zadní blikačka + nabíjecí baterie

72 nepřečtených
  • Jirikus

    Čau Chtěl bych se zeptat, mám 7 diodovou zadní blikačku na 2×AAA baterky, na silnici ji vozím zapnutou i když je jasno a cca po 20 hod blikání se mi zdá, že už nesvítí, tak jak má. Chci se zeptat, jestli tady někdo dává do zadní blikačky nabíjecí AAA baterky nebo jsou lepší baterky normální? Jedná se mi o výdrž nabíjecích, jestli se samovybíjejí nebo ne a taky jestli má vliv, že normální jsou 1,5V nabíjecí 1,2V. Uvítám jakékoliv rady a postřehy. Prostě se mi nechce pořád kupovat baterky.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • wroum  

      samovybijeni te asi trapit nemusi, to je jev kterej se projevuje u NiCd a NiMh baterek v radech mesicu. kapacitu maj nabijeci takovou, jakou si koupis, ale ani ty nejlepsi baterky s max kapacitou nebudou stacit na vydrz kvalitnich alkalickych baterek, protoze ty maj kapacitu az dvojnasobnou oproti maximalni kapacite co lze poridit u AAA clanku. rozdil ve voltazi nevadi.

      btw: kdybys kupoval nabijeci, tak je nekupuj v elektru, ale zkus modelarsky potreby a chtej AAA pro male proudy (prijimacove). to co se prodava v modelarstvi je IMHO mnohem kvalitnejsi nez vetsina aku co koupis treba v datartu. jo a vykon akumulatoru je primo umerny kvalite nabijeni – takze poradnej nabijec :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pepino  

        Zajímavý,v dobách nabíjecích AA NiMH cca 2000 jsem čet,že AA alkaliky maj cca 1500.

        0 0
        • pepino  

          Jinak dnes by alky měli cca 6000,to asi ne?

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ani Wonder ? :o

            0 0
            • pepino  

              Stevie?:-)

              0 0
            • martt  

              Plati pre firmu Duracell: normalna alkalicka AA ma tak 3000 az 4000mAh, AAA tak okolo 1000mAh

              Neda sa to povedat uplne presne lebo kapacita sa meni s mnozstvom vonkajsich faktorov.

              Koho zaujima viac, see here www.duracell.com/…ATB-full.pdf www.duracell.com/…f/MX1500.pdf www.duracell.com/…f/MX2400.pdf www.duracell.com/…f/MN1500.pdf www.duracell.com/…f/MN2400.pdf

              MX su tie kvalitnejsie baterky, MN tie obycajne

              O samovybijani NiMh je tu cela kapitola, u novych dobrych akumulatorov je to tak 20–30% mesacne www.duracell.com/…TECHBULL.pdf

              0 0
              • jizby  

                jo, koukal jsem na to, hlavně na ty tužkové MX i MN a není mi jasné, odkud jsi vzal ten údaj 3000 –4000 mAh. Oba typy měly při proudu 0.25A po 8 hodinách méně, než 1 volt, což dává maximálně 2000 mAh Při proudu 10mA to šlo maximálně na 250 hodin (jiný graf, jen u jednoho typu, ale jsou oba typy skoro stejné) Takže 2500mAh maximálně a to se shoduje i s tím, co se tak udává. A to ještě u 1 voltu jsme s funkcí blikačky dost na štíru, já měním baterky při subjektivním dojmu, že málo svítěj a to mívají dost přes 1V. Jinak třeba u hodin, které končí při 1,3V využiješ z té kapacity tak 1/2 až 2/3.

                0 0
                • martt  

                  V tomto subore pre AA www.duracell.com/…f/MX1500.pdf je graf delivered capacity s hodnotou cez 3Ah. Mas ale pravdu, ze ak vezmeme typicke podmienky, napr pre moju blikacku zerucu 150mA a koncove napatie 1.1V (ako pre NiMH), tak je kapacita len okolo 2000mAh.

                  Podobne AAA MX2400 za rovnakych podmienok dava asi 800mAh.

                  Z davna som mal pocit, ze alkalicke baterky maju o dost viac energie ako NiMH. Medzicasom NiMH narastli a alkalicke asi stagnovali, takze dnes su prakticky rovnake.

                  0 0
                • martt  

                  este som kukol k panasonicu, tiez znamy vyrobca a mas pravdu. Tam maju alkaline batteries za rovnakych podmienok ako niMH este mensiu kapacitu, len okolo 1000mAh (odber 150mA, koncove napatie 1.1V) www.panasonic.com/…ta_Sheet.pdf

                  0 0
                  • martt  

                    Kedysi pred par rokmi som cital o uplne normalnom komercnom D clanku (monoclanok), ktory mal tusim 20 Ah. V tom case mali NiMH baterky v tom rozmere okolo 7Ah.

                    Z toho som mal dojem, ze alkalicke baterky maju viac. V skutocnosti pouzivam iba nabijatelne baterky, s alkalickymi okrem dialkoveho ovladadla nemam skusenosti.

                    Aha uz ho mam. tu je LR20, ktory ma vraj 18,000mAh www.batteryspecialist.com/…izer/e95.pdf

                    0 0
        • wroum  

          maj vic. mozna i 2×

          0 0
          • pepino  

            No Martt píše něco jinýho,babo raď. Dyk je to buřt.

            0 0
          • pepino  

            Jinak myslíš,2× víc jako 6000mAh?

            0 0
            • wroum  

              ne, AA maj bych rek tak 2500 az 3000. AAA samozrejme mene.

              0 0
              • Jirik123  

                ve fotaku mi 2500 ni-mh, vydrzej priblizne 2–3× vic nez alkalicky;-) mozna ze pri nizsim proudovym odberu toho alkalicky vydrzej vic..

                jinak sanyo snad brzo uvede specialni 2000mah ni-mh baterii, u ktery garantuje ze jeste po roce od nabiti by mela mit jeste snad 80% puv. kapacity. dokonce se nak spesl menujou, ale to uz sem zapomnel:-)

                0 0
    • PepikW  

      Mám pětidiodovou CatEye na dvě micro (AAA) a vloni vydržely celou sezónu – min. 100 hodin (podle km). Blikám taky stále. Ale baterky používám Alkalický. Nabíjecí bych tam nedával, zbytečná starost a cena + samovybíjení. Kapacita Alkalické AAA (Varta4003) je pro nízký odběr(20mA- ale blikna bere ještě míň) uváděná 1 100 mAh. To Ni-Cd/MH nemá.

      0 0
    • djano  

      Uz som to tu niekde pisal, v jednej zadnej blikacke vozim RAM (2×AAA) a dobijam ich preventivne raz za 1–2 mesiace. Udavana vydrz baterii je sice max.5 rokov alebo 25–100 (niekde uvadzaju az 600) nabijacich cyklov, ale ja ich tam mam uz 7 rokov a chystam sa ich vymenit preventivne. Samovybijanie nepoznaju. Len treba mat na ne nabijacku (niektore na NiCd/NiMH maju prepinac aj na RAM). Ak mas 7 LED a zhodou okolnosti Blackburn, tak ten mam tiez a tam som nechal klasicke alkalicke (som dost lenivy a odradzuju ma tie 3 skrutky).

      0 0
      • BiSon  

        Taky se na ne chystam :-) v TV ovladaci zatim funguji nadherne. Akorat jsou hur k sehnani, dokonce mi v obchode tvrdili ze uz nejsou a nebudou, ale koupit se daji. viz www.gme.cz

        0 0
        • djano  

          Ak mozem poradit, radsej kup Rayovac ako napr. Grandcell. Rayovac robi celokovove. Grandcell sa mi pri castom vyberani olupuje (obal).

          0 0
    • Jirikus  

      Ok, takže z Vašich přízpěvků jsem pochopil, že samovybíjení není tak hrozné, voltáž baterek je jedno, jediný problém je v kapacitě, která je u nabíjecích menší – častější výměna. Nejlepší řešení teda bude nějaké kvalitní alkalické AAA, ty by měly vydržet dlouho, ale zase jejich cena se bude pohybovat skoro jako u nabíjecích, které vydrží třeba 500 cyklů. Nabíječku budu stejně kupovat, tak se jedná jenom o výhodnost samotných baterek.

      0 0
      • Luka  

        mno, v makru tudle meli ke 4 ks nabijecich AA 2600 zdarma 2ks AAA 950 … nekupto, kdyz je to tak levny. Jenze ja na maly nemam nabijecku (mam ale ta tyhle proste ne a ne nabit)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Luka  

          jo, byly to zeleny GP

          ja mam v blikacce GP alkalickou a drzi uz druhou sezonu a blikam vzdy kdyz jsem na silnici, takze skoro furt :)

          0 0
        • P@vel  

          Taky jsem si tenhle set baterií koupil(4 x AA + 2 x AAA) a ty malý mi jdou v nabíječce normálně nabít i když jsou o kousek kratší.

          0 0
          • Luka  

            no, coz o to ze jsou kratsi(mam nabijecku i na male baterky), ale o to ze se nezacnou nabijet, asi nabijecka je proste nezvladne… je na ni napsano ze AAA nabiji do 850.. a tohle je 950…kdo vi co v tom je za zakopanyho psa

            0 0
            • P@vel  

              Tyhle baterky jsou NiMH(niklmetal­hydrid)a ty máš třeba nabíječku na NiCd(niklkadmi­ové).Tak jestli nebude v tom zakopanej psík :C))

              0 0
              • Luka  

                no to netusim na co je ta nabijecka, ale velky AA GP i hamy normalne v poho nabije…

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Daf  

      Neprijemna vlastnost akumulatoru je vybijeci krivka. Zatimco alkalicka baterie se vybiji pozvolna a s tim se pozvolna snizuje intenzita svitu, u akumulatoru to porad sviti dobre a najednou to prestane svitit. Ale nevim jak se to projevi u blikacky ktera nema takovy odber jako predni svetlo. Navic tohle jeste muze umocnit pouzivani blikacky v mrazech v zime, kdy se baterkam podstatne snizi kapacita. Alkalicke baterie mi prijdou vhodnejsi a spolehlivejsi.

      0 0
    • martt  

      Ja jazdim vcelku pravidelne potme, mam vzadu celkom silnu 5-ledkovu trvale svietiacu LED-lampu, ktora zerie 150mA (30mA v kazdej diode). U nas zakon zakazuje blikanie, takze toto je jednoduchsie ako diskutovat s policajtom. Plne nabite 600mAh AA NiMh akumulatory to vydrzia napajat asi len styri hodiny. V zime ich nabijam kazde dva dni, v lete tak raz do tyzdna. Samovybijanie nepozorujem (za dva dni sa sami nevybiju). Alkalicke baterky o moc dlhsie nevydrzali, mozno dvakrat tolko hodin svietenia.

      Poradil by som Ti tento postup:

      1. strc do tej blikacky NiMh akumulatory, ci to vobec bude fungovat (maju o nieco mensie napatie ako alkalicke)
      2. ak to bude fungovat, zmeraj aky prud to zerie s NiMh a aky s alkalickymi. Ak by bol ovela mensi s NiMh, tak bude aj intenzita svetla mensia.
      3. pokial jazdis pravidelne a podla Tvojho prveho prispevku to tak vyzera, tak samovybijanie neries. Informativne u novych NiMh je to niekolko desiatok percent za mesiac, u starych po mesiaci lezania mnohokrat nedaju ziadnu stavu.
      4. namiesto bodu 1 mozes odmerat napatie a prud s tymi starymi baterkami co tam mas a mozno sa Ti sami zodpovedia otazky 1 az 3.
      0 0
    • jizby  

      Sám do zadní nabíjecí neužívám, ale pokud těch 20 hodin odsvítíš za měsíc, tak bych použití nabíjecích považoval za možné. Ale víc se mi líbí blikačky na obyčejné tužkovky (AA). Za stejnou cenu vydrží 2.5 krát déle, než mikro (AAA)

      0 0
      • martt  

        AA ma jednu nevyhodu, ze je tazka. Pri vibraciach biku sa odlomi drziak. Uz sa mi to stalo.

        0 0
        • jizby  

          To je spíš věc kvality držáku. Těch pár gramů bych neřešil. Už jsem pár blikaček ulomil a vždy to bylo násilím, či nárazem.

          0 0
    • martt  

      Takze zaver aj pre mna prekvapujuci:

      1. POKIAL CASTO BLIKATE, POUZIVAJTE NIMH AKUMULATORY
      2. POKIAL BLIKATE ZRIEDKA (baterky vydrzia dlhsia ako dva-tri mesiace) POUZIVAJTE ALKALICKE
      0 0
    • martt  

      este k mojmu poslednemu prispevku dodam POKIAL MATE BLIKACKU, CO UZ PRI 1.2V NEFUNGUJE, TAK NEVYCUCNE ANI POLOVICU UDAVANEJ KAPACITY ALKALICKEJ BATERIE

      0 0
    • Jirikus  

      Ok, díky, už v tom mám docela jasno, teď mám koupené ještě klasické, tak je tam dám a když půjdou zase za chvíli do kytek, tak koupím nabíjecí. Dík za odpovědi

      0 0
    • martt  

      Sam som bol zvedavy, tak som tu moju LED lampu zmeral.

      Jedna sa o noname vyrobok, ktory ma ale na rozdiel od vacsiny Cateye produktov schvalenie K122. Teda ma take opticke vlastnosti, ze pokial je schvalenym sposobom namontovany, je ho dovolene pouzivat ako zadne osvetlenie bicykla a policajt to nemoze napadnut.

      Neschvalena blikacka sa nepovazuje za osvetlenie, v pripade nehody je cyklista s touto blikackou povazovany za neosvetleneho a v pripade policajnej kontroly dostane pokutu, musi blikacku odstranit a bike tlacit. Teda aspon u nas a v Nemecku.

      V LED lampe je 5 cervenych hi-lux LED diod. Ma indikaciu minimalneho napatia, vtedy by sa mali baterky vymenit.

      Nameral som toto: Spotreba pri 3,0V je 242mA (plne baterky) Spotreba pri 2,6V je 175mA (vtedy sa rozsvieti LEDka, ze baterky je treba vymenit).

      Ked to skombinujeme s grafami, co som sem dal vcera, tak s najlepsimi Duracell AAA baterkami to bude PODLA PREDPISOV fungovat asi LEN DVE HODINY!!!

      Prakticky jas neklesa od 3V do asi 2,3V. Teda klesa ale nie markantne. Pod 2.2V uz jas klesa dramaticky, pri 1.5V to zhasne uplne.

      Ja tuto lampu pouzivam denne aj niekolko hodin, mam v nej 700mAh NiMH clanky. Vydrzia svietit asi 4 hodiny, potom ich nabijam.

      Celu odberovu V/A charakteristiku som dal do prilohy.

      0 0
      • martt  

        Tu je odkaz na to LKE svetlo www.buechel-online.com/index.php?…

        Toto by mali byt schvalene svetla, co sa povazuju za osvetlenie bicykla www.buechel-online.com/index.php?…

        0 0
      • PepikW  

        To je ale trvalé svícení, ne? A co blikání, jak dlouho vydrží.

        0 0
        • martt  

          Blikacka nemoze dostat povolenie lebo je zakonom zakazana. Takze ak ma lampa aj modus blikania, nesmie sa pouzivat na bicykli. Ta moja lampa teda pochopitelne nema blikaci mod.

          0 0
          • kafac  

            Nemas pravdu: kola.fitis.net/za­kon341-2002Sb.php

            0 0
            • blue  

              mozna bys mel uz vedet, ze ne kazdej, kdo pise na bikeforum, musi zit v CR… dokonce to zjistis i z profilu uzivatele

              0 0
              • martt  

                som mal v profile len bratislavu, na Slovensku je povolene vsetko, takze mal pravdu. Teraz som profil vylepsil aj moje tyzdenne bydlisko.

                0 0
                • blue  

                  jasny, ja to myslel spis obecne… krome toho uz ses o rakousku castokrat zminoval sam, takze neni problem si to dat dohromady…

                  0 0
                  • kafac  

                    ha.. tak jeste jedna zmena :-) A v Rakousku nesmi byt blikacky? vzdycky jsem tam potkaval jen blikajici cyklisty.....

                    0 0
                    • martt  

                      V obchodoch su blikacky oznacene, ze nezodpovedaju zakonu. Znacku K (schvalene) maju len tie, co indikuju pokles napatia a svietia stale. Mozno je to ale prebrate z Nemecka, tam su prisnejsi.

                      Pozeram do zakona a je tam toto

                      § 1. (1) Jedes Fahrrad, das in Verkehr gebracht wird, muß – sofern sich aus den folgenden Bestimmungen nichts anderes ergibt – ausgerüstet sein:

                      3. mit einem helleuchtenden, mit dem Fahrrad fest verbundenen Scheinwerfer, der die Fahrbahn nach vorne mit weißem oder hellgelbem, ruhendem Licht mit einer Lichtstärke von mindestens 100 cd beleuchtet;
                      4. mit einem roten Rücklicht mit einer Lichtstärke von mindestens 1cd;

                      Takze o zakaze blikania ani slovo.

                      Nasiel som tam este lepsi odstavec

                      Gleichwertigke­itsklausel § 8. Von den in den §§ 1– 7 beschriebenen Anforderungen für Fahrräder, Fahrradanhänger und zugehörige Ausrüstungsge­genstände darf dann abgegangen werden, wenn diese in anderen Mitgliedstaaten der Europäischen Union sowie in anderen Vertragsstaaten des Abkommens über den EWR rechtmäßig hergestellt oder in Verkehr gebracht werden dürfen und die Anforderungen dasselbe Niveau für den Schutz der Gesundheit und für die Verkehrssicherheit gewährleisten, wie in dieser Verordnung verlangt.

                      Ktory v skratke hovori, ze ak je v nejakom EU state povolena nejaka vybava (napr. v CR), tak bude akceptovana aj v Rakusku.

                      Toto si vytlacim a ked ma nabuduce budu chciet pokutovat na MTB za chybajuce odrazky, hned sa odvolam na cesky zakon. Posledne ma to stalo 21,–EUR :-( a to sa este tvaril, ze ako ma setri, lebo za kazdu odrazku je pokuta 7,–EUR a dokopy ich musis mat asi 20.

                      0 0
                      • martt  

                        Uz mi bolo fakt nejasne, co vlastne plati, tak som zavolal na ministerstvo dopravy. Takze pre Rakusko plati toto:

                        • blikacky boli zakazane iba do 30.4.2003. Odvtedy su uz povolene.
                        • o tom paragrafe, ze ak je v CR povoleny holy mountainbike bez hocijakej vybavy, tak na nom mozem jazdit aj v Rakusku sa nechcela bavit s tym, ze vynimka plati len pre zavodne biky do 12kg, S BARANMI a maximalnou sirkou plasta 23mm.
                        0 0
              • kafac  

                Hmm… sorry, myslel jsem ze je rec o CR......nevim jak je to na Slovensku, ale blicky jsou povoleny prakticky v cele Evrope, tak sem myslel ze i na Slovensku

                0 0
    • orca  

      Technickej dotaz – PROČ svítíš zadní blikačkou i během dne ?? Viděl jsi i sám sebe jak to svítí teda lépe řečeno na jakou vzdálenost je to vidět ??? Dle mého pokud nemáš opravdu velkou zadní blikačku tak je to bezvýznamné . Tohle mi připomíná staré škodovky 105 či 120 sice vzadu svítí ale je to vidět až při vzdálenosti méně než 10m :-)))

      0 0
      • Luka  

        taky svitim i ve dne. proste abych byla videt. treba pri ceste podjezdem atd proste kde je najednou sero, je lepsi, kdyz likas a si videt.. tolik me ty baterky netrapi, a rikam si lepsi blikat zbytecne nez jednou nebyt videt…

        0 0
      • Jirikus  

        Mám vzadu sedmidiodu, je pravda, že na sluníčku asi vidět moc není, ale když se vjede do nějakého tmavšího místa – asfalt v lese, tak to blikání na škodu není. A taky se mi zdá, že od té doby co ji vozím zapnutou mě auta míjejí v uctivější vzdálenosti, ale to může být jen náhoda.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Taky mam takovy pocit, ze se zapnutou blikackou budim vetsi respekt :)

          0 0
          • orca  

            cyklista budí respekt u motoristy ??? stále mluvíme o české republice ??? jen tak pro pořádek…

            0 0
            • pos3k  

              no nekdy i budi :-)

              0 0
              • PepikW  

                Možná to neni respekt, ale když mám přilbu, blikám a držim čitelnou stopu, tak jim nepřipadám jako nepatřičný element na silnici. A blikám i na slunci, vim, že když vjedu autem ze slunce do stínu, tak chvíli vidim prd, zvlášť s tmavejma brejlema.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.