jízda podle tepáku - no nevím, nevím

122 nepřečtených
  • Mofo

    Zdravím, letos sem se rozhodle jezdit podle tepáku, byl sem na testech v Casri, kde mi určili prahy, takže mi už nic nebránilo jezdit podle tepu. Na spinneru to ještě celkem šlo (i když ta intenzita v oblasti základní vytrvalosti mi přišla nějaká slabá), ale teď na kole to už fakt nedávám, když jedu po silnici a snažím se jet v oblasti základní vytrvalosti, jedu jak šnek a předjíždí mě úplně každý, kdo má v tu dobu stejnou cestu jako já (skládačky, liberty apod.) Navíc každý menší kopeček s tepovkou docela solidně zamává, takže udržet to rozmezí je v kopci prakticky nemožné. Říkám si, jestli mám ty prahy určené správně… Co teda dělám špatně???

    0 0
    • Peslezedirou  

      Jezdíš podle tepáku, to děláš špatně. Nutí tě někdo? Jezdi jak se ti chce a kam se ti chce. Teda pokud nemáš ambice na bednu........

      0 0
      • Martinkaa  

        Moje rec :-).

        0 0
      • zirecek  

        Co je špatného, že jezdí podle tepáku a nemusí být na bedně. Když ho to baví, proč ne? Myslím, že tepy i styl jízdy z počátku OK, chce to čas. Může si pak stoupnout třeba na bednu ze sádroše, ať má Díropes klid, :-))).

        0 0
        • Peslezedirou  

          Když by ho bavilo podle tepáku jezdit tak ať jezdí. Očividně ho to ale nebájo, kapišto přerostlej Plantážníku?

          0 0
        • Peslezedirou  

          Tepák zase nezavrhuju, dokážu si ho třeba představit na dovolená někde v horách. Z nadšení se odpálit první den a pak se unavený další dva dny trápit. Tož tak, někdo vdolky…

          0 0
    • sadre  

      Zdarek,to jde jenom o zacatek.Casem zjistis,ze se tep usadi a useky ktere ted jezdis treba hodinu budes jezdit stale rychleji a na stejne TF jako kdyz jsi zacinal.Ale zese ten tep neber vazne,nejlepsi zazitek z kola je,kdyz jedes podle pocitu?)

      0 0
    • luke777  

      nevim ja jezdim pro zabavu na bedne stat nikdy nebudu tak toneresim neni nadto vyslapat kopec s vypoulenyma ocima mzitkama pred ocima:)) nebo rovince jet co to da::))) proste pianko

      0 0
    • orca  

      Neboj budeš se velmi rychle zlepšovat .. A bez základu nic nepostavíš. A pokud se ti nechce jezdit s tepákem tak náhražka ti může bejt jezdit „na nos“ . Co udejcháš nosem to je jistě na vytrvalost…A kopce logicky sem nepatří tam to prakticky každému vylétne…

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Bych jako alergik brzo dojezdil. Kdyz jedu proti vetru, tak muj nos funguje jako fixirka.

        0 0
      • Mamut  

        Ked som mal 15, tak po problemoch pri behu, ked som dychal ustami som sa naucil skoro vsetko udychat nosom. do 85% maximalky urcite, pravdepodobne aj do par % viac. (taktiez som k tomu dobre vybaveny).

        jistě na vytrvalost az take iste to teda nie je.

        0 0
      • Pavlis  

        To myslis nadech i vydech nosem? To bych se na nos asi ani nerozjel:)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • orca  

          tak tak je to asi nejjednodušší jak udržet tep v mezích . Snažím se většinu cesty jet na nos . pokud to porovnáš s tepákem zhruba to odpovídá …

          0 0
          • Pavlis  

            Tak to ti fandim, ale ja asi budu muset porid tepak, protoze pres tu svou ucpavku nad pusou nic nevyfoukam.

            0 0
    • Honzas  

      jsem mel uplne stejnej pocit, kdyz jsem jel parkrat po Stechovicky tam a zpatky. Nebavilo mne to, ambice nemam, tak jsem se na to vysral a jezdim prasarny, ktery mne bavej. A tepak radsi nechavam doma, pac mam strach, ze by to nerozdejchal;-)

      0 0
    • Krutor  

      Mno, já sem si taky předloni koupil tepák, pod dojmem blížící se čtyřicítky a osobní ambice zajet si nějakej 100 km maraton (a ne jen „blbejch“ 55). Naznal sem, že tepák mi pomůže. Došel jsem ke stejnýmu zjištění jako ty: v pásmu se udržím jenom na rovinkách, každej malej kopeček vyleze do anaerobního pásma. V terénu se to nedá hlídat ani náhodou. Takže to ve finále dopadlo tak, že si ho beru jednou za čas, když jedu jednu ze 3 vhodných tras v okolí, abych se jako že hlídal. Jenže stejně cítím zhruba, kdy lezu mimo pásmo, skoro na to nepotřebuju pípátko :-). ¡Část funkcí ani nevyužiju. Závěr: málo využitá hračka, spíš zbytečná, protože ne nějaký systematický trénink, kde by se dal tepák využít víc, není čas.

      Tak mě při těch řádcích napadá – mám Sigmu PC 14, ještě rok v záruce, pokud by ji někdo chtěl, ozvěte se.

      0 0
    • RomanH  

      Podobne zkusenosti. Tepak si beru jen na zavody, abych neprepalil a nedostal krece. Jakmile pozoruji, ze jedu nad 170 tepu, snazim se zpomalit. Od te doby krece zmizely.

      0 0
    • lubos  

      Nic .. to je dobry. Jezdi zakladni vytrvalost 2–3 tydny, 2–3hodiny denne, sem tam den pauzu. A pak zacni pridavat. Ono velice brzdy prijde zlepseni, neboj :)

      0 0
      • Mofo  

        když sem se bavil s MUDr. Vojěchovským, tak říkal, že není jezdit monotónní zátěž, že by se měla postupně zvyšovat, cca po dvaceti minutách. Dost dobře tomu nerozumím, pokud budu zátěž zvyšovat, za chvíli budu jezdit pět hodin denně… Rozuměl bych tomu v případě, že bych jel tzv. schody (2–2,5–3), pak pauza, zase schody a třeba po pěti opakováních bych jezdil 2,25 – 2,75 – 3,25 atd.

        0 0
        • pepino  

          Já jezdím podle řeky. A schody jen dolu:-)

          0 0
        • lubos  

          Jo, to taky. Ale uplne zakladni vytrvalost , alespon dva tydny ne. Ale jinak … nejsi zavodnik, kasli na takovehle trenovani . Proste jenom pravidelne jezdi, zlehka, kdyz se ti bude chtit, tak jezdi rychle, ale ne moc dlouho, jezdi pro radost. Pokud to presvihnes, a budou te bolet nebo palit nohy, tak si po vyjizdke dej gel (treba ten Penco), kvuli regeneraci, a tak. Rozhodne Ti nedoporucuji se jakkoliv stresovat treninkem. Stres jednak spatne ovlivnuje jezdeni vytrvalosti a jednak se podepise na celkove psychike cloveka. Ne hned, ale casem jo. Vytrvalost prijde casem tak jako tak, podstatne je pravidelne jezdit. A kolo te musi bavit.

          0 0
    • Daník  

      a v jakém rozmezí tepů ti to vychází, ta oblast základní vytrvalosti??

      0 0
      • Mofo  

        120–145

        0 0
        • Daník  

          To přeci není problém jet po rovině 30km/h, tak bych to s těmi Libertami neviděl tak černě.Já jezdím většinou s tepákem, ale ne podle tepáku. Prostě jedu co cítíma koukám, jak na tom jsem. Do kopce se pak trochu krotím, když se začnu hnát přes 170, abych se mi neuvařil motor:)

          0 0
          • Mofo  

            to bylo myšleno obrazně… prostě si mě dával skoro každý :-)

            0 0
            • Mamut  

              No proste si chcipak :-) Ale ked budes takto pomaly jazdit 2 mesiace, tak uz ich das v pohode a na tych istych tepoch

              0 0
          • lubos  

            Tak jezdi takhle dal. Casem zjistis, ze stejne rychle jedes na nizsim tepu.

            0 0
    • Beeda  

      To je uplne normal, je potreba si uvedomit, ze zakladni vytvalost se trenuje v radu mesicu, kapacitne v radu letech a ne po trech vyjizdkach. Takze trpelivost. Proto me taky nehecuje, kdyz trenuju vytvalost, ze me nekdo predjizi ale s maximalkou:-) A myslim, ze kdys zdas treba 3.4.3h po sobednech, ze se ti ten tep snizi, pripadne pojedes rychleji na same tepech:-)) B.

      0 0
      • jecnak  

        Jj presne, navic dodam, ze je potreba si take poradne odpocinout mezi jizdami a dobre se vyspat. To je take nedilna cast treninku.

        Dobry je taky nedivat se na tepak jako na nejakou protivnou krabicku, ale spis jako na cast sebe sama – jako kdyby ti na riditkach tepalo srdce. Pak uz jen zkoumat, kdy jak a proc, delat si denik a tak. Jde totiz o to, ze kazdy clovek je uplne jiny a nekde neco napsanyho jak trenovat je uplne k nicemu, kdyz si to clovek neprizpusobi pro sebe.

        0 0
        • zirecek  

          Můžeš se, prosím, podělit o tvůj přístup? Myslím, jen napsat váhu, výšku, kolik tvoje tělo potřebuje spát, aby to další den bylo ono, kolik dní v týdnu jedeš. Vím, že je každý trochu odlišný mechanizmus, k tomu spánku mě to zajímá. Díky.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ze se do toho vtirnu… moje telo vzdycky potrebuje tak o 2–4 hodiny vic nez melo.

            0 0
          • jecnak  

            bajk.cz/web/gfx/­download/tom/tem­p/polar04_2006­.jpg

            Jenze nic neni idealni – tohle je asi to nejlepsi ceho muzu pri praci doshanout aniz bych neco nebo nekoho zanedbaval.

            0 0
            • zirecek  

              Díky. Ten Ještěd, síla. Váha? Jaké máš zkušenosti se spánkem v průběhu týdne. Kolik min. při tvých těl. dispozicích? Spávám málo, přemýšlím, jestli nebude lepší, ubrat na tréninku a přidat spánku.

              0 0
              • jecnak  

                Mam 75kg, pres leto spis 73. Naspim co jde, ale ideal pro me je tak 7–8 hodin.

                Dalsi vec a rekl bych, ze dela hodne je psychika. Treba pokud me neco zere, tak je to blby. Trenovani to zas tak nevadi (spis se tim uklidnuju), ale na zavodech je to v haji.

                Celkove musim rict, ze trenovani pres tyden je pro me spis takova dusevni relaxace, jelikoz jezdim pres tyden sam, nezastavuju, s nikym se nebavim, nic nemusim poslouchat, co potrebuju to si promyslim, vecer po praci uz je vsude takovej klidek, nikde zadny auta, proste pohoda.

                0 0
                • zirecek  

                  Podobný pocit uvolnění, relaxace jsem měl zima-jaro, když jsem občas vyrážel za tmy. Lidé zalezlí doma díky zimě. Jezdím na psychiku, někdy mi naštvanost pomůže, kolem se uklidním.

                  0 0
            • Pavlis  

              A to i ty stokilometrove trasy jezdis (prepokladam) po silnici na bajku? To se tak trapis naschval nebo mas neco proti silnicce?:)

              0 0
              • jecnak  

                Mam zimaka na slickovejch plastich – co odpadlo ze zavodaka. No a silnicka je v planu, protoze me hoblovani asfaltu opravdu chytlo.

                0 0
                • jecnak  

                  Viz nase biky.

                  0 0
                  • Pavlis  

                    Prave, ze jsem koukal a silnicka nikde, ale toho zimaka na slikach jsem prehlid. Ale i tak, tahat se s takovou vahou a odporem na takove dalky…No hlavne ze te to bavi:)

                    0 0
                • rasto  

                  tak to jsme no tom podobne!! taky zimak taky na slickach. a pristi sezonu se mozna zaradime mezi ziletkare :-)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Akorat kdyz vidim nektery ty silnice, tak si rikam, ze stejne asi budu jezdit z vetsi casti na zimaku – ted jsem tam dal jeste odpruzenou vidli a celkem si chrochtam.

                    0 0
                    • rasto  

                      no to je fakt, taky silnicare lituju :-) ale do 1 mesice bude snad 80% der zaplatovanych… (silnicari se docela chlapi :-)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Jj. je to hrozne prima, kdyz misto doliku je boule. To se hned jinak jede. A ve Strednich Cechach to prej stihnou uz tesne pred zacatkem zimy. Kdyz nedojdou driv penize.

                        0 0
                        • pegal  

                          tak ty uz dosli pac silnicari byli prekvapeny velice ze snih zasypal jim silnice ..

                          0 0
        • McBlacky  

          jj naposled jsem jen koukal jak jdou pomalu tepy dolů až mě to zarazilo a za cca 5–10 minut jsem dostal hlaďák jako kráva, že jsem musel dát 20pauzu a sežrat co se dalo. mám radši tepák než tacháč a na fullu vozím jenom tepák

          0 0
        • grafik  

          j presne, navic dodam, ze je potreba si take poradne odpocinout mezi jizdami a dobre se vyspat. To je take nedilna cast treninku. a nezapomenout hlavne chodit do prace na 7, v 17 doma, po praci posekat travu, zajet do obchodu a jestli bude cas tak hura na bika, vecer dodelat soukrome resty – to je panove trenink, celej den litam v tepech 140 … a na rady jak si udelat cas na trening jsem uz alergickej vic nez na seno :)

          0 0
    • McBlacky  

      až najedeš pár tisíc tak si to sedne a budeš mít opačnej problém, jak se dostat na intervalovou TF na rovince :)

      0 0
      • jecnak  

        Tenhle problem je ale spis psychicky (cti lenost), protoze clovek vi jak to boli…

        0 0
      • fousek  

        hehe, toho bych se nebal:-)

        0 0
      • Pavlis  

        Ehm, povez prosim neznalemu, co to je intervalova tepovka?

        0 0
        • McBlacky  

          to je rozmezí TF kdy jezdíš intervaly (krátká intenzivní zátěž ) rozlišuje se několik typů: intenzivní vytrvalost, prahová intenzita, max intenzita. asi jich bude i víc liší se samozřejmě právě rozmezím TF kde se musíš pohybovat, zpravidla je ten interval menší než 10 tepů takže bez tepáku skoro bez šance a bez vyšetření laktátu taky :) např: AP 158 ANP 178 potom int. vytrvalost 163–175 prahová int 175–181 max intenzita 178-max

          0 0
          • Pavlis  

            Dik za objasneni. Koukam, ale ze to je uz vyssi divci a zatim nic pro me, kdyz nemam jeste ani zakladni vytrvalost:)

            0 0
    • MartinXC  

      Tepák si beru, když jedu se skupinkou, abych měl výmluvu, proč jsem pořád pozadu, že jo ;-)

      0 0
    • ddd - andy  

      A o tom to je! Poku mas napsanej trenink od nekoho kdo tomu rozumi, tak kdyz mas napsano jet 130tepu tak jet 130tepu a ne 150 i kdyz na to mas a ikdyz te predjizdi baba s nusi.. Do kopce jet proste pomalinku v sede na lehky prevody a proste ty tepy udrzet – pak to k necemu vede. A nemyslet si, ze kdyz pojedu vic bude to lespi trenink jak tepove, tak hodinove.. ;-)

      0 0
      • Tesi  

        he, he, já mám tepák na to, aby mě ukazoval kolik kalorií jsem spálil, a tudíž o kolik víc toho můžu sežrat až se dostanu zase ke korytu, ne ale teď vážně, vloni jse, podle něj jezdil a měl problémy se udržet na nízkejch frekvencích a dnes (letos) mám opět potíže, ale opačný a to vyjet z nízkejch do vysokejch. Vloni jsem dal maximálku 185 a letos ani boha.(je mi 45 a 130kg):-)

        0 0
        • pegal  

          .. to ja jdu klidne i pres 200 ..

          0 0
          • Tesi  

            no jasně, dyť seš mladíček, kolik ti dělá tvá teoretická maximálka, a kolik realita?

            0 0
            • Santus  

              ja mam mit podle teorie asi 180tepu a realita je 200, dost velkej rozptyl, je videt ze ten vzorecek je hoooodne orientacni.:-)

              0 0
            • pegal  

              .. podle vzorce mam 198 a realita nevim me to meri jen do 199 pak uz se tam objevi jenom tri carky .. :)

              0 0
            • martt  

              Konecne tu vidim okrem mna dalsieho poriadneho chlapa :-) Ale k veci, ja mam maximalku okolo 195, som v Tvojom veku, sice trocha lahsi ale asi o dost mensi.

              0 0
              • Tesi  

                Z toho si nic nedělej, to já mám problémy i s hadrama, kupodivu, ač tady patří k bontonu pomlouvat pellsácký věci, tak mě se osvědčily (teda hadry), dokonce mě i ušili zimní kalhoty a skoro stihli termín (na rozdíl od jinejch).

                0 0
                • ddd - andy  

                  Guth Jarkovsky ani Pells by nemeli radost – tohle do bontonu nepatri.. ;-)

                  0 0
      • Santus  

        ddd-andy: to moc rad slysim, taky se tak snazim jezdit jak pises, ale byl sem castecne zvyklanej kamosama, kteri uz jezdi dloho silnicku a jejich pristup k treninku je takovej jak si poradne nehrabnou, nejlepe v kopcich a neprijedou domu v mrakotach, tak to neni zadnej trenink. Tento rok chteji jet se mnou i nejaky MTB zavod, tak jsem zvedavej jakej trenikovej pristup vyhraje, doufam ze ten tvuj-muj:-)

        0 0
        • orca  

          Se nediv tví kámoši mají najeto už ten základ tak už jen pilujou třeba kopce :-)) těch nikdy není dost…

          0 0
    • enjoy  

      ja jezdim podle toho,jak mi tepe v usich..:-)) ale myslim,ze je to krajne neucinny:-)

      0 0
      • Manas  

        A kdyz ti v usich huci a mzitky pred ocima, to je akorat, ne ? :-)

        0 0
        • enjoy  

          no:-),mam potom takovej dobrej pocit.ne ze jsem to prezil:-D,ale ze uz jsem nemohl udelat vic:-)

          0 0
    • Frankie  

      Asi zopakuju, co uz tu nekdo napsal, ale je to otazku casu, vetsina asi mela s tepakem podobnou prvni zkusenost.

      Tepak pouzivam ani ne rok, a kdyz ted jedu od nas pres Vyton do Stechovic, nahoru do kopce a zpet a drzim to na hranici aerobniho a anaerobniho pasma (30–35km/h – nejsem zadnej zavodnik :)), tak se urcite neflakam. Zvlast pri tom vetru, co byl vcera :))

      FV

      0 0
    • Daf  

      Nevim kdy jsi byl na testech, ale pokud v zime tak ted na jare muzes mit prahy jinak. Tohle je uplne beznej problem zacinajicich cyklistu. Proste telo neumi vyuzivat energii z tuku. Takze se to musi naucit a to jinak nez treningem pod AP nejde. Pokud nemas na kolo dost casu a jezdis jen o vikendech tak to jde opravdu tezko. Kdyz budes kolu venovat vic cca. 4× tydne po 3h uvidis ze ty tepy casem tak rychle nahoru nepolezou a zacnes se pomerne rychle zlepsovat. Vykony pujdou nahoru na obou prazich a kamaradum budes davat na prdel :)))

      0 0
    • yakub  

      já mam teď zase problém opačného rázu – nemůžu dostat tepy vůbec nahoru… Prostě maximálku mám normálně na 195 a teď se nemůžu ani v nejukrutnějšim kopci dostat přes 165 :o( Spurtuju jak blázen a nejdu přes 165/min… Jsem z toho fakt pěkně v prdeli, navíc mě strašně bolej nohy a v prudkejch kopcích, který jsem dřív v pohodě vyjížděl, v půlce končim… Mam letos najeto asi 2000 km. Nevíte co s tim? Odpočinek na pár dní? Nebo naopak se zkusit ještě víc zmáčknout? Fakt si už nevim rady…

      0 0
      • Daf  

        Jses normalne odvarenej :) Kdyz tepy nejdou nahoru je to znamka unavy. Dej si treba den volna, dalsi dny jen lehkej trenink a uvidis ze to zas pujde. Nejde porad drtit jenom kopce :)

        0 0
      • lubos  

        Odpocinek. Jak pise Daf.

        0 0
      • MartinXC  

        Ano, odpočinek 3–5 dní (dělat něco jiného a zlehka je OK) a srovnat pitný režim, možná i tady je chybka, a pořádně se párkrát prospat V tréningu takhle klesají tepy (a roste únava) při nedostatku tekutin.

        0 0
        • MlokCZ  

          Naprostý souhlas. Já když mam už znatelně nízký tepy a nemůžu se dostat většinou ani přes 160 (ale na těch 160 jsem jak normálně na 180), tak potřebuju minimálně ty 3 dny volna. Pokud je nedám celé, tak sice další vyjížďka je ok, ale stav se brzo vrací, jen se problém oddálí.

          0 0
          • Daf  

            Ja se v sezone snazim davat max. 1 den odpocinek dalsi dny radeji v kompenzacnim pasmu. Kdyz dam delsi pauzu bez treninku nejezdi se mi pak moc dobre.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jasně, to ale může platit jen pro dobře trénované jedince. Pro mě ne, protože já ani nejsem pořádně schopnej jezdit v kompenzačním pásmu, to pomalu ani nevedu.

              Ale jinak ty delší odpočinky nemám často, to jen když to někdy fakt přeženu. Normálně se hlídám a odpočívám včas průběžně.

              0 0
    • TinkTink  

      K tomu co delas spatne Ti uz napsala vetsina lidi neco :o)

      Ale z meho pohledu – jo…na pulzak se po vyjizdce podivam…reknu…je­ee…pekny…to jsem toho dal…no…fajn :o)

      Nemam computer, mam uz jenom pulzak a ten mam hlavne pro stopky…nic vic nepotrebuju… :)…

      0 0
    • Volf  

      No hele. Na bikovi prostě nemáš šanci udržet tepovku v určitý frekvenci po nějakou dobu. Proto taky i bikeři trénujou na silnici. Takže tím bych se netrápil. Sám tepák používám a hlavně na to abych po debilní zimě sundal špeky. a k tomu je skvělej, protože se můžeš krásně držet v aerobní zóně a spalovat a spalovat. No a nakonec jedna malá rada. Moc to nežer, nebo tě to přestane bavit.

      0 0
      • Luka  

        jo, svata pravda.. taky me to bavit prestalo diky tepaku… pomohlo ho zahodit a dal se trapit nekde v hladinach tesne u infarktu :) Sice mi to nejede, ale strasne me to bavi. Toz tak.

        0 0
      • rasto  

        kdo moc nenajede, nic nema… takze stejne, bez najetych km je tepak k … :-)

        0 0
      • lubos  

        Hehe, spatne jsi to napsal. Na bikovi to jde udrzet, ale ne v terenu. Na biku se ale spatne jezdi zakladni vytrvalost, kvuli geometrii a tak.

        0 0
        • Daf  

          Nejizdet vytrvalost na biku jde v pohode. Nemas sice tolik aerodynamickej posed, ale jde o cas ne o ujete kilometry.

          0 0
          • MlokCZ  

            Naprostý souhlas. Naopak mě to jde na biku mnohem lépe. Teď mám na novém kole ještě pohodovější posez než na Authoru v profilu (i na Authoru mám ale už delší čas vlaštovky a pohodovější posez než na fotce), nikam se neženu. Velký rozsah převodů snadno udrží tep nízko (i když pak jedu třeba krokem). Stačí se vyhnout extrémním terénům a výjezdům (tam bych tepy neudržel). Naopak na silničce mám problém větší. Musel bych na ní dát ještě lehčí převody nebo se musím vyhýbat kopcům skoro úplně. Navíc na silničce se pomalu plazit je mnohem větší opruz než na biku.

            0 0
          • McBlacky  

            taky to tak beru že jde o čas, protože třeba 4hod v terénu ikdyž ne na konstantním tepu jsou taky trénink. Otázka je efektivita. Na biku po silnici jezdím občas taky, spíš proto že nemám silničku :/ blbý je akorát to že máš krátkej akční rádius. Ikdyž v ne moc kopcovatým terénu se dá jet okolo 27avg a je otázka kolik bych tam jel silnici a o kolik dál teda dojel. VE více lidech když se hákuje je to na silničce samo lepší víc to frčí :)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              K tomu hakovani… to musi ten prvni jet nutne svuj usek na vyssich tepech..... neni to jakobys jel na biku do kopce? ;)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na to je třeba mít někoho výkonějšího, kdo to celý odtáhne. Mě se naopak stává, že já jedu v háku značně nad základní vytrvalostí a ten co táhne si jede základní vytrvalost, holt jsem příliš velkej chcípák.

                0 0
            • Daf  

              No ja jsem mel na mysli jizdu na biku po silnici. Da se dat to same co na silnicce jen to trva trochu dyl :) Podle me na XC biku s hladkejma gumama zajedes zhruba jen o 2km/h pomalejsi prumer nez na silnici.

              0 0
              • McBlacky  

                no když jsem se snažil stíhat Darksona a Gungha na pár silničních 150+ akcích tak lehký klesání a rovinky už si moc nedávám, šlapat přes 50km/h na 42/11 se unreal víc jak pár km /nebo jsem chcípák :(. A do kopce to na silničce taky jede o kus líp. Bych ten průměr viděl někde 3–5km/h +

                0 0
                • rich  

                  tak nejak – mam staru silnicku peugeota so sachsom, tazsiu ako bike, ale frcim na nizkych tepoch okolo 25–30km/h. na biku to vidim skor na 20–25km/h. rovnako suhlasim s tym akcnym radiusom – ta motivacia ako daleko zajdes a nemusis furt tocit rovnake trasy je vysoka. jeden zapor to vsak ma. myslel som si, ze bez problemov vydrzim 4–5hod na silnicke prave preto, ze prejdem vacsi kus krajiny (v terene sa stale nieco deje aj za kratsiu dobu :-)). Ale viac ako 3 hod po rovine a na vytrvalost nevydrzim… A zistil som este jednu zaujimavu vec – po 2hod silnicky v nizkych tepoch mam pocit, ze som viac unaveny ako ked si dam 2hod v terene vo vyssom tempe.

                  0 0
                  • Daf  

                    No kdyz uz jsme to tady takhle nakousli. Kdyz na biku jezdis prumer 20 a sednes na silnicku a udelas 25. Temer jiste nebude platit predpoklad pro toho co jezdi na biku prumer 30 ze na silnicce da prumer 35. Odpor vzduchu je mrcha a s vyssi rychlosti se zvetsuje. Takze asi nema moc cenu to resit protoze to je asi dost individualni zalezitost :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S tímhle naprostý souhlas, já mam najetou jednu trasu po silnicici, cca 100km, na silničce jsem to jezdil stabilně s průměrem 24, na biku s nahuštěnými 1,9 semislicky průměrem 22. Rozdíl tedy velmi malý, ani ne 10%.

                      Jakmile se ale jede rychle, třeba se za někym vezu na rovnině nebo v mírném sjezdu, najednou je ten rozdíl propastný a tam co na biku uvisim 30–35 se dá na silničce v pohodě uviset přes 40. S rychlostí se ten rozdíl prostě zvyšuje.

                      0 0
              • jecnak  

                5–10km/h podle trasy. Nejde jen o rovinky, ale i v kopcich, pokud jedu s rozumnou frekvenci jedu cca o 3–5km/h rychlejc pri stejnym tepu. Z kopce dolu se to uz srovnat neda vubec – nejvetsi rozdil je v mirnem klesani a proti vetru. Srovnavam slusnou silnicku a slusnyho bika s pevno uvidli a slickama na 90PSI.

                0 0
          • lubos  

            Jo, presne. Akorat ja mam jeste probled s posedem kvuli tomu, ze porad sedet v sedle neni nic moc. Ale letos jsem si prodlouzil posed vymenou ramu a taky jsem dal predstavec o 1cm delsi, sice nejprve jsem temer nedosahnul na riditka kdyz jsem sedel vzprimene, ale uz ted jo. Asi jsem se vytahnul :)

            0 0
        • Volf  

          Jo to máš pravdu. Mělo to být na biku v terénu, tam vlastně nemáš možnost se dýl držet na tepový frekvenci.

          0 0
      • filipes  

        Jaka debilni zima? Vyraz na bezky a uvidis teprve poradny tepovky. Navic vzhledem k nutnemu „topeni“ je spotreba energie mnohem vyssi nez na biku.

        0 0
    • Palba  

      Jezdi podle citu. Ja mam treba na treningach tep prumernej 140 kdyz fakt neskutecne makam a bezne tak 130. Z toho du na zavod, tak stojim na startu a uz mam 140 a pri jizde prumer 170. Nevim cim to je, ale protoze nemam zadne zdravotni potize, tak to je asi ok :D Verim ze to je jen diky adrenalinu nebo ze trpim „startakem“

      0 0
      • Daf  

        Jestli si davas mezi treninkem a zavodem nejakou delsi pauzu, tak je to normalni. Neni to ale z duvodu co pises, ale jednoduse protoze si telo odpocine a pusti te i do vyssich tepu. Nebo lepe receno do normalnich tepu do kterych ses nemohl dostat, protoze jsi trenoval unavenej :)

        0 0
      • Sidney  

        Teď se mi stalo to stejný. Už asi rok jezdím podle tepáku, anaerobní práh mi vychází kolem 170 a pak už se rychle zakyselím a odpadnu. Poslední měsíc jsem jezdil hlavně s manželkou, takže velmi pohodové tempo a průměry kolem 120–140. Až teď v pondělí jsem jel první závod v sezoně – starobrno a už hned po startu 175 a ještě jsem se ani nerozjel. šlapu dál a tep pořád kolem 180. Dojel jsem celých 55 km ve velké pohodě , na mě ve velmi slušném čase kolem 3 hodin, v závěrečném stoupání dokonce 194, čímž jsem si překonal své dosažené maximum…žádné zakyselení, pohoda…prostě to nechápu.

        0 0
        • Polka  

          Byl jsem na tom podobne co se tyce tech vysokejch tepu, ale u me zakyseleni bohuzel prislo. Prumer nakejch 178 a max. 203 – jsem cumel ;-) No uz aspon vim, ze 2 dny pred zavodem chodit do vinnyho sklepa neni zrovna dobrej napad :-)

          0 0
    • SELMIRA  

      mno, tak tomu taky nerozumim ale poradit Ti klidně můžu. :o))) Kdo chce jezdit rychle, musí umět jezdit pomalu. /to mam načtený/ :o)

      0 0
      • fousek  

        To bych teoreticky mel umet jezdit i rychle, ale porad to nejak nejde, vcem delam chybu?

        0 0
        • SELMIRA  

          nejezdis s tepakem? To je hrozna brzda. :o)))

          0 0
          • fousek  

            nee, s tepakem nejezdim, dokonce sem sundal i tachometr protoze se na to nedalo koukat jak jedu pomalu

            0 0
        • Pá-dlista1  

          Jaks na tohle prisel. Tam se jasne pise, ze kdo umi jezdit pomalu, chce jezdit rychle. A to je tvuj pripad, ne? :)

          0 0
          • fousek  

            Jo aha sem to zas blbe pochopil, uz sem myslel ze se to da nejak vochcat

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.