Hledal jsem tu všude možně, ale o zarostlé carbonové sedlovce jsem nic nenašel :( Zkoušel jsem všemožné, ale bez úspěchu. :( Přemyšlím zda stím zajít do servisu. Kdyby tu měl někdo nějaké tipy budu rád :)
Hledal jsem tu všude možně, ale o zarostlé carbonové sedlovce jsem nic nenašel :( Zkoušel jsem všemožné, ale bez úspěchu. :( Přemyšlím zda stím zajít do servisu. Kdyby tu měl někdo nějaké tipy budu rád :)
Anketa: Jde to opravit?
skus mezi sedlovku a sedlovou trubku stříknout WD 40,a nebo tam nali trochu ředidla nebo tech.benzínu,podle mě by to mělo zabrat
Kušuj !
schválně at to zkusí,uvidíme
Máš pravdu. WD a nechat působit přes noc a pak otáčet sedlem v sedlovce a tahat.
Tak jsem to prostříkal WD nechám to tedy přes noc a uvídíme :) Jinak díky.
Hlavně tam nedávej to ředidlo :-)
mala paka. upnout za zamek sedlovky do sveraku a otacet celym ramem.
Nemůže se tak poškodit rám ?
To ředidlo fakt ne, to Wojtek zvojtil. Rám bys poškodit neměl, když upneš sedlovku, ale sedlovku jednak svěrákem poničíš a povolení zámku v sedlovce celkem hrozí, proto nech WD vzlínat přes noc a snad to povolí. Není sedlovka větší, než díra v rámu? Dávals ji tam Ty?
to, ze to prolije nejakou dobre vzlinavou srajdou jsem bral jako samozrejmost ;-). proc bys mel sedlovku upnutim do sveraku ponicit?
Jednak to musí upnout přes hadr, dřevo ap., aby čelisti neotlačil. Chtělo by to takovou vychytávku, jakou se chytají krky vidlí do svěráku. Něco, jako redukce ze sedaček a chytit za trubku, protože sedlovky mívají často Al zámek vlepovaný do karbonové, n. i Al trubky potažené karbonem. Nevíme, co tam má, neodpověděl na mé otázky. Asi už spí :).
takze se shodnem, ze netreba nic nicit ;-). to, ze se muze rozlepit spoj karbon sedlovka-alu zamek je riziko. nicmene me zadny jiny primarne nedestrukcni zpusob nenapada. rozrezani sedlovky bych videl jako posledni moznost :-).
Ještě mne napadá nahřát fénem, horkovzduškou, ale s tím nemám zkušenosti, jen že to tu občas někdo zmíní.
Nahřát jsem to zkoušel taky a nic. :( No uvidíme zítra, zda pomohlo to WD. :)
a pak mi nezapomen poděkovat,jestli bude za co
Jasně :)
Já ji tam nedával…dával ji tam kdysi tatík. Jinak že by byla sedlovka větší než díra v rámu to mi nepřijde.
To takhle nepoznáš, to musí vědět ten, kdo to tam dal. Se zeptej, jestli to tam rval. V každém příp. není jiné řešení, než zítra točit a tahat, nejlíp ve 2 lidech, jde to líp.
JJ hned zítra se poptám :)
Toho taťku bys měl vzbudit hned ;). Moc se mi nezdá, že by karbon srostl
s Al. Ale nemám zkušenost, jen jsem o tom neslyšel.
JE TU NĚKDO, KDO VIDĚL SROSTLÝ KARBON S AL?
Ano videl, ale naopak karbon ram a al sedlovka, tiez to slo von velmi tazko, wd40 a nasilim, ale ram aj sedlovka zostali nakoniec cele.
vim taky o karbon ramu + alu sedlovce. muselo se na to jit pilkou. :-)
ano… videl jsem i carb + carb, ktera je srostla nadosmrti…
Ano videl jsem to. Neni to srostle v pravem slova smyslu, ale na vnitrni stene sedlove trubky se vytvori oxid, ktery stizi nebo znemozni vytazeni sedlovky.
aby se mu treba nahodou nepovedlo ukroutit vlepeny zamek do te carb. trubky… pokud nema celkocarbon sedlovku :-)
ale to ředidlo rači ne ,asi by nepomohlo,skus to wd a pak až ji vytáhneš tak ji mužeš benzínem odmastit
Ty jsi teoretik,spekulant bez zkusenosti v praxi:DD
by ses divil
Jo, by ses divil kolik Wojtek už zníčil sedlovek .. praxe mu určitě nechybí :D
Poklepej po tom kladívkem a když to nepomůže, tak pilu a uřezat :D
Jo a nebo uřezat u sedlový objímky a odvrtat velkým vrtákem a dát sedlovku s větším průměrem. :-)
Jinak jsem přesvědčen že to WD 40 zabere. Já to používám krom na zuby a na chleba skoro na všecko.
Já mu taky říkala že to chce něčím promazat =)
Za lepší, než WD, se považuje Konkor, červená brzdová kapalina a coca cola. Colou ale častěji polívat.
Jo tak to je prauda. Ta cola ta je taky všemocná. Vychlazená bude taky určitě vhodná na chlazení při tom případném odvrtávání.
Řešil jsem podobný problém. Já mám a sedlovce plastrikovou pásku – aby se mi nahoře neodřela (dělá se to běžně). A taky jsem jí nemohl vyndat. Byla nádherně zalisovaná.
Řešení – WD, viklat aby prosáklo, nevyrazit si zuby při vytahování. Mě to zabralo cca půl hodinky.
No je taky možný, že není srostlý ale slepený. Používají se totiž i taková lepidla na karbon, aby neklouzala v hliníkových rámech… no a jestli předchůdce použil něco „Extra Strong“ , tak je to pěkný problém, to z toho jen velmi těžko dostaneš, jen za cenu zničený sedlovky!
to není lepidlo,ne? to je jen zdrsnujcí pasta,ne?
tady to je jen to zvyšuje tření
Viděl jsem nějaký bílý a to když vytvrdlo, tak to byla pěkná makačka to vytáhnout, spíš jsem myslel, jestli někdo nepoužil lepidlo „home made“ čili nějaký jiný lepidlo co měl doma.
jn,taky tem mohl narvat chemopren,nebo něco podobného
Jo nikdy nevíš co domácího kutila napadne… :-)
já mám hliníkovou,takže já tam jen dávám vazelínu
Já už jsem se vrátil k hliníku! :-) Kerbonovou sedlovku ne! Viz foto 2hodiny vestoje na nejbližší nádraží :-D
jinak já jí nemažu přímo, jen když čistím kolo, tak jí pak pohladím zamaštěnýma rukama od GTčka nebo tak, je to ideální vrstva, ani moc aby to neklouzalo a ani málo aby to nesrostlo :-)
to já tam naplácám vazelínu,aby se voda nedostala do trubky,a neklouže,a že jí tam nedávám zrovna málo:-)
Na to používám kus ustříhlé duše ( na snímku je srolovaná pod ) ocgrání to i objímku :-)
jenže já používám r-u,takže to nejde
Ale jde, taky jsem to tak mel. Pak jsem RU vyhodil, byl tam zbytecny.
no já to zkoušel,a prostě sem to nepřetáh
Musis pouzit light dusi, ktera ma tenkou stenu. Taky zalezi co mas za upinak, ale vetsinou to tam jde natahnout. Nevypada to vsak pak nijak extra.
tak kuli tomu nebudu kupovat duši a žezat ji,at si voda teče,je tam vazelína
Vsak jasne, ja nemyslel strihat novou:) Mel jsem doma 2 schwalbe duse, ketry jsou uplne na hovno a obe se mi po par km rozthly ve svu.
mí takové štěstí...........,rači budu jezdit bez duše na sedlovce
Tak jsem se stím pral zase celé dopoledne, ale bez úspěchu. :( Ale ještě to nevzdám po obědě jdu zkoušet dál.
A nastříkal jsi to WDečko zevnitř – při obráceným kole dírkou od košíku?
To jsem ještě nezkoušel, zkusím dík .
Hm, tak tim jsi mel zacit, bud pres stredovou trubku, nebo tema dirkama na kosik:)
Ja začal podobně … kousek nad uchytkama na zadní V brzdy mám dvě dírky.
Tak to netusim, jak by se ti ten olej dostal az k sedlovce. Leda mit kolo vzhuru koly a to by ti nateklo tak na poslednich, maximalne 5cm sedlovky, smerem ven z ramu.