koupil jsem jety ram, ktery ma trochu zarostlou sedlovku, jak ji nejlepe dostat ven? diky za odpovedi.
koupil jsem jety ram, ktery ma trochu zarostlou sedlovku, jak ji nejlepe dostat ven? diky za odpovedi.
dej ji na dvůr :) pokud máš ocel/hliník tak šťastný pořízení. Na kole z 98 se o to ve chvilkových záchvatech pokouším už asi 6let.
hlina-hlina
no taky dobry, u tohodle je jedina rada: kde nepomuze velka sila pomuze jeste vetsi, jak se kapku zacne protacet tak mazat nejlepe kapilarnim olejem, kdyz zarostla me povedlo se ji domluvit 20 kg palici a strojnim sverakem, o ram uz sem mel docela strach
zkus ji dát do svěráku a točit rámem. Je to celkem velká páka. Jen ta sedlovka bude pak k nepotřebě.
to jsem zkousel, s tim, ze ji nechci znicit, tak se furt protacela :(
co sa pretacalo? Sedlovka v rame? Potom predsa nie je zarastena! Nalej do toho naftu alebo petrolej, otacaj ju a zaroven tahaj von.
Spíš se mu protáčí sedlovka ve svěráku :o)
aha, tak to treba lepsie utiahnut. Vyrob si z dreva dve dosky so zliabkom o priemere sedlovky, omotaj ju kozou a riadne to stlac. Ked nejde inac, pomoze aj nahriatie autogenom. Len neviem ako sa na to tvari temperovany ram. My sme to robili so starym ocelovym ramom.
Jo jinak to nepůjde, musíš pořádně utáhnout svěrák a sedlovka půjde do kopru, nebo to zkus přes hadr nebo gumu.
upnul sem ram do stojanu a obouchaval sem sedlovku kladivem. zadny extra velky rany, ale za to uplne ze vsech stran. vibrace se z sedlovky prenasej na ram a u me to zpusobilo to, ze sedlovka sla nakonec normalne vyndat. pomoh sem si i WDckem.
Dookola kvapkavaj nejaky odhrzdovaci olej aby to zatieklo. Radsej viac, aby si mal istotu, ze sa olej dostal na celu sedlovu trubku. Potom skus kladivom klepat po sedlovke tak, aby sa otocila okolo svojej osi. Lepsie udery striedat dopredu-dozadu aby sa to rozhybalo. Az sa to rozhybe, mas napoly vyhrane.
A posledne odporucanie, chce to trpezlivost. Radsej nepocitaj s tym, ze to spravis za chvilku. To hovorim z vlastnej skusenosti. Trapil som sa s tym pol hodinu.
Tipy ktore som neodskusal ale teoreticky mozu zabrat su nahrievanie alebo ochradzovanie ramu, pripadne sedlovky.
Počítal bych s tím, že ta sedlovka pude do háje tak jako tak; pokud je to zarostlý pořádně a chemie nepomáhá (krom zde navrženýho se dá s úspěchem použít i brzdová kapalina, nejlíp nalit zevnitř do sedlové trubky a nechat pár dní vzhůru nohama. ale pozor na lak). Na upnutí do svěráku bacha – může pomoct, ale je třeba si uvědomit, že kroutíš i rámem a ta páka je celkem veliká (já sem ho pak musel nechat srovnat ve stolici abych nejezdil nadosmrti do zatáčky:-) a sedlovkou to ani nehlo!
Nakonec sem sedlovku uříz centimetr nad rámem a zevnitř ji pilovým listem opatrně rozřezal na tři segmenty a ty pak vyloup kombinačkama. Chce to ale fakt maximální trpělivost – prostě sem si šel každej večer na 30–40 minut zapilovat a za týden byla venku:-)
Přeju hodně štěstí a ještě jednou trpělivost
a když nepomůže nic, tak udělej to, co kdysi pan J. Beneš s mým Black Horsem… uřízni sedlovku, vezmi výstružník a „odvrtej“ resp. vystruž ji na nějakej rozměr a je to;-)
hmm, to je fakt zajmavy reseni :)
zkusim tu brzdovku …
tsky sem resil. prolival sem to brzdovkou a absolutne nic. nekdo mi tady poradil ten sverak. upl sem to za zamek, aby se neprotacela a povedlo se mi to utrhnout bez destrukce ramu i sedlovky. po tom utrzeni sem tam tu brzdovku nalil znova nechal nejakou hodinu pusobit a pak uz to slo relativne hladce ven. hodne stesti…
A nějaký trik na kliky – čtyřhran, když stahovák nestačí byste neměli. Bez řezání, ještě jsou použitelný. Díky za rady.
povol ten sroub (nevytoc ho uplne, staci kusocek) a trochu s tym bikom poskac.
Oživím téma, na začátku sezony jsem si nastavil sedlovku a od té doby jsem s ní nic nedělal. Teď jí potřebuju vyndat a nejdeto, nechcu zníčit ani sedlovku, ani rám. Jedná se o karbon rám a hliník sedlovku. Přece není možný, aby hlina a korbon do sebe zarostli.
Nevím, jak hlína a karbon, ale ocel a karbon do sebe zarosly tak, že sem musel sedlovku upnout do svěráku a vytočit. Ta se při tom ukroutila a pak byl porod ten zarostlý kus vylámat ven…
Prolej to WéDéčkem a nech to chvíli uležet. Pak upni sedlovku opatrně do svěráku a zkus ji vytočit…
U karbonu teda nevím. Hliník-hliník jsem předevčírem řešil tak, že jsem to nejdřív prolil WDčkem, pak jsem vzal horkovzdušnou pistoli a rám jsem pěkně ohřál. No a pak už stačilo sebrat brutální sílu a sedlem točit, co to šlo a povolilo to :-) Pak jsme sedlovku ve dvou lidech vytočili až ven. Rám i sedlovka v podstatě nepoškozená :-)
pozdní rada – až se ti sedlovku podaří vydělat, použij http://www.cyklonaradi.cz/…T-ASC-1.html
Ono to doslovne nezaroste, ale vytvořej se tam oxidy a plísně, který to uložení změněj na uložení s presahem :) U Karbonu těžko radit. U praveky kombinace cr-mo ram/alu sedlovka se to resilo nahratim rámu autogenem do ty miry, až tam ty sracky uvnitr doslova vyhorej…