• Bobesss

    Kdo čí mažete řetěz? Vyzkoušel sem lecos, ale pořád řeším základní problém, buď je řetěz i kazety hezky čistej (maziva na sucho) , ale hodně rychle je slyšet. Nebo namažu normálně olejem (Finish Line Cros Coutry), je to bezva, dlouho o řetězu nevím, ale všechno je zasrané jak prase . Experimenty s mazáním odnesl řetěz, kterej po 800km odešel do věčnej lovišť. Co tak něco, co by bylo něco mezi tím? Dobře mazat a nenabalit na sebe všechen bordel z cesty? nemáte někdo nějakej typ?

    0 0
    • cat  

      Tak retez mazu ja a vetsinou svuj, obcas i kamosovi. Jinak mazu olejem a hoodne dobre ocistim (protacim kliky a hadru drzim co nejpevnejc). Paxe na to nelepi bordel, ale je potreba mazat casto.

      0 0
    • Jane  

      používám Motorex dry lube – když je sucho tak mažu tak po 150 km, řetěz mi vydrží 1200 km, ale vzhledem k levný kazetě Sram PG-850 dávám 1400 km, až bude kazeta XT, tak se obávám, že max. bude těch 1200 km a možná i méně :( asi nejdýl mi na řetězu vydrží to „mazivo“, který je na úplně novým řetězu z výroby :)

      0 0
      • Lister  

        co s ním děláš??? 1200 a smrt???

        Motorex dry, Sram 971 novej vyprat, to původní konzervační svinstvo mi na kolo nesmí. Namzat, pak mazat co 100–150km, po každé vyjíždce utřu, po cca 1000 km (10 namazání) sundám, vyperu v petce se zelenou Arvou, očistím převodníky a nasadím, pak dalších tisíc km a jde dolů. Sundám zadní kolo vyměním zadní plášť, sundám kazetu, a řádně vyčistím, očistím převodníky, dám novej řetez a tak to jede pořád dokola :)

        0 0
        • Jane  

          já točím 4 řetězy po 300 km furt dokola na 1 kazetu – bylo by fajn na kazetu dát aspoň 5000 km – uvidím jak XT bude kvalitní. Třeba rozdíl mezi PG-830 a PG-850 se mi zdá docela značný… teď s kazetou PG-850 je to v poho, až bude 3× dražší XT, budu to muset pořádně hlídat… naposledy jsem měřila Connex 804 ani ne po 1100 km na suchu a měrka spolehlivě ukázala přes 133 mm :( možná „křížím“ řetěz, ale prostě jsou převody, které už standardně jezdím a na tom asi nic měnit nebudu… prostřední placka – řadím všechny pastorky velká pila – řadím od nejmenšího pastorku po 3. největší pastorek včetně malá – obvykle první čtyři největší pastorky

          0 0
          • Lister  

            stará kazeta deore – cca 15 tisíc, novej řetez se na ní zajíždí asi tak 100km, ale už je na zimáku........

            0 0
          • mr.antik  

            ty musíš mít stehna, když ti kazeta nevydrží 5000 km, nebo to bylo nějaký alívio?

            0 0
            • Lister  

              bys chtěl vidět její stehna co...... :-)

              0 0
            • Jane  

              Teď naposledy PG-850 5900 km – tolik mi žádná kazeta ještě nevydržela… ale ono stačí přetáhnout jeden řetěz a může to být docela v háji, takže dřív se asi právě to podepisovalo na té životnosti až zlikviduju současnou PG-850, tak jdu do 27 speed a kazety XT – uvidím co ta vydrží, každopádně získám vhodnější odstupňování pastorků než má PG-850 – to mi moc nevyhovuje

              0 0
              • Lister  

                každému sedí něco jiného, mě víc sedí stupnování sram kazet :)

                Ale porovnávám jen 9spd......

                0 0
              • mr.antik  

                Já jsem vždycky zatím jezdil deore a STX ty vydrželi tak 5000, čím novější, tím míň (ale taky jsou levnější). Takže jedině XT nebo PG 990 (kvůli té červené)

                0 0
            • smith22  

              se ani nedivím když jezdí s prostředním převodníkem všechny pastorky.Chudák kazeta a chudák řetěz.

              0 0
        • Lister  

          jen doplnění:

          Mazání stříkačkou objemu 2ml, jedna kapky na každý článek, zabere to tak 2 minuty a není to ******** tam kde nemá. První namazení cca 2ml oleje, domazání tak 0,5–1ml, takže jedno balení oleje pak vyjde na několik tisíc km.......

          0 0
        • Volf  

          Ty Listere ono jeto možná na některejch konzervační, ale na shimanu to maže. Já jen hadrou namočenou v benzínu otřu novej řetěz zvenčí a nemažu dokud nezačně šustit. A to ,, knzervační mazivo ,, tam nechám dokud to jde. Je tuhý a brání tomu aby se dostával bordel mezi čep a váleček a žádnej olej toto nenahradí. Na to původní mazivo najedu klidně i k 500 km, pokud se nedostanu do deště nebo do mokra.

          0 0
          • Lister  

            Vozím jak HG tak sram řetězy a ani u jednoho si mi to nelíbí :)

            Onoi to maže a fakt to vydrží i 5km, ale mě pak ětve že po těch 500km je kazety zasraná jako prase, o převodnících ani nemluvím, když mažu řidkým olejem tak na ni ty 2 tis km nemusím šáhnut a řetěz vydrží nevypraný tu 1000km vpohodě

            Oproti tomu tužší maziva se musí před přemazání vždy vyprat a to já nerad..........

            0 0
    • fr33k  

      Ja strikam po kazdych 15 km. Myslim jako olej na retez :-) Prebytecny olej pak utru do hadry. 15 km = cesta do prace a zpatky. Dalsi vyjeti bez namazani bych uz psychicky neprezil, jak to dre. Mam kolo po jedne ceste tak zasrane od prachu, ze to neni mozne :( Taky sem tam promaznu retez na kole od pritulky a tam voni vse cistotou jak retez, tak kazeta, ta se ma :c)

      0 0
      • Honza z H  

        Moje zkušenost je čím víc prašno, tím míň mazat. Ona ta pixla oleje stojí to co levný řetěz a když započítám ještě práci s čištěním, tak radši častěji měním řetěz.

        0 0
    • gveck  

      Mažu cca 50 – 200 km podle počasí, nálady atd… Kapku silikonového nebo obyč. oleje (co zrovna mám po ruce) na každý článek a pak to přestříkám chainstarem. Větší vědu vidím v tom kolik oleje aplikovat, už jsem se smířil s tím že v mém případě bude řetěz buď čistý a suchý, nebo zasr..ný ale namazaný:-)

      0 0
      • Lister  

        proč se s tím tak dřeš, když to pak celý přestříkáš ???????

        0 0
        • gveck  

          Mno.. musím se přiznat že ne vždy dodržím celý postup :-) Většinou po mytí řetězu jsem měl pocit, že se spray nedostal až dovnitř článků, proto nejdřive ten olej.

          0 0
    • Bobesss  

      Trochu mě ta péče nebaví, protože se starám, stojí mě to čas a řetěz stejně nevydrží dýl. Navíc je pořád zasranej. Kámoš na to sere, má nějakej olej na sucho, se děs poslouchat, jak mu to kolikrát skřípe, ale má na řetězu 17 a podle měrky ještě hódně v pohodě. Nechápu… Asi se na to taky vybodnu a bude klid

      0 0
      • Bobesss  

        Utekly mi nuly, má na řetězu 1700km

        0 0
      • Jane  

        byly doby, kdy člověk řetěz po každé vyjížďce drhl zubním kartáčkem na zuby a mazal – na životnost to mělo nulový vliv, teď už řetězy ani neperu, jen otírám hadrem a namažu – jinak je to prostě ztráta času

        0 0
    • tachmude  

      Čistím v Pure Solve-Manpower Red a mažu Motorexem dry lube.

      0 0
    • Daf  

      Ted pouzivam Finish Line teflon plus. Na povrchu zaschne, takze nelepi bordel. Podobne se chova i GT85 ale trva dyl nez zaschne a nevydrzi tak dlouho. Lepiva maziva ma smysl pouzivat jen opravdu do blata.

      0 0
    • thiel  

      TF2

      0 0
    • Cobol  

      „nejlepší“ je olej na jízdní kola a do šicích strojů (30kč) namažeš otřeš a jedeš, a proč je nejlepší? Mám spd pedály Ritchey a pořád mi vrzaly, už sem ztoho byl zoufalej lil sem dotoho všelijaký voleje a mazal vazelínama a pořád nic pak stačilo pár kapek tohodle voleje a už to neskřípe. .-)

      0 0
      • Tanka  

        Souhlas. Mám úplně stejnou zkušenost,i když na jiných pedálech

        0 0
    • Řechty  

      Tady to experimentování s olejema na řetěz už dávno neprovozuji, zjistil jsem, že řetěz stejnak dýl nevydrží a stojí to peníze a čas. Takže, řetěz otřu hadrem a namažu vyjetým olejem (Motorex)z vi­dlice,jeho vždycky dost. Na řetězu to vydrží až 500km, záleží na podmínkách. Pravdou je že kazeta a převodníky jsou ********. Jinak, olej na šicí stroje taky není špatný a vydrží, ale chytá se na něj mnohem víc bordelu.

      0 0
      • mdk  

        Mno ja som retaz mazal „finish line na sucho“ a musim povedat moc toho nevydrzi je pravda ze kazeta ani retaz neni moc spinava ale vydrzi to tak 50 max 60km…do buducna skusim nieco ineho…

        0 0
    • vv  

      cca jednou za týden nastříkám multifunkčním olejem o Wurtha, nechám zaschnout a jezdím, řetěz celkem čistej takže nic jinýho na údržbu řetězu nepoužívám

      0 0
    • MAJX  

      Tak nevím,jestli mám vůbec psát o mým přístupu k řetězu … Olej – motorkářskej Q8 (jakejkolif motorkářskej) – jako jedinej vydrží na bajku 150 kiláků a nešustí – cokoliv co má v názvu DRY je zárukou šustění a to mě fakt vadí. Řetěz (první) měním tak po 2000–2500 Km – jaxi vzpomenu – druhej pak nechávám do konce sezóny (do mrtva) takže tak 4000–4500 Km a pak oboje měním na další sezónu. K potencionálnímu dotazu co na to převodníky – odpověď nic – na XT klikách s vorigoš převodníkama tak 15000–20000 Km – pak de hrubá a prostřeďák do kytek a opět měním (naposled i s klikama za Bontrager a ten má prostředníček dokonce ocelovej – takže od něj očekávám víc …

      0 0
    • riemel  

      Nazdar. Ja mazu pred kazdou jizdou a taky pred kazdou jizdou retez aslepon hadrou ocistim. Pouzival jsem FINISH LINE Cross Country 120ml – a ted mam neco drazsiho (taky 120 ml ale za 300,– …v akci za 150) ale na nazev si nevzpomenu(neco made in USA). Oboji do vlhkeho pocasi. Jinak retez mi vydrzi max. 400 km (HG 70). Letos jsem odrovnal uz asi 5 retezu. Jezdim MTB – normalne v lese! Nechapu, kde vy lidi jezdite kdyz mate horaky a pisete ze vam retez vydrzi 1500 km!!!Nejak blbost! 1000km bych uveril ale 1500 NE!!

      0 0
      • Volf  

        Kdyby jsi byl Arnold Rimmer tak by ti nejlíp poradil Holly:-))

        0 0
      • Řechty  

        prosím tě a jak to měříš?

        0 0
      • LoL  

        Mal som retaz HG 30 a vydrzala 1500km, potom som mal druhu HG 30 a po 500km mrtva, teraz mam HG 50 a po 50km este zije :) Dufam ze vydrzi aspon tu 1000.

        0 0
    • djchaoosz  

      Já mažu normálně teflonovým sprejem, sice musím dávat bacha, ať mi to nestříkne na kotouč, ale jinak spokojenost, čistý, jede hezky, nijak moc se na to bordel nelepí…

      0 0
    • Vevoda  

      Zkoušeli jste někdy mazivo na řetěz motocyklu?

      0 0
      • gveck  

        Kdysi jsem s tím mazal řetěz ma motorce, myslím že to bude stejná lepivá sr..ka jako např. chainstar apod. Možná by stálo za to vyskoušet spray na o-kroužkové řetězy, má větší vzlínavost a vleze fakt všude.

        0 0
    • coffield  

      Vozim retez PC97 a kazetu PG97, prevodniky Firex a podle merky porad OK, uz vice nez 2000km. Cistim na kost po cca. 300km az vice castecne bahnite jizdy terenem, mazu GT85 olejikem, obstriknu, procvakam prevody, znovu prostriknu, znovu procvakam, ocistim lehce hadrikem nebo papirovou uterkou a JEDE se. Predpokladam, ze pracka na retez to jeste vylepsi. Driv jsem mene mazal/cistil, vydrzelo mene. Horsi je sucho + prasno, pak je treba starat se casteji…

      0 0
    • sway  

      Vetsinou pred svihem otru hadrem, trosku maznu na rolnicky. Jednou za cas sundam retez a kartackem ocistim kazetu, kladky, prevodniky a retez. Mazu Motorex Wet Lube, nebo olejem na sici stroje a bicykly. Ale stve me to, ke konci svihu to vzdycky zacne sustit.

      0 0
    • TheIF  

      Dřív jsem řetěz taky mazal TF2,GT85 ale je to na… po pár km v prachu nebo po nějaký brodu už to šustilo + zamrdaný řetěz a kazeta… Teď mažu Chain Starem (chce se to nebát a nastříkat ho tam pořádně i když 80% skončí na hadře…) a počkat minutu utřít řetěz a nic se na něj nelepí a vydrží to ze 100km, řetěz i kazeta je čistá. 400ml za 290kč nená zase tak moc www.kupkolo.cz/…tar_194.html

      0 0
    • pz-km  

      obycejny prevodak pp90 a zubni kartacek – aplikuju pres dvacet let a pohoda

      1 0
    • Lucke  

      mno ja osobne se muzu stopro zarucit za motorx..ale do blaata..nema chybu:) dupal jsem na zavidech..a vsichni piskali..ale mne to jelo ticho..a dobre.

      0 0
    • mosquito  

      leto-sucho co 100km WD40 – rikejte si co chcete :) dodelam na tom kazetu tak 5–6tis, pak kazetu i retez vyhodim a dam novou, v zime nejaky Yarrowline WetLube nebo takovy nejaky lepidlo a dle potreby

      0 0
    • weekend warrior  

      Běžně GT85. Když jedu někam na víc dní, tak Finish Line Cross Country. Ale pak to co nejdřív umeju, všechno, protože to je od toho děsně zas*aný a leju zase GT85.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce