky mohl ohrát, takže jsem se zaučil a stříkám to přímo z láhve :)
Žádné sprejování (to by byla zbytečně spotřeba o 50% větší a rozptyl) ani kapání adresně na váleček(to by trvalo dlouho a drbačka).
Jednoduše si stříkneš do 10ky stříkačky bez pístu tak 1,5ml maziva, dáš palec ze zadu na válec a jehlou(zelenou) přejedeš po řetězu. Stisk palce uvolníš když to teče málo. Jako s normálním mastným olejem na řetěz, a stejně to i trvá. Nakonec
zbylé mazivo použiji na spd, šaltr atd.
Do stříkačky stříknu trochu čistidla na kotouč, nasadím píst a
prostříknu do hadru. Tím je připraveno na příště. Tak jednou za tři vyjížky po 30–40km to dělám…
Doba tak do 2min i s 2× utřením řetězu, před a po.
Spotřebu a rozptyl použitím spreje jsem nikdy neřešil. Rozptyl řeší hadr ať to necáká kam nemá.
A u řetězu se držím zásady, že hlavní je mazat co nejméně, životnost řetězu snižuje bordel, který se lepí kvůli většímu namazání. Samotné namazání má vliv naprosto minimální, takže jde jen o to, aby nebyl příliš hlasitý.
Jedno balení GT85 mi vydrží strašně dlouho, takže spotřebu kvůli použití spreje neřeším a řešit nehodlám.
Zkusit bych ho tedy někdy mohl.
Já hadr a rozptyl neřeším. Nepotřebuji naimpregnovat celý řetěz. Jehlou přejedu po válečkách a mazivo samo zavzlíná do oka článku v dostatečném množství. Hlavní je, že tam nepustí žádný bordel a je nelepivé. Nakonec protáhnu řetěz hadrem.
Jinak kvalitní namazání řetězu podle mně má vliv na spoustu věcí: mažu 1× za tři vyjížďky, není všechno černé při kontaktu či servisu, dobra fce. převodů, jakékoliv počasí, nulové vrzání, výdrž řetězu atd.
Tak kapu to stříkačkou (návod od tebe) , ale že by to nebylo po 500 km černý (za tu dobu mazáno cca 4×) , to bych netvrdil. Bordel to nechytá.
černý to může být … od špíny, která venku je… rozhodně ji to nelepí…
Teď si tu procházím starší objednávky a já ho snad dokonce i zkoušel, to je tedy pameť. Jsem nějak myslel, že to bylo ještě něco jiného.
A jestli to je tedy to samé, tak se ukázalo, že to není sprej. Tedy, že to není natlakované žádným plynem, ale stříkání je mechanické. A to je pak na aplikaci opruz.
Je to skutečně tak, že ten co používáš není natlakovaný plynem jako GT85 (tedy stříká to souvisle pořád samo)?
Je to normální natlakovaný sprej.
Kdybys měl cestu do Brna, tak ti to rád ukážu..:)
Tak jsem se na to šel pořádně podívat a mám tu totiž dvě různé pixly. Ta první není natlakovaný sprej a je to ještě něco jiného a ta druhá (ten spráný) je natlakovaný sprej.
Tak bych to taky mohl konečně vyzkoušet :-)
Používám výhradně řetězy SH HG93. Když je nový, položím na hadr a z obou stran nastříkám sprejem na brzdy. Pak protahnu hadrem. Tím částečně odstraním tu origo konzervační sračku.
Pak jedna vyjížďka, po ní otřu znovu ten lep z řetězu a poprvé nanesu BEL RAY.
Řekl bych, že vliv na životnost je tak +15–20%, ale není to pro mně až tak důležité, tak to moc nesleduji. Orientačně z 1000km na 1200km , ..jezdím 90% v terénu.
Kdysi jsem jedno období se staral přehnaně o řetěz, který byl neustále úplně čistý a namazaný.
Oproti metodě GT85 + hadr a co nejméně mazat a kašlat na to nebyl poznatelný vůbec žádný rozdíl v životnosti.
O životnost mi ale vůbec nejde, na tu si nemůžu opravdu stěžovat. U hg94 jsem si teď už jistý, že dám více než 5tis. km (při včasné výměně řetězu). Ještě mi pár kilometrů do 5tis. chybí, ale už málo a k výměně ještě daleko.
Pračku nepoužívám, ale čistím petrolejem (ten se sníženou čadivostí).
Do flašky, protřepat, nemíchat, hadrem otřít, namazat (Muc-Off). Otázka deseti minut. Pak ho jen uložím do pytlíku (namazanej), a když měním řetěz (točím 2–3 dokola), jen ho lehce promažu a otřu.