řeším dilema – jezdím spíš chrtím XC a maratony a chci buď karbonové ht ( líbí se mi scott ) nebo full ( spešl epic???? Co vy na to???
řeším dilema – jezdím spíš chrtím XC a maratony a chci buď karbonové ht ( líbí se mi scott ) nebo full ( spešl epic???? Co vy na to???
No jezdím jen HT, seděl jsem jen na SC Bluru a asi bych si znova koupil zase HT:-)) a ty Scotty vypadají fantasticky:-)
Karbonovej full :)))
no, tohle je pekelny dilema :-) Mit neomezenej rozpocet tak se taky tak nejak rozhoduju – Scale, Epic, Scalpel. A asi bych to vyresil karbonovym Epicem S-Works nebo tim Scalpelem.
Jednoznacne bych bral Epica
Myslím že pro chrta bude přeci jen lepší HT. Jestli ti ale nejde jen o výsledný čas, pak máš asi problém :-) Kup si kola dvě…
nechapu, so pri svem nicku resis. Jestli mas dojem, ze karbonovy HT je neco mezi lehkym fullem a HT, tak to urcite ne.
mám scotta HT a ted jsem koupil karbonovou sedlovku a zatim mi to tak vyhovuje, na fulla si davam tak 2 roky čas :) ale bude to zase scott
Kdybych vybíral pro sebe, tak bych šel opět do Scotta a to nejspíš karbonovej scale, popřípadě karbonovej Genius.
Scott Ransom 20 :)
Epic
Fandím ti a budu tvůj tread sledovat hodně pozorně. Protože jde téměř o to co se snažím momentálně vydedukovat. Jen mě napadlo k tomu ještě přidat X2 od Pell´su.
HT patri na bikrosku, vsude jinde je lepsi full;-)
Presne tak, aj na trial a street je lepsi full :)
Tak dobre – na trial jsem zapomnel a na street staci cokoliv, o co se da pekne opirat:o)
Mám psát na co jsi zapoměl? :)
a co treba Pells medium tail? to je napul karbonovy, slusne tlumi razy(vychazim z recenzi, sam ho nemam:-() nepohupuje se pri spurtu a neubira na tuhosti.
„nepohupuje se pri spurtu a neubira na tuhosti“ ?
zkoušel jsem scotta geniuse a scale 60. určitě bych šel do HT.Přišel mi na maraton a XC lepší. Jinak prostě jsem necítil, že by full byl přínosem na chrtění :-)
Rozdil mezi normalnim HT a karbonovym je v prenosu vibraci (karbon by je mel pohlcovat nejvic) a samozrejme vaha. Takze resis docela zavaznou vec, pokud chces ale scott karbon vs. epic, tak je potreba pocitat s rozdilem vahy 1.5kg.Pokud ses dobrej chrt a nevadi ti HT … :) Mezi epic a timhle ale bych (pokud nehraji rolu penize) se zamyslel prave nad Scalpelem. Ovsem neznam jeho tuhost v zaberu jakozto podstatni vec na XC. Pokud by ses ale rozhodl pro fulla, pocitej s tim, ze epic neni ani nejlepsi system na fulla, ani nejlehci full ram (a to ani karbonovej :).
Mohl bys nějak rozvést tuto myšlenku epic neni ani nejlepsi system na fulla? Nic není nejlepší na všechno, ale vždy je potřeba uvést, podle jakého kritéria je daná věc optimální – tedy nikoliv podle systému (jedni přísahají na jednočepy kvůli jednoduchosti, druzí na horstlink kvůli nezávislosti na šlapání/brždění, třetí na vpp jáužnevímkvůličemu atd.), ale spíš podle požadavků na vlastnosti. Pokud budu např. chtít v 80 (a více) % času chrtit na max. výkon po šotolince, bohatě postačí celopevné kolo. Ponechme stranou debatu o hmotnosti, kde máš pravdu.
Aha .. no jo. Zase spatne vyjadreni :( .. vadi mi Brain (Epic = Brain :). Taky vyvoj Brainu naznacuje, ze konstrukteri slapli pekne vedle. Je sice pravda, ze puvodne to byl vlastne HT pro chrty s tim, ze nejake sutry to pobralo, ale nemelo to vlastnosti fulla. Tedy funkcniho zadniho odpruzeni. Ted je to jiny, kdyz je Brain Fade, jenomze se tim vratili vlastne temer ku klasike. A zatim si myslim, ze SPV je lepsi nez Brain. Ale je fakt, ze bych musel najet nekolik desitek km v terenu, na postupne odladenom Braine, pak na SPV, abych mohl rict jak to je :( … a nechce se mi kupovat kvuli tomu ram Epic :) .. obzvlast, kdyz na to zatim neni SPV tlumic.
Hele PePu, ty bys mi mozna mohl poradit. Ja totiz byl jeste minulej vikend zastancem HT, uvazoval jsem, ze asi koupim HT Stumpjumpera. Ale na Velocampu jsem si pujcil Meridu Trans Mission a prvni svezeni na fullu me trochu zviklalo. Prvni dojmy nebyly nic moc, TransMission je dost tezkej, ty plaste taky moc nejely, zdvih 130 mi pripadal moc, do kopce jsem se plouzil pomalejc nez jsem zvyklej. Jenze ke konci vyjizdky jsem si zacal uvedomovat, ze nejak nejsem utahanej, ac bych mel bejt. Normalne po dlouhy vyjizdce me sere kazdej koren a sutr, nejradsi bych to dojel po asfaltu, ale tentokrat ne. Druhej den jsem si dal zaverecnej usek pro srovnani na svym HT a byl to fakt rozdil jako prase, tam kde jsem den predtim akorat sedel v sedle a slapal byla nutna silena pilota, stat v pedalech tlumit to atd. No a ted k otazce. Ja sice chci chrtit, ale na maratonech mi to tech x hodin nevydrzi, vlastne potrebuju cosi na cem bych mohl prvni pulku maratonu jet podobne jako na HT, ale v druhy pulce kdy uz jsem prositej, bych si proste uzival pohodli v sedle a ze zbytku sil slapal (treba nastavit Brain na soft?). A ne sileny manevry na kazdym korenu s kopancema do zadku a nohou. Da mi tohle Epic? Jeste jsem pokukoval po Meride Mission Lite, ktera ma mensi zdvih nez ten Trans Mission coz by mohlo stacit a je taky o dost lehci. Nebo nejaky dalsi tipy, co bych mel brat v uvahu?
Epic se stavitelnym Brainem bude imho ok. Ale rozdil mezi Epicem a Meridou Mission je co se tyce ceny uplne silenej. A Jelikoz jsem Meridu jezdil asi 2 roky tak ti muzu klidne rict, ze budes spokojenej i s ni. Ale urcite si nevezmi verzi s german-a tlumicem, protoze s nima byvaji problemy. Doporucil bych asi SPV Manitou. Ted sice delaji i s Dt Swiss (lockovatelny), ale ty neznam a jsou vyrazne drazsi. Na XC Mission s SPV si zachrtit budes moct do sytosti :)
german-a je co? Jsou to ty tlumice co byly loni na Missionech a ve specifikacich se jmenovaly Merida cosi? Letos maj Trans Missiony Manitou LRS SPV 120mm, a Missiony DT Swiss SSD-190 RL, 90mm. Pro me by asi prichazel v uvahu stejne jen Mission Lite www.merida-bike.cz/detail06.php?…, takze SPV ne. Pak uz je to karbon a to se mi zda u fullu zbytecny.
Jojo, uz to vidim, german:a davali loni a byly to ty s pruzinou. Letos to nehrozi.
Jo,jo. Asi uz i Meridu omrzeli ty neustale problemy. Mozna za to muze kovar .. jak to porad chodi reklamovat :o))) Jinak karbonovou Meridu imho ne. Vypada z jedne strany hnusne a sice je o neco lehci, ale zas o moc drazsi. A jak vidim, tak i Merida malinko zvetsila zdvih. U Epic to bylo 9->10cm, tady 8->9cm. A libi se mi, ze u Meridy uz misto XTR davaji SRAM.
ze by uz davali srot na srot? .. :)
tansmission neni full, je to siiiilene pretlumeny, projed se nekde raci na CELOODPRUZENYM kole…
Jak to ? A to nejde tlumeni zrychlit ?
To znamena na jakym?
Specialized Epic:D
Jo EPIC, tak to by sedelo, to mam v planu. Ale neco mi rika, ze to tak nemyslel:-)
Dlouhou vyjížďku jsem v terénu ještě na Epicu nejel – uvidíme, co budu říkat po Malevilu. Nesmíš zapomenout, že Epic není svým určením totální žehlička (a teď se trochu pustím na tenký led – perfektně žehlit umí jen pružina, vzduch ještě pořád ne). Co umí dobře, jsou větší rázy (kanály, sjetí obrubníku apod. – hlavně toto mi na HT vadilo), k menším nerovnostem je už méně citlivý ale záleží na rychlosti (např. při rychlé jízdě po jizerských panelech je perfektně zažehlil). Pokud stoupnu do pedálů na rovném povrchu, mám pocit jako bych jel na HT (a to i s nastavením na Soft). Já mám navíc problém s tím, že jsem muší váha a ona ta vzduchová hejblátka fungují lépe pro váhy 70kg+ (pod známým – 85kg – se hýbe pěkně i neštelovatelný loňský Brain). Nicméně jsem zatím celkem spokojený (ještě se mi nepodařilo úplně ideálně nastavit tlaky a odskok). S Meridou srovnat nemohu, ale každopádně doporučuji si obě kola vyzkoušet.
OK, tak plz poreferuj po Malevilu. Jedu taky dlouhou, treba se na trati potkame:-) Samozrejme planuju si kola vyzkouset, Spesla by mely mit nejaky prodejny pobliz HK k zapujceni, s Meridou zatim nevim.
Nejspíš jsme se nepotkali, pokud jsi jel hodně vepředu (mě braly od 50.km křeče, takže jsem se jen tak belhal do cíle). Holt co není v nohách, sebelepší stroj nenahradí. Nicméně i tak můžu konstatovat, že na maratony typu Malevil je Epic dobrý stroj. Ovšem ani na SOFT, pokud není rychlost (rozuměj větší než turistické tempo), není absolutní žehlička nerovností (což nikdy žádný XC full nebude).
karbonového fulla:-)))
mi nejak unika, proc delat fula z karbonu – pruzit a pohlcovat vibrace to nemusi, na hmotnosti se moc neusetri. kdyz vidim treba sworks epica, tak to nejak nechapu. prosim vysvetlit O;-)
je lehci :)
nerozumím otázce, nechápu odpovědi :o?
ht je ta prava vira !!!
tej som sa velmi rad zriekol /po asi 15 rokoch/
Jestli se snazis jezdit zavody na výsledek, tak pevnak je ve vetsine pripadu rychlejsi a lepsi volba. Na fullu si to zase vic uzijes. Idealni je mit oba, ale pokud bych mel volit jen jednoho, tak by to byl pevnak.
to mi pripomina, jak na podzim na zbr.osme vsechny zariz typek na fullu.. a to je zavod cistokrevna chrtarna..
Na HT by jinak urcite nemel sanci ;)
jenomže tam byla slabá konkurence když nepočítáš Gondu kterej ale ráno vyjel bednu na Pražským50 takže už byl na ultra short XC odpoledne trochu prošitej :) a navíc on měl NRS na 1,9" takže žádnej full :)
No ja nevim, ale podle me je lepsi full, preci jen o moc tezsi to nebude, akcelerace, no to je otazka, ale na maratonech bych rek ze zas tak o akceleraci nejde, ale v cem je full vyrazne lepsi je kopirovani nerovneho povrchu a tudis lepsi zaber na nem, tam kde ti do kopce HT ustreli na korenu se full krasne prevali takze ja bych sel urcite do fulla i kdybych chtel chrtit
Opravdu moc se mi pro daný účel líbí Scalpel, možná jednou … (ve verzi 900, tedy bez Lefty).
Jestli chrtíš, tak spíše HT.
Já myslím,že je to stejně jenom v nohách. A navíc nějakej chrtí full (Epic, Scalpel, Anthem) bude alespoň trochu šetrnější k tělu. já bych se přimluvil za fulla.
Co treba NRS nebo Anthem od Giantu? Lepsi love nez Epic a zaber se nehoni pretechnizovanym tlumicem ale jinou zadni stavbou? Vystrachej naky rezence, myslim ze se na tom i zavodi, narozdil od odpruzenejch M.d. Navic na lehkym celoperu muzes tlumic nafoukat co se do nej vejde, pevnaka nariznout nemuzes ;-)
system nrs pracuje tak ze pri tahu rezaze natahuje tlmic ak teda chrtis a zalozis tam prevod 44/11 a das tomu patricne watty tak sa ti zadna stavba nepohne stava sa pevnou , davas mu dobry tip ja som s nim velmi spokojny aj ked nechrtim ,na maratony a dlhe jazdy v bikovom terene super, aspon pre mna.
Máme rádi zvířata!