všude se řeší hydry vs. mecha. a jak to vypadá mechaniky nemaj moc šanci, každej je schazuje..nemám s nima zkušenosti mám hydry..mě by zajímalo srovnání véček a mechanik..brzdí mechaniky aspoň stejně tak „dobře“ jako průměrný véčka?
všude se řeší hydry vs. mecha. a jak to vypadá mechaniky nemaj moc šanci, každej je schazuje..nemám s nima zkušenosti mám hydry..mě by zajímalo srovnání véček a mechanik..brzdí mechaniky aspoň stejně tak „dobře“ jako průměrný véčka?
Jak které a jak kdy. Mám na kole hydrauliky´- spokojenost. Pokud bych řešil Jestli mechaniky nebo V, šel bych osobně do V-ček.
Mel jsem mechanicky Hayesy HMX2 a musim rict, ze brzdily hur nez Deore Vcka co jsem mel na predchozim kole. Byl jsem z toho hodne zklamanej a chtel jsem to dokonce reklamovat. Ale zjistil jsem, ze to neni vadny kus, ale ze tyhle Hayesy proste stojej za prd.
Hm, mame rozdilne zkusenosti, nicmene ja nemel Vecka Deore. Ale prijde ti i davkovani sily a prubeh brzdeni lepsi u Vecek?
Davkovani bylo i u techto kotoucovek lepsi, ale brzdny ucinek byl horsi nez u Vcek. A taky se mi je povedlo na Sumave nekolikrat prehrat, ze uplne prestali brzdit a to povazuju za hodne velkej pruser. To se mi s Vckama nikdy nestalo. Ted jezdim LX hydry a taky se neprehrejvaji.
No je fakt, ze jsem je jeste nedokazal uvarit, ale kdyz si po kratkem brzdeni sahnu na kotouc, tak to moc prijemne neni. Po delsim jsem to jste ani nezkousel:)
To ale neni problem mechanik, ale mechanickejch Hayesu.
Driv jsem vozil V, byly to vselijake mozne nounejmy jako Tektro, Mrazek a spol, ted mam machanicke kotouce, Hayes MX2 a jsem podstatne spokojenejsi. Hydraulika to sice neni, ale brzdi se s tim podstatne lip. Lepsi davkovani sily, neskube to tolik pri brzdeni atd…
já jsem totiž odrovnal přední hydru a než budu mít prachy na novou sehnal jsem dost levně na netu brzdu winzip u který se na rozdíl od ostatních mechanik pohybujou oba pístky(nebrzdí to ohybáním kotouče na pístek, kterej je na pevno)..véčko mi na vidlici nejde tak potřebuju vědět jestli jsou mechaniky opravdu tak špatný a na co se teda mám připravit..
Já jezdil véčka Avidy SD 7 a teď mechaniky Avid BB5. Rozdíl vidím hodně velký. Sice jsem ty mechaniky předevčírem uvařil (bezmála 20 km ve sjezdu, takže asi poprávu), ale dávkování síly i možnost „brutálně“ zabrzdit v případě potřeby je rozhodně lepší u mechanik.
to rád slyšim..o brutální zastavení mi naštěstí nejde..když si vzpomenu jak jsem dřív jezdi na šíleným kole který brzdilo jen při použití osmi prstů a to ještě dost ztuha a taky jsem přežil všechny celkem i brutální sjezdíky..hlavně potřebuju ujistit, že ty mechaniky brzdí aspoň jako véčka..(dík za tvuj postřeh, to jsem potřeboval:)
Manželka má mechaniky Avidy a když jsou dobře seřízený tak brzdí jako čert.
Avid BB7 strci vsechny vecka (a bezny levny hydrauliky typu deore) do kapsy, nez treba HMX2 jsou lepsi kvalitni V, ale V dost ztracej v mohkru, blate a snehu.
a ty brzdy winzip neznáš? doufám že jsem nekoupil vyloženě blbě www.tandem-bike.cz/…robnosti.php?… a jak říkám je to jen dočasně
Dyš sem o tomdle systému zaslech první zprávy, tak to bylo popisováno jako děsná senzace. Mechaniky, který se vyrovnaj hydraulice. Ovšem zkušenosti nemám a cena taky není příliš vysoká, že ?
samozřejmě platí že čim dražší tim lepší (určitě né vždy) ale budu jí tam mít tak maximálně měsíc a šlo mi o cenu:)
Třeba budou fakt špička…
nevim jestlis to myslel teď nějak ironicky ale to je jedno až tě informovat jak to fachá:)
*až je namontuju :D
Já tomu vážně věřim. Vymyšlený je to dobře, ale eště to provedení.
uvidíme..bohužel to nebudu moc posoudit moc dobře páč jsem jezdil nejdřív šílený véčka a pak jen hayes hfx 9..ale už se na ní fakt těšim a věřim že bude v pohodě
Pokud se vysápeš na kolo a při jízdě zavadíš o přední brzdu, načež se odporoučíš (stylem superman) přes řídítka, tak sou to špičkový brzdy. ;-)
tak je na cestě..pojede přes celou republiku z třince do českých budějovic:D
tak mi přišla, namontováno a brzdí celkem fajn..hydra to opravdu neni, ale je podstatně lepší než všechny véčka který jsem kdy měl možnost vyzkoušet..brzdila by ještě líp, kdybych měl k dispozici jinou brzdovou páku..tohle je strašně stará páka, co ve svý době ovládala cantilevery
pokud to bude brzdit aspoň jako Včka tak budu maximálně spokojenej:)
Já jsem s mechanikama docela spokojen – teda o proti starým Včkům,ale jde dost o to jaké Včka máš no =) a jestli jezdíš ve sněhu,blátě apod.
Vyuziju tenhle thread, po Vanocich se chystam taky brzdy vymenit, zatim jsem rozhodnuty pro LX hydry. Ale zatjimalo by me, jaky chod je u te BB7, jestli je mozne to srovnat s hydrou?
Pokud to dobre seridis, tak jo. Vsichni majitele Shitmano hydraulik ti tu ale stejne napisou, ze ne;-)
Dobrý, díky
BB7? klidně bych do nich šel, o víkendu sem si projel o.ndrovo kolo s 160 BB7 a i jako uživatel juicy7( s přednim kotoučem 203mm) jsem čuměl jak rychle se zvedlo zadní kolo… bude to o seřízení, páčkách a stavu destiček/kotouče.
Bracha ma Avid BB7 + 160mm kotouc (original), Ja mam Vcka Artek, rocnik 2000 + puvodni spalky noname → sou ostrejsi, nez BB7 i jeho puvodni Vcka Alivio+spalky BBB, tak nevim nevim…
tady neco nesedi…:-)
To vis, stara kvalitka ;-) Je fakt, ze blato, vlhko, mraz ty Vcka nemusej, ale brzdi fakt dobre. Znacku spalku sem nikde nenasel, bohuzel, doufam,ze je menit dlouho jeste nebudu, ale diky jejich tuhosti to dlouho nebude potreba :-)
6 let jedny špalky ? Co na to říct ?
…ze nezalezi na veku, ale na najetych km
To mě nenapadlo ;-) V tom případě je to krajně ostudné :-l
Oprava, ma BB5
s hydrama jsem maximalne spokojen vozim 525, ale az postavim svuj novy bike tak uvazuju o navratu k V (s paral.), protoze budu hoodne gramarit :)
tak jestli budeš hodně gramařit tak asi V bez paral. ne? :-)
no .. este o tom pouvazuju :)
asi jak ktery. mam BB7 a strcej do kapsy opravdu lecktery hydry (brzdnym ucinkem, ne chodem paky) a zadny V jim nesahaj ani po spodni okraj desticek, ale sou mechaniky u kterejch je slovo brzda opravdu nadsazeny – pak budou lepsi V
a kdyz porovnas hydru,ktera ma slusnej ucinek a ke vsemu jeste neporovnatelnej chod paky s avidem ktery nabizi obcas pouze o trosku lepsi flekovani.. co ti vyjde?kdybych hlasoval pro avida tak snad jedine,ze by mi za to nekdo strcil ticku do kapsy.
Pozor, ten Avid uz i u BB5 ma dosti dobrej chod paky vcetne davkovani. Porovnavam s Hayes HFX9 a velmi dobre nastavenejma Promax brzdama.
ja je zkousel s nokonama,tudiz si troufam tvrdit v nejlepsi konstelaci a nepresvedcilo me to. ale uz jsem zkousel hydry ktery bych se zavrenyma ocima jako hydry neodhalil:-)
Ja bych mozna rekl ze je to typ od typu .. fakt to chce ozkouset.
asi jo:-) ale kdyz chce nekdo avidy treba misto deore,tak musi byt uz asi fakt tvrde presvedcenej o svy pravde:-).tak to vidim..muzu se mylit:-)
No treba ja je koupil s kolem a jsem happy :-) Ale hydry bych tam dal hned, to jo…
existuje nekolik duvodu, proc muze byt vyhodnejsi poridit mechaniky. napriklad ze ti je nekdo proda i s kotoucema za 2 litry obe (muj pripad), dalsi duvod muze byt treba razeni vcelku s pakama (tam pujdou avidy az sezenu nejaky zajimavy hydry). no a kdyz ted mam na kole BB7 a nekdo by mi je chtel vymenit za Deore 525, tak mu reknu ze ne – vubec bych si IMHO nepomoh :-)
ono těch důvodů může být ještě víc – třeba servis, každý asi zvládne mechaniky líp než hydry, když se mu to dostane poprvé do ruky a pak třeba kdyby chtěl nědko kopuvat barevný nokony tak mu to ty trapně černý hadice budou kazit :o))) Já měl prvních 14 dní s hydrama hodně velkej nutkavej pocit tam dokonce vrátit véčka, jak mě štvalo hodně drobností typu pískání, vibrace, přehřívání, gumovost chodu, nemožnost servisu, ale vše si nějak sedlo a teď už si chrochtám – teda až na to pískání, to nezmizelo :o(
dobra hydra je samozrejme lepsi, ale tady se porovnavaj V a mechaniky.
tady asi jo.ja reagoval na tebe..
Ja mel Meridacky brzdy IKE,puvodne nic moc,pak jsem na ne dal 3-barevny BBB+podkovy a ty brzdy mely silnejsi brzdnej ucinek nez kamosovy XT-cka s BBB. Ted mam BB5 a brzdny ucinek je jeste o trochu lepsi+daleko lepsi davkovani.Akorat mi dalo chvili praci,nez jsem je nastavil (pak jsem jel na garancku,kde mi je „serizovali“…a ja mohl zacit znova:).Jenom bych potreboval,aby zacaly zabirat o kousek driv,ale dotahnout je uz nemuzu kvuli skrtani kotouce…pomuzou mi v tom paky SD7 s tim stelovacim čvančlíkem? Ted mam FR5-ky
Zkus si mechanické Avidy CPS nebo BB7 a možná změníš názor na mechanickou kotoučovou brzdu :). Ale to je asi jediná dobře brzdící mechanika. Brzdí imho mnohem lépe než Véčka. Před 5ti roky jsem měl Véčka LX a to jsem si o nich myslel, jak skvěle brzdí. Brzdily celkem dobře, ale Avid je někde jinde.
Myslím, že dobře seřízené mechaniky nedávají véčkům šanci. Mám mechanické Deorka a 100% spokojenos!!!
A zkusils někdy XT-Včka na keramických rafcích. ??? A to půl kilo na kole navíc ?
pul kila vahy vymenou za pocit bezpeci je fajn obchod.
Pocit bezpečí ? To mě zajímá konkrétněji co máš na mysli Už sem viděl uvařené kotoučovky které nebrzdí vůbec, Ale záleží na tom co jezdíš. Pokud po hlavě dolů, tak stejně nemáš mechanické kotoučovky.
jezdim nahoru i dolu, v suchu i v blate, na V (XT), mechanikach (BB7) i hydrach (HFX 9) a zrovna V mi ve srovnani s ostatnima pripadaj jako lestitko rafku a ne jako brzda, chapu ze kdyz je nekdo na V zvyklej a pocita automaticky s tim ze to brzdi mizerne, tak je spokojenej, ale ja po presednuti na V sem „dlouhej a rychlej“ do kazdy zatacky nez prispusobim jizdu tomu jak to brzdi. proste kotouce brzdej lip a to ty neovlivnis a kdyz si zvyknes tak je tezky si zvykat zpet na nebrzdici V. je to asi jako prechod z cantileveru na V, jenom s tim malym rozdilem, ze i v blate a snehu ty kotouce brzdej porad stejne dobre a cantiky a i ty nej V sou uz davno v prdeli.
Já mám taky hydry, spokojenost. Neměnil bych, Jen sem reagoval na příspěvek od MAXTORA: "Myslím, že dobře seřízené mechaniky nedávají véčkům šanci. Mám mechanické Deorka a 100% spokojenos!!!
Jinak ještě poznámka. Mám k dispozicy na jednom kole Hydry, na druhém XTR s keramickáma ráfkama a nemám pocit, že je to otázka brzd jedním prstem máš v terénu kola zablokované. Ale to je asi jiná kategorie. Můj názor je než levné mechaniky radši kvalitní V-čka a dobré ráfky.
No teda nevim co mas za mechaniky, ja mel deore a byl to des – Vcka od Avidu brzdily daleko lip. Nez mechanicky kotouce, tak radeji V-cka..
…a zkusil nekdy jezdit i kdyz neni uplne hezky a sucho?;-)
mám V a jsem s nima hodně spokojen, ale v dešti a pod. je to někdy dost nebezpečný to ví asi každý…
Samozřejmě, není to nic moc, ale přečti si pořádně o jaké kombinaci brzd jsem psal. Pak to pochopíš!
Ja to chapu – nejakou dobu jsem to na prednim vozil, pokud to neobalis blatem, tak je brzdnej ucinek hodne silnej, ale proste to ma svy limity, ve kterejch to kotouce prekonaly.
konkrétní příklad loni na Vimperské 50 České spořitelny. mrholilo, pak průtrž, písčitá trať. Jel sem to na kole s V-čkama , můj bike stávkoval.žaludek taky, asi bylo večer před závodem veselo :-) Takže někde v polovině pelotonu. Špalky jsem zbrousil asi o 30 % ale pohoda., Nechtěj slyšet ty zvuky od kotoučovek s deskama sjetýma na plech a nebylo jich málo -většinou mechaniky.
A kolik ubylo ráfku?
Nic. :-) hádej proč
Aha..:) Nečet sem celej trejd:)
Nechci se pouštět do debat co je lepší, jensem ñapsal, že dobré véčka můžou být lepší než levné opakuji levné mechaniky.
Já nic neříkám.. Mám stejnej názor… Véčka vozím taky;)
Nechci zakladat novej thread, tak to hodim sem:
Mam asi 3 tydny novy Avidy BB5 se 160mm rotorem a orig. deskama. Kotoucovky sem nikdy predtim nemel, takze montaz a serizeni sem delal podle navodu a selskyho rozumu. S funkci sem spokojen, zabirzdim v poho prakticky vse co potrebuju, ale podle toho, co tu vsichni rikaji o svych brzdach, se mi zda, ze brzdi podprumerne :) Tak by me zajimalo, jestli mezi BB5 a BB7 je nejaky rozdil v ucinnosti? V historii sem nasel konstrukcni rozdily, ale rozdil ve funkci jsem nenasel. Dale by me zajimalo, na co si dat pri serizovani pozor a jak docilit max. brzdneho ucinku (bez kupovani novych desek atd.)-proste jak je nejlip nastavit. PS: paky sou SH Deore, asi budou Avid FR
Koukni se na recenzi kterou spáchal MartinXC, popisuje tam rozdíl mezi pákou XT a pak Avid. Jinak si dát pozor na pevnou destičku, měla by být co nejblíž kotouči. Ale nejsem uživatalem těhle brzd.....
No tak nejsem nejakej extra mechanik, ale mam taky BB5, paky sh. Deore LX. Takze ja torx sroubovakem trochu vysunu vnitrni desku kdyz mam povolenej trmen. Zmacknu brzd. paku a na fest dotahnu. Pak ji pustim a zase o trosicku zasunu torx sroubovakem vnitrni desku aby neskrtala o kotouc a pak uz jenom lankem seridim tu pohyblivou desku. Pak uz to brzdi velice dobre. Jednim prstem na predni. Taky namaz bovden olejem aby lanko pekne klouzalo. Napis jak to dopadlo.
len tak pre zaujimavost, pre vsetkych techno freakov, ktori si nevedia predstavit ako sa brzdi Veckami, tak na tomto historickom biku
www.bikemagazin.sk/…image86.html
jazdi Robo Gavenda XC preteky.
Fotka je spred tyzdna zo zavodu europskeho pohara v E-2 rankingu UCI a nie z roku 1992 ;-)
Pre tych co nevedia, Robert miesa poradie na uplne prvych (bednovych) miestach na majstrovstvach sveta.
By mě zajímalo kolik ty řídítka maj… Tak 40cm?:)
podle me sou tu uriznuty berany:)
mi prijde ze ma nejaky moc siroky riditka:) zuzil bych je aby nemel takovej odpor vzduchu:)
Když ho to baví. Ať si jezdí na čem chce
Asi chce jazdit presne na tomto. Predpokladam, ze pri svojich vykonoch nema problem dostat od sponzora vercajg aky chce. Bez problemov vyhrava s touto vybavou XC preteky. Pritom jeho specialita je cyklokros a najlepsiu vykonnost preto planuje na zimu, na rozdiel od XC specialistov.
A protože je specialista na cyklokros tak používá stejné brzdi jak na krosovém kole – to pak ty Canti dávají smysl. Asi je na ně zvyklý
myslim ze to ze je specilaista na cyklokros naprosto vysvetluje to na cem jezdi :-)
kto brzdi, nevyhrava :)
to je jasný, nebrzdí to, tak pokud se nezabije tak vyhraje :o)
na tý louce v tom nevidim jedinej problém;-P
na tej luke bol fotograf. Trat viedla celkom drsnym terenom, bol to pretek UCI europskeho pohara.
Ostatni juniori mali vcelku up-to-date bicykle www.bikemagazin.sk/…image78.html
Jeste jedna vec – to kolö totiz evidentne zadna sra*ka neni…a co se tyce cantiku, kdyz jsem na ne kdysi presel, malem jsem si rozbil hubu, takovy to byly „jedovky“. Dneska uz bych je nechtel, ale to je fakt vec zvyku.