• jivo

    Doufam, ze v blizke dobe nekdo zakon kompletne prepise. Co si napsat neka, co chceme ? Navrhoval bych toto :

    Povolit v obci jizdu v protismeru, pokud neomezim zadne jine vozidlo ani chodce. (Jezdim obcas po Praze a nez jezdit po hlavnich, jezdim parkama a jednosmerkama. Denne asi 3× Potkam tam tak jedno auto na vsech usekach dohromady).

    Povolit nejakou rozumnou miru alkoholu. K tomu pridat, ze se ucatnik nesmy na silnici ci cyklostezce musi byt schopny ovladat vozidlo. (Ja bych ji povolil i mot. vozidlum. Treba 0,05% jako vetsina Evropy). Ale bral bych pak kazdej prestupek s dvojnasobnou sazbou.

    Povolit jizdu na chodniku, pokud to hustota chodcu povoli. Cyklista nesmi omezit ani ohrozit chodce. (Take to obcas radsi vezmu na volny chodnik, nez po plne silnici. Neuskodim nikomu. Resim takto i hodne odbocovani vlevo. Chodnik a pak se semaforem pro chodce. Ale na kol eopatrne jedu, netlacim ho.)

    Do parag.21 odst­.6 pridat, ze ridic odbocujic vpravo musi dat prednost cyklistum, ktere v krizovatce a tesne pred ni predjel. (To znamena, ze muze odbocit, pokud nas neomezi. Takova protivaha tomu predjizdeni)

    Povolit vjezd cyklistum do zakazu vjezdu, pokud neni primo doplneno, ze plati i pro cyklisty. Zakaz mate skoro v kazdem parku, mimo silnice apod. A NA MNOHA CYKLOSTEZKACH. Je to spis neschopnost uradu, ze neznaji znacku zakaz motorovych vozidel. Uz pomalu ani nevim, jak vypada. A pochybuju, ze by se vse preznacovalo. I kdyz, treba ma zase nejaky poslanec nejakeho znameho v hlinikarne.

    0 0
    • yetti  

      Ja bych byl pro zruseni sviceni aut pres den v letnich mesicich. V Nemecku jsem cetl proc takove debilni pravidlo nemaji a je to proto, ze mezi zaplavou sviticich aut jsou neosvetleni chodci a cyklisti naprosto neviditelni. Takze jsme mezi autama takova lovna zver :-)

      0 0
      • jivo  

        S timto ja docela souhlasim. Az na ty pokuty. Beru to jako pravidlo proti tomu, aby tech 10% ridicu v lijaku, za sera a v tunelu nezapomnelo rozsvitit.

        Toho, ze si ridic vsimne cyklisty pozdeji bych nevidel tak velky problem. Tvoje prumerna rychlost bude neco kolem 20km (no, na zilitce asi vetsi, neznam te). A take te silnice se ti bezproblemu vyhne.

        Takze bych v tom nevidel problem. Pokd te sejme, tak je bud prase a nevyhne se ti ten pred nim te objizdi bez blinkru a on neuhnul to ti stejne svetlo nepomuze neda ti v krizovatce prednost, protoze on je prece vetsi. To ti take svetlo nepomuze predjizdi na uzke silnici jako prase a jede po krajnici, ale to by te asi sejmul i kdyby te videl.

        Toho bych se teda opravdu nebal. Ale kazdej zapomene a za nesviceni za nesnizeny viditelnosti by mela byt velice symbolicka pokuta. Treba 50CZK. Pokud zapomenes, tak to prezijes. Pokud nesvitis porad, tak to bude drahy.

        0 0
      • Dan  

        Nesouhlasím! Jsem denně za volantem a osvětlená auta jsou líp vidět, zejména v zrcátku na dvouproudovkách, ale i jinde. Jen mi připadá jako blbost, že za zapomenutá světla, což se mi taky stává, i když už svítím cca 3 roky, zejména po opětovném nastoupení do auta, má být 1 bod.

        0 0
      • Lone1  

        Svícení aut v letních měsících,nemá naprosto nic s bezpečností!O­blbovat se nenechám.Švagr pracuje u Opla,řekl mi,že mají změřeno,podle typu auta,zvýšenou spotřebu paliva o 0,5 až 1 litr na 100 km.Už vám to dochází?Na čem stát a petrolejové lobby nejvíc vydělávají?Na DPH.Teď si představte,kolik to hodí v celostátním měřítku.

        0 0
        • enjoy  

          a vis,kolik te bude stat nesviceni?:-))))

          0 0
        • pos3k  

          ty beres dane jako trest? ja je beru jako neco potrebneho pro cely nas stat (prerozdelovani atd uz je diskutabilni) zavan statniho lobby mi prijde smesny :-) vyvoj novych motoru s mensi spotrebou a vyvoj novych paliv atd (nove normy,mensi emise, nizsi ekol.zatez atd) celkove ma mnohem vetsi vahu nez diskutabilni zvysena spotreba pri sviceni

          0 0
          • Lone1  

            Asi ti nerozumím.Vývoj nových motorů,neplatí ani korunou stát.To je věcí každé,jednotlivé automobilky.Motory s menší spotřebou,už dávno existují,tak proč asi nejsou v praxi? Na ekologii mně už taky nikdo nenachytá.Nebo ti přijde ekologické,když projede 100 aut a v každém sedí jeden člověk?Nebo nás nutí jezdit o převodový stupeň níž,kdy auto při průjezdu městem, vyprodukuje daleko víc smradu.To je můj názor.

            0 0
            • enjoy  

              ok,mas najeti milion a pul,ale rekni jak to myslis s tema prevodovejma stupnema??ja mam najeto asi tak 40km:-)),ale vim,ze trojka jede pohodlne uz od tricitky.nechci se hadat,fakt me to zajima.

              0 0
              • jivo  

                No, ono zalezi na aute, an motoru a na prevodovce. Takovej kamion jede 40 vpohode i na 8stupen. :)) No, je pravda, ze moje SKudka je schopn ajentaktak jet tech 60 za 4. Min nevim, uz jsem s ni dlouho nejel. Ale to poznas. Jinak, pokud ten motor moc podtacis, tak ho pekne … Ale zalzi, co mas a jak zajety.

                0 0
                • enjoy  

                  fabie 1.4.a svymu instruktorovi v autoskole verim:-))

                  0 0
              • Krys  

                Takmer kazde auto zvladne na 3-ke 30-ku. To je OK. Ja ale uprednostnujem 2-ku, pretoze tak mozem lahsie zrychlit, tzn. mam lepsiu kontrolu nad autom.

                0 0
            • pos3k  

              asi takhle, normy na paliva znas? vis o tom ze se zprisnuji? proc by stat resp EU je davala v cinnost, kdyz daji zelenou „snizeni nakladu“. je jasne ze motory atd je otazkou novych motoru a budoucnosti, ze v cr mame jeden z nejstarsich aut. parku je zel fakt (casem se to zlepsi). jinak neni to otazkou priosit automobilek ale statu, „statů naridi a automobilky maji vydaje (uz v tom vidis rozpor vyssi spotreba-vic penez?), to same s mot. palivy.. rafinerie projekt cista paliva prisla na nemale penize (celosvetove) a profit z toho budeme mit vsichni:-) otazku automobilsmu tu resit nechci, resime "tvuj vyrok“ sviceni-vyssi spotreba-vic si stat nahrabe, to co tvrdis neni pravda a za tim si stojim

              0 0
        • dieegoo  

          Asi moc nejezdíš autem,jinak bys takovou blbost, jako že svícení v létě nemá s bezpečností nic společnýho nemoh vypustit z pusy.

          0 0
          • Lone1  

            Máš pravdu,mám najeto „jenom“ 1 500 000km bez nehody.Kolik ty?Když je slunečný den,daleko hůř se odhaduje vzdálenost protijedoucího au­ta.

            0 0
            • dieegoo  

              Takze lepsi to auto nevidet, nez nebejt schopnej odhadnout vzdalenost? Fajnovej argument.

              0 0
              • pepek  

                Máš pravdu, a ještě něco: 20% blbců si ty světla nerozsvítili ani v tmavým lese . Teď aspoň musí. Bohužel to nemění nic na tom, že ten zákon je celkově na hovno (kromě větší „motivace“ pro VB a dementní strážníky.)

                0 0
                • dieegoo  

                  No těď mě všichni sice zadupete do země, ale je to dobře… aspoň se policajti konečně vyprdelí ven a začnou to hlídat. Ono když před tím lidi věděli, že policajty nepotkaj, tak si mohli jezdit jak chtěli. Teďka je šance potkat je mnohem větší, takže si lidi daj bacha. Nemluvim teda o nesmyslnosti některých trestů, pokut, mizivý tolerance na rychlost…

                  0 0
                  • GTman  

                    Přesně tak.

                    0 0
                  • pepek  

                    No jo, ale když už nemůžu jezdit v Buchlovských kopcích 140 – 150, tak ta cesta už je nuda a můžu taky usnout.

                    0 0
                    • Vrci  

                      na kole můžeš § 18

                      0 0
                      • pepek  

                        co je paragraf 18 (něco jako Hlava 22 ?)

                        0 0
                        • Vrci  

                          paragraf 18 zákona o provozu na pozemních komunikacích – znovu obsahuje drobnou chybu: v obci max 50 pro všechny, mimo obec motorová vozidla do 3,5 t a autobusy max 90 km/h, ostatní motorová vozidla max 80 km/h. Mimo obec neni omezena rychlost nemotorových vozidel. Stanovenou rychlost lze snížit místní úravou, ale neni možné ustanovit místní úpravou omezení pro někoho kdo nená být omezen :-)

                          0 0
        • kafac  

          Tos trosku prehnal ne? Osvetleni auta zere asi 150wat – to se neprojevi ani pul deci…

          0 0
          • martt  

            150 watt krat ucinnost dynama krat ucinnost motora a je z toho tak benzinovy kilowatt mozno aj viac.

            Moja osobna zmerana skusenost je ze, 5 bikov na streche plus plne zatazene auto plus zapnuta klimatizacia plus svietenie zvacsi mojmu autu za rovnakych podmienok spotrebu o 60% (z 5 na 8 l/100km). Myslim, ze tie lampy maju najmensi vplyv.

            0 0
          • Lone1  

            Za tím si stojím,mají to změřené.Při větším odběru proudu,začne více „brzdit“ motor alternátor,důs­ledkem je zvýšení spotřeby o 0,5 až 1L na 100km.To samé zvýšení spotřeby,ti dá zapnutá klimatizace.

            0 0
            • martt  

              klimatizacia zerie niekolko kW, teda o dost viac ako svetla

              0 0
            • Vrci  

              zapnutá klimatizace si vezme v mém autě 0,1 l/hod při volnoběhu na neutrál a v podstatě neměřitelné množství při jízdě. Je to dáno konstrukcí motor – mechanický převod – kompresor. Jiná by byla zkutečnost při zapojení motor – alternátor – elektromotor – kompresor, ale to se snad nepoužívá

              0 0
              • martt  

                ja mam tiez motor-mech.prevod-kompresor. Asi mam silnejsiu klimatizaciu, to auto je celkom velke kombi (ma 480cm). V kazdom pripade ak idem rychlejsie, na autostrade, spotreba sa skoro nezvysi. Ale ak som v meste a idem pomaly a kazdu chvilu stojim, tak narastie dost.

                Predpokladam, ze ta klimatizacia zerie tak pol litra az liter za hodinu, co pri 150 km/h prida 0.3 az 0.6 l/100km ale pri 20 km/h v meste uz niekolko litrov na 100 km. Z computera to nie je jasne vidiet, ten si pri okamzitej spotrebe ukazuje co chce od 0 az po 40, podla plynu.

                0 0
                • Vrci  

                  auto mám kratší, ale jestli i menší nevim www.volkswagen.cz/page.php?…

                  0 0
                  • martt  

                    Tak taketo podobne mame vo firme skoro cely vozovy park. VW Sharan. U tych mozno klimatizacia percentualne zerie menej, lebo su to take neaerodynamicke skatule, co pomerne dost zeru. Inac je to ale prekvapujuco pohodlne a aj prekvapujuco drahe, na to, ze to vyzera ako nejake auto pre instalatera. Sukromne mam passat kombi a mondeo kombi.

                    0 0
        • wroum  

          uf este ze nemam Opla, u moji skodovky je ten rozdil nepozorovatelnej, pokud teda vubec nejakej je.

          a ta prvni veta je pekna picovina a radsi to nebudu rozebirat.

          0 0
        • Vrci  

          „to že jsem paranoidní ještě neznamená, že mě nikdo nesleduje“ tohle se mi vybavilo když jsem si přečetl co píšeš

          ad vliv svícení na spotřebu – tady jsou celkem rozumně vypadající výpočty:www.dfens-cz.com/view.php?…

          0 0
        • visby  

          ty si uplne mimo chalan…

          0 0
        • pepek  

          A jak to změřili u toho Opla :-) Když to spočítáš selským rozumem: 2×55W+ 2×5W je 120W+ něco na dráty –200W ať nežeru. Jestli Opl sežere litr/200W tak by si ho už ale fakt nikdo nekoupil :-) (To by bylo asi tak 200 litrů/100km.

          0 0
    • Biker jak Pes  

      No nevím, když se to tak vezme, tak co to je povolená hustota chodců. To je skoro to samé jako používání světel za snížené viditelnosti, pro každého je hustota chodců nebo viditelnost jiná. Například, pokud bude mít policista špatný den, tak ti napaří pokutu, anebo to bude tvrzení proti tvrzení a nikdo ti nic nemůžu udělat. Alespoň si to myslím… :))

      0 0
      • enjoy  

        snizena viditelnost se da jeste doscela dobre ukecat,pokud te policista zastavi obycejnou placackou a ne tou svitici:-). ale jinak k threadu.vsechno co se tady popisuje uspesne provozuju a nikdy me to nestalo snad ani jediny vysvetlovani.

        0 0
      • jivo  

        A jak to nejak rouzmne specifikovat. Pokud je na chodniku hodne chodcu, sjedu na silnici. Sice nerad, ale nemam na vyber. Jinak je me jasne, ze nejsem sam. I v tech jednosmerkach potkavam cyklisty v obou smerech. Proste tady musi zalezet na rozumu. Toho buch se na 90% u Policie nebal, ale co u MP ? To same, muzme specifikovat max rychlost pri jizde na chodniku, alu uz vidim to hadani s MP, jel jsem o 0,1 km vice, nez muzete.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          jj, tak s tím souhlasím. BTW: Co přesně znamená MP ?? Vím, že to jsou poldové nebo tak něco, ale neznám přesný výraz… :))

          0 0
        • blackbelt  

          Znám měšťáky co tak jezděj na biku ve volnym čase. Je to skupinka 4 kliků. Minule jsem je potkal v lese a jlei jsme pak společně asi 3 km lesem. Já měl ale jiný cíl než oni, tak jsem se pak rozdělili. Bavil jsem se s nima o těch předpisech a sami z toho nejsou nějak nadšený. MP mě stavěli za poslední dobu 3 x a vždycky to bylo naprosto v pohodě. Mám 3 domluvy a z toho se 2× neptali ani na totožnost. Zato od PČR jsem už 200 kč dostal za jízdu přes přechod. Byli ale také velice slušní a vše bylo v poho. Prostě jsem *****. Příště to raději převedu.

          0 0
          • jivo  

            Ja verim tomu, ze vyjimky existuji. Ale v Praglu je prej 1400 mestaku a tys potkal 4. To ja zatim potkavam ten zbytek. ale bohuzel, kdyz potkam v tramvaji romskeho spoluobcana, taky si dam vetsi pozor na penezenku a treba v Krumlove je jsem potkal ty slusnejsi. Na jejich miste bych se snazil od MP utec k polici.

            0 0
          • d_j  

            Kazdej ma holt jiny zkusenosti. Me zkasnul MPik o 100Kc za jizdu po chodniku (v cervnu, tedy pred novou vyhlaskou). Dnes se bojim jezdit na kole do prace (v Praze) aby me to nakonec nestalo vic, nez jezdeni autem. To je podpora ekologie! :-(

            0 0
    • Pavlis  

      Aha, takze jsi vyjmenoval co vsechno delas protizakonne a chces od nas lehce diskutabilni a v zakone spatne upresnitelne uvahy posvetit? :)

      0 0
      • jivo  

        Ano, porusuji zakony. Mohu je zacit dodrzovat. Nejkratsi cesta je po Bohdalecke a pak nahoru na Zelvu. Ale odmitam klickovat po dvoprodovce totalne zaccpane autama. Predpokladam, ze pokud bych tam dodrzoval zakon, brzo me nekdo sejme. Mam vlastni trasy, kde v tech jednosmerkach auta nepotkavam. Dnes v prvni zadne, ve druhe zadne a zpet v prvni jedno a v druhe zadne. To same chodniky. Vim, ze tam nemohu. Ale po tech, po kterych pravidelne jezdim chodci nechodi. Ale ocekaval jsem vetsi diskusi. Na to, ze kazdej na pravidla nadava, tak zadnej velkej elan. Jinak ja se alespon snazim o nejaky rozumny stav, protoze bych je nerad porusoval. Ale jak jsem cetl v jine diskusi, navrhuji ridice strilet a chodcum merit alkohol. Nebudou pak zadni mrtvi z provozu.

        0 0
      • jivo  

        Jinak co ti presne vadi ? Ty nejezdis po chodniku ? Neobjizdis rusne silnice jinak ? Pokud ti neco primo vadi, napis co. Dik

        0 0
        • gerrard  

          Navrhuju co nejvic cyklostezek a pruhu pro cyklisty a pak hlavne respekt vsech ucastniku silnicniho provozu k sobe navzajem. At je jedno jestli jedu v aute, na kole, tiraku nebo jsem chodec, hlavne kdyz to bude v klidu v pohode bez adrenalinu a nasirani.

          0 0
          • jivo  

            To bych bral, ale to je s nasi rychlosti vystavby otazka tisicileti.

            0 0
          • pucháč  

            No, já bych po těch cykloztezkách až tak moc nevolal – teda pokud by to měly být ty společné cyklochodníky pro cyklisty, pejskaře a bruslaře. Pokud totiž jedu na silničce přes 30 km/h, je to dost vopruz brzdit každých 200m a čekat až mi někdo uvolní můj půlmetr. Mám taky hrůzu z toho, kdy někoho napadne uzákonit povinnost cyklistů používat tyto cyklochodníky…

            0 0
            • Glum  

              Souhlas, to je i moje černá můra. „Když už jsme jim to postavili, ať tudy povinně jezděj!“

              0 0
            • yetti  

              A kdyz navic ty cyklostesky jsou ze zamkovy dlazby a uprostred stezky stoji sloupy poulicniho osvetleni jako je to u nas v Plzni napr. kolem Bolevaku. To je teprve radost :-) A hlavne na ziletce.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě lepší je, když jedeš kolem boleváku a ze vrat tam vyjíždí auto – protože je tam často hustý provoz, tak tam stojí někdy i několik minut a po té stezce není kudy to vzít. Ale já tam tudy nejezdím, na biku to beru zadem kole rybníků a na žiletce zásadně vyjíždím rovnou z konečný 4 směrem pryč z Plzně.

                0 0
              • pedrod  

                Nebo U Prazdroje je zastávka busu vytrčená do cyklostezky a „Cyklisto veď kolo“.......?!?!

                0 0
            • Lone1  

              Všechno je věc „výchovy“.Tvrdí o mně,že jsem velký kliďas,ale když u nás udělali cyklostezky,od­dělené od chodců a já musel každých 100m prosit,necháte mně projet?Zjistil jsem,že je tady někdo za vola a bohužel jsem to byl já.Druhý den tam potkám zase ty samé lidi!Nejvíc mi pil krev jeden chasník,co si na stezku přitáhl lavičku,provo­kativně natáhl v sandálech nohy napříč.Čekal,že uhnu.Když jsem z dálky viděl,že tam zase sedí,ufoukl jsem si gumy,abych jel skoro po ráfku.Přejel jsem mu svýma 100kg nohy,od té doby jsem ho neviděl. Ostatní dostávali pěkná „ramínka“,do některých jsem záměrně vrazil,pěkně mezi nohy.Velice rychle se rozkřiklo,že tady jezdí nějaký „magor“,jděte raději na chodník.O co se nepostarali policajti,jsem se postaral sám.Dneska jezdím do práce jako king,nemotá se tam ani noha.

              0 0
    • wroum  

      jedno je vetsi blbost nez to nasledujici.

      0 0
      • ivaneck  

        To znamená, že když toho napíše nekonečně mnoho, tak to možná dokonverguje k rozumné myšlence? ;)

        0 0
        • wroum  

          mozna, ale nejdriv bude muset toho napsat nekonecne mnoho, coz mu nejakej cas zabere :-)

          0 0
          • jivo  

            No, ja to vzdal. Sice vetsina to brala jako dobrej napad, ale bylo tu i dost nazoru na to, ze je to blbost. Podepsla jsem petici na www.chcetezmenu.cz , i kdyz me tam silne chyby pozadavek na zmenu znaceni a kompletni predelani odborniky a podpora cyklistiky. Ja tedko budu asi 2 mesice mimo kolo, tak pak zacnu asi buzerovat magistrat pozadavkama na zmenu znaceni. Ale delat nejakou petici nebo natlak s posporou 26lidi, kdyz je i 11, kterych se to tyka proti asi blbost. :'-(

            0 0
            • wroum  

              ty „napady“ cos napsal nahore sou opravdu blbost, ktera by maximalne zhorsila situace na silnicich i chodnicich, pod tohle se soudnej clovek podepsat nemuze. staci si predstavit par situaci, ktery by mohli diky tomu vzniknout. a hlavne se na to nekoukat jako cyklista, ale i jako ridic a chodec.

              0 0
              • jivo  

                Ano, jedine rozumne je zmenit veskere znaceni a k 90% jednosmerkam dodat 2× (z obou stran) dodatkovu ceduly a vymenit asi 99,99 % vsech zakazu vjezdu za zakaz vjezdu mot. vozidel. Takze naklady neunosne.

                No a k tem chodnikum, tys nikdy nejel treba po prazdnem chodniku ? Jinak presne zneni a vymezeni pojmu by mal vyretit nejaky pravnik, co se v tom vyzna. Ale nejak rozumne by to povolit meli. Sice by asi stacilo, aby organ dohledu mel trosku rozumu, ale to u MP asi nehrozi.

                0 0
                • wroum  

                  jel sem mockrat po chodniku a kolikrat ani prazdnej nebyl, ale moje chovani samozrejme ovlivnuje to, ze vim, ze tam nemam co delat a v pripade ze bych tam nedejboze nekomu neco udelal, tak je vina jasna a vubec se nebudu hadat. ale kdyz bys to povolil, tak uz se musi napsat nejakej zakon, podle kteryhoi takovej provoz bude probihat. uz v tomhle vidim problem. a asi nejvetsi problem by byl ten, jak donutit lidi, aby o tom vedeli a hlavne aby to respektovali. kdyz ma nekdo ridicak tak ma povinnost se ridit zakonama s tim souvisejicima a je postihnutelnej, ale chodec nic nema a nemuzes ho hnat do „chodcoskoly“ a ucit ho jak souzit s cyklistama na chodniku a cedulka na kazdym rohu taky neni dobry reseni (at uz z prakticky nebo ekonomicky stranky).

                  0 0
                  • jivo  

                    Ano, ty mluvis rovnou o vine. To je jasny. Ale az si n ame zasedne nejakej mestak, muze me stat cesta do prace treba i 50.t. Tech chodniku, parku se zakazem vjezdu, jednosmerek bez provozu tammam trosku vic. A to je to jen asi ubohejch 9km. Mam na vyber. Jezdit podle sebe, nebo po 4proudovkach. Nikoho neohrozuju, na jednom chdoniku fur brzdim z duvodu chodcu se psama. Mas pravdu, chovam se podle toho, ze tam nemam co delat. Ale jaka je min palba za vjeti do zakazu ? Par desitek tisic.

                    0 0
                    • wroum  

                      ano mluvim o dusledcich a porad at na to koukam jak na to koukam, tak kdyz jeden problem vyresis (povolis to cos navrhoval), tak tim nic nevyresis a jeste spousta problemu pribude.

                      BTW: kdybys dodrzoval opravdu predpisy, tak na vyber vlastne nemas a musis jet po ctyrproudovce (nebo jiny silnici). je to blby, ale je to tak. Autem taky kolikrat najedes nekolik km aby ses dostal do jednosmerky o 50 metru dal nez v tu chvily stojis :-)

                      0 0
                      • jivo  

                        TO mas pravdu, ale n akole je to opacne. Mam to primo asi 4km, tema jednosmerkama asi 7–8km. Jenom pri tom potkam minimum aut. Me nevadi soucasna uprava, ale s rozumnou toleranci. Proste musi tu byt nejaka rozumna podpora cyklistum. Ale reseni asi teda neexistuje.

                        0 0
                  • Vrci  

                    v podstatě něco takového už esituje na Stezkách pro chodce a cyklisty, dle současné úpravy by tam, kde neni oddělený pruh pro chodce a cyklisty, měli cyklisté jezdit za sebou vpravo a chodci včetně bruslařů chodit za sebou vlevo. Zkus to někdy porovnat se zkutečností.

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • marapara  

      Hlavně s tím zákazem vjezdu všecho vozidel, tedy i kol, je to absolutní nesmysl. To bychom nemohli ani do lesa, nikam. Je to přesně tak jak píšeš, nechopnost úřadů nechat udělat značky, která zakáže vjezd jen motorovým vozidlům. Kdyby si 50 metrů za takovou značku stoupli policajti a vybírali peníze, tak tě můžou zkásnout o pár tisíc za absolutně nesmyslnou značku. To by mohl udělat jen debil, ne soudný a zdravě uvažující člověk. I když takových je dost.

      0 0
      • jivo  

        Prave ze takovych je dost. Doted jsem to neresil, ted se klepy, kdy me jednou chytnou do prace a pak to bud mit denne 2* treba po 1000.

        0 0
        • marapara  

          No právě, ale teď jsem četl na aktualne.cz, že policajti mají revidovat dopravní značení. To jsou např. omezení rychlosti, kde to není potřeba a zpomaluje to provoz, tak doufám, že zrevidují i tyhle nesmyslmé zákazy.

          0 0
          • jivo  

            A kolik to bude znacek ? Uz vidim magistat jak vklada desetimiliony za vymeny znacek. Proste nejlepsi reseni je to nejak tolerovat. Teda ne nejlepsi, ale spis momentalne nejschudnejsi a nejrychlesji. Hledam cestu nejmensiho odporu. Za ty prachy se da udelat neco potrebnejsiho. I kdyz vyrobit par sablon, nakouit par spreju a dat mestakum novou praci by nebylo nejhorsi. Mozna bych mohl pres noc tu upravu porvadet sam a zadara. Kdyz me nikdo nechytne, tak bych asi okoly prospel.

            0 0
            • marapara  

              Jasně, bylo by to spousta značek. Ale na to měly úřady myslet, když ji tam dávaly, že kolo není auto. Akorát že tam určitě seděl/sedí nějaký pitomec, který ani neví že značka zákaz vjezdu motorových vozidel existuje a pelete si ji se zákazem vjezdu všecho vozidel. U nás na několika místech, když se vjíždí do Chřibů přibila pod touto značkou – Zákaz vjezdu všech vozidel ještě malá doplňující značka – cedulka vjezd cyklistům povolen. Samozřejmě že asi nejlepší bude tyhle „přestupky“ cyklistů tolerovat, ale prostě může stát, že si fakt nějací magoři policajti stoupnou 50 metrů za značku a pak se s nima dohaduj. Podle současných pravidel ses prostě dopustil závažného dopravního přestupku a neuhádáš to.

              0 0
              • jivo  

                To vis, nemotorove vozidlo neni jen cyklista, ale i tramvaj. Takze treba pocitaj, ze az tam za 100let privedou koleje, tak aby nemuseli za drahe penize vymenovat znacku. Proste setrilkove. :-) Dalsi problem je, ze dle novych pravidel mas min sazbu. Takze potkas policajta blba, ale i na magistratu kdyz uznaj, ze mas pravdu a pincajt je blb, tak jsi porusil zakon a dostanes tu min (asi 5.000CZK). Proste doted se takovy blbsoti neresili. Ale co bude ted ?

                0 0
                • Vrci  

                  tramvaj je kolejové vozidlo, není nemotorové, protože ho nepohání ani lidská ani zvířecí síla

                  0 0
                  • jivo  

                    Me bylo divne, ze bych kecal nesmysl, ale ja uz od autosoly tvrdim, ze nase zakony jsou na hov..

                    Paragraf 2 odst. g) motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,

                    Jinak z toho si nic nedelej, jednou jsel litoval jednoho zacka (pri navsteve znameho instruktora), ketrej se nechal napalit na pojem ‚zastaveni‘ a ‚zastaveni vozidla‘

                    Proste u nas neni podstatou umet jezdit a znat pravidla, ale vyznat se v bordelu slovickareni v zakonech.

                    0 0
                    • mawerick  

                      „vlastní pohonná jednotka“? to by jeden skoro mohl říct i o kole;) když už slovíčkaříme teda… nebo je bajker „nevlastní“?:)

                      0 0
                      • jivo  

                        No vidis. To me nenapadlo. ale radsi bych to nikde nerikal, ze se toho nekdo chytne. :'-(

                        Takze nakonec tam do tech Ch… muze jenom tramvaj. Otazka je, pokud nahodou vykoleji, aby pak take neporusovala predpisy. Treba pak nekoho napadne, ze nejede po kolejich a tak uz neni kolejove vozidlo.

                        0 0
                        • mawerick  

                          si dělám srandu:) myslím že „vlastní“ znamenáí něco ve smylu pevně vestavěné:) i když by se to možná vztahovalo ny ty bazmekozní kola s motorem:)

                          0 0
                          • jivo  

                            A kdyz mas SPDcka, treba by to bylo pevne vestavene. Ja mam slapky, ja padam jako dva kusy. :-) Treba vcera v poli :'-(

                            0 0
                            • mawerick  

                              :D sakra vidíš;) to mě nenapadlo:) :D konec konců motor z auta se dá taky vyndat;)

                              0 0
                  • Lišák  

                    Já, když sem dělal řidičák, tak se všude v učebnicích objevovalo: „motorové, nebo nemotorové vozidlo, nebo tramvaj“. O tramvaji, jako kolejovém-motorovém vozidle tam, myslím žádná zmíňka nebyla.

                    0 0
    • Vrci  

      Pokud může jednosměrku objet auto, proč by nemohl cyklista? Pokud může jít na chodníku chodec pěšky, proč tam to kolo nemůže vést cyklista?

      0 0
      • cabbage  

        ?!

        0 0
      • mawerick  

        tím chceš říct že respektuješ těch 99,9% naprosto nesmyslnejch značek „cyklisto veď kolo“?

        0 0
        • Vrci  

          Tu jsem ještě na kole nepotkal. Zahlédnul jsem ji párkrát v autě, ale většinou v centru, tam na kole nejzdim.

          0 0
          • mawerick  

            no pokud vím tak dvě jsou na bránický stezce… jedna kousek za golfem (směre centrum) a druhá pod vyšehradem u tunelu (to je podle mě jediná která má aspoň zčásti smysl – i když když tam člověk jede pomalu tak to jde..) a další je na letný…

            0 0
            • Vrci  

              Praha je město v kopcích a daleko, tam se na kole nedostanu. Já ji viděl na rovné silnici a na mostě (Bechyně) a pak myslim na odbočkách z Budějovický v Táboře.

              Hloupá mi přijde povinost používat cyklistickou stezku, která vede souběžně se silnici, i když na silnici neni žádná značka, která na existenci stezky upozorňuje.

              0 0
            • Jarous1  

              Další např.na metru Opatov když chceš podjet ten nadzemní vestibul… Ale jen z jedné strany, tu druhou asi už někdo znárodnil…;-) Tady to ale celkem chápu, když přijede metro nebo autobusy nahoře, tak je tam docela rušný pěší provoz…

              Dále na Chodově na lávce vedoucí k metru přes D1… A tady mne docela naštvali… Původně tam byla také „lávka“, no spíš most, asi před 3–4 roky tamtudy i zavedli cyklotrasu Újezd-Braník, celkem v pohodě… Teď po „rekonstrukci“ udělali novou, s docela klouzavým povrchem za mokra ale hlavně asi tak poloviční šíře !!! Takže abysme se tam asi nemlátili s chodci, tak na obou stranách teď visí ta oblíbená modrá značka…

              0 0
              • mawerick  

                když nad tím tak přemejšlím není to takhle náááhodou ale jen doporučující a ne příkazová značka?

                0 0
                • jivo  

                  Modrej kruh je prikazova Modrej ctverec je informativni a bilej ctverec je dodatkova.

                  Takze vyjmecne to maji bohuzel spravne. Ale pokud je tam sesedni, tak ti nic nezakazuje pak nasednout.

                  0 0
                  • mawerick  

                    hmm… aha:) tak jo:) sem si nebyl jistej…

                    tam je ale dooslova a do písmene: „cyklisto veď kolo“…:( ještě že jsem bajker;) :D

                    0 0
                    • jivo  

                      Snazil jsem se najit v nejakem vykladovem slovniku vyznam slovesa VODIT. Ale nenasel :-( Ale nemuze tyo take znamenat jizdu na kole ? Kde je nejaky cestinar, co jeste pro ty moje preklepy a chybejici pismenka neutek ?

                      0 0
                      • mawerick  

                        hmmm… a zkoušel si se podívát do vyhlášky nebo silničního zákona? tam to možná bude definovaný…

                        0 0
                        • jivo  

                          Jenom jak resim o par radku s tebou vyse, ze bych jako mohjl byt pevnou soucasti kola a tim byt vlastni hnaci sila a motorove vozidlo:

                          1. nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,

                          Ale navrhuji tohle uz zrusit. Sice jsem se zasmal, ale skutek utek.

                          0 0
                  • Jarous1  

                    Přesně… A teď mi došlo, na Opatově je jen nějaká hranatá tabulka (barvu teď nevím, ale asi bílá) pod žlutou značkou označující číslo cyklotrasy… Takže jak říkáš, u značky sesednu udělám pár kroků a opět nasednu ;-) Já to tam moc teda nedodržuji ani takto, jezdím tam krokem, kolo je na ježdění, ne na tlačení…

                    0 0
                    • jivo  

                      Klidne, ne ale aby jsi me pak u pincajtu bonznul. Ja to nikdy nenapsal :-) Ale teoreticky, co ti v tom brani. Doplnovou znacku splnis.

                      0 0
                  • Jarous1  

                    Tak teď jsem z toho jelen… Modrá kulatá by měla být příkazová… Potom mi tedy vysvětli jaký příkaz má na mysli označení „stezky pro chodce“ nebo „stezky pro chodce a cyklisty“… Obě dvě jsou to kulaté modré s piktogramy… Že by někde někdo udělal chybu…? ;-) Tebe tím nemyslím, ale spíše tvůrce tohoto výmyslu…

                    0 0
                    • mawerick  

                      no jo… vidíš;) a já pořád proč mě to mátlo:) ale třeba „přikázaný směšr jízdy“ je taky modrá kulatá s piktogramem… tak to je teda bordel… to asi udělali soudruzi z PČR někde chybu…

                      0 0
                    • Lišák  

                      Řekl bych, že je to příkaz k tomu, tu stezku danými skupinami (cyklisti, chodci) použít.

                      0 0
                      • Jarous1  

                        O.K., možná to tak opravdu je.

                        V tom případě mám tedy jiný příklad ;-) Okolo Hamerského rybníka v Záběhlicích po většinu obvodu vedou asfaltové cesty. A kousek za začátkem jedné z nich je značka „Stezka pro chodce“. Proč mi tedy značka přikazuje jít jen tudy, když jinudy se jít nedá, leda vodou…? ;-) Nebo je to z důvodu aby tam nejezdili cyklisté…? Asi se v tom už moc vrtám ;-)

                        0 0
              • wewerka  

                Na nabrezi za Vysehradem smerem do centra az k Manesu jsou dokonce cedule „cyklostezka“ tzn. vsichni chodci a auta tam nemaji co delat. Cele nabrezi, byt na blbych kocicich hlavach, je jen pro cyklisty. A u hospody (tusim Vltava) je oblibena cedule „cyklisto, ved kolo“.

                0 0
                • Jarous1  

                  A víš proč je tam „…veď kolo“ ? Protože kdyby tam cyklisté projížděli rychlostí jakou jsou zvyklí, tak by si té hospody v rychlosti nikdo nevšiml a měli by tím pádem po kšeftech ;-)))

                  0 0
                  • jivo  

                    No, na to bych neprisel. Ale tak tam tu znacku chapu. Ta je opravnene. Ja sice mam batoh na vodu, ale nemam tu nadobu a ani zatim nechybela. Tocene studene je lepsi. Samo, ze dle reklamy KOFOLA ve zlute a s bilou. :))

                    0 0
                • d_j  

                  A jak je to za Manesem smerem na Kampu? To mi neni dodnes jasny. Od Manesu k Narodnimu a dale pres most Legii je taky cyklostezka po chodniku?

                  0 0
            • d_j  

              Bacha na to! U tech co jsou u pumpy chytali federalove a chteli za to 4 kila a to jeste podle starcyh sazeb. „Cyklisto, ved kolo“ sice neni znacka podle vyhlasky, ale jsou tam vzdy jeste znacky zacatku a konce cyklostezky. Tudiz je mezi nimi chodnik a ta sazba byla za jizdu po chodniku/prechodu.

              0 0
    • orca  

      Ten zákon vznikl proto aby alespoň drobet někomu nahnal strach a alespoň pár procent účastníků provozu se umravnilo. Problém je už v tom že ten zákon musel vzniknout jako reakci na vzrůstající anarchii na silnicích.
      Souhlasím že zákon není ouplně ideální ale nějakej je .
      Jediná změna kterou bych osobně přivítal a myslím že mnoho poškozených je že když někdo odmítne dechovku + odběr krve tak se mu defakto nic nestane krom pokuty. Byl bych nejen pro pokutu ale automaticky předpokládat že dotyčnej měl alkohol v krvi a podle toho ho soudit.

      0 0
      • jivo  

        Ale problem je v tom, ze nahani strach uplne vsem, krom tech, co naji moznosti se vsemu vyhnout (penize, zahranicni ridicaky, imunita apod). Proste ridicum busu, ze jim nekdo nactuje za den milionove pokuty za zastavovani v krizovatkach cyklistum, kteri se boji, ze jim nekdo po 1 pivku v lese da 50.000 pokutu nebo je zavre cyklistum, kteri se boji nejezdit jinak nez po rusnych silnicih, protoze cyklostezka se zakazem vjezdu, jednosmerka a pod je draha ridicum osobaku, kteri vlastne nemohou dle predpisu projet kruhac apod. Takze se umravnili spise ty umravnenejsi. Je pravda, ze jsem od 1.7 v aute jeste nesedel. Radsi.

        0 0
        • jivo  

          teda zastavovani v zastavkach bus. Ne v krizovatkach­. Sorry.

          0 0
    • rock  

      Jedna citace ze zadání threadu: Povolit v obci jizdu v protismeru, pokud neomezim zadne jine vozidlo ani chodce.

      a jedna z dnešních aktuelit na Seznamu Cyklista jel v protisměru Svým životem doplatil při dopravní nehodě také starší cyklista, kterého v Bludově srazila jednačtyřicetiletá řidička. „Podle výpovědi řidičky cyklista jel v jejím jízdním pruhu v protisměru. Žena si jej údajně všimla na poslední chvíli a čelně se s ním střetla,“ uvedla policejní mluvčí.

      bez komentáře …

      0 0
      • pucháč  

        Já teda školy nemám, ale v zadání tohoto dredu šlo asi o jízdu v jednosměrce v opačném směru, kdežto bývalý cyklista v Bludově jel v obousměrné ulici v pritisměru…

        0 0
      • jivo  

        On si take musi clovek davat v te jednosmerce bacha. Jeda z tech mejch je z takoveho maleho padacku a pak prudka zatacka. Bohuzel tam muism brzdit protoze za ni nevidim. Ale jezdim tam uz asi 4 mesice denne (jednou vprotismeru a jednou legalne) a potkal zatim asi 2 auta. O to me jde. Ano, muzu to objet po jedne z velice rusnych silnic. Tam potkam ta plno busu, plno aut a obcas tramvaj.

        Jinak je taky otazka, zda si cyklista uvedomuje, ze tam teoreticky muze (dle zakona sice ne) jet ridic jako prase a musi pocitat s tim, ze mu tam vjede z jine ulice pod smykem apod.

        0 0
    • Otelo  

      kaslite na to, podte zit na slovensko! :-)

      0 0
      • wroum  

        nejlepsi vtip dne :-)

        0 0
        • martt  

          z hladiska benevolencie voci cyklistom je slovensko skutocne raj. :-)

          Dufam, ze sa to po vzore bratskeho ceska nejak nezopsuje.

          0 0
          • martt  

            nechcem tu kazit naladu a ist mladezi zlym prikladom ale moj styl jazdy v bratislave je asi taky, ze mi je vsetko jedno, chodniky, jednosmerky, pesia zona, cervena a pritom som posledne platil pokutu na bicykli este za komunizmu.

            Napr. v Ruzomberku, kde je pesia zona uplne mikroskopicka a ludi tam tiez moc nie je, je mestska policia uplne vysadena na chytanie cyklistov. Podobne je to vraj aj v Trnave.

            Ale ako hovorim, v Bratislave je to zatial v pohode. Napr. na stary most (cez Dunaj) je zakaz vjazdu cyklistom a teda vsetci jazdia po chodniku. Na tom istom chodniku stoja dopravni policajti, pre ktorych je to oblubene miesto na zastavovanie aut. Normalne okolo neho prejdes na bicykli, najlepsie mu este povies „dovolite“ ak na tom chodniku prekaza a on sa Ti este uhne a nepovie ani jedno krive slovo.

            0 0
            • Misiak  

              rovnaka skusenost, jazdim v bratislave podla seba (nevravim ze bez ohladu na okolie) a zatial som nemal jediny problem (klop klop) a to som sa minule nahanal s dalsim bajkerom po pesej zone v centre mesta. dokonca som raz prefrcal okolo zelenych na pesej zone a ani sa neunuvali otocit sa. co sa tyka tohto tak svk je proti vam lazo plazo a dufam ze aj ostane :)

              0 0
      • Manas  

        Boze to je debil.

        0 0
        • mawerick  

          ne:) to je měšťák:D

          0 0
          • jivo  

            Alespon si „vesnicani“ uvedomi, co zde mame za magory. Tohle je tady naprosto normalni. Minulej tejden me zavolal kamos, ze u nich zase buzerovali a dali vsem v ulici listecky za parkovani na chodniku. Prej co je ten paragraf. No, tak jsem nasel zakonik a svete div se, nedani prednosti v jizde. Proc kazdej magor, musi jit delat MP do Praglu.

            0 0
            • enjoy  

              v tom pripade spravni rizeni ne? ikdyz pokuta za spatny stani na chodniku je snad po pravu nebo ne?

              0 0
      • enjoy  

        to je nejaky divny,takhle udelanej zakaz zastaveni.teda nee ze by na tom bylo neco spatne,to nee:-). ta informativni znacka asi nebude nadrazena ty zakazovy..:-)).tak co udelal spatne?:-))

        0 0
        • pos3k  

          tamje nejaka zakazova znacka? ja tam vidim maximalne nejakou caru na zemi :-) asi aby mohl vyjet

          0 0
          • enjoy  

            to je zakaz zastaveni:-)

            0 0
            • pos3k  

              asi aby tam mohl ten invalida zaparkovat a pak vyjet :-)

              0 0
            • Vrci  

              jo ale zákaz zastavení u chodníku ne na chodníku

              0 0
              • enjoy  

                odkud jses si tak jisty?ja nikde nemuzu najkit presnou formulaci.jediny co me napada,ze kvuli zakazu stani na silnici u toho parkovaciho mista by tam docela postradala smysl.protoze ikdyz je ten clovek invalida,tak by mel umet tam na to misto zajet,pres auto stojici u chodniku.a jak na to koukam,tak kdybych stal tesne predtim zakazem,tak by asi leckdo mel docela problem tam zajet:-). jsem se rozepsal:-).nj,ja vzdycky hajim uplne nekoho jinyho nez ostatni:-)

                0 0
                • jivo  

                  Ano, mas mozna trosku pravdu, ale poku djsou znacky v rozporu, tak plati to svisle znaceni. Takze zakaz zastaveni neplati, ale vyhrazene park ano. Ale kazdej trosku inteligentni pozna, ze pokud je nekde znacka vyhrazene parkoviste, tak tam to auto muze stat. Spis je problem, co je to chodnik. Ale pro to parkovani tam ma i stavebni upravu, aby tam mohl najet.

                  0 0
                  • enjoy  

                    no uvedme to na pravou miru:-).ten straznik je totalni pako,protoze se na tu ceduli ani nepodival,hotovo:-))

                    0 0
                    • jivo  

                      To pako nemusis dodavat. Urazis paka. Je to proste MPik. Presne jak psal Mawerick. Proste pokud nic neumis, na makani ses linej a k tomu jeste trosku mimo, tak je pro tebe jedine zamestnani.

                      0 0
                      • enjoy  

                        taxikar??:-)

                        0 0
                        • jivo  

                          Ne, sice jsem jako brigosku delal ridice u cestovky na busech a osobacich, ale uz skoro dva roky sedim v kanclu na zidli. Ale za mesic utikam zase jezdit pres prazdniny po evrope Busem. U nas se bojim. Ale na MP jsem silne alergicky. NIKDY (jednou je to vyjimka a to byl anejak tlusta trubka asi pred 9 lety za sviceni za dne) jsem nemel problem se stanima. S mestakama se odmitam bavit a zatim to jde. Stalo se me s nim aneco podobne. Zastavil jsem v druhe rade (dneska uz to taky jde). Prisel, rval a chtl litr. Rek jsem mu proc, kdyz me to vyhlaska umoznuje. Omluvil se a utek. Pak me jednou napsali znacka vozidla „tojota“ Sice ja mam plno hrubek a 10× vic preklepu, ale kdyz pisu ofiko, tak si to i prectu. Jo a pak mel jeste jeden s problem obkreslit pis pismenka z pasu. To, ze me komoli kazdej jmeno je me putna. Mel jsem ho blbe i na prac smlouve a bylo me to fuk. Ale kzdyz me nejaky mag.. buzeruje za stani v zone, kdyz tam je vyjmecne vic nez polovina kapacity prazda a stojim u auta a kecam s najemnikem, VO CO MU DE ? A pak jest eneumi obkreslovat pismenka. Od te doby proste beru MP jako nejvetsi vyvrhel spolecnosti. Jinak myslis, ze MP nesnasi jen taxikari ? Ja bych tipoval, ze vsichni krom duchodcu a jejich sefu.

                          0 0
                          • enjoy  

                            hehe:-)).no tak brzo snad taky naberu nejaky ty ridicsky zkusenosti s mestakama:-)

                            0 0
                            • jivo  

                              Snaz je je nanabirat. Je to pohodlnejsi a dnes uz i levnejsi. Jinak ja zaplatil mestakum jen jednu pokutu. Radsi se jim vzdy vyhnu.

                              0 0
                          • GTman  

                            No já mám MP raději jak PČR. V Praze je to katastrofa ale např. u nás v městě jsou vždy všude rychle a jsou 100× schopnější jak PČR. PČR aby si tu člověk poslal pro smrt. Když se to rve v putice, vyřeší to měštáci, když někoho někdo na ulici okrade, přijedou měšťáci. Je mi jasný že je to město od města, ale co jsem slyšel tak města jako to naše (cca 40000 obyv). teda podobné velikosti, tak tam MP schopná. O Praze se nabavím, tam jdou o MP legendy.

                            0 0
      • Misiak  

        ohohoo, to je snad fotomontaz, toto sa predsa NEMOZE stat…

        0 0
    • orca  

      tady se řeš „malichernosti“ a velké věci jsou fšem putna že když je zákon tak by měl zákon platit pro fšechny stejně . A dokud tohle nebude platit tak stále tady něco budem řešit.

      zpravy.idnes.cz/jak-jezdi-policejni-sef-do-prace-190-km-h-d8u-/domaci.asp?c=A060719_­211257_domaci_zra

      0 0
      • pepino  

        Takže za 190km řidičák na 3 měsíce, to neni tak hrozny:-)

        0 0
        • jivo  

          Jo a misto pokuty vytka. Jsem zvedavej, az me chytne policajt za rychlost a ja mu reknu, at me to vytkne, ze s tim budu souhlasit. :))

          0 0
          • pepino  

            Ještě musíš místo 20.000 pokuty dát 10.000 na nějaký dobročinný účely, třeba na MP:-))

            0 0
        • enjoy  

          bych ale rekl,ze tady jde spis o to,jakyho druhu jsou ty dukazy proti nemu.ze se priznal je uz neco jinyho:-)).nebo ty bysi snad odevzdal ridicak,kdyby te poldove vyfotili,bez jedinyho dukazu o tom jakou rychlosti jsi jel?vidim jenom par fotek a to co rekli redaktori MF. dneska koukam ze kdejakej ridic chce videt doklad o kalibraci radaru a on by mel zaplatit 20 papiru a na dlouho prijit o ridicak jenom kvuli blekotani novinaru?

          0 0
    • Jerzy  

      Zdarvim, je to lehce mimo misu, ale neodpustim si prihodu cca pred hodinou, jela pritelkyne na kole od brnenske prehrady a pod kopcem prejela cca 5m po chodniku (uplne to tam svadi) a ejhle pan STRAZNIK, hrozil pokutou 2.000Kc, dostala 400Kc. Tohle mi prijde fuckt podivny, jezdit po chodniku bych povolil…

      0 0
      • jivo  

        Straznika umlatit hustilkou a hodit do prehrady. :)) Presne jak to tady obhajuju. Sice maji ostatni pravdu, ze povoleni bude dost slozity, jak definovat kdy muzes a kdy ne, ale pak se to normalne necha zakazany, potkas kokota ( a nejenom prazskeho MPika) a nedoplatis se.

        0 0
        • Vrci  

          V čem je problém, buď je možné jet mimo chodník a pak se mu vyhnu, objedu. Nebo to možné neni, pak sesednu a kolo vedu. Pokud jsem pohodlnej (nechci uject o pár km víc) a línej (moje nožičky nechtěj chodit), tak jedu po chodníku a když mě chytnou, zaplatim pokutu.

          0 0
          • pepino  

            Jasně, na každejch pár metrů přejetí chodníku sesednu a zas nasednu, určitě to tak dělaj všichni silničáři, jak prosté, milý Watsone:-)

            0 0
            • Vrci  

              Můžeš jet jinudy, ta možnost tu vždy je, že to bude 20 nebo více krát delší a pojedeš déle ti může být proti srsti, ale tu možnost máš. Že ji nevyužiješ je jen o tvé lenosti a o nadřazování tvých potřeb a přání nad ostatní.

              0 0
          • pepino  

            Resp. pokuta za rozumnou jízdu po chodníku je dle mne hovadina. To, že je na to zákon, je hezký, ale bezmozkovitý dodržování jakkoliv blbýho zákona naší (celosvětové) společnosti přiblblých humanoidů nemusim:-)

            0 0
            • Vrci  

              za rozumnou jízdu rozumná pokuta – stokoruny místo tisíců

              0 0
          • Jerzy  

            Vubec te sice neznam, ale jesti opravdu takto dodrzujes veskere zakony vcetne tech mene smysluplnych tak te opravdu obdivuji. Samozrejme ze je tu moznost chodnik objet, ale me spis vadi podstata toho ze se na chodniku nesmi jezdit. Jako malej ses ucil jezdit kde?? Ja na chodniku pred barakem…

            0 0
            • Vrci  

              Netvrdim, že všechny zákony dodržuji. Tvrdim, že když mě chytnou nemůžu se rozčilovat, že za to zaplatim. Já se učil na dvoře a v průjezdu, ale po chodníku jsem taky jezdil. Děti do 10 let mohou po chodníku jezdit.

              0 0
              • Jerzy  

                V tom pripade to povazuji za jeste vetsi hovadinu. Dite do 10 let ANO a dospelej clovek NE? To jako ze vazim 2–3× vic nez to dite a muzu nekoho zajet ci zalehnout kdyz upadnu? :-)

                0 0
                • Vrci  

                  ne ale jedeš trochu rychleji a tvé kolo váží také trochu víc

                  0 0
                • Vrci  

                  chceš se srovnávat s takovým cyklistou co se výkonu a výbavy týče www.sparkassen-giro.de/…i/mini01.jpg

                  0 0
                  • Jerzy  

                    Koukam ze ses velice pohotovej :-) kolikrat myslis ze to dite narazi na chodniku do CEHOKOLI (kocarek, lidi, ostatni deti..) ??

                    0 0
                    • Vrci  

                      a jaké škody způsobí

                      0 0
                      • Jerzy  

                        Narazena holeň napriklad, nebo uder helmickou do citlivych mist.. :-)

                        0 0
                      • dieegoo  

                        nemusi zbusobit skodu, ale kdyz o nej zakopnes, tak si muzes neco udelat, treba zlomit ruku ;)

                        0 0
                  • cabbage  

                    o tebe těžko někdo zakopne když tě přehlídne…

                    0 0
                    • Vrci  

                      a proto že se dá takové dítě přehlídnout, měli by ho míjet běžně:

                      1. chodci
                      2. dospělí cyklisti
                      0 0
              • VencaV1  

                A to ma svou logiku, deti do 10 let totiz ovladaji sve kolo nejlepe. :)

                0 0
              • Jerzy  

                Jeste drobnost, kdyz vyrazis na kolo tak jiste od domu tlacis a teprve na silnici nasedas a cesta zpet totez?

                0 0
                • Vrci  

                  Překvapim tě, ale ano. Protože snést kolo z prvního patra po kamených schodech, přejít dvůr, otevřít dveře do průjezdu a z půjezdu by bylo v silničních tretrách o zdraví. Takže tretry mám v autě v kufru, k němu kolo dovedu, přezuju se a jedu.

                  0 0
                  • Jerzy  

                    Neprekvapil. Prekvapilo by me kdybys napsal ze NE. Ja sjedu vytahem s kolem, vyjdu ze dveri baraku a okamzite nasedam. A nezbytne je skocit si z obruvniku (nebo jak se to spravne pise, ted mi to prijde nejaky divny napsany).

                    0 0
                    • Vrci  

                      Kdybych bydlel v paneláku asi bych to řešil stejně.

                      0 0
              • rock  

                Netvrdim, že všechny zákony dodržuji. Tvrdim, že když mě chytnou nemůžu se rozčilovat, že za to zaplatim.

                Tak pod tohle bych se taky podepsal …

                0 0
            • enjoy  

              snad bych si ani sam nepral,abych mel dovoleny na chodniku jezdit.to by asi nebylo uplne dobry…

              0 0
              • VencaV1  

                Ja jo. Aspon bych se furt nemusel hadat s duchodcema, policajti me kvuli tomu jeste nezastavili asi proto ze po chodniku jezdim pomalu a ohleduplne. :)

                0 0
              • Jerzy  

                Nikdo te prece NENUTI abys po tom chodniku jezdil. Ale mit tu moznost vyberu, jestli se budes plest mezi autama a stresovat se jestli te nekdo nesejme nebo v klidu jet po chodniku (nikoli davem na chodniku).

                0 0
                • Vrci  

                  Pak by se stresovali chodci jestli je někdo nesejme a dožadovali se možnosti průchodu přez soukromé pozemky (je to kratší a rychlejší než po chodníku) samozřejmě jen když tam nebude majitel, aby ho neomezovali

                  0 0
                  • Jerzy  

                    Nechapu to. Ted narovinu: tobe se tento zakon libi?

                    0 0
                    • Vrci  

                      tahle část ano

                      0 0
                      • Jerzy  

                        Super, me NE, proto jsem se o tomhle incidentu zminil. Nepotrebuji se o tom s nekym hadat. Jen vim, jak sem jiz psal, ze se nepohrnu na chodnik plnej lidi. Prijde mi proste uhozeni platit za to pokuty.

                        0 0
                        • Vrci  

                          jenže bohužel je většina těch, co se tam hrnou a ještě držkujou, pokud jim chodec na jejich zazvonění nebo pokřik dostatečně rychle neuhne.

                          0 0
                  • jivo  

                    A neni nahodou snahou mest omezit automobilovou dopravu ? Jinak pokud jedu po chodniku, kde je par lidi, vzdy (a to asi u vsech) tomu ta rychlost odpovida. Pokud chci jet rychle, jedu po silnici. Vcetne drkotani po dlazkach.

                    Ale na chodce v duchu nadavam. Ale jim nereknu ani slovo. Proste maji pravo se tam plest. Dokonce nereknu ani nic na ty, kterejm se tam motaj psi navolno. No a dneska jsem potkal takovou particku sraricku. Jedni sedeli vlevo na lavicce, mladci vpravo na zabradli, na chodniku basa s pivem a jako bonuj seden kecaci uprostred. Zabranej celej chodnik. A nerek jsem ani slovo, natoz abych je nabral.

                    Ale trosku ohleduplnosti by mit meli. Ono i na chodniku plati pravidlo (alespon nas to ucili), ze se chodi vpravo a ne mota vsude. Ale pokud me tam nekdo skoro umlslne skoci, taky musim drzet hubu.

                    Nebo az potkam normalne po strane jdouciho chodce na cyklostezce, tak ho mam prejet, protoze je to „MOJE“ cyklostezka ? Chovat se jako nekteri z nich, tak urcite.

                    Takze predpokladam, ze nikomu nevadim. Je pravda, ze jsme jeste nikdy za to vynadano od Policie nedostal, ale zakon hovori jasne. Netrvam za zmene zakona, ale pak musi byt nejaka benevolence (reseni domluvou). A TO V ZAKONE NENI.

                    0 0
                    • Vrci  

                      souhlasim s tebou, že dohled nad chodci neni a chybí. I chodci se musí řídit zákonem o provozu na pozemních komunikacích. V podstatě chodci mě vyhnali ze „Stezek pro chodce a cyklisty“, protože vjet na ni je o zdraví a nervy. Na silnici mě nikdo nesejmul, ale kvuli srážce ze stezky mám odřenou ruku.

                      0 0
                      • enjoy  

                        jezdim docela casto po frekventovany cyklostezce(nebo cyklotrasa,fakt nevim:-)) podel vltavy a jednou tam byl takovej avon pochod proti nevim cemu.no proste lidi uplne vsude.no a samozrejme se mi vubec nelibilo,ze se tam vsude motaj a omezujou me,tak jsem je tam proste dost zprasil a hotovo.zadny vrazeni nebo neco takovyho,to fakt ne.a kdyz uz to neslo a musel jsem na silnici tak bylo i na dohlizejici policii videt hodne benevolence vuci me. co se tyce chodniku tak pokud nahodou nekoho vylekam,nebo nedejboze ohrozim,tak se vzdycky hluboce omlouvam.. teda vzdycky..:-),neni to tak casto:-)

                        a stejne,kdybych mel rozhodovat o povoleni cyklistu na chodnik..,tak neee:-)

                        0 0
                • enjoy  

                  mas to silne nedomysleny.. ja jezdim v praze,vsude mozne,po chodniku,po silnici,po vsem moznym a jako chodec to cekam i od jinejch bikeru,takze mivam i docela strach obcas:-))

                  0 0
                  • Jerzy  

                    V tom pripade (a to uz vyplynulo z tveho predchoziho prispevku) jezdis jako prase a je ti jedno jestli nekde smetes dite ci babicku. Tebe bych teda rozhodne potkat jako chodec nechetl, ale jen v pripade ze je pravda cos psal.

                    0 0
                    • enjoy  

                      jezdim odvazne,ale umim i rychle pribrzdit.snazim se nevyvolavat nehody.. ale protoze dobre vim,ze pri jizde na chodniku se to proste nekdy musi stat chte nechte(a jako ze samozrejme nechci:-)),tak bych to nepovolil.

                      0 0
                      • Jerzy  

                        Porad dokola. Proc by se to melo stavat? Ledaze bys jel tak 40km/h za roh baraku (a to bych chtel videt) a tam stala banda lidi. Kdyz vidim lidi tak tam nejedu. Kdyz tam nikdo neni tak proc ne? Je to o ohleduplnosti.

                        0 0
                        • enjoy  

                          a napriklad domovni dvere(obchody atd.) znas?:-).bydlis v brne,tak predpokladam ze co to je frekventovana ulice vis. na chodniku na kole je to furt neco,nerikej ze to nevis.. pro me je soucasny stav idealni.kdyz me nekdo zbuzne,tak reknu ano mate pravdu.. a s policii taky jedinou zkusenost nemam,proste pohoda.

                          0 0
                          • Jerzy  

                            Jedno jediny slovo: PREDVIDAT. Su asi uplnej trotl, abych jezdil tesne kolem dveri…? Samozrejme ze vim co je to plna ulice, tam proste na kole NEPOJEDU (asi po ste, nejezdim davem lidi)

                            0 0
                          • Jerzy  

                            Jo a pak nezapomen casem napsat jak ses tvaril az po tobe bude chtit fizl 2.000Kc pokutu zes jel po chodniku. Ale v Praze jsou vyssi platy tak to je asi v poho?? :-)

                            0 0
                            • enjoy  

                              kolikrat potkam primo proti sobe policisty a tvarim se veelmi provinile:-).tak asi proto mi to prochazi..:-) ps:ale jinak mam samo pripraveno spoustu prihlouplych argumentu.

                              0 0
                              • Jerzy  

                                OK, je mi jasny, ze: enjoy vi vsechno nejlip a vyzna se ve vsem. Proto kapituluji na debatu s vami. A uprimne doufam, ze te hned zitra chytne nejakej kreten a da ti to sezrat. ikdyz se budes tvarit provinile.

                                0 0
                                • enjoy  

                                  :-)

                                  ty si holt proste myslis,ze kdyz nam tady reknes jak by to podle tebe melo idealne fungovat,tak to tak bude. jenze mi proste vime… znamena to okamzuitou prudu od chodcu,ridicu a dalsi totalni bordel v tom jak co vlastne je. ale nebudem to resit:-)

                                  0 0
                                  • Jerzy  

                                    Nebudem. Ja jen vyjadril nazor na podle me nesmyslny buzerovani lidi. Uz sem psal, doted to nikdo neresil a zili sme v klidu, ne? Jo a ti „mi“ ste kdo?

                                    0 0
                                    • enjoy  

                                      me nikdo nebuzeruje a nebuzeroval.

                                      hehe:-)),tak teda my…:-).

                                      0 0
                                      • Jerzy  

                                        Jasne, to je trochu SOBECKY, me se to nestalo tak je to OK. Pockame par dni, treba narazis taky na takovyho blba. Bye.

                                        0 0
                              • Jerzy  

                                A to to nikomu nepreju, ponevadz ni to prijde jako naprosta kokotina. Pokuta za chodnik. Jeste bys mohl prosadit v parlamentu omezeni rychlosti na cyklostezkach a rychlost chuze po chodniku.

                                0 0
                                • enjoy  

                                  pocitam ze kdyby cyklisti i chodci vytahli bezne vic jak padesat,tak by to omezeny bylo:-)

                                  jo a tu moji charakteristiku jsem nepsal ja:-),na to tu jsou jiny odbornici:-).

                                  0 0
                                  • Jerzy  

                                    RESPECT Zakaz ANO – porusovat ANO (jen kdyz to nikdo neuvidi) a muzem se trast strachy. Dodrzuj to a bude vsechno v poradku.

                                    0 0
                                    • enjoy  

                                      ale ty to nechapes,ja pocitam s pripadnymi nasledky.ale chapu,ze ani tohle te neuspokoji.mozna kdybych byl sam,tak bych se nad sebou zamyslel,ale protoze vim,ze jsem jeste docela slusnej biker,tak si s tim hlavu tolik nelamu.spis se posledni dobou na ukor svy bezpecnosti snazim jezdit vic po silnici,dokonce:-). proste,vim ze delam prestupek a vim jakej je za to trest.jsem ochotnej ho akceptovat(sa­mozrejme by se mi to nelibilo.nejsem Mirek Dusin).a i presto bych nechtel aby na me jako na chodce opravnene nejaky pako hulakalo uhni doprava atd.

                                      0 0
                        • Vrci  

                          Jenže teď protože tam cyklisti nesmí tak je to často o ohleduplnosti a zdravým rozumu ale také často ne. Co by se stalo kdyby tam cyklisté mohli: Zleva! Pozor! Kudy tě mám sakro object?! Uhni sakra!… táhni z tý silnice támhle máš chodník! Silnice je pro auta tady nemáš co dělat To je to k čemu by to vedlo a co se mi nelíbí.

                          0 0
                          • Jerzy  

                            Doted sem se nikdy nesetkal s tim ze by nekdo nekoho buzeroval za prejeti ci jeti pochodniku. Tzn. ze by to k nicemu NEVEDLO, proste to tak roky bylo a priznejme si, nikomu mu to zas tak nevadilo. Nejsme hovada?? A pokud takovy nekde jezdi tak brzo narazi na nekoho kdo mu to vysvetli.

                            0 0
                            • Vrci  

                              jenže já jsem se setkal s cyklisty, kterým jsem jako chodec na chodníku vadil. Ty první citace (až k tečkám mimo Zleva) jsem si už vyslechl.

                              0 0
                              • Jerzy  

                                Chlapci, chlapci. Takze znova: OHLEDUPLNOST (ne debilita), PREDVIDAVOST (ne bezhlavost). Proc mohou chodci na cyklostezku i na silnici i na chodnik a cyklista pouze na cyklostezku a na silnici?

                                0 0
                                • Vrci  

                                  Chodec nemůže na Stezku pro cyklisty smí ji pouze přejít a to samé platí i pro silnici pokud je vedle ní souběžně chodník. Co takhle na dálnici bys nechtěl?

                                  0 0
                  • Jerzy  

                    Takze JEZDIT PO CHODNIKU BYS NEPOVOLIL?? A nechtel bys teda rovnou odsypavat z vyplaty na ucet MP Prag kdyz tu pises ze ja jezdim v praze,vsude mozne,po chodniku,po silnici,po vsem moznym a tak hrozne se zastavas toho zakona?

                    0 0
                    • enjoy  

                      za prvy,naprosto souhlasim s vrcim.nema cenu to sem psat 2×. za druhy,vim co jsem napsal,ale kazdej neni tak zkusenej pilot a tak intelektualne na vysi,jako ja,aby to fakt slo povolit:-))).

                      0 0
        • raceman  

          bohuzel hustilku nevozim, lepši je sedlovka se sedlem :-)))))

          0 0
    • jivo  

      No, musim se dneska zastat PCR. Jeli jsem z akce a prijeli v noci. My blikacky (i v predu, zadne svetka) a jeli po chodniku a prejizdeli tu hlavni . Mrkli po nas a ani slovo. Proste rozumni. A tak to mam byt.

      0 0
    • Misiak  

      zeby aspon ciastocne riesenie?

      www.sme.sk/…reukazy.html

      0 0
      • Vrci  

        jo řidičák sice zice získají, některé policejty tim možná oblbnou, ale pokud maji zákaz řízení na území ČR a ten policajtnebo úředník při správním řízení si to ověří tak můžou mít ještě větší problémy.

        0 0
        • defenger  

          V MF Dnes, jsem se dočetl, že když havaruji na kole, sám a vlastní vinou. Tak zaplatím pokutu 20 000 kč, i když se poplazím – jediný – raněný do špitálu…

          0 0
          • Vrci  

            jak napsal někdo na cyklodiskuzi: Když jedeš na silnici, tak nebourej. Když se vybouráš, tak se nezraň. Když se zraníš, nevolej sanitku. Když ji zavoláš, tak prohlaš, že tě srazila červená felicie.

            0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.