Ahoj, tady posílám na ukázku, jak může dopadnout rám na Pražských schodech. Je starý rok, a má nalítáno tak kolem 10 000 km. Jen nikomu nepřeju ten pocit, když pod váma zmizí kolo. Včera sem se podruhé narodil.
Ahoj, tady posílám na ukázku, jak může dopadnout rám na Pražských schodech. Je starý rok, a má nalítáno tak kolem 10 000 km. Jen nikomu nepřeju ten pocit, když pod váma zmizí kolo. Včera sem se podruhé narodil.
ale zase se hvezda, vsude se o tobe mluvi :-)
stal bys o to?radsi nejdriv premejslej, nez neco napises
Ty jses suchar jak silnicar na Meride.
hahahahaha vtipakar, ziletky si rozvracet nenechame!!:-)B
správně:), permice na lanovky totiž nepotřebujem:))))
To je fakt – jsou vam na nic, kdyz to neumite;-)
sfinga hodil na bikebase.cz repoportik k akci i k padu.. :) je to tady: www.bikebase.cz/article.php?…
tak preju pekny poctenicko, je to napsany ze mi behal mraz po zadech.
nemyslim si, ale tohle mi fakt vtipný nepřijde:(
Tohle musi posoudit tvoje okoli. Ale podle vseho se s tim budes muset smirit ;)
Stejne uz se to stalo…A co mame asi delat…Brecet tady nad zlomenym sfinxem:-D to asi neeee.nooo......Takze ted se tomu muzem jedine smat neee.
Takže, když se nad něčím nebrečí, to implikuje, že se tomu budeš smát? Co třeba něco mezi, chovat se s respektem, rozumem.
vy nadelate. ram prasknul, riderovi se nic nestalo, tak proc si z toho nedelat prdel? a pokud si nekdo nedokaze delat prdel z vaznejch veci, tak fakt nechapu jak muze v tomhle svete zit.
BTW: delat si prdel je kolikrat nejlepsi reseni jak i z vazny situace vybruslit dusevne zdrav :-)
S BTW: souhlasím. Vše má svou míru, ta moje tady byla trochu překročena.
to chapu ze se ti to nelibi. ale ne vsichni maji doma sfinxe… :-)
A já myslel, že ho mají všici kromě tebe, :-).
sem rad ze sem se ty vobludy zavcas zbavil :-)
Kdo se to tu otira o Sfinxe? :-))
rika ti neco tohle : :-) ??? kdyby se mu neco stalo, tak bych to asi nepsal, vim ze je ok p.s. premejslel sem dlouho vymysle sem...... POLIB SI PR*EL !
!
?
Hele, neprehanis to?
zklidni hormony…
uz po nekolikaty mi naznacuje ze sem blbej, sem ji rek aspon
na rovinu co si o ni myslim ja
já na to včera čuměla jak puk.Hlavně že se Ti nic nestalo, kolo je jen spotřební materiál. Vrátěj Ti peníze nebo nemáš nárok?A to máš na bajku za rok 10 000?
no já loni neměl silnici pojízdnou, tak sem dal uzký gumy a drandil sem na silnici na biku, tak proto. Jinak s Romanem Pavlíkem to řešíme co dál, ale asi bych radši peníze. Jinak je fakt, že mě tam každej fotil, jak kdybych vyhrál MS, hezkej pocit, ale bohužel :-)
PS: detailní foto
a ještě jedna fotka
To jsem mel taky, ale mensi velikost a kolem kloubu to nebylo tak otrepeny. A nejlehci to taky nebylo… a ten znacek… ESKA tam psali.
docela draha skladacka!:)))
No vida! A pak ze SID prej nic nevydrzi :-)
Ale zase to lehce slozis do kufru u auta…
Vypadá to jako ocel tloušťka stěny ala plechovka od piva, je to tak?
Sada Dedacciai EOM 16.5 dosahuje ztenčení 0.4mm. Píšou o tom pěkně, hoši… : www.dedacciai.com/home_eng.html
Já si chtěl být jen jistej jestli dobře vidim. Hlavně že je sfinga v poho, ale muselo to bejt dost drsný.....
Jako, nedokážu si to představit, vysednout přímo na schodech při palbě, ale takhle mi prdnout rám, tak mě ve sjezdech mrazí v zádech už po celý život… .
clovece me jednou rupli riditka asi ve 40km ve sjezdu na zavodech, lehce sem si dahnul do predniho kola, no byl to masakr, ale ten kilak do cile jsem jeste dobehnul :-)))
Dovolím si doplnit: TrueTemper OX Platinum až 0,41 mm. Columbus Ultrafoco až 0,38 mm.
super, dik a hlinik? :)
ja mam TRue Temper OX II. – ten nebude tak tenkej,ale kolem 0,5 mit asi bude..
momentalne uz sa Ultrafoco nevyraba, no Spirit ma to iste. pricom zaujimavy je udaj o hmotnosti trubiek v porovnani s hlinou. ocel: horna tr-168g, dolna 220 pri najvyssej sade Spirit hlina:horna tr-130g, dolna 195g pri Starship. prisom hrubka steny je min 0,6
ale ale ale copak se to projevuje uvnitr ramu?? :-/ mno, docela se zacinam bat…
ceho??? ocel funguje ikdyz vevnitr rezne,to je u ocelaku normalni…
Kamarat mal Schauff (ocel) a zvnutra mu prehrdzavela sedlova trubka tesne nad presmykom, mat rovne okraje by som povedal ze to prerezal. A pri tych tenkych stenach…
a za kolik let??:))
Myslim ze za 3–4 roky. Problem bol ten, ze bol permanentne mokry. Schauff totiz daval do sedlovej trubky penovu vlozku a servisaci ju pred predajom zabudli vybrat. Takze stacilo aby tam obcas zatiekla voda a uz to bolo stale mokre. Inak nebol to nejaky srot, bolo na tom komplet XT.
Ale u Feldy mám rez na zadním lemu skoro naskrz :)
to skoro všichni majitelé
ja uz ma treti kufrovy dvere :-/
davas jim zahul :-))
nee, proste vyreznou zevnitr. Skodovka uznala ze to je vyrobni vada a menila je v ramci zaruky. ty posledni uz taky na par mistech zacinaj, ale kaslu na ne. to auto stejne dojezdim driv nez se rozpadnou :-)
jj vim detaily, to byl pokus o vtip ;-)
je to pekne rezavy, sem myslel, ze ta antikorozni uprava udela lepsi pracu,takhle to zrezavet za rok…bodejt by to neprdlo kdyz to ma tloustku steny milimetr (spis min) a ta samotna rez uz ti toho pulku zezrala :-)
Myslim ,ze tady neni co k reseni, kdyby mi takhle prdnul ram, uz bych ten samej a ni tu samou znacku nikdy nevozil, takze bych to videlen na vraceny prachy a trada pro neco poradnyho:)
Tak, tak.
Presne na tomhle miste mam vevnitr ram taky rezavej jak liska. Vysvetloval jsem si to tim, ze tam tece voda pres hlavovou trubku, ted jen doufam, ze ten muj ram taky neskonci takhle :)
Tyy vole! Ty trubky jsou úplně papírový! Ještě že mám hliník, tam to aspoň vypadá, že je to pevný.
jo jenom vypada:))))))
Zdar. No mě kdysi někdo tvrdil, že při upínání kola na střechu auta promáčknul trubku rámu. Nevěřil jsem, ale jak koukám – tak už věřím – to vypadá jako by to bylo z papíru :o)
Sfinx Zona promacklej od stresniho nosice mi lezi ve sklepe:)
Trošku oživím:
Jak moc promáčklý ten Sfinx byl?
Tezko rict, odhadem 0,5cm do hloubky.
Musel bych to nejak nafotit a omerit.
Kazdopadne na nem jezdim dodnes.
No mám doma taky takového mazlíka a budu na něm stavět silnici pro drahou polovičku. Byl bych nerad, aby se to pod ní někde rozložilo…:) A ona by asi taky nebyla ráda…:)
Konkretne je ten muj promacknuty na spodni ramove trubce, tak 20cm nad stredem. Jestli vzpomenu, tak bych ti to mohl koncem vikendu vyfotit, driv bohuzel nebudu doma.
Tenhle taky – je vidět, že je to od střešního nosiče. Ale rozhodně to není 0,5cm, spíš jen asi 1–2mm. Pod lak to vykituju a bude pokoj…:)
A kde si ho nabral? Neříkej, že je to ten od DaDa :D
nn, ten to není…neboj…;)
au to muselo asi bolet:) No co se divis,kdyz mas ten nejlehci ram od nich,kde stena trubky je cca 0,4 mm tlusta:)) Ja myslel ze ocel se takhle nelame…:((
právě že extra lehký nebyl, měl sem to udělaný na maratony, rám vážil asi 1600 gramů, takže průměr jako u každého rámu… jen to ta plechovka už nevydržela :-(
No,na ocel docela slusny ne?:) teda pokud je to s lakem… Jinak PC byla nekde kolem 17??? (toho ramu samozrejme:)) )
ocelák s touhle váhou a ještě k tomu zevnitř narezlý, co bys čekal.
no 1.6kg mi přijde na ocel docela málo. Mám RM Blizzard z Reynolds trubek a ten má 2.18kg… Ale zase nemám takovej strach že mi rupne
tak to je jako kdyby si srovnaval trabose s ferrari :-D
Presne, Trabant je taky lehci jak Ferrari ;)
Trabant je recyklovany ferrari, takze sfinx je recyklovanej RM?
urcite!:)) jenom p.Pavlik k tomu hodil takovou kobyli geometrii:))))
:-DDD
Zkus si ohnout ziletku, mas to totez. Holt, je to dan za tenkou trubku. :(
njn, kvalita za rozumnou cenu. hlavne ze si celej, slavnej a este delas reklamu sfinxu :-)
mno obecne, schody jsou jedna z nejtezsich veci pro ram. se divim, ze to vcera odnesl „pouze“ sfinx :-) co to bylo dedaccai nebo columbus?
dedaccai
jj, az ted jsem si vsiml, ze to tam mas napsane ;-) mno, ja to mam od columbusu (zona). nastesti nehrozi, ze bych se postavil na Schody :-)
Čert vem kolo a podobný ptákoviny, hlavně že jsi celej!
to Rasto: koroze uvnitř rámu bych se nebál,vždyť kolik jezdí starých oceláku a pořád drží.
Presne tak,kazdej ocelak je zevnitr zrezlej,to neni nic divnyho…
ale většina těch oceláků je zcela jiné váhové kategorie.
jenze ty stary rozhodne nemaj 0,4 mm tloustku steny
ale ja myslim dobry drazsi ocelaky,ne stary tezky shitky!
ja si myslim, ze ani starsi drazsi ocelaky nemaji silu steny 0,4mm
to není tipická koroze rámu. Je to jen takový vnitřní prášek, dá se to smáznout rukou. Hliník apod bude vevnitř stejný, vlhkost se dostane všude…
uff, trosku mi odlehlo :-/ preci jen, nemel jsem moznost pozorovat moc ramu zevnitr… trosku jsem se vydesil :-)
Koukal jsem na svého oceláka a ten je o proti tomuhle sfinxu uplně jak rzatej jak liška.
Už si představuju jak všichni bajkeři večer prohlížejí svoje miláčky :o)
přesně mám oceláka z tange d.b. a je zrejlej uvnitř jako kráva a už drží kolik let. Jenže je fakt že má skoro o kilo víc :)
Cekal bych ze v tom miste kde to prdlo bude ta trubka trochu zesilena. Jestli tohle bylo zesilene misto, tak bych chtel videt tu tloustu steny uprostred. Uz mas jasno jakej budes mit novej ram?
já bych tipnul luzifera :)
hehe, taky už sem nad tím přemýšlel, ale v tuhle chvíli nevím jak to všechno bude.
A copak rám Kovaříka ???
Ano, dělá prý i biky zakázkově! To by bylo nádobíčko, to skoro nikdo na biku nemá. Jinak říkal Kovařík, že u kvalitních trubek se ničí pily při jejich krácení a vrtáky při přípravě děr na košíky.
Me rikalm, ze kdyz delali ram z Reynoldse 853, tak tam ty diry proste neudelali :)
Evidentně přetížení rámu. Rámy tohoto tipu nejsou určeny na takový prasárny jako jsou Pražské schody.
na co myslis ze jsou urceny ????
do vitriny
Určeny jsou na XC. Tady je nutno si uvědomit, že v takovémto „terénu“ se jezdí taky závody typu „citywallrace“ a to na úplně jiných kolech. Jenom my to nazveme XC a naženeme tam závodníky na ultralehkých rámech s životností na pár závodů. Další je otázka bezpečnosti – na wallrace mají integrálu a brnění a jedou jednotlivě, tady mají jen XC skořápku na šošolce a řítí se v balíku. Nějaká zlomená klíční kost už tady taky byla. S nadsázkou můžu říct, že mi to připomíná Taxisův příkop – ať se tam klidně pozabíjej, hlavně že máme nejtěžší překážku na světě. Můj názor je, že to není chyba toho rámu. Samozřejmě jsem rád, že to Sfinga přestál ve zdraví.
taky si myslim ze to neni chyba ramu, sice me za to tady budou kamenovat, ale me to je vitr…
Není žádný důvod někoho kamenovat, prostě praskl opotřebený rám podrobený (na svou konstrukci) extrémnímu zatížení.
presne tak, navic neznam profika kterej by mel dyl jak jednu sezonu jeden ram – pokud nejde o titan…
Jsem zvědav, jak se k tomu postaví pan Pavlík. Myslím, že na reklamaci to není.
K tomu jen. Kdo je nuti, aby na tezky teren zvolili lehky (tj. vetsinou malo odolny nacini) ? A ze se nechrani..... to je taky jen jejich volba.
tak jestli myslis profiky tak to se pletes, sponzor ten rozhoduje na cem pojedes
Jakej je problem prelepit napis Dainese treba nalepkou Author?
docela velkej, aspon u nas urcite:)
Do jiste miry. Ale taky mas nekolik kol a vyberes si podle trate, ne? Alespon takhle to je ve slusne spolecnosti. V opacnem pripade maji asi spatne sponzory :)
jak kdo jak jaka znacka, nekdo ma fula a k tomu HT, ale ze by si mohli vybrat z nekolika ramu tak to neni, proste sponzor rekne a jedes…tak to je
Já hájím ten rám. Ten se, chudák, bránit nemůže :)
Přemýšlím co na to říct, jseš celý, jsi dobitý, kde lehl, prdlo pod schody? Wow, počítám, že to je/byla Dedacciai EOM 16.5. Mám zadní šavle 16.5, rámový trojúhelník 14.5. Při jízdě na pevné (Columbus Nivacrom) můžu čekat, kdy budu jak na Taxisu jak Ty, při mojí velikosti/netuhosti rámu. Abych se bál na to sednout, hmm. To jsi mě nepotěšil před dovolenou… :-$.
dobitej sem, ale žiju. Prdlo mi to přímo na schodech, tak 5 metrů od té ostré zatáčky, takže už se tam trochu brzdilo, ale i tak to ještě jeli kule. Já bych se oceli nebál. Při normálním zatížení se to asi stát nemůže, ale po včerejšku za to ruku do ohně asi nedám…
No, otázka je to normální použití… . Rázy do rámu budou u pevné vidle vyšší než u odpruž. Do čeho půjdeš teď, když hraješ o čas?
jasne, neni duvod abys na ocel zanevrel. se to muze stat s jakymkoliv ramem/ materialem. a vzhledem k Tvemu nicku, mas vyber pohodlnejsi :-)
byly na PrSch vubec karbony? :-)
epic třeba, pak jedna merida, jen podle fotek…
Superior nějaký byl, ne?
jj byl. Jel na tom Venca Jezek. Fakt nadhernej oproti tomu co tam loni predstavili jako novinku…
Jezek karbonaka urcite nemel, par lidi ze Sporky je proste nevozi, mektery nevozi ani Superiory. Prej to je shit, trhaji se uchyty na kotouc a spusta dalsiho
Hm, že jsou všichni na Superioru. Spousta dalšího, povídej, přeháněj? ;-)
Zaslechnul jsem ruzny veci od zdroje blizkeho CS MTB :) Ty karbonaky jsou proste nejakej Taiwanskej low end. Staci se mrknout na clanek na MTBS – www.mtbs.cz/…a060413.html
Co mi tak tohle napadne pripomina :) www.mtbs.cz/obrazek.html?…
Ale uz ty antireklamy radsi necham, treba ty lepsi hlinikace nebudou podle me uplne spatny.
hele my mame taky supy a kluci sou spokojeny. Me se teda vic libil muj speslik, ale co nadelam. Zas musim rict, ze to jede, je to tuhy. Mam ten s karbonovou prdeli, neda se rict, ze bych te nejak pocitoval na komfortu, ale tuhy to je. Doufam, ze to sezonu vydrzi. Jinak treba lak je na tom hroznej. neco podobnyho sem nevidel ani na tesco kolech, ale asi ho tam je malo aby to bylo lehky:) Jo a na celokarbonech sporka vicemene nejezdi.
No prej pri takovym zatizeni praskaly i Moratky…:(
Mbary, Morati vidle, taky praskají a praskají. Všechno jednou prdne, :-). Mám dobré vyhlídky, jde jen o to, co prdne jako první. Sázím na vidlu, :-).
Slysel jsem o ramech,kliky se tu probiraly… Ja nevim,ale myslim ze ta vidle ti neprdne,to uz bych sazel driv na ram:))))
No jednu uz jsem prdnout videl. Na vlastni bulvy a v primem prenosu.
jeee,ja chci takyyy:))))
Jaroslav Obruča zlomil Morati vidlu, zlomil i Mbary. Zlomil i titanový rám Litespeed. Vše při jízde. U té vidle bych si vsadil, že byla naťuklá z dřívějška.
Mě stačilo když se mi protočily vlaštovky, tohle musela být hrůza. gratuluju k přežití
lepsi je, kdyz se ti protoci predstavec pri traverzovani svahu :-)
Nejaky osobni zkusenosti?
bol by som rad, keby tu niekto napisal hrubku hlinikoveho ramu. nemyslim, ze by to ocel s touto hrubkou nemala vydrzat. to by sa skor k tomu mal vyjadrit niekto z fachu..
Muj ma stenu hlavove trubky 7mm.
nebavme sa o tvojej hlave :-) a co horna a dolna trubka? a co taky hlina ram 1200–1400g?
Mám to těsně pod 1,2kg, ale jen hlavová trubka.
nechapem?
Překlep: mám = má. Váha Pádlistovy hlavovky, :-)).
heh, tak to hej. preto mu to tak ide dh :)
a jeje, to jsme presne cekal, no prvni sfine co se takhle rozlitne, a hned je z th bububu, ale fotky vsech ramu nebo komponentu co tam kdy prdli sem nikdo neda.......cha cha
Prasklé schody, :-)).
ne tak tam kazdej rok prdnou ramy,vidle, no vsechno mozny, a nidko z th nic nedela, kdysi tam ruply nelepsi mag. meridy a stejne se na nich jezdi, ja sveho ocelaka nedam :-)
No, taky svého nedám. Jen mě občas v tvrdém sjezdu zamrzne úsměv, :-)).
tak si mas koupit vidli:))))
Už mám tři na jedno kolo, :-).
a vzdycky si koupis spatnou:-)
Buď pevná nebo Suntour, :-).
Jaký máš přesně matroš na rámu? Já 14.5/16.5.
mam to same 1650gecek, protezenou zadni stavbu
1600g na ocel je super vaha. trek 8500ZR ma vo velkosti 19,5 do 1700g..
prave proto mam ocel a sfinx a ne treka, ten maj v kazdy zelenine
ale je zase pravda, ze tie Treky moc nepraskaju :-))
tak ja zatim videl prvni sfini, treku porad vic :-DDD
teraz trepnem, trek vyraba 500tis bicyklov rocne a Sfinx vyrabal 39? asi si videl viac prasknutych 8,5 ako ja. inak osobne by som skontaktoval talianov a spytal sa ich, preco to prasklo
Bych si přisadil, že byla nějaká krpa při výrobě, třeba ta navářka na bovden. Sady trubek už se dělají tolik let, neexperimentuje se tolik. I když je to závodní, odlehčená sada, tak by to mělo držet pár let.
taky si myslim ze to bylo tou navarkou co mel Ota na horni ramovy trubce, atd
to uz je jina, na hlinu si stejne uz nesednu :-DDD
Jo, jo, :-).
jo, jo :-)
:-)
Akorát mi pěkně zdrbali zadní stavbu, tobě asi ne. Čepy na Včka jsou příliš utopené, šrouby na špalky odírají rám. Dost těžko se rozevírají Včka. Zploštění je pěkné, funkční, jen to umět 100%.
ja to mam docela v klidu, akorat ta barva, ale dohodli jsme se na cene…
udelals chybu, mels rovnou nechat vyrobit bez vecek, pouze na kotouce ;-)
A jak bych na tom brzdil s véčkama, to nechápu. :-))
tohto som sa trosku obaval aj ja, ked som si daval robit ram v Cechach. no musim povedat, ze Kovarik je celkom profik, co sa ramov tyka :-)
To je slabé slovo :-)) a těch rámů co mají super samolepky a jsou to Kovařici těch je…
taky merida je obecne je shit. Rekl bych ze treba kvalitni ne ultralehkej carbon ram by neprdnul. treba spec nebo trek, scoot
nj ale kdyz se podivas tak vsechno co je dneska kvalitni tak je vetsinou i lehky…takze nerikej nikdy, az to pojedes tak poznaz co to je za zatez :-)
Mysli, ze si to docela dokazu predstavit. Na tom ramu pisou „nepouzivat na schody“? Jestli ne, tak by to mel vydrzet. rekl bych, ze treba na sloupek vidlice je ten tlak jeste podstatne vetsi, a vydrzeli to. Holt moc tenka trubka nebo nejakym zpusobem porusena. Nedokazu si predstavit, ze by ti takhle prdnul dobrej carbon monokok ram. Treba ten TREk
ten takhle neprdne protoze je z vlaken :-DDD
celokarbon asi ne. Ale lepenej … to asi jo.
Nic ve zlém ale nenexistuje rám kterej neprdne … Optej se závodníků kolik už viděli prdlých rámů a kolik sami řachli .. to jsou žel věci kterejma se málokdo chlubí … zvláště pokud to jezdí jako sponzoring to už vůbec se nesmí mluvit o defektech …
vidis to a Sfinga se tim jeste chlubi, me toho uz prdlo :-))) a jezdim dal…
hehe treadik:-))
B.
tak ty si to tedy rozcisinul :-)))) pravda pravda, je venku moc hezky :-)
Ahoj, to je síla. Hele, nebyl jsi náhodou v HK minulý víkend? Pamatuješ si na toho čahouna s kočárkem, který tě zdravil tam, jak Benešovka přechází v Palachárnu? Obtěžovali mě tam zrovna nějací dva sektaři :) Jinak gratulace k druhému narození, se ten rám panu Barešovi moc nepovedl…
jj, pamatuju :-) si měl utéct. Nemyslím si že byla chyba ve výrobě, prostě to rám nevydržel. Schody jsou asi extrémní zatížení.
zdar, nejel si minulou neděli OKOLO HRADCE? Tam to ale není zrovna terén na odpis rámu. :)
co to jeee? kolik to ma kilo? :-)
sfinx co rupnul na schodech
a pry to vazi i 9,5 s pedalama (mozna min..)
jestli to fakt beres takhle v klidku,tak uz si musel uplne rezignovat na to,ze si mel (prej) horsky kolo:-)
zdar pekna rakev:), hlavne ze si celej. mam tu samou sadu ale vetsi 20". kolik vazis? at se mam na co tessit ne? nekde ve sjezdu:)
No pekny. Teda spis nepekny! :-( Na prazskejch schodech uz toho bylo tolik nalamano, vidlic poniceno, saltru urazeno.. Jsem rad ze jsi celej. Mels sakra kliku!
no ještě malý dovětek: je něco jiného pokud je součást namáhána nahodilými rázy, či cyklicky. Ty schody způsobily kmitání. Pak už nemuselo být napětí v materiálu tak vysoké aby to stačilo na takovouhle šlamastiku. Pokud by se ještě biker strefil do vlastní frekvence rámu, tak by stačilo jet i po kostách a půlil by jakbysmet. :)
tak ty me teda fakt lekas!:-D
ba jo, proto se nesmí pochodovat přes mosty, ale dává se povel ZRUŠIT KROK! :)
trochu to tu oživím, úplně to nevidím na nové vlákno, ale stejnak, prasknul mi favorit, tady takhle, je to normální? stává se to? ani jsem nic neudělal, pomalu sjel z obrubníku, vůbec nic nadstandardního, nerozumim tomu, že zrovna tohle to místo, vždyť tady žádný takový tlaky nejsou, nebo?
Presne stejne mi pred spoustou let prasknul taky. Prasknul mi pri brzdeni, kdyz zacala rezonovat predni vidlice. Proste srot.
Stává se to. Tedy spíš Fáva častěji prasknou ve stejné vzdálenosti od hlavy na spodní rámové trubce, ale reálně kdekoliv. Aspoň že se asi nic nestalo jezdci.
(Oproti Sfinxu na Pražských schodech je to něco dost jiného, ale proč ne.)
Když tu vyplulo tohle vlákno: Roman Pavlík to má za sebou, prý se utopil při šnorchlování.