Sedla Pells -trvanlivost na jednu sezónu

41 nepřečtených
  • karel III

    Recenzi na jedno sedlo jsem uvedl, ted¡ se mi dostalo do ruky zrušené selo RS-Ti stáří 1 měsíc tak sem ho „rozdělal“. A moje poznatky: Kožený potah se dá trhat téměř jak papír. Kostra sedla není ze strukturovaného karbanu ale z měkkého plastu s přídavkem carbonu MOŽNÁ. Struktura je natištěná pro efekt. To samé bude zřejmě i moje RCS comf-Ti. Obchodní informace o carbonové kostře a (kevl.potahu u RSC -ti) hraničí s podvodem.

    0 0
    • maxtor  

      Naprosto s tebou souhlasím. Už jsem to psal i do recenze. Carbonová kostra znamená v slovníku firmy Pells obyčejný plast s povrchovou imitací karbonu. Musel jsem se taky na tomto sedle naučit sedět tak abych hned po dosedu nepropružil sedlo až na sedlovku – vážím 85 Kg a mám model RSC comfort Tif…

      0 0
    • Orbis  

      pellse sem vozil dvě sezóny… musíš si ujastnit pojem karbon a kompozit… já mám teď SLR a skelet je kompozit, kterej vypadá jako plast:-)

      0 0
      • maxtor  

        Tak to mě pouč. Ne jejich oficiálních stránkách (Pells)jednou mluví o carbonové kostře a podruhé o Carbon Composite kostře, obojí Selle Succes, tedy to samé, co mám já i ty. Je to ale plast už od pohledu. Tak jaký je podle tebe v tomto případě rozdíl mezi carbonem a compositem???

        0 0
        • Orbis  

          neříkám, že pells má na sedlech to, co píše na webu:-) ale karbon má tu hodně známou strukturu, kdežto kompozit jako takovej vypadá jako plast

          0 0
          • maxtor  

            Možná máš pravdu – nevím. Jedno ale vím jistě – to, co v Pellsu označují jako „carbon composite“ je obyčejný plast a tak se taky chová. Kdybych vážil tak 60 kilo, je Pells RS Comfort Tif parádní pohodlné a líbivé sedlo. Takhle je mi celkem na nic.

            0 0
            • Orbis  

              Musíš taky brát ohled na cenu pellsu v porovnání s ostatními výrobci:)

              0 0
              • maxtor  

                Jasně, za 17 stovek carbonové sedlo… To asi těžko, hele, všiml jsem si, že máš na kole stejné gripy jak já. Jak si s nima spokojen?? Mně se protáčí…

                0 0
              • rock  

                Tohle jako argument v případě rozdílu mezi reklamou a realitou rozhodně neprojde …

                0 0
                • Orbis  

                  ale já pells neobhajuju:-) ani nechci

                  0 0
                  • maxtor  

                    Některé komponenty od Pellsu naopak stojí zato. Určitě bych je nezatracoval. Založil jsem několik recenzí.

                    0 0
                    • Orbis  

                      já ho nezatracuju… některýkomponenty jsou fakt dobrý jiný ne… asi jako u skoro každý firmy:)

                      0 0
            • kubad  

              a obdobné označení u komponentů SRAMM ? třeba přehazovačky. Nepřipadá ti to taky jako plast?

              0 0
              • maxtor  

                Taky jsem na to hleděl. Hlavně jsem nepochopis účel těch „carbonových vložek“ Z funkčního hlediska naprosto k ničemu. Můj názor: Plast jak sviňa, ale to jen od pohledu. V ruce jsem ty komponenty neměl.

                0 0
              • Pekáček  

                Rozdíl mezi plastem a kompozitem (kterému říkají Grilon) je jako v materiálu na šaltru Acera a Sram 5.O (do r.2003, nové neznám). Zkusil si to někdy pilovat pilníkem? Do toho, uvidíš ten rozdíl. Plast si zanese drážky pilníku a kompozit ne, z něj lítá jemný prášek. Taky bych chtěl vidět gripshifty po 3 letech kdyby byly z plastu, hledej v „kola a komponenty“, dával jsem tam foto rozborky dvou modelů a ne málo jetých.

                0 0
            • navikin  

              Kompozit by měl být materiál složený – např. z tkaniny (z uhlíkových vláken, kevlaru, skleněných vláken,…) a pojiva (nějaké pryskyřice, atp…), pokud je to sedlo nějaký výlisek, výstříknutý tvar z homogenního plastu – pak to podle mne není žádný kompozit i když bude mít na povrchu masku nějaké tkaniny

              0 0
              • Vrci  

                jenže ona to neni vždy tkanina (vlákna), ale i zrna, částečky (odpad?)

                0 0
          • soc  

            není karbon kompozit? jen tak mimochodem..... respektive nepouzivaji se karbonove vlakna do kompozitu?

            0 0
            • rock  

              tak tak … www.vseved.cz/index.php?…

              0 0
              • soc  

                no on existuje i kompozit karbonove vlakna/karbonova matrice, ale urcite bych ho nehledal na sedle na kolo......

                0 0
                • navikin  

                  Co tím myslíš karbonová vlákna/karbonová matrice?

                  0 0
                  • soc  

                    No kompozit se obecne sklada z vlaken (popripade castic, ale to je ted vedlejsi) a matrice. Vlakna vetsinou byvaji ta hlavni nosna cast, matrice slouzi k tomu, aby je drzela pohromade. V raketovem prumyslu, letectvi a formuli 1 se pouziva prave kompozit uhlik/uhlik. Vezmes uhlikove vlakna, nechas je zkarbonizovat. Potom z toho udelas tkaninu. A potom se to v dalsi specialni atmosfere (uhlovodik?) znovu syti uhlikem a opet necha prejit do grafitoveho stavu. No a kompozit je hotov. Teplotni odolnost do 3000 stupnu Celsia, odolnost proti unave, odolnost proti chemickym vlivum, mechanicke vlastnosti rostou s teplotou do cca 2000 stupnu Celsia. Cena priserna…

                    0 0
                    • navikin  

                      A co to je to zkarbonizování uhlíkových vláken?

                      0 0
                      • soc  

                        Zmena krystalove mrizky. Ale neptej se me z jake na jakou, to bych si musel zacit vymyslet:)

                        0 0
                      • soc  

                        No, jeste nco jsem k tomu nasel, vezmes vlakno, ktere je z materialu PAN (polyacrylnitril), umistis ho do inertni atmosfery, pri 200st.C probiha pyrolyza, vlakno se natahuje a dochazi k orientaci molekul. Potoom se stabilizuje v oxidacni atmosfere pri 300st.C. No a potom se da opet do inertni atmosfery, a ted jsou dve moznosti.

                        1. vydrz na teplote 1000–1500 st.C. Tim dojde ke karbonizaci vlaken a ziskas vysokopevnostni vlakna.
                        2. vydrz na teplote 2500–3000st.C. Tim dojde ke grafitizaci a ziskas vysokomodulove vlakna.

                        Ale tohle uz jsem musel opsat z prednasek:)

                        0 0
                        • navikin  

                          Ty jseš hlava – a jakej je rozdíl (v chemickém složení) mezi kevlarem a karbonovým vláknem?

                          0 0
                          • soc  

                            Kevlar je z aramidovych vlaken, karbon z uhlikovych. Maji pomerne rozdilne vlastnosti, karbon je obecne krehci, ale pevnejsi a tuzsi, kevlar je zase velmi odolny proti razum. Jinak jestli si v tom chces udelat poradek, tak si to dobre rozmysli, je to desny chaos, ja mam jen prednasky ze skoly ale jsou prede mnou jeste cele neprobadane oblasti. Akorat se k nim uz asi nedostanu, neni na to cas a neni ani kde ziskat poradne informace a hlavne praxi…

                            0 0
                        • navikin  

                          Bohužel nemám skripta, ale začalo mne to zajímat a snad si v tom pro jednou udělám pořádek.

                          0 0
    • RUMcajs  

      Me se povedlo s mejma 67mi kilama uriznout na DH trati na komarce titanove liziny u nejakeho X-fly nebo jak se to jmenovalo. Vypadnuli mi haxny z SPD a ja na HT sjel cca 15m roletu plnou vahou na sedle. Pruzilo to pekne, nejmene 2cm!

      0 0
    • hannawald  

      nechci spekulovat, z ceho sedla Pells jsou, ale ja jsem s RSC Ti Comfort max spokojenej (srovnavam s fizik pave). Akorat po pri padu se ta latka na vrchu (kevlar???) hned prodre. Ale dal se netrha. Zivotnost asi nebude nic moc dobryho, ale pohodli a vaha super.

      0 0
      • maxtor  

        A kolik vážíš?? Mě se na RSC Comfort Tif nelíbí jen to, že po zhruba 300 Km stačí na sedlo nasednout a prohne se až na sedlovku, takže nějaké tlumení je v háji… Jinak v poho, ale to, co jsem tu naznačil, je vada celkem podstatná.

        0 0
        • rock  

          Tak to je něco špatně, nemáš třeba nějaký abnormálně veliký zámek sedlovky ? Můj kousek (v kožené verzi, tedy RSC Comfort Ti) s tím nemá problém – zatím po cca 2000 km. A nejsem žádný vyžle, mám okolo 80 kilo … Zatím bylo namontované na sedlovce Ritchey Pro a teď na karbonové Pell's …

          0 0
          • maxtor  

            Taky to mám na sedlovce Pells celokarbon – viz moje kolo, a to, co píšu, je fakt pravda!!!

            0 0
            • rock  

              Hezká žiletka. Nicméně mně to funguje, a to vozím tohle sedlo na biku, takže příležitostí k zapružení má spoustu …

              0 0
              • maxtor  

                Tak to fakt nechápu… Asi mám vážně divnou prdel:-)

                0 0
                • karel III  

                  Mám už druhý sedlo RSC comf.ti a to první se mi suběktivně zdálo méně tuhé než to co mi dali po reklamaci (rok 2005) Vážím 84Kg a mezi sedlovkou a plastem je asi 5mm a to sedím dost v zadu. Dnes jsem to podložil mechovou pryží tak uvidím. Jinak ten rádoby kevlarovej potah mám děravej na špičce a začínají i boky. Letos 4400Km

                  0 0
                  • maxtor  

                    Podle toho, co tady čtu, asi není sedlo jako sedlo, i když je to stejný model. Já mám najeto asi 1500, sedlo je jako nové, a pohodlné. Taky sedím víc v zadu. Je ale měkké jak potvora – vážím asi 85Kg. Naštěstí jeho pružení vyrovnává carbonová sedlovka s rámem. Kdybych měl pod sebou hliník, asi bych jej už dávno vyhodil.

                    0 0
                    • karel III  

                      Sedlo vypadalo do 2000km netknutě potom se začala odlepovat tkanina v žlábku a po 3000 se začal prošoupávat potah na jedný straně špičky

                      0 0
    • MARIN  

      Pells RX Ti mi vydrzel pres 3roky (34000km) cos je celkemslusny. Pak mi praskla lyzina – unavovy lom a jeste ke vsemu postupny Ted mam RS Ti to ma skelez o hooodne mekci prohnu ho i lehkym zatlacenim ruky, tak jsem zvedav co rupne driv jestli lyziny nebo skelet a nebo jestli se prosedi

      0 0
    • Frankie  

      Uz jsem to tu taky nekde psal, mam dve Pells sedla a to:

      RSC Vanad – koupil jsem ho na silnicce z druhy ruky, uz tehdy po cca roce pouzivani 1. majitelem byl ten radoby kevlarovy potak na bocich spicky prodreny, ale nevim, jestli beznym opotrebenim nebo nejakym spatnym zachazenim. Ted ho mam na biku misto Nisena od Fiziku a je mi mnohem pohodlnejsi a zatim drzi bez problemu, potah se dal neodira.

      pcshop.pells.cz/shop/de­fault.asp?cls=sto­item&stiid=4755

      RSC Comfort Ti – jsem koupil novy prave na tu silnicku. Kozeny potah, jestli je kozeny, ma nic moc povrchovou upravu, ktera, nez se osoupa, neumoznuje lehce poposedavat a shrnuje elestaky.

      pcshop.pells.cz/shop/de­fault.asp?cls=sto­item&stiid=7487

      Obe sedla hodne pruzi, staci na ne zatlacit rukou, ale nestalo se mi, ze bych na jednom nebo druhy kole dosedl az na sedlovku, to zas ne a vazim od 76 do 82kg :)) Jestli je kostra karbon nebo plast nevim. To RSC Vanad ma lyziny potazeny necim, co se tvari jako karbon, ale je to samozrejmne k nicemu, jen designova zalezitost, navic se to loupe :))

      Kazdopadne ohledne pohodli jsem s obema moc spokojenej.

      FV

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.