ahoj, mám dotaz – čím mažete řetěz v suchém počasí, kdy se hodně práší?
já mažu TF2, spokojenost, ale v prachu se řetěz dost špiní. používáte nějaké suché mazadla? co cena, výdrž, vlastnosti?
dík za postřehy.
ahoj, mám dotaz – čím mažete řetěz v suchém počasí, kdy se hodně práší?
já mažu TF2, spokojenost, ale v prachu se řetěz dost špiní. používáte nějaké suché mazadla? co cena, výdrž, vlastnosti?
dík za postřehy.
Motorex Dry, nelepí se bordel.
Taky tak a pak jeste Pedros
Mám taky ten Motorex, ze začátku byl úplně super. Ale teď jakoby musím častěji mazat, tak po 80 km je řetěz dost hlasitý a řetěz není „vizuálně mastnej“. Může se stát, že by „vyprchal“, nebo něco takového? Stalo se vám něco podobného?
Tohle je u maziv do prasneho prostredi uplne normalni. Domazavam taky po cca 100km
Mě dřív vydrel i 150 km. Možná sem moc rozmazlenej.:-)
No ono kdyz neni extra pracno tak mi ty dva svihy (coz muze byt 150–200km taky vydrzi ale stejne sebou vozim olejnicky a tam vzdycjy trochu Motorexu mam. Zrovna minuli tyden jsem misto Motorexu namazal Yarrowem a to bylo bordelu a nachytanyho jehlici,travy a proste vseho co se retezu dotklo. Zase ale na Yarrow nedam dopustit za vlhka a zimniho marastu.
asi jsem moc náročný, ale podle mě lepí – no ale podle mě lepí všechno. Jinak mažu injekční stříkačkou přímo na válečky, ven se nic nedostane. Celkem mě překvapilo, že na namazaný řetezu stačí 1,5ml oleje. Takhle ho mám na hodně dlouho. Vydrží cca 50–100km podle podmínek, dneska zmizel na 40km, ale to bylo hlavně tím, že jsem hodně zmokl. Jinak řetez je s ním hodně tichej – v tomhle zatím nejlepší co jsem zkoušel.
Tak nejak, jeste to vetsinou predtim vyperu a necham pres noc oschnout. Pak na jednotlivy kolecka a protocit a utrit. Okolo 100km mi to vydrzi a stoji to prd.
Taky mazu velecek po valecku, jde to rychle, zacinam a koncim u spojky, parkrat protocim a utru. Sprej zadela celej retez a musis davat bacha, kam ti vsude caka.
Jinac mazu asi rok a pul nejakym olejem, co byl prilozenej k ty nejobycejnejsi pracce retezu. Je hodne ridkej, ale docela universalni.
FV
přímo na válečky ?? váleček po válečku ??? a podle výdrže teda před každou jízdou ??? fuj tohle by mě nebavilo…
ano jeden váleček, jedna kapky ze stříkačky, zabere to ai minutu, víc určitě ne, mazivo se nedostane kam nepatří a hlavně neplýtvám :o)
To nejsi sám koho to nebaví – ale pokud chceš mít čistý řetěz tak moc jiných možností není. :-((
jj, je to snažší než pak čistit kupy bordelu
Fakt nelepí. Já jej mám ve spreji s takovou tenkou trubičkou. Lehce zmáčknu tak, aby stříkal pomalu a protočím nad vnitřními články. Nechám chvíli, asi 10 minut zatéct mezi články, pak utřu hadrou řetěz do sucha a je to. Jezdím z práce v písčitých oblastech mezi Rohatcem, Bzencem a Vacenovicemi, bordel se nelepí. Když jedu po prašných cestách, tak se taky nelepí. Akorát musím domazávat častěji, to je normální. Včera jsem také zmokl, ale jem namazané chainstarem – kapátkem jsem nakapal do spojů – mezi válečky. Také nechám zatéct do řetězu a utřu suchou hadrou. Nelepí to taky moc – v písku a prachu, ale oproti Motorexu přece jen trochu lepí. Ale zase déle vydrží. Někdy to kombinuju. Po vyprání řetězu první mazání Chaistar a pak domazávám Motorexem + pokaždé utřít hadrou. Jinak jednou jsem zapoměl u toho Motorexu otřít řetěz a jel pískama domů a nic se nestalo. Řetěz nebyl ********.
jak jsem psal mažu každý váleček zvlášt, pak to nechám stát do druhého dne a řetez utřu, pak ještě schodím na střední pilu ( mažu vždycky na velké) a na velké otřu zuby do sucha. Ale stejně po nějakých 30–50km už je tam bordel a na převodnících je vidět taková ta klasická černá pasta, která vziká při provozu řetězu – mám stříbrný převodníky, tak to tam jde dobře vidět.
presne tak MOTOREK DRY!!!, akorat sem to dal do lahvicky od rozmrazovace zamku, ma takovej uzkej „sosacek“ (aby se dal narvat do toho zamku, to puvodni baleni je na h…) a tim se perfektne davkuje po kapce na clanek (mezi vnitrni cast clanku a distancni krouzek, samo to tam zavzlina), ani se to pak uz nemusi otirat
Ja pouzivam Krytech od Finish Line, je to vosk, vubec nespini, ale musi se casteji mazat. Vcera jsem si proto koupil Dry lube od Motorexu, tak doufam, ze bude lepsi…
motorrový olej :-)
Motorex Dry Lube. Ale má tu nevýhodu, že stačí 1–2 brody na jinak suchém švihu a po pár kilometrech je řetěz hlučný …
Od tý doby, co kapu na každý váleček zvlášť 1 kapku, tak to není s chytáním prachu tak hrozný. Spray ti totiž zasere celý řetěz. Používal jsem spray Castrol s grafitem (z Globusu). Teď si to vyrábím sám: grafitová vazelína rozmíchaná s trochou benzínu a olejem, doplněno petrolejem pro lepší vzlínavost. Vydrží 60 – 100 km-.
GT85 a namazat den pred vyjizdkou. Rozpoustedlo pres noc vyprcha a clanky retezu jsou uplne suche.
Já mám s TF2 špatnou zkušenost, co se výdrže týče, tak po 40–50 km je dole a řetěz začne vyvádět, teď ještě dojíždím Motorex do sucha, je to lepší ale taky žádná sláva.
Pedros Ice-Wax nebo Extra-Dry, Já osobně preferuji Ice-Wax a řetěz je v pohodě a krásně čistý, nic se na něj nelepí. pcshop.pells.cz/shop/default.asp?cls=stoitem&stiid=8671 pcshop.pells.cz/shop/default.asp?cls=stoitem&stiid=8667
Šplíchej trubičkou přesně do článků(přilož ji na řetěz a otáčej klikama), pod tím si drž hadru a pak to otři.Pokud máš před tím odmaštěnej a vyčištěnej řetěz, tak vydrží v pohodě přes 100 km čistý a namazaný(pokud není bláto). Ať žije TF2!
Tady bych podotkl, že ujeté vzdálenosti se liší podle výkonnosti daného soudruha. Zatímco orlíci točící těžší převody ujedou na namazání třeba 100km, my slabčáci na stejné vzdálenosti otočíme řetězem dvakrát tolikrát, čiže stejného stavu řetězu dosáhneme za : 50 km :-(
ja do ted pouzival TF2,i kdyz jsem namazal bylo dost slyset takovyto zvatlani retezu o kazetu…vcera jsem v nouzi pouzil Konkor…a ozvalo se ticho
Jestli mas pocit, ze TF2 spini retez, tak uz Ti asi nic nepomuze. Krome TF2 jsem do sucha jeste pouzival Motorex Dry lube, ale ten spini podstatne vice (ale zase vice vydrzi).
mě přijde z olejů TF2 jako jeden z nejlepších, měl jsem na mysli spíš zkušenosti s různými vosky (Pedros a spol), jestli se to vyplatí koupit.
zdar, ja pouzivat taky uz jen tu TF2 at je mokro nebo sucho, akorat vic strikas no:) dle me dobry pomer cena/„vykon“
IceWax od Pedrosu používám už 3-sezonu – Ve srovnání s TF2 je řetěz mnohem čistější – mazadlo je suché nic se na řetěz nepřilepí. Po každé jízdě řetěz utřu hadrou a znova přemáznu. Pokud je sucho 1–2 vyjížďky vydrží, ale prostě takhle to dělám a neřeším jestli je nebo ještě není potřeba. Občas použiji i TF2 jako nouzovku na řetěz jinak na mazání jiných částí kola. Můj názor Pedros IceWax je pro mě výhodnější – Pro sucho -prách a písek :-)
Tak nevím, včera jsem vzal TF2 na milost a hezky pěkně jsem ho nastříkal váleček po válečku na všechny pohyblivý části a vyjel na švih. Pravda, projel jsem asi 15m pěšinou po které stékala voda, ale nic hrozného. Asi po 10. kilometrech byl řetěz suchej jak troud a škřípal jak stará ku…!! TF2 už na řetěz nedám.
Já mažu voskem Lubricant Racing Wax od firmy Yarow. Řetěz mažu buď po každé vyjížďce nebo po každé druhé. Záleží na počasí a ujetých km. Řetěz nerachtá, jede tiše a prach se na to moc nelepí. Až skončím toto balení tak bych chtěl vyzkoušet od Motorexu ten Dry Lube.
Já mažu Finish Line Dry a maximální spokojenost
Tak s timhle mazáním osobně moc spokojenej nejsem, strašně rychle je řetěz suchej. Moc nevydrží. Na druhou stranu, od finish line mi připadá výborný Cross country (zelená barva). Je sice určený spíš do mokra, ale na maratony uplně ideální.
Ja jsem driv pouzival Chainstar, tedka maze Motorexem Dry Lube a vratim se zpatky k Chainstaru. Ten Motorex neni spatnej, ale ten Chainstar vydrzel dyl. Tedka jsme jezdily samy svihy kolem 150km a v pulce uz jsme jel na sucho :-(
Njn mazaci – mazte mazte ale nereste bordel – ten tam bude porad a vzdycky, kdyz bude prasny prostredi, jak to tak v lete byva :-D ale ja sem treba pouzival CASTROL a stim sem byl naprosto spokojenej a pak motorex, kterej mi sral, ze na sebe nabaloval bordel o hodne vic nez ten CASTROL no a ted pouzivam normal mineralni olej na sici stoje a sem taky spokojenej!! Retez bude vzdycky spinavej – od toho tam je :-D
To chce vozit mazání s sebou. Já vozím v podsedlové brašně kapátko s Chaistarem. Ale zas tak často nemusím domazávat. Většinou když jedu 100 a víco km, tak dobře namažu a nemusím domazávat.
Pedros Ice Wax. Vyplatí se sehnat někde injekční stříkačku a nanášet na čepy článek po článku (trvá to asi minutu). Jediný mazivo, na který se nelepil saharský písek.
Tak tak. Řetěz po cca 80 km v prachu a písku-viz foto Pedros IceWax
výstižněji už jsi ani poradit nemoh :)