vyzkoušel jsem furu připravku a hned to zasvini kazetu,vosk od pedrosu je na houby hned to vrže.please radu
vyzkoušel jsem furu připravku a hned to zasvini kazetu,vosk od pedrosu je na houby hned to vrže.please radu
to je rukama, ne olejem
že tě hamba neobflusne :-(((((
stojim o radu jelito
No já nevím, mně teď sedí Finish Line Teflon Plus, jestli si nezkoušel. Namažu večer před vyjížďkou, přes noc pěkně zaschne – nesviní kazetu a na to, že je do sucha vydrží i pár kaluží.
mam těd motorex dry lube,do sucha.mam hnedka bajk zasviněn,prod.tvrdil že je to kvalita…
No tohle mi vždycky aut. namažou v servise, i když nechci (nevím proč). Řetěz je sice pěkně tichý, ale hrozně to sviní a podle mých zkušeností, stačily dvě kaluže a byl totálně suchý.
ja mam taky ten dry lube, pravda že je řetěz tichý ale zasere se. jelikož sem líný mazat, tak před velkou vyjížďkou postříkám kazetu konkorem a stačí to.
Dry Lube používám na silničku a s tou zasvinívostí to je pravda. Vždycky po tréninku utřu řetěz, kazetu i převodníky a je sucho a že by mě to nějak obtežovalo, to se říct nedá… ;))
já to tím dry lube mažu když umývám kolo nebo jen čistím kazetu , řetěž a převodníky.
Tak to musíš přemazávat. Mám ten samý a mám spíš problém, že mi nevydrží. Dělám to stejně jak viz nahoře, večer namažu a ráno to ještě utřu hadrem. A že by špinil říct nemůžu.
TAKY ale jen na sucho, moc vody to nevydrzi.. pozor musi se nechat zaschnout pres noc :) jinak bude ales zasr…
taky sem si ted opatril kvuli castym destum silikon-grafit sprej [nevim od koho] a nestezuju si – ikdyz se splavi olej nevrze to :) prostrikal sem to fest a setrel prebytek, dokonce sem ani necekal az zaschne a kupodivu se na to nic moc nelepi.
Ty ses jelito? :)
co?
Mam dojem, ze jsi reagoval na prispevek ve zneni „stojim o radu jelito“, ktery byl puvodne urcen kovarovi. :)
no jo, máš pravdu :-)
Stejná zkušenost, mám Finish Line Teflon Plus v injekční stříkačce a mažu každý článek řetězu extra, po zaschnutí stačí jen protočit a přebytek setřít hadrem.
tedy tentokrat musim naprosto souhlasit:-)
ja pouzivam Cyklostar a kazetu sem od toho nikdy zasvinenou nemel, akorat tedka co sem na ten sjetej retez a kazetu zacal lejt nakej olej na kola a sici stroje nebo co to tam je napsany :D
Cyklostar na mazanie? Tym prave retaz cistim. Nemyslel si Chainstar ?
Jo presne ten sem myslel :D Sem si to nejak popletl, Cyklostar samozrejme pouzivam na cisteni ;)
dáváš moc oleje. Nekapej na každou rolnu, každá druhá nebo třetí většinou stačí. Po namazání otřít převodník, řetěz hadrem.
www.kora.at/…hrradpflege/ – ale sehnal jsem ho jen jednou
teď používám Tefleon plus od FinishLine (kapu na každou rolnu), při vlhkém počasí domáznu CrossCounty, ale hodně řídce každá 4 – 5 rolna
dikas
Ja mazu pripravkem na silnicni motorky – ten vydrzi na kole cokoliv (je urcenej pro supersporty).
nemazat vsechny rolny mi prijde jako dost velka blbost !? k cemu ti je napul namazanej retez ?
Taky nechápu… Souhlasím ale s tím, že po promazání je nutné řetěz itřít. Stačí olej, který se „vsákne“ do čepů. Ostatní se pouze namotá na pastorky a převodník a chytá bordel.
je to blbost, ale pssst
neni pravda, to co nakapeš na to ostatní vytéká na převodník, pastorky a kladky přehazovačky, odkud se to dostane na ostatní rolny.
Vyžkoušej to mázni každou druhou nebo třetí. Několikrát protoč kliky (10 otočení) a prohlídni si řetěz, bude namazanej celej stejně.
No promiň, ale valit tam tolik oleje, aby se ti na převodnících a pastorkách dělaly kapky… Tak to už chápu. To už je jednodušší vylét olej na kazetu a dostane se ti to spolehlivě všude.
ja namacim cely kolo. akorat to trochu hur brzdi :-D
To neřeš, stejně brzděj jenom zbabělci :-))
Vidím, že včerejší díl Záchranářů měl fakt úspěch a dopad na domácí cyklistickou populaci:-) Pokud ale nemáš kolo za 100 litrů, tak raději brzdi:-)
To mně teda něco uniklo, páč nevím o čem mluvíš ;-)
Souhlas taky se mi to nezdá, vždyt je potřeba mít ten olej uvnitř řetězu, venku je ho vždycy až moc.
extra cisty zcela nepatlavy je WD40, ale jen na sucho a tak na 100–200km dle terenu
WD 40 nemaže, to je na čištění.
tak to si pis ze maze… (teda pokud vychazim z toho ze nenamazanej retez vrze, hure se ohybaji clanky) jen po desti retez vypada tak jaksi slizce
WD40 je nejaky petrolej alebo nafta. To je vhodne tak na namazanie zamku ale nie na taku namahanu suciastku ako je retaz.
je to tak, je to nafta s primesi silikonu…
Taky pouziva WD a spokojenost.
Na sucho pouzivam GT85. Nastrikam na cisty retez ale mazivo hadrem uz neotiram. Pres noc to zaschne a nic se na to nelepi. Ale fakt je dulezity ho mit namazanej dostatecne dlouho pred vijizdkou. Podobne muzou fungovat i jine oleje s teflonem, akorat jsem nemel tu potrebu s tim experimentovat GTcko je super :)
normalne mazu mechanicke dily prevodovkovym olejem pres injekcni strikacku na cepy, ale na retez delam „technologickou“ vyjimku – par kapek oleje na zubni kartacek a je to / retez se hold nema moc mazat, jen nezbytne mnozstvi aby nevrzal a nerezl, mene je tady proste lepe…
Taky pouzivam prevodovy olej. Mam na to takovou sikovnou olejnicku. Jelikoz se bracha porad hrabe v motorce, tak je oleje doma dost:)
mene je tady proste lepe Toto tesat do kamene. Převodovkový olej (PP90) jsem zkoušel, ale asi jsem cosi pokazil v technologickém postupu (inj. stříkačkou na každý čep), protože chytal nečistoty. Možná to bylo také tím, že u nové C9 se nedala ani jehla zapíchnout do mezery mezi rolnou a článkem.
Převodový olej. Už dlouho a připadá mi Ok a poměr cena/výkon je imho nepřekonatelný(žebrám u známýho v autoservisu :)) .
Pouzivam Dry lube od Motorexu a Krytech od Finish line(vosk) a nic neni idealni, bud to sere kazetu, nebo to nevydrzi.
Převodový ole a nabo MD což je česká obdoba WD.
Nemam rad schnouci oleje, jelikoz si vetsinou vzpomenu na potrebu mazani pred vyjizdkou. Pouzivam Finish Line – Cross Country – sucho,mokro, mraz. Vydrzi tech 100km – 150km.
Já zase používám ten jejich Teflon Plus a pohoda. Kolo je čistý, v suchu vydrží kolem 180 – 200 km. Jinak jezdím na ucho a mažu až když začíná řetěz šustit.
já hydraulický oil :)
je levnejsi, ale prevodak je hustsi a i lepe maze, hlavne ale hydraulika se rychle vymele vodou…
a pockas na zaschnuti nebo hned vyrazis ?
Já tam dávam toto:Metaflux 70–88
Já používám už několik sezon Bipol/bioolej na mazání řetězů motor.pil/a jsem s ním spokojen.Levný/60Kč za litr-na dva roky/,s namazaným řetězem/za každého počasí/najedu cca 500km než začne cvrlikat a myslím,že jeho přispěním mi řetězy/Sram/vydrží kolem 4,5tkm.Předpokládá to ovšem řetěz.spojku, vyčištěný,odmaštěný benzínem, řetěz do oleje plně ponořit a nechat odkapat a otřít.Jak prosté.
Známý mi kdysi říkal, že řetěz vyvaří v oleji a pak vydrží dlouho. Zkoušel někdo?
vyvarit olej / no vzhledem k tomu, ze sice motorovy i prevodovkovy olej ma protizpenovadla, ale teplotou se odparuje benzenova separace, tak tim asi vyrabi drahou vazelinu bez pouziti zhutnovadel ;)
ale fungovat to teoreticky muze, vazelina je na mazani zpravidla lepsi nez olej…
takovou divnou činnost snad ani nebudu zkoušet
Jednou místo řízku usmažíš řetěz…
Ne v oleji ale ve vazelíně, pak nechat okapat a otřít – starý recept z doby, kdy na silnici řetěz držel přes 20tis km. Nehodí se na zimu, vazelína moc tuhne. Ale nedělám to, řetěz je spotřebák, mažu čímkoliv co je mazadlo na řetězy a nestojí 2deci 3stovky. Zatím nejldýl vydrží asi olej na řetěz motorové pily.
Kterou vazelínu ale rozpustíš? Víš nějakou s nížší teplotou tání ? Běžnou červenou neuvaříš.
Nemusíš vařit, stačí rozpustit. Je to ale humus, vyřešil jsem to rozpouštěním grafitové vazelíny v oleji s trochou benzínu. Doplním pak trochu petroleje pro lepčí vzlínavost a kapu jednu kapku na každý čep. Nezasere to tak řetěz, jak spray.
Upřesnil bych kapání: Ne na rolnu, ale mezi ní a článek (v rámci možností).
Mě se to s tím petrolejem hned rozleje po té rolně a vpíjí se to do těch mezer. Nemůžu se přece trefovat mezi, mám už slabý zrak:-)
no je fakt že ve směsi oleje a vazeliny se řetězy celkem běžně vaří a vydrží dlouho namazaný, na kolo sem to ještě ale nezkusil
já používam PAN OIL který jsem vyhrál a maže perfektně.vždy řetěz namažu článek po článku tak aby se olej dostal dovnitř pak parkrat otočím pedály dozadu a po 1 hodině ho otřu suchým zadrem uplně dosucha a mám na týden klid,nic nevrže a nesviní kazetu.
a to fakt nelepi bordel ? pokud vim tak PAN OIL je silikon .. pouzivam ho teda na vidli ale i tam vidim binec :(
Do sucha – Racing Wax od Yarrow Do mokra – Crosscountry od Finish Line
Používám nyní už 2. rok suché mazání Nicro zatím výtečné zkušenosti
www.ctan.cz/ www.ctan.cz/…icro_666.htm www.udrzba.cz/good.php?…
Řetěz se špiní minimálně (samozřejmě se umaže, ale daleko méně než u běžných olejů)
Zdravím, sorry, že se ti vetu do threadu, ale můj dotaz je na hodně podobné téma… Chci se zeptat, jak moc retěz po namazání otíráte. Já mám olej v kapátku, namažu postupně každý článek a nechám to pár hodin tak a pak jezdím, moc to neotírám. Je to možná blbá otázka, ale stejně, pokud retěz otřu do sucha, neztrácí se tím trochu význam toho předchozího mazání?
Podle mě ne Po otření hadrem se setře ten přebytečný olej. Tam kde je účinný (v místech tření mezu články) zůstává …
Takže v místě tření mezi zuby pastorků, resp. převodníků a články řetězu olej být nemusí?
ne, to by se ti tak akorat lepil bordel – delas to dobre. Jeste muzes zkusit nahradit olej nejaky tuhnoucim specialem.
kapka na kazdou rolnu. parkrat zatocit klikama a otrit do sucha. kde ma, tam zustane.
Tak tak.
hmm, tak to je pro mě novinka, sem myslel, že má být jak uvnitř článků, tak samozřejmě i na jejich povrchu, aby se omezilo tření od zubů pastorků…
Olej má především promazat čepy, aby měl řetěz hladký a tichý chod. Pokud jej máš i na povrchu, tak sice na nějakou dobu tření omezíš, ale stačí pár km v prachu a z oleje se stane brusná směs, která naopak tření zvětšuje. Proto je lepší přebytečný olej otřít.
mezi retezem a ozubenym kolem zadny velky treni nevznika. nejvetsi treni je mezi rolnou a cepem retezu, jinak by IMHO duralovy prevodniky byly tak na dve vyjizdky :-)
Po několika pokusech s různými specialitkami jsem se docela rád vrátil k českému Chainstaru Normal v kapátku. Sprej stříká všude možně okolo, jen ne tam kam by měl ;-) A také rychle ubývá.
Jezdím, pokud možno, jen za sucha a ne v dešti…
FinishLine Krytech – je super, nechytá bordel, ale vydrží max. 70–100km Motorex Dry Lube – vydrží celkem dlouho, ale zase se rychle zaneřádí řetěz
ja to mazal wet lube … ted mam olejnicku a do ni si dolejvam motorovej olej do aut(ma perfektni viskozitu, je odolny proti extremnimu namahani, teplotam atd.) … po namazani necham olej, aby se zatahnul do retezu a zbytky otru hadrem … samozrejme je dobry otrit tac, kazetu a nabehovy kolecka u prehazky od bordelu … je to prace na max 10 minut a retez je temer neslysny
Já jsem měl_mám dobrý zkušenosti s oleji na řetězové pohony Valvoline, Motip atp., špatně jsou spreje s příliš řídkým mazivem co pak při aplikaci lítá všude kolem. Ale nevím na co je potřeba vysoká tepelná odolnost motorového oleje – na kolik stupňů vohřeješ kazetu nebo převodníky???
mno, ja jenom jmenoval vlastnosti toho oleje … jasne, ze to nezahrejes na nejakejch 150 stupnu celsia … me jenom prijde zbytecny kupovat nejakej olej za 200kc, pze kdyz jedes v prachu, stejnak se ti to zaprasi jak svin … mazu to normalnim motorakem a vysledek stejnej jako s oleji od lube … vetsina spreju mi prijde uplne na ho***, pze rychle vysychaj a ve vode nic nevydrzej … olejem do motoru vubec nic nezkazis
olej na kola a šicí stroje ;-)
To je nejhorší, co může být!! Rychle zmizí (příliš řídký) a
váže na sebe prach, takže brusná pasta.
Ale nejlepší je (a to si pište, že je!) jelení lůj!!!
Očištěný řetěz ponoříte do rozpuštěného jeleního loje (v drogerce
větší tuby), otřepete, necháte zaschnout (to je hned), montujete. Výhody:
super kluzný, vydrží, neváže prach!!! Dúkaz: Některé fy dodnes ve
výrobě tímto mažou! Ověřeno na Sedisu (který převzal Sachs, následně
Sram). Zda se to tak u Sramu dělá dodnec, nevím, ale vlastníci těchto
řetězů můžou zkoumat.
Věřím a zkusím. Pořád přemýšlím který tuk by šel ohřát na tekuto a pak uvnitř!! článků opět ztuhnul. Vazelína by byla lepší. ale která teče tak při 150–200 stupnich ? Já mazal Yaroline racing vax + jsem poslední řetěz pral 2× v petroleji. Vydržel strašně málo – asi 1000 km. Takže zkusím prát v naftě, po vyprání vyvařit v loji a pak navíc normálně mazat zvenku. Taky nevím že by šlo koupit větší balení jelenního loje.
A mě se tady smáli, když jsem napsal, že na biku řetěz mažu každých 50 km (normálním olejem na řetězy – ani nevím jakým) a po stovce myju:-)
Zvenku už netřeba mazat, důležité je to uvnitř, na čepech a
v rolničkách.
jelení lůj býval ve větších tubách, teď nutno ověřit.
Tak to bude asi problem. Pamatuji takovy valecek loje asi 2.5 × 7 cm. Tezko dnes bude ke koupi. Lepsi by byla vazelina, ale nevim jedinou ktera po zahrati zacne tect. Napovi nekdo ?
Tak jsem se ptal, v drogerce ne, ale v lékárně jo, 28 gr. za 30,–.
Do toho loje se ještě přidával grafit. Jo to byly panečku doby. Ale je fakt, že se jezdilo na čtyřkolečku a řetěz byl věčnej. Nornělně se ve vod¨í lázni rozpustil lůj, nasylal hgrafit a nechal se v tom řetěz kolem hodiny. Pak vyndat a otřít. No dneska bych se s tím ale už necrcal.
I náš dobrý mechanik říká, že to nestojí za tu práci a že životnost řetězu se tím neprodlouží. Doporučuje spreje s teflonem s tím, že při správném použití mazivo zatěká mazi články a pak řetěz pořádně utřít. Nebo řetězem točit, čůrkem mezi články a ne na střed řetězu. Stejně ale bude většina maziva jinde než by měla být. :-(