seřízení konusů u nových nábojů

42 nepřečtených
  • Mofo

    Zdravím, nechal sem si vyplést rezervní kola na bika na nabojích Deore, resp. Deore LX, tak se chci zeptat, jestli bych měl trochu povolit konusy. Někde sem slyšel, že z výroby bývají Shimano náboje přetažené, možná i málo namazané, je to skutečně tak?

    0 0
    • Daf  

      Osicka se musi tocit zlehka bez zadrhavani. Pokud nejde radeji to posteluj.

      0 0
    • Matts.  

      Tak sa mi zdá, že sa pýtaš len preto, aby si sa niečo spýtal. Odkiaľ máme vedieť, ako máš naštelované kónusy? Takéto niečo sa môže opýtať len človek, ktorý o bicykli zatiaľ len počul a nie taký ako ty, čo si necháš spraviť náhradné kolesá.

      0 0
      • Mofo  

        cool reakce, fakt že jo, teď sem si fakt uvědomil, že sem kolo nikdx neviděl ani na něm nejel, je to tak, jenom sem o něm slyšel… :-)

        0 0
    • Honza z H  

      U nového kola jenom zkontroluju, jestli jsou utažené kónusy. Rozebírat nový náboj je mi líto. Pokud vyloženě nezadrhává, tak ani neseřizuju. Po 1000 km si to trochu sedne a pak má smysl to seřídit. Vazelínu měním na začátku sezony (když to stihnu :-) A při seřízení tam nechávám malinkou vůli, která zmizí po dotažení rychloupínáku­. Stačí?

      0 0
    • karel III  

      Sundej prachovky náboj musí jít protáčet hladce s min. vůlí (ta se vymezí upnutím rychloupínákem). Pokud to bude natěsno a ještě to dotáhneš odejdou konusy mnohem rychleji. Mě se vyplatilo náboj rozebrat vyměnit kuličky za lepší nebo alespoň přeměřit mikrometrem, jestli není nějaká zmetek, znovu namazat seřídít a řádně dotáhnout kontramatice proti komusu. Po ujetí asi 500km znovu trochu zmenšit vůli pokud se zvětšila. Náboje od sh. jsou seřízený jak májový počasí pro jistotu je lepší seřízení udělat.

      0 0
      • mountaineer  

        A kde se daji koupit kulicky na vymenu?A kolik tak stoji?

        0 0
        • karel III  

          V prodejne ZVL nebo SKF

          0 0
          • Thapsus  

            V Praze jsem kuličky i konusy kupoval v prodejně na Jiřího z poděbrad. Konus stojí myslím 99 Kč/kus, sada kuliček o něco méně.

            0 0
            • karel III  

              Pokud chci mít jistotu kvality beru je přímo v prodejně výrobce ZVL nebo dovozce SKF v cykloprodejně nevíš jakou kvalitu kupuješ. (Jakej žluťák to co nejlacinějc vyrobil)

              0 0
            • Vilém  

              Original Sh konusy stoji od 55 do 90 Kc.Kulicky maji samostatne ve vetsine kseftu.Prinejhorsim jdou pouzit kulicky z venecku,ale bach,byvaji v nich rozdilne prumery (tim myslim v radu tisicin mm)Naby az po Deore byvaji vetsinou pretazeny.Od LX vys to byva OK.Osa musi mit lehkou vuli,upinak to trosku stiskne.

              0 0
        • va-bo  

          Koukni na Bike4u (Bárta).

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • ruinin  

      Ohledně konusů bych se chtěl zeptat, co si mám myslet o servise – neptejte se, proč tam chodím, je to hrozně blízko bydliště, ale co mi ten člověk většinou říká, mi hlava nebere – takže zaprvé – na kole, který má najeto asi 1000 km a je rok starý, mám trochu vůli u předního konusovýho náboje. Místo aby mi to za pajsku seřídil, tak mě s tím posílá na reklamaci… Já se ptám – copak nemůže mít náboj po roce ježdění, 1000 km trochu vůli?? To jednak. Za druhé mu povídám: Oni to neuznaj, mohl byste mi to seřídit? On že nechce mít problémy a práci odmítá odbýt a že se to musí celý rozebrat a namazat, jinak to dělat nebude. Takže se chci zeptat, jestli jsem mimo já nebo on. Samozřejmě jsem ochoten se tomu servisu v budoucnu obloukem vyhnout, i když je nejblíž… Já teda co jsem kde vyčetl, i když je to jen čtení bez zkušeností, tak mi teda logicky vychází, že pokud náboj konusovej chodí hladce, stačí ho občas seřídit a nemusí se hned rozebírat.

      0 0
      • obda  

        Hlavně rozebrat, vyčistit, namazat a seřídit konusový náboj je práce na 15 minut max, a jde to i rychleji Jinak samo, seřídit jde i bez namazání. Popřípadě se stačí mrknout, zda je potřeba vyčistit. Pokud ne, domazání a seřízení je hned. Ale třeba to servisák nerad dělá, co já vím.

        0 0
        • ruinin  

          Tak on to asi chce udělat pořádně a současně si chce i trochu víc vydělat, tak já mu to teda asi svěřím… aspoň uvnitř uvidí, jestli je tam bordel nebo ne.

          0 0
          • pepek  

            Asi bych to řešil podle vlákna: Záhadná vůle v předním náboji

            0 0
      • platypus  

        Zas na druhou stranu se mu nedivím, za pajcku se drbat s konusama, kdysi jsem dával do servisu seřídit konusy plus vycentrovaní špic, stálo to třistapade a po měsíci ježdění jsem byl zase tam než jsem tam šel, prostě blbost, buďto si vyměnit a seřídit konusy sám, servisák ti většinou vyplete celý kolo, ňáký látání no nevím…

        0 0
        • ruinin  

          Zas na druhou stranu v několika obchodech mi to udělali na počkání loni, několikrát, ale tento rok maj všude hrozně moc zakázek.

          0 0
          • platypus  

            Já už bych nikam nechodil že potřebuju dotáhnout konusy, todle si radši udělám sám a když jsou záplety už jetý tak koupím nový, nebudu to nechávat přeplítat.

            0 0
      • DaD  

        Že se objeví malá vůle po nějaké době používání je obvyklé. Jinak Shimano náboje jsou z výroby většinou přetažené a u levných kol je proto velmi často povoluji. Když nezadrhávají tak alespoň dost „zrní“ a když se upne náboj do vidlice, tak se to ještě zhorší. Na náboji proto nechávám malinkou vůli, která zmizí právě utažením rychloupínáku.

        Pokud je mechanik puntíčkář tak se mu vůbec nedivím, že to chce celé rozhodit a udělat načisto. Levnější kónusové náboje od Shimana mají mizerné utěsnění a voda se tam dostane velmi často. Vyšší řady jsou na tom o dost lépe, ale stejně chce to chce velmi kvalitní vazelínu, která si s vodou poradí a nepustí ji na kuličky.

        0 0
        • ruinin  

          No ono je to o to komplikovanější že to je nějakej no name náboj u spešlu a je to dráhový kolo, takže tam není rychloupínák, ale obyč matice. Te´d mi kamarád ve zprávě vysvětluje, jak to maj servisy těžký a že maj všude plno a všude je otravujou lidi s kravinama, ale co mám teda dělat, když budu potřebovat tenhle náboj třeba jednou za dva měsíce seřídit a pořád budu muset řešit, že s tím někoho jako otravuju, to je trochu celý na hlavu. Ne každej si seřizuje náboje sám.

          0 0
          • platypus  

            Dyť na tom není nic těžkého, akorát je to drbačka aby to bylo přitáhlý akorát, potřebuješ klíč na konusy, je užší než klasickej klíč a normální klíč na kontramatku, to že je na konci ruchloupínak nebo matka je jedno bych řek.

            0 0
            • Singlespeed  

              Je tam rozdíl v seřízení náboje. Když je rychloupínák, nechává se v ose náboje právě ta malá vůle, která utažením RU zmizí. Náboj s maticemi se seřizuje vždy nadoraz bez vůle, neboť utažení matic nemá na konusy žádný vliv.

              0 0
              • platypus  

                Aha dík za vysvětlení, jsem to vždycky ňák zmastil, jsem donedávna nevěděl že aji v délce rychloupínáku může být rozdíl, jsem vypodložkovával aby zadní kolo drželo a přitom stačil vyměnit RU, hehe. Radši jezdím než servisuju a snažím se tyhle věci řešit přes zimu.

                0 0
              • kyl  

                To bych netvrdil.

                0 0
                • gerrard  

                  Si predstav jake je tam pusobeni sil a pak si reknes takove to aha. :)

                  0 0
          • Vrci  

            Seřízení kónusů není raketová věda

            https://www.parktool.com/…d-adjustment#…

            0 0
            • ruinin  

              No asi je to lehčí než vyměnit některý pláště. To jo, ale pokud to budu řešit jednou za rok, tak už to je asi lepší nechat vyčistit a namazat a seřídit, pokud bych tam měl vůli co měsíc, tak si to radši budu seřizovat pravidelně sám a jednou za čas to nechám vyčistit a namazat.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.